فراریهفته نامه

اسب‌های رام نشدنی فراری؛ ملاقات با GTC4 Lusso جدید

فراری اعلام کرده که شاسی‌بلند نخواهد ساخت. مدیرعامل کارخانه آقای سرجیو مارکیونه حتی گفت که قبل از اینکه فراری بخواهد یک آفرودر را روی خط تولید ببرد باید به او شلیک کنید! هرچند، فراری با سیستم چهارچرخ محرک بیگانه نبوده و GTC4 Lusso جدید یک جی‌تی دو دیفرانسیل است که جایگزین FF چهار سرنشینه شده و حتی کارایی بالاتر را با اشرافیت بیشتر ترکیب کرده است.

Ferrari GTC4 Lusso 2016
Ferrari GTC4 Lusso 2016
مهم‌ترین بخش هر فراری قلب آن است مخصوصاً قلبی که در جلو باشد! پیشرانه‌ی خودروی موردبحث ما نمونه‌ای ۱۲ سیلندر با ۶۸۱ اسب بخار قدرت است. درحالی‌که ۴۸۸ از توربو استفاده کرده اما این پیشرانه‌ی ۶.۳ لیتری به‌صورت تنفس طبیعی باقی مانده تا تحسین شما را برانگیزد.
Ferrari GTC4 Lusso 2016
Ferrari GTC4 Lusso 2016
کارایی خودرو عالی است. پیشرانه تا ۸۲۵۰ دور که شروع محدوده‌ی قرمز است غرش می‌کند اما ۸۰ درصد گشتاور ۶۹۷ نیوتون متری آن از دور ۱۷۵۰ در دسترس است و به‌صورت باورنکردنی پیشرانه دور می‌گیرد.
Ferrari GTC4 Lusso 2016
Ferrari GTC4 Lusso 2016
این پیشرانه پرتاب لحظه‌ای نسخه‌های توربو را ندارد اما به جای آن با حالت خطی قابل پیش‌بینی‌ای ساخته شده تا به‌صورت تدریجی راننده را مسحور خود کند.

Ferrari GTC4 Lusso 2016
فراری از منیفولد اگزوز جدیدی برای ایجاد صدای اعتیادآور استفاده کرده بنابراین صدای خودرو در زمان تخت گاز رفتن خیره‌کننده است؛ اما این خودرو همچنین یک جی‌تی ریلکس شده است که در زمان خاص راحتی فوق‌العاده‌ای دارد. در GTC4 نرم‌افزاری بکار رفته که دریچه‌های اگزوز را برای افزایش راحتی در سفرهای طولانی بسته نگه می‌دارد.

Ferrari GTC4 Lusso 2016
این توانایی حتی با ایزوله کردن بیشتر صدا، تهویه‌ی مطبوع ساکت‌تر و سیستم تعلیق مستحکم‌تر بهبود یافته است.

Ferrari GTC4 Lusso 2016
این خصیصه به سواری خودرو نیز کمک می‌کند. با انتخاب حالت سواری راه‌های ناهموار، سیستم تعلیق GTC4 نرم‌تر شده و خودرو احساس شناوری بیشتری دارد و به خوبی در روی سطح ناهموار حرکت کرده و خونسردی بالایی را پیشنهاد می‌دهد.

Ferrari GTC4 Lusso 2016
دامپرها به چهارمین نسل سیستم کنترل لغزش جانبی فراری متصل شده‌اند. این سیستم می‌تواند سفتی سیستم تعلیق را تغییر دهد و حتی سیستم چهارچرخ محرک را نیز اصلاح نماید.

Ferrari GTC4 Lusso 2016
برخلاف اکثر خودروهای دو دیفرانسیل، اکسل جلوی GTC4 قدرت خود را از جلوی پیشرانه می‌گیرد بنابراین دیفرانسیل مرکزی وجود ندارد و این مورد باعث ایجاد کشش زیادی می‌شود بنابراین شما می‌توانید از تمام ۶۸۱ اسب بخار خودرو نهایت لذت را ببرید.

Ferrari GTC4 Lusso 2016
به لطف این مقدار کشش و وجود گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک به همراه لانچ کنترل، این موشک زمینی می‌تواند در مدت ۳.۴ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و سقف سرعت آن نیز ۳۳۵ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

Ferrari GTC4 Lusso 2016
بزرگ‌ترین پیشرفت برای Lusso در اختیار گرفتن سیستم فرمان‌پذیری چهارچرخ F12 است. این سیستم اندکی بازنگری شده تا با کاراکتر این خودرو همخوانی داشته باشد اما در پیچ‌ها این سیستم به‌طور مؤثری فاصله‌ی بین محورها را کوتاه کرده و چابک یک خودروی کوچک‌تر را به این جی‌تی اعطا می‌کند.

Ferrari-GTC4-Lusso-2017
فرزی و چابکی GTC4 باورکردنی نیست و سیستم فرمان بسیار سریع فراری در هنگام عبور از پیچ‌ها می‌تواند باعث شگفتی شما شود.

Ferrari GTC4 Lusso 2016
اما روی دیگر سکه نیز امکانات و رفاه این خودرو است. صفحه لمسی ۱۰ اینچی به همراه سیستم اپل کارپلی نویدبخش تکنولوژی‌های روز برای سفرهای طولانی‌مدت با این خودرو است.

Ferrari GTC4 Lusso 2016
و این دقیقاً جایی است که GTC4 می‌درخشد. زمانی که بخواهید این یک فراری بهتر، سریع‌تر و فرزتر است و هنگامی که این موارد را نخواهید شاهد جی‌تی راحت‌تر و آرام‌تر خواهید بود.

Ferrari GTC4 Lusso 2016
علیرغم خط سقف بازطراحی شده، فضای کافی برای افراد بزرگ‌سال فراهم بوده و از طرفی فضای پا در عقب نیز نسبت به مدل FF بیشتر شده است. در حقیقت، این خودرو در بخش عقب واقعاً جادار است.

Ferrari GTC4 Lusso 2016
فراری ادعا می‌کند که صندوق بار خودرو دارای فضای بار ۴۵۰ لیتری است که با خواباندن صندلی‌های عقب به ۸۰۰ لیتر می‌رسد. این فضای بیش از حد کافی برای بار ۴ نفر سرنشین است.

Ferrari GTC4Lusso
شاید اگر در حال خرید یک فراری ۲۴۰ هزار پوندی به کاربردی بودن زیاد فکر نکنید اما این خودرو کاربرد زیادی دارد. درحالی‌که پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر بزرگ این خودرو کم‌مصرف نیست اما علیرغم افزایش توان پیشرانه، مصرف و آلایندگی آن کاهش‌یافته است.

Ferrari GTC4Lusso
فراری GTC Lusso برای رانندگی خوب است اما به‌طور درخشانی قابل استفاده نیز هست. پیشرانه‌ی رعب‌آور، شاسی خونسرد و کنترل‌شده و کاربردی بودن بالا به این معنی است که GTC4 درجه‌یک است. شاید بهای بالایی داشته باشد اما برندهای رقیب با موارد ارائه شده توسط این خودرو نمی‌توانند رقابت کنند. این یک فراری‌ای است که همه‌روزه می‌توانید از آن استفاده کنید.

قیمت: ۲۴۰۴۳۰ پوند
پیشرانه: ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتری بنزینی
قدرت/گشتاور: ۶۸۱ اسب بخار/۶۹۷ نیوتون متر
گیربکس: ۷ سرعته دو کلاچه اتوماتیک، چهارچرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۴ ثانیه
حداکثر سرعت: ۳۳۵ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۱۵ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. Shahriyar_mansory

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اصلا از طراحیش خوشم نمیاد پشتش حالت ماشینای هاچبک شده تو این کلاس پورشه پانامرا رو ترجیح میدم

    1. یو اس اس اینترپرایز

      ۱۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4421 ديدگاه)

      اتفاقا طراحی فراری بی نظیر.عجب رنگی داره
      رخش خیلی شاخ

    2. وحید

      ۱۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (324 ديدگاه)

      اصلا هر موقع پدال یه پست از فراری میزاره ادم انرژی می گیره

    3. Elemento

      ۱۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11527 ديدگاه)

      الله اکبر….. این غول رو با پانامرا مقایسه میکنی؟؟؟ داغونم کردی.

      1. king 918

        ۱۶ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        البته منم با نظر این دوستمون مخالفم
        اما پانامرا هم پیکان نیست جوری که شما میگی
        اتفاقا با 2 تن وزن و یه موتور 8 سیلندر شتاب 3.5 ثانیه داره و یکی از سریع ترین و لوکس ترین 4 درب های جهانه ………

        1. Elemento

          ۱۶ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (11527 ديدگاه)

          معلومه که پانامرا خیلی خیلی خوبه ولی نه دیگه در حد فراری.

    4. Elemento

      ۱۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11527 ديدگاه)

      میدونم هدف این ماشین درگ نیست ولی از فراری با این همه تجربه توقع میره یکم شتاب دوازده سیلندر هاش رو بیشتر کنه نه اینکه مثل استون مارتین باشه. حداقل شتابش باید 3 ثانیه باشه

      1. یو اس اس اینترپرایز

        ۱۶ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (4421 ديدگاه)

        المنتو عزیز والا پانامرا هم برای خودش غولی.

  2. فقط انگلستان

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1130 ديدگاه)

    واقعا ماشین های ایتالیا و آلمان و انگلیس دیگه آخرشن
    من که باز هم شگفت زده شدم از دنیای طراحی و زیبایی و سرعت ایتالیایی

    1. یو اس اس اینترپرایز

      ۱۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4421 ديدگاه)

      ژاپن و امریکا و سوئد مگه بد هستن؟؟؟؟؟

      1. فقط انگلستان

        ۱۵ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (1130 ديدگاه)

        نه خیر بد نیستن ولی اونا که گفتم بهترن

        1. یو اس اس اینترپرایز

          ۱۶ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (4421 ديدگاه)

          شما همین طوری نمیتونی بگی کدوم بهتره
          الان دنیا دنیای رقابت.لطفا بیشتر دقت کن

  3. خسته شده

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (623 ديدگاه)

    خوبه ولی گرونه

    1. Pagni

      ۱۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (477 ديدگاه)

      جان من؟؟؟؟
      داخلش رو نگاه کن مث یه سدان لوکسه!!!!
      انجینش که فوق العاده ست.
      سقف سرعتش دیوونه کننده ست.
      شتاب و هندلینکش هم که عالیه.
      مهمتر از همه یه فراریه.
      قیمتش خیلی هم مناسبه.
      البته من اگه باشم کالیفرنیا میگیرم به جای لوسو.
      هم ارزون تره هم جنبه اسپرتش بیشتره.

      1. Archi KHAN

        ۱۵ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        دوست عزیز گفتی کالیفرنیا و جیگرم را آتیش زدی …

    2. یو اس اس اینترپرایز

      ۱۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4421 ديدگاه)

      خسته شده عزیز کسی این ماشین میخره که اینقدر در جامعه ثروتمند و مطرح هست که این پول براش هیچی نیست

  4. Zonda R

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    @.F
    با سپاس از شاهین گل
    این چیه دیگه!!
    جانشین خلف ff
    به غایت کابین این خودرو استاندارد جدیدی از اختلاط مدرنیزه و قدرت و اسپرت بودن هست
    دوستان ff هیچوقت یه 458 نبوده هیچوقت بیش از حد سریع نبوده اما حس خاص خودشو در کلاس کاری خودش داره پس ازش انتظار برلینتای یا 488 ….رو نباید داشت

  5. محمد حسین

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    طراحی داخلی و نمای جلوش تقریبا بی نقصه امّا فرم عقبش یه خورده …!

  6. صادق

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2117 ديدگاه)

    بسیار بی نظیر
    مرسی داری داش شاهین
    میشه گفت بهترین جانشینی که میتونست برای FF بیاد همینه…
    .
    راستی اون دوتا عکس آخری هم مال FF هستن
    البته خوبه که باشن، میشه یه مقایسه ی کوچیک با نسل قبلش کرد
    ارادت

    1. یو اس اس اینترپرایز

      ۱۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4421 ديدگاه)

      عجب تصاویری میزاری برای کامنت ها.ایول

      1. صادق

        ۱۵ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (2117 ديدگاه)

        قربونت برم
        زنده باشی داش یو اس اس اینترپرایز

        1. یو اس اس اینترپرایز

          ۱۵ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (4421 ديدگاه)

          فدایی داری

  7. سروش

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دیوووونه کنندس منم که دیوووووووونه این ماشین شدم

  8. احسان(احسان سابق)

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2870 ديدگاه)

    کسی میدونه اولین بار چه کسی فراری رو با این رنگ قرمز طراحی کرد؟

    1. Pagani

      ۱۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (477 ديدگاه)

      مسابقات فرمولا درگذشته و اوایلش
      بین برندها نبود بلکه بین کشور ها بود و رنگ تیم مسابقه ایتالیا قرمز بود…….برای همین این رنگ شد یه جور اصالت و امضا برای برندهای ایتالیایی

  9. ali

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    توش فوق العاده جذاب و گیراس ولی بیرونش نسبت به سری های قبل چنگی به دل نمیزنه

  10. Alirankhodro

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    با روح و روان آدمی بازی میکنه این اسب وحشی. فراری واقعاً تو اتاق این مدل کولاک کرده. خوشا بحال اونایی که میتونن بخرن و یکی از بالاترین لذت های دنیوی رو حس کنن.

  11. ferrari

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1959 ديدگاه)

    مثل همیشه بی نظیر

  12. بنتلی

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    خییلی فوق العادس و مشخصات فنی خوبی داره،موتور دوازده سیلندر تنفس طبیعی پر قدرت اون هم ساخت فراری،طراحی داخلی عالی و لوکس،سواری هم اسپورت هم لوکس،فضا برا چهار نفر ب اندازه کافی مخصوصا فضای پای صندلی عقب،دیگه حرفی برا گفتن باقی نمیزاره ،از طرفی کاربردی تره و میشه روزانه ازش استفاده کرد،البته من یکم با طراحی عقبش مشکل دارم،ب نظرم بهتربود بیس سانتی طولشو زیاد میکردن و ب ستون سی اون یکم شیب میدادن! البته میدونم ک فراری مهندسان ماهر زیادی داره و امیدوارم الان یکی بهم نگه ک زنگ میزنم ب فراری میگم دفه بعد تو طراحیش باهات مشورت بکنه!

  13. Archi KHAN

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    خیلی هم عالی
    اما خدایش ff یه چیزه دیگه بود …

    1. Elemento

      ۱۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11527 ديدگاه)

      تا 2000 سال دیگه که نمیتونن ffتولید کنن.

      1. Archi KHAN

        ۱۶ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        الان من گفتم چرا تولید ff متوقف شد ؟!
        گفتم تا 2000 سال دیگه باید تولید میکردن ؟!!!

        عجبا …

  14. Shahriyar_mansory

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (16 ديدگاه)

    هاچبک 4 نفره فراری.فراری فقط باید بره سوپر اسپورت بسازه طراحی عقبش اصلا با جلوش جور در نمیاد

  15. Pooya_SK

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (398 ديدگاه)

    تنها نکته منفی و عجیب این ماشین سیستم چهار چرخ متحرک اونه که در سرعت های بالا به دیف عقب تغییر می کنه.

  16. LFA

    ۱۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (42 ديدگاه)

    کابینشو ببین لامصب فرمون فراری هاهم که همیشه معرکه هستن فرم ماشین رو که من دوس دارم.
    شتابش هم که هم اندازه قویترین نمونه پانامرا 2017 هست پس عالیه البته به نظرم این باید بهتر میبود.
    واقعا وحشی و خشن بودن از فراری و لامبورگینی میباره چیزی که اصلا در پورشه نمیبینیم

  17. reza918

    ۱۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (90 ديدگاه)

    خیلی عالیه.بعدشم بیشتر از 100 اسب بخار!! از پانامرا توربو اس قویتره و وزنشم سبکتره.اگه پانامرا در این حد قدرت و وزن داشت رقبای خوبی میشدن/البته پانامرا توربو اس الانش هم عالیه

  18. احمد باقری

    ۱۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4711 ديدگاه)

    مثل یه مار وحشی میمونه. خیلی عالیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا