شورلت

سرعت بالای گیربکس ده سرعته اتوماتیک شورولت کامارو ZL1!

کامارو ZL1 اولین خودرویی است که از گیربکس ۱۰ سرعته ی اتوماتیک جدید جنرال موتورز استفاده می‌کند.

2017-Chevrolet-Camaro-ZL1-grille-badge
زمانی که شورولت کامارو ZL1 2017 اواخر امسال نمایشگاه‌ها را فتح می‌کند، اولین خودروی این خودروساز خواهد بود که از گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک جدید استفاده می‌کند. گیربکسی که بنا به ادعای شورولت، در تعویض‌ها بسیار سریع‌تر از گیربکس برجسته‌ی دوکلاچه ی پورشه یعنی PDK است.

2017-Chevrolet-Camaro-ZL1-gear-shifter
شورولت قبلاً در خلال تست‌هایی که روی پروتوتایپ ZL1 انجام داده بودیم همین صحبت‌ها را کرده بود اما حالا این خودروساز با اعداد بازگشته است. طبق تست های شورولت، تعویض دنده‌ی ۱ به ۲ در ZL1 36 درصد سریع‌تر از گیربکس PDK پورشه است. شورولت ادعا می‌کند که تعویض دنده ۲ به ۳ ZL1 27 درصد سریع‌تر و تعویض دنده ۳ به ۴ نیز ۲۶ درصد سریع‌تر صورت می‌پذیرد. این تفاوت‌ها ممکن است که از پشت فرمان قابل‌تشخیص نباشد اما هر میلی‌ثانیه در هنگام لانچ اهمیت به سزایی دارد.

2017-Chevrolet-Camaro-ZL1-front-interior-seats
این گیربکس به همراه فورد توسعه یافته و با ۶ کلاچ انجام‌وظیفه می‌کند. شورولت همچنین ادعا می‌کند که این گیربکس ۱۰ سرعته علیرغم دو دنده و کلاچ اضافی، خیلی از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک بکار رفته در کامارو SS بزرگ‌تر نخواهد بود.

2017-Chevrolet-Camaro-ZL1-cockpit
با این گیربکس سریع و پیشرانه‌ای ۸ سیلندر و ۶۴۰ اسب بخاری، کامارو ZL1 2017 مشکلی در به ثبت رساندن شتاب صفر تا ۱۰۰ در محدوده‌ی ۳ ثانیه نخواهد داشت؛ و برای کسانی که می‌خواهند خودشان دنده را عوض کنند، هنوز هم گیربکس ۶ سرعته دستی قابل سفارش خواهد بود.

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. ali ayat

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (715 ديدگاه)

    یه قسمتی که خیلی زیاد جا برای پیشرفت داره گیربکس و دیفرانسیل هست ولی خب دو مسئله حاکمه یکی طراحی مجدد و حتی ارتقاهای ساده بسیار سخته دوم اینکه به علت اینکه این دو مجموعه وظیفه کنترل کل نیروی محرکه رو بر عهده دارن بسیار پیچیدگی دارن و به همین دلیل باید کاملا تست بشه تا بشه مطمئن شد که واقعا برتر گیربکس شرکتی مانند پورشه وو هست البته اینجور شرکتی اصلا رو هوا حرفی نمیزنه و اینکه غربیلک به شدت قدمی و زشت هست همین دیگه

    1. سجاد

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (187 ديدگاه)

      عجب نظرات کارشناسانه ای!!!

  2. PAGANI

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (477 ديدگاه)

    بی رقیب و نازه.
    قیمت عالی
    طراحی داخلی و بیرونی عالی
    مشخصات فنی فوق العاده
    آدم چی میخواد از یه ماشین؟؟؟؟؟؟؟؟
    ولی جالبتر از همه توسعه گیرباکس به همراهی رقیب دیرینه ست……

  3. Lord Cezar

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (300 ديدگاه)

    وقتی قیمت کامارو رو با قیمت 911 مقایسه کنیم این برتری بیشتر به چشم میاد.
    640 اسب بخار هر ماشین بازی رو به وجد میاره .
    این گیربکس هم به لطف همکاری با فورد و تحقیق و توسعه میلیاردی که روش انجام شده حتماً نتیجه خوبی خواهد داشت و دارد.
    بالاخره یواش یواش احساس میکنم ماستنگ در کنار چلنجر هلکت و کامارو Z;L1 یکم کم میاره مگر اینکه اونم از گیربکس جدید استفاده کنه و مدل GT500 رو دوباره عرضه کنه.(میدونم GT350 الان داره تولید میشه ولی منتظر GT500 هستم)

    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (808 ديدگاه)

      حرف شما کاملا درسته Cezar جان.
      ولی واقعاً نمیشه بین این سه تا خودرو انتخابی کرد با وجود برتری های هرکدوم بازم هرسه دوست داشتنی اند.
      شاهین جان دست مریزاد.ممنون از مقالات جالبت ;)

      1. Lord Cezar

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (300 ديدگاه)

        ممنون باربد جان.
        هر چند این اتخاب سخته ولی من تو منطقه آزاد ارس هستم و اینجا هر سه مدل رو از نزدیک دیدم و سوار شدم و میشه گفت کامارو بهتر از 2 تای دیگر هستش. البته اینم بگم که نسل های مربوط به سال های 2012 تا 2014 منظورم هست و ماستنگ جدید هم تو مدل اکوبوست وازد شده و دیدم ولی هنوز کامارو جدید خبری نیست ازش . بالاخره انتخاب من کامارو هست . یه حس خوبی نسبت بهش دارم.

      2. Pagani

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (477 ديدگاه)

        چرا از بین 3 تاش فقط یکی؟؟؟؟
        انتخاب من همه شونه.
        و کوروت و وایپر و البته GT نسل 2008
        هم که ارادت داریم خدمتشان

  4. بهنام طیبی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4421 ديدگاه)

    افرین به این ابتکار به عمل.بلاخره دیر ی زود گیریبکس 10 سرعته طراحی میشد

    1. سجاد

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (187 ديدگاه)

      این اولین گیربکس 10 سرعته نیست

      1. بهنام طیبی

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (4421 ديدگاه)

        خوب بفرمایید اولین کدوم کمپانی ساخته؟؟؟؟؟

  5. Lmbx

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (284 ديدگاه)

    ای کاش یه عکس از گیریبکس ماشین هم میزاشتید
    واقعا باید به کمپانی معظم شورولت تبریک گفت.
    البته درسته که تعویض سریع دنده یه مزیته ولی عیبش اینه که با لذت گیریبکس دستی قابل مقایسه نیست.یادمه که مهندسان لکسوس LFA بااین که میتونستن سرعت تعویض دنده رو بالا ببرن ولی گفتن به خاطر این که زمان تعویض هم خودش یه لذتی داره این کارو نکردن

    1. Lord Cezar

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (300 ديدگاه)

      تو یوتیوب و یا سایت های دیگه بزنید FORD 10 SPEED TRANSMISION از مراحل اسمبلی اون کلیپ هایی موجوده میتونید ببینید.

  6. vahid porsche

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (474 ديدگاه)

    بزرگی پورشه رو ببین که معیار دنیا و جنرال موتورزه
    که میبینیم اعداد و ارقامش رو با گیربکس پورشه مقایسه میکنه وهمه سعیش اینه که به خودشو به پورشه برسونه و اما هرچقدر هم تلاش میکنه بازم یه قدم ازش عقب تره

    1. Nima

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1651 ديدگاه)

      معیار تغییر کرد با قیمت 55000 دلار و الان معیار جدید گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک جنرال موتورز و فورد هست. این مهمه الان.

  7. احمد باقری

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4711 ديدگاه)

    دیگه شاهکار شده.

  8. Hamid

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    دوستان زمانی که میخوان در مورد موضوعات مختلف نظر بدن لطفا کمی به واقعیتها دقت کنن. مثلا آیا میدانید که:
    ” اقتصاد کل اروپا = اقتصاد ایالت کالیفرنیا”
    الان یه عده میان میگن ربطی نداره. اما ربط داره چون صنعت خودرو بخش مهمی از کل صنایع یک کشور و صنعت کشور هم بخش مهمی از کل اقتصاد یک کشوره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا