کامارو ZL1 اولین خودرویی است که از گیربکس ۱۰ سرعته ی اتوماتیک جدید جنرال موتورز استفاده میکند.
زمانی که شورولت کامارو ZL1 2017 اواخر امسال نمایشگاهها را فتح میکند، اولین خودروی این خودروساز خواهد بود که از گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک جدید استفاده میکند. گیربکسی که بنا به ادعای شورولت، در تعویضها بسیار سریعتر از گیربکس برجستهی دوکلاچه ی پورشه یعنی PDK است.
شورولت قبلاً در خلال تستهایی که روی پروتوتایپ ZL1 انجام داده بودیم همین صحبتها را کرده بود اما حالا این خودروساز با اعداد بازگشته است. طبق تست های شورولت، تعویض دندهی ۱ به ۲ در ZL1 36 درصد سریعتر از گیربکس PDK پورشه است. شورولت ادعا میکند که تعویض دنده ۲ به ۳ ZL1 27 درصد سریعتر و تعویض دنده ۳ به ۴ نیز ۲۶ درصد سریعتر صورت میپذیرد. این تفاوتها ممکن است که از پشت فرمان قابلتشخیص نباشد اما هر میلیثانیه در هنگام لانچ اهمیت به سزایی دارد.
این گیربکس به همراه فورد توسعه یافته و با ۶ کلاچ انجاموظیفه میکند. شورولت همچنین ادعا میکند که این گیربکس ۱۰ سرعته علیرغم دو دنده و کلاچ اضافی، خیلی از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک بکار رفته در کامارو SS بزرگتر نخواهد بود.
با این گیربکس سریع و پیشرانهای ۸ سیلندر و ۶۴۰ اسب بخاری، کامارو ZL1 2017 مشکلی در به ثبت رساندن شتاب صفر تا ۱۰۰ در محدودهی ۳ ثانیه نخواهد داشت؛ و برای کسانی که میخواهند خودشان دنده را عوض کنند، هنوز هم گیربکس ۶ سرعته دستی قابل سفارش خواهد بود.
منبع: motortrend
ali ayat
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵یه قسمتی که خیلی زیاد جا برای پیشرفت داره گیربکس و دیفرانسیل هست ولی خب دو مسئله حاکمه یکی طراحی مجدد و حتی ارتقاهای ساده بسیار سخته دوم اینکه به علت اینکه این دو مجموعه وظیفه کنترل کل نیروی محرکه رو بر عهده دارن بسیار پیچیدگی دارن و به همین دلیل باید کاملا تست بشه تا بشه مطمئن شد که واقعا برتر گیربکس شرکتی مانند پورشه وو هست البته اینجور شرکتی اصلا رو هوا حرفی نمیزنه و اینکه غربیلک به شدت قدمی و زشت هست همین دیگه
سجاد
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵عجب نظرات کارشناسانه ای!!!
PAGANI
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵بی رقیب و نازه.
قیمت عالی
طراحی داخلی و بیرونی عالی
مشخصات فنی فوق العاده
آدم چی میخواد از یه ماشین؟؟؟؟؟؟؟؟
ولی جالبتر از همه توسعه گیرباکس به همراهی رقیب دیرینه ست……
Lord Cezar
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵وقتی قیمت کامارو رو با قیمت 911 مقایسه کنیم این برتری بیشتر به چشم میاد.
640 اسب بخار هر ماشین بازی رو به وجد میاره .
این گیربکس هم به لطف همکاری با فورد و تحقیق و توسعه میلیاردی که روش انجام شده حتماً نتیجه خوبی خواهد داشت و دارد.
بالاخره یواش یواش احساس میکنم ماستنگ در کنار چلنجر هلکت و کامارو Z;L1 یکم کم میاره مگر اینکه اونم از گیربکس جدید استفاده کنه و مدل GT500 رو دوباره عرضه کنه.(میدونم GT350 الان داره تولید میشه ولی منتظر GT500 هستم)
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵حرف شما کاملا درسته Cezar جان.
ولی واقعاً نمیشه بین این سه تا خودرو انتخابی کرد با وجود برتری های هرکدوم بازم هرسه دوست داشتنی اند.
شاهین جان دست مریزاد.ممنون از مقالات جالبت ;)
Lord Cezar
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ممنون باربد جان.
هر چند این اتخاب سخته ولی من تو منطقه آزاد ارس هستم و اینجا هر سه مدل رو از نزدیک دیدم و سوار شدم و میشه گفت کامارو بهتر از 2 تای دیگر هستش. البته اینم بگم که نسل های مربوط به سال های 2012 تا 2014 منظورم هست و ماستنگ جدید هم تو مدل اکوبوست وازد شده و دیدم ولی هنوز کامارو جدید خبری نیست ازش . بالاخره انتخاب من کامارو هست . یه حس خوبی نسبت بهش دارم.
Pagani
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵چرا از بین 3 تاش فقط یکی؟؟؟؟
انتخاب من همه شونه.
و کوروت و وایپر و البته GT نسل 2008
هم که ارادت داریم خدمتشان
بهنام طیبی
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵افرین به این ابتکار به عمل.بلاخره دیر ی زود گیریبکس 10 سرعته طراحی میشد
سجاد
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵این اولین گیربکس 10 سرعته نیست
بهنام طیبی
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵خوب بفرمایید اولین کدوم کمپانی ساخته؟؟؟؟؟
Lmbx
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ای کاش یه عکس از گیریبکس ماشین هم میزاشتید
واقعا باید به کمپانی معظم شورولت تبریک گفت.
البته درسته که تعویض سریع دنده یه مزیته ولی عیبش اینه که با لذت گیریبکس دستی قابل مقایسه نیست.یادمه که مهندسان لکسوس LFA بااین که میتونستن سرعت تعویض دنده رو بالا ببرن ولی گفتن به خاطر این که زمان تعویض هم خودش یه لذتی داره این کارو نکردن
Lord Cezar
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵تو یوتیوب و یا سایت های دیگه بزنید FORD 10 SPEED TRANSMISION از مراحل اسمبلی اون کلیپ هایی موجوده میتونید ببینید.
vahid porsche
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵بزرگی پورشه رو ببین که معیار دنیا و جنرال موتورزه
که میبینیم اعداد و ارقامش رو با گیربکس پورشه مقایسه میکنه وهمه سعیش اینه که به خودشو به پورشه برسونه و اما هرچقدر هم تلاش میکنه بازم یه قدم ازش عقب تره
Nima
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵معیار تغییر کرد با قیمت 55000 دلار و الان معیار جدید گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک جنرال موتورز و فورد هست. این مهمه الان.
احمد باقری
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵دیگه شاهکار شده.
Hamid
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵دوستان زمانی که میخوان در مورد موضوعات مختلف نظر بدن لطفا کمی به واقعیتها دقت کنن. مثلا آیا میدانید که:
” اقتصاد کل اروپا = اقتصاد ایالت کالیفرنیا”
الان یه عده میان میگن ربطی نداره. اما ربط داره چون صنعت خودرو بخش مهمی از کل صنایع یک کشور و صنعت کشور هم بخش مهمی از کل اقتصاد یک کشوره.