فراری در اولین گام از رویکرد جدید خود برای استفاده از توربوشارژر در موتورهای خود، به سراغ کالیفرنیا رفته تا یکی از مقرون به صرفهترین خودروهای اسپرت خود را به نمایش بگذارد.
[jwplayer mediaid=”۶۴۴۲۱″]موتور ۳.۹ لیتری V8 جدید مجهز به توربوشارژر دوقلو و تزریق مستقیم سوخت از قلب مازراتی های کواتروپورته و گیبلی بیرون کشیده شده است. با این وجود، فراری حجم موتور را اندکی افزایش داده و به ۳۸۵۵ سی سی در برابر ۳۷۹۹ سی سی مازراتی رسانده است. این موضوع همراه با بهینه سازی موتور، باعث شده که قدرت تولیدی در فراری کالیفرنیا T به ۵۵۲ اسب بخار در دور ۷۵۰۰ و گشتاور آن به ۷۵۵ نیوتن متر بالغ گردد. این یعنی افزایش ۲۹ اسبی و ۴۵ نیوتن متری نسبت به مازراتی.
این افزایش با مقایسه با کالیفرنیای فعلی که از موتور V8 با حجم ۴.۳ لیتر و توان تولیدی ۴۸۳ اسب بخار و گشتاور ۵۰۵ نیوتن متر بهره میبرد، نمایانتر میشود.
فراری قول داده که صدای این مدل نیز با وجود استفاده از توربو، همانند سایر خودروهای فراری، جذاب و قدرتمند باشد. با توجه به آن صدایی که پیش از این از کواتروپورته شنیدهایم، این ادعا نیز قابل قبول است. با کاهش زمان تأخیر توربو، دور موتور نیز با سرعت بیشتری بالا میرود. با این تفاسیر، این اسپرت اصیل ایتالیایی با موتور جلو و دیفرانسیل عقب، در کمتر از ۳.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد که ۰.۲ ثانیه تندتر از کالیفرنیای قبلی است. نهایت سرعت هم از ۳۱۲ کیلومتر بر ساعت به ۳۱۶ کیلومتر بر ساعت افزایش یافته است.
از دیگر از بهروزرسانی های کالیفرنیا، اصلاح شاسی برای بهبود پاسخ به فرمان و همچنین سیستم تعلیق با آخرین نسل از دامپرهای Magnaride با پاسخ دهی ۵۰ درصد سریعتر، سیستم کنترل کشش برگرفته از مدلهای F1 موسوم به F1-Trac و ترمزهای کربن سرامیک که خط ترمز از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را به ۳۴ متر رساندهاند، میباشند.
طراحی ظاهری این مدل بر اساس مدل F12 برلینتا، و همچنین مدل FF صورت گرفته است. طراحی پینین فارینا، اکنون پر زرق و برقتر به نظر میرسد. با وجود ابعاد برابر با مدلهای پیشین، این اتومبیل، پایینتر و عریضتر به نظر میآید. طراحی جلوی خودرو با اصلاح چراغها، پنجره مشبک بزرگتر و سپر تغییر یافته به همراه هواکشهای جانبی پشت چرخهای جلو الهام گرفته از مدل ۲۵۰ تستاروزا و دیفیوزر جدید عقب، همراه گردیده است. در داخل اتاق، با طراحی بروز شده کابین و داشبورد، نمایشگرهای نیمه دیجیتال و کنسول جدید با صفحه نمایش ۶.۵ اینچی لمسی برای سرگرمی و کنترلهای معمول، روبرو خواهید شد. سقف کانورتیبل هم در ۱۴ ثانیه باز شده و درون صندوق قرار میگیرد.
[jwplayer mediaid=”۶۲۲۱۵″] فراری کالیفرنیا T قرار است در نمایشگاه ژنو برای اولین بار رونمایی و در اواخر سال برای فروش و با قیمتی در حدود ۲۰۰ هزار دلار عرضه شود. [دانلود ویدئو]****************************************************
پژمان
۲۴ بهمن ۱۳۹۲فکرنکنم هنوز قطعی باشه امیدوارم فراری ار توربو استفاده نکنه چون بدست اوردن قدرت و سرعت و شتاب بالا با تنفس طبیعی یعنی تکنولوژی پیشرفته فراری تاالان که از توربو استفاده نکرده امیدوارم این کارو نکنه
Mohammad XX
۲۴ بهمن ۱۳۹۲پژمان جان. خب موتور تنفس طبیعی هم تا یه جایی قابلیت پیشرفت داره. الان دیگه همه شرکتا باید به موتورای کم حجم تر و پاک تر رو بیارن. حتی سوپراسپرت سازها. که راهش استفاده کردن از توربو و موتور الکتریکی کنار موتور اصلی احتراقیه.
حتی FIA هم خواسته با وارد کردن توربو به فرمول ۱ و کم کردن حجم موتورا و سیستم جدید بازیابی انرژی، شرکت ها رو به این سمت سوق بده
hamid3x
۲۵ بهمن ۱۳۹۲فرق موتور توربو دار اینه که بیشینه قدرت موتور تو دورهای بالا(7500)بدست میاد این یعنی که نو دورای پایین قدرت کمتری ارائه میده و کمتر بنزین میسوزونه و این خودش مزیتی خوب به حساب میاد ولی عیبش اینه که عمر موتور رو کم میکنه
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۲۵ بهمن ۱۳۹۲چرا عمر موتور کم میشه ؟
hamid3x
۲۵ بهمن ۱۳۹۲به خاطر بالا بودن ضریب کمپرسور در داخل سیلندر به عبارتی دیگه فشار هوا چندین برابر میشه که این خودش خوردگی قطعات موتور رو بالا می بره
Mohammad XX
۲۴ بهمن ۱۳۹۲با وارد شدن توربو به مسابقات فرمول ۱ دوران جدید موتورای فراری شروع شده.
فراری قبلا هم تواناییش رو تو ساختن موتورهای توربو شارژر نشون داده. مدل f40 حدود ۲۷ سال پیش نسبت قدرت به حجم موتورش حدود ۱۶۰ بود که بین ماشینای خیابونی زمان خودش کم نظیر بود.
موتور کواتروپورته هم با همکاری مهندسای فراری ساخته شده بود.
پژمان
۲۴ بهمن ۱۳۹۲رفتم تو سایت رسمی فراری متاسفانه واقعیت داره شرکت فراری اصلا اهل ادعا کردن نیست در مورد شتاب و سرعت محصولاتش اصلا ادعا نمیکنه مثلا فراری 458 شتابش رو 3.4 اعلام کردن 3.2 هم زده و … فکرکنم شتابش بهتر از 3.6 باشه
احمدرضا بی ام و
۲۴ بهمن ۱۳۹۲توربو جالب نیست یکم عمل کرد ماشین رو پایین میاره
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۲۵ بهمن ۱۳۹۲پایین میاره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
جلال
۲۴ بهمن ۱۳۹۲سلام
لامصب آدم نمیدونه از بین فراری و لامبورگینی طرفداری کدوم رو بکنه!!!
یکی از یکی محشرتر و دیوانه تر!!!
Ehsan
۲۴ بهمن ۱۳۹۲فراری فوق العاده است اصلا یک دنیای دیگست
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۲۴ بهمن ۱۳۹۲این میتونه بهترین رقیب 911 توربو اس کابریولت باشه!هم قیمت و هم قدرت ! که انتخاب من مشخصه :-)
ESI
۲۴ بهمن ۱۳۹۲با توجه به قیمتش بدک نیست
فواد
۲۴ بهمن ۱۳۹۲نمیدونم این کیه هر کس هر پستی میذاره فورا dislike میکنه. آخه آدم عقده ای مشکل داری؟ نمیتونی نظر بدی لاقل نظر مردم رو دیس نکن.
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۲۴ بهمن ۱۳۹۲بسمه تعالی
این دیوونه منو دیوونه تر کـــــــــــــرد!
استفاده از توربو از یه لحاظ خوب شد و از یه لحاظ بد.
خوبیش اینه که مصرفش پایین میاد و می تونیم رو هوای سالم حساب باز کنیم.
و بدیش اینه که اصالتشو از دست میده البته نه زیاد.
ولی خوشحالم که از توربو استفاده کرده.
طراحیش و دیگه چجوری بگم خیلی خوشگل شده بخصوص رو بازش،ارتقاء چراغ ها و سپرش هم بدک نیست،یکم بهتره صادق باشیم رنگبندی داخلیشو اصلا دوست ندارم!!!
قدرتش و گشتاورش هم خیلی خوبه.
محسن هم خوب گفت رقیب خوبی برا 911 توربو اس کابریولت میتونه باشه،البته آقا محسن انتخاب منم مشخصه!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۴ بهمن ۱۳۹۲درود . سینا من تو کل فراری ها همین کالیفرنیارو دوست دارم .
البته من هیچ وقت نتونستم مدل هاشو یاد بگیرم .
سینا این همون مدلیه که تو نسل قبلی ، لوله اگزوزاش روی همدیگر بود ؟؟؟
یکی بالا ، یکی پایین ؟؟؟
به نظر من این یکی عالیه .
دریچه های هواش شبیه موتور هواپیماست .
داشبوردش عالیه . جای ایراد نمیذاره . فقط من طرح لوله اگزوزای قدیمشو
بیشتر دوست داشتم .
از فراری FF هم خوشم میاد .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۴ بهمن ۱۳۹۲بعدشم سینا این چه حرفیه که میزنی ؟؟؟
اصالت مگه به توربو هست ؟؟؟
نه بابا سخت نگیر .
اینطوری اتفاقا هزینهشونم کاهش میدن .
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۲۵ بهمن ۱۳۹۲بسمه تعالی
بله میلاد جان
تو نسل قبلیه این ماشین لوله اگزوز ها روی همدیگه بودند.
تو این تصویر می تونی واضح تر ببینیش:
http://www.taknaz.ir/upload/18/0.678844001291913258_ferrari-california_2009_1600x1200_wallpaper_03.jpg
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ بهمن ۱۳۹۲درود .
افرین سینا . دمت گرم . اره همین بود عاشقشم . خیلی
طراحیش قشنگه .
ایران و المان
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۲۵ بهمن ۱۳۹۲بسمه تعالی
میشه بگید کی دیس لایک میکنه؟؟؟!!!!!!
من تو کامنتم فقط عکس نسل قبلی رو گذاشتم خیلی ضایع است؟!!!!!!!!!
Saied
۲۴ بهمن ۱۳۹۲زیباست! خوش بحال عربها!
امین
۲۴ بهمن ۱۳۹۲قیافش بهتر شده
جلوی همه فراریا دارن یه شکل میشن
برای نسل جدیدش چنین بهبود شتاب و سرعتی نسبت به نسل قبل راضی کننده نیست
Zonda R
۲۴ بهمن ۱۳۹۲F.A
من طراحیه نسل کنونی رو بیشتر میپسندم
قدرت
شتاب
سرعت
خب وقتی برند فراریو دیدی
بدون با یه هیولا طرفی
km
۲۴ بهمن ۱۳۹۲اینکه فراری و لامبو از توربو استفاده کنند خیلی خبر خوبیه و از نظر فنی هم این ماشین خوب شده. ولی در مورد خود کالیفرنیا، این تنها مدل فراریه که هیچوقت به دلم نشست
محمد
۲۵ بهمن ۱۳۹۲چراغای پشتش اصلا تغییر نکردن؟؟ ولی هنوز اصالت خودشو حفظ کرده…
towncar
۲۵ بهمن ۱۳۹۲طراحی بی نظیر مثل همیشه
فراری لایک
لامبورگینی دیسلایک
علیرضا
۲۵ بهمن ۱۳۹۲اخه من که بوگاتی دوست دوست دارم شما که همه تون فراری دوست داشتید من اول بوگاتی میگم بعد فراری چون بوگاتی موتورش از فراری خوبه
enzo
۲۶ بهمن ۱۳۹۲بعد از قوانینی که از امسال رو موتورای F1 وضع شده و ورود توربو طبیعتاً فراری محبور شد خط تولید جدیدی برای موتورای توربو راه اندازی کنه قابل پیش بینی بود تو محصولات شهریش هم کم کم شاهد موتور توربو باشیم البته اومده رو کم ریسک ترین و معمولی ترین مدلش این تغییر رو لحاظ کرده تا بازخوردش رو بسنجه ولی احتمالش هست در مورد جانشین 458 هم همچین تصمیمی بگیره
البته فکر نمیکنم رو مدلای 12 سیلندر برنامه ای برای استفاده از توربو داشته باشه و سنتش رو حفظ میکنه
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۲۷ بهمن ۱۳۹۲اینکه از نیسمو شکست میخوره :/ الکی فقط قیمتش بالاست
Parham
۲۶ اسفند ۱۳۹۲هرچی هست به هوراکان نمی رسه.