جایزه بهترین طراحی خودروی سال توسط ۶۶ داور عضو از سراسر جهان و از بین ۴۳ مدل خودرو نهایتا به خودروی اسپرت جدید جگوار تعلق گرفت. F-Type با فاصله دو محور طولانی، پوزه بلند، دنباله کوتاه و گلگیرهای برجسته و چهره ای عضلانی توانسته انتظار طرفداران جوانتر جگوار را برآورده سازد و کمی چهره این گربه پیر دو رگه انگلیسی-هندی را تازه کند.
یان کالوم سرپرست طراحی جگوار در مورد این خودرو می گوید: «هیچ پروژه طراحی دیگری همانند طراحی F-Type برای من لذت بخش نبود. نگاه روبه جلو در طراحی خودرو باعث احساس رضایت تیم طراحی شده بود. زیبایی خطوط و فرم خالص و ناب جگوار نیز نشان از ارزش دادن به اصالتهای این شرکت بود و من افتخار می کنم که هیئت داوران این ارزشها را شناخته اند».
این جایزه توسط مدیر تجاری جگوار در نمایشگاه خودروی نیویورک دریافت شد. او نیز عقیده دارد که بیش از ۵۰ سال از طراحی جگوار را در معماری این خودرو می توان دید.
ج
۱۲ فروردین ۱۳۹۲جلو پنجرش شبیه مازراتی گرندکابریو شده.. در کل بدک نیست ولی میشد اسایل بدنه بهتر از این طراحی بشه ولی طراحی داخلیش در عین سادگی چشم نواز هستش به دل میشینه مبارک صاحبانش باشه ماها که محکوم به خریدن خودروهای داخلی هستیم اخرشم جونمونم با این وسیله از دست میدیم بعدشم میگن تقصیر راننده بوده وگرنه ماشین استاندارد رو پاس کرده اره جون خودتون سالی بالای 20هزار نفر کشته رو تا حالا همین جوری ماست مالی کردین.
slr722
۱۲ فروردین ۱۳۹۲جگوار همیشه به طراحی خیلی اهمیت میده…
واقعا عالی…
بانک عکس خودرو (carimage.ir)
۱۳ فروردین ۱۳۹۲اصلا عالی نیست!
جگیور
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲این داورا کلا با آونتادور رودستر آشناییت نداشتن؟؟؟؟!!!!!!!!!!
JAGUAR
۱۲ فروردین ۱۳۹۲همینه
پرچم کماکان بالاست
جدا خودروی زیبائیه
حالا خالی از ایراد هم نیست ولی تناسبات واقعا عالی رعایت شدن
ehsan
۱۴ فروردین ۱۳۹۲شبیه بنز sls
k1.h
۱۶ فروردین ۱۳۹۲جگوار همیشه یک انگلیسی اصیل بوده
محسن آبادان
۱۷ فروردین ۱۳۹۲طراحی سال رو که باید بدن به تیبا هاچ بک
vahid
۱۸ فروردین ۱۳۹۲عالیه…..
SAEED
۲۰ فروردین ۱۳۹۲انشا الله به امید خدا یه ماشین خواهیم ساخت که راحت توی جیبمون جا بشه و راحت هم از جیب بیرون بیاد مثل گوشی GLX
کیانوش
۲۲ فروردین ۱۳۹۲من اصلا حال نوشتن نظر ندارم ولی واقعا نتونستم از کنارش بی نظر دادن رد شم واقعا طراحی عالی داره مخصوصن داخلش واقعا محشرررررر
کیانوش
۲۲ فروردین ۱۳۹۲یادم رفت بگم دیوونه اون گربه ی وحشی رو مانیتورش شدم یکی بیاد منو بگیره پس افتادم
ولی….. فقط میتونم بگم افسوس و صد افسوس
amin
۲۵ فروردین ۱۳۹۲جگوار تو ایران هم دارو نمایندگی می زنه و در حال ساخت هست طرفای پارک وی
amin
۲۹ فروردین ۱۳۹۲نمیدونم چرا همه ی ماشین های معروف از روی srt 10 viperکپی میکنن؟
آروین
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲همیشه حق به حق دار میرسد ! و رسید …
اف تایپ بسیار زیباست ٬ مخصوصا برای کسی که علاقمند به این برند باشد و البته که به قول ویل دورانت زیبایی زاده میل است … اما این نهایت میل من در این سگمنت است !
اگر بخواهم یک انتقاد بکنم باید بگویم دوست داشتم کمی ماشین عریض تر بود ٬مخصوصا در نمای جلو … این نظر صرفا با دیدن عکس ها بود و شاید با دیدن حجم این خودرو از نزدیک نظرم عوض شود …
با این اوصاف و انتخاب F تایپ به عنوان بهترین طراحی سال 2013 ٬ جگ (!) مارکت جدید و سگمنتی که به آن وارد شده را بسیار هیجان انگیز تر خواهد کرد … باکستر و زی ۴ و slk و … بقیه رفقا (!) واقعا به دردسر افتادند … هر چند اگر درست خاطرم باشد جگوار زیرکی خاصی کرده بود و ۱-۲ سال پیش قبل از ورود رسمی آن عنوان کرده بود این ماشین در سگمنی مثلا بین slk و sl است و سگمنت جدیدیست ! و خود را از رده SLK و باکستر و زی ۴ و … جدا کرده بود … اما در واقعیت فکر میکنم رقبا همین ها هستند و این صحبت صرفا یک پلیتیک بازار یابی بوده …
به شخصه اعتقاد دارم جاگوار کمپانی ای است که از ابتدا بسیار به طراحی اهمیت میداده و همیشه نیز خوب از عهده آن بر میآمده ٬این را میتوان از ۱۰ تای اول در لیست های زیباترین خودروهای قرن که نه توسط مردم بلکه توسط طراحان مطرحی چون مارچلو گاندینی (طراح لامبور گینی کانتاش و دیابلو و میورا ) ٬ گوردن موری (خالق مک لارن f1) ٬ کن اوکایاما (طراح فراری انزو) ٬پال براک ( طراح 230 sl و w108 بنز) و یا حتر نظر انزو فراری فقید در ابتدای دهه ۶۰ در مورد محصول آسمانی این کمپانی(ای تایپ) ٬ فهمید و لمس کرد … اف تایپ محصولی قابل دفاع از تاریخچه پر بار این کمپانیست اما به گمانم F هنوز جانشین به حقی برای حرف قبل از خود (E-TYPE) نیست ! … حداقل من خیلی E را رویایی میدانم که برایش جانشینی در حد C-X75 میخواهم !
به نظرم جاگوار به غیر از دوره کوتاهی در دهه ۸۰ (دوران اوج طرح های مکعبی و خسته کننده از سوی اکثر کمپانی ها) مثل جاگوار نسل دوم (xj40) و چند نمونه کم تعداد دیگر تا بحال طراحی حتی متوسط هم برای محصولاتش نداشته … اگر شانس یار باشد و جاگوار های دهه ۶۰ و ۷۰ را در خیابان های ایران ببینم٬ موهایم سیخ میشود (!) و دوست دارم مسیرم را عوض کنم !
jaguar - ss
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲زنده باد خودروهای انگلیسی. زنده باد اشراف زاده های انگلیسی. هر سال یک مقام و هر سال یک طرح جدید. افتخاری دیگر برای انگلیسی دوستان بویژه جگوار پرستان.
Mojtaba
۱۸ دی ۱۳۹۲مرده باد خودروهای ایرانی.زنده باد خر پولهای ایرانی. هر سال هزاران کشته و میلیونها مجروح.افتخاری دیگر برای ایرانی دوستان بویژه پراید پرستان.
kayhan
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲اولا در برابر آلمانی ها هیچ حرفی برای گفتن نداره!
دوما کسایی که میگن جگوار انگلیسیه و ازین حرفا (نمی دونم حالا کیشون انگلیسی بوده) باید بدونن که هم اکنون جگوار هندی تشریف دارن نه اشراف زاده انگلیسی! سالهاست خودروسازی انگلیس مرده و همین سرنوشت در انتظار خودروهای آمریکایی هم هست!
jaguar - ss
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲شما آلمانی های بحران زده اندک سیلندر ناچیز حجم موتور و بی اسب بخار نیازی به نگرانی شما برای خودرو سازی آمریکا نیست. ما اگر همین الان هم خودرو سازی را متوقف کنیم شما تا 50 سال دیگه هم به ما نمیرسید.
kayhan
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲در مورد انگلیسیها اگه عرضه داشتن ماشین بسازن بهترین ماشیناشون (یعنی بنتلی و رولزرویس) آلمانی نبودن و باقی کارخانه هاشون هندی (جگوار) و چینی (ام جی) و مالزیایی ( لوتوس)!
بعضی ها هم یادشون رفته اگه دولت اوباما خودروسازای آمریکایی رو نمی خرید همشون ورشکست بودن!
jaguar - ss
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲باید خدمت شما عوام دوست و عوام ساز عرض کنم که اگر زنی به نام مرسدس نبود شما هفتاد سال پیش نسلتان منقرض شده بود. اگه یک خودرو سازی رو یک رئیس جمهور نجات بده بهتر از اینه که یک زن ناجی باشه و این نام ننگین تا ابد با شما همراه است.
اما درباره خودروسازی انگلستان باید عرض کنم تنها کشوری که از فاصله چند صد متری خودروهایش قابل تشخیص است انگلستان است. این یعنی اصالت.
به خاطر همین رولزرویس و بنتلی بود که کمپانی بی ام و و فولکس با هم بر سر خرید سهام درگیر شدند و در آخر بی ام و سر فولکس را کلاه گذاشت. شما آلمانی ها خودتون به خودتون رحم نمیکنید. این یکی از خصلتهای عوام است.
دلیل این دعوا و درگیری این بود که شما توانایی و علم ساخت محصولات با ارزش و تاریخی را ندارید و تنها آن را در محصولات ما میتوانستید پیدا کنید تا این کمبود را در صنعت خودرو سازی خود جبران کنید حتی به قیمت کلاه گذاشتن بر سر هم.
اما هنوز هم بنتلی رولزرویس و جگوار را خودروهای اشرافی انگلیسی و آلمانی ها را خودروی عوام ساز میدانند.
شایان
۸ دی ۱۳۹۳اونوقت کی خودروسازهای آلمانی و عوام ساز میدونه؟ نکنه شما از خانواده سلطنی انگلیسی؟! حتی اونا هم به این نظرت میخندن عزیزم خودتو مزحکه این و اون نکن/ عمویی بزرگترین دانشمندان دنیا بزرگترین فلاسفه دنیا بزرگترین موسیقی دان دنیا بزرگترین فیلسوف دنیا بزرگترین و پررنگ ترین نژاد و تبار در بزرگی صنعت دنیا وبزرگترین… در بیشتر موارد در تاریخ دنیا آلمانیه فکر کردی خانواده سلطنتی انگلیس آمریکای فعلی و ساختن با دک و پزشون یا یهو گرومپی از آسمون واسه آمریکایی ها صنعت اومد نه عمو صنعت آمریکا از وقتی مهاجرای آلمانی به آمریکا رفتن صنعت شد آمریکا الان آمریکاست از صدقه سر همین نازی های به قول شما انگلیس تبارها نژادپرسته بچه جان زیادی رسانه های کفتار پیرو میبینی جوگیر شدی برتری تویه خونه یه شخص یا یه ملت باید باشه نه تویه قیافه شعار بنز و مگه نمیدونی/ آلمانی ها میگن یا ما باید برترین باشیم یا هیچ
فربد
۳۰ شهریور ۱۳۹۲خیلی فوق العاده هستش واقعأ پیشرفت خوبی داشته و اگه همینطور پیش بره بوگاتی به گردشم نمی رسه؛ از همه نظر عالیه مخصوصا طراحی منحصر به فردش؛
Mojtaba
۱۸ دی ۱۳۹۲داورها بی انصافی کردن پراید هم میتونست انتخاب بشه ؛ قیمت مناسب ایمنی و راحتی کامل سرعت زیاد و…