فراری

فِراری J50 رونمایی شد

فِراری روز ۱۳ دسامبر (۲۳ آذر ماه)، در جریان جشن سالگرد پنجاه سالگی حضور خود در بازار ژاپن که در مرکز ملی هنرِ توکیو برگزار شد، از مدل تولید محدود جدیدی با نام J50 پرده برداشت.

ferrari-j50-03
عضو جدید اصطبل مارانللو یک خودروی دو نفره، پیشرانه وسط و رودستر است که با سقف تارگا (Targa) خود مدل‌های محبوب دهه‌های هفتاد و هشتاد میلادی را به یاد بیننده می‌آورد. طراحی آن را تیم مرکز طراحی کمپانی بر عهده داشته و ساخت‌وسازش را دپارتمان پروژه‌های خاص به دست گرفته است.
نمونه موجود در مراسم رونمایی در هردو بخش بیرونی و درونی ترکیب رنگ قرمز و مشکی داشت، با این تفاوت که در بیرون قرمز خاص سه لایه و داخل اتاق چرم و آلکانتارای مشکی‌رنگ غالب بود.

ferrari-j50-01
نمای ظاهری کاملا جدید می‌باشد و با هدف خلق یک رودستر کم ارتفاع و به‌اصطلاح تیز طراحی شده است. با دیدن دماغه به یاد مدل کانسپ و نمونه تولیدی سرجیو (Sergio) می‌افتیم. سپر طرح تازه‌ای داشته و چراغ‌های LED به‌صورت افقی قرار گرفته‌اند. دو خروجی هوا فیبر کربنی روی کاپوت جلو خودنمایی می‌کنند. در دید جانبی، ارتفاع کم، رینگ‌های پنج پر بسیار زیبا، رکاب عریض‌تر، گلگیرهای پف‌کرده و وردی هوای طولی روی گلگیر عقب خصائصی هستند که شخصیت منحصربه‌فردی بدان می‌بخشند. یکپارچگی سقف و پنجره‌های کناری و بخش پشتی سرنشینان هارمونی فوق‌العاده‌ای را تشکیل داده است. بخش عقب نیز عضلانی و تهاجمی می‌نماید و چراغ‌های جفت در هر طرف، سپر جدید با دیفیوزر بزرگ‌تر و اسپویلر مشکی‌رنگ مجموعه‌ای بدیع خلق کرده‌اند که در هیچ جای دنیا نمی‌توان مثال دومی از آن یافت.

ferrari-j50-02
در بخش فنی همان پیشرانه ۳.۹ لیتری V8 توربو دوقلوی مدل ۴۸۸ با خروجی ۶۸۰ اسب بخار انجام‌وظیفه می‌کند. می‌دانید که بلوک مذکور همین امسال جایزه بین‌المللی پیشرانه برتر سال (Engine of the Year) را از آن خود کرد.

ferrari-j50-04
آئرودینامیک بدنه نیز با جزئیات بسیار زیادی کنترل می‌شود که از آن جمله می‌توان طراحی کاملاً متفاوت سپر جلو، قرارگیری رادیاتورها با فاصله کمتر نسبت به هم و زاویه خاص شیشه جلو برای افزایش جریان هوا در اطراف اسپویلر عقب را نام برد.

ferrari-j50-05
فِراری J50 تنها به تعداد بسیار محدود ۱۰ دستگاه، آن هم به‌صورت کاملاً سفارشی برای مشتریان خاص مارانللو روی خط تولید خواهد رفت. با ما همراه باشید تا در آینده نزدیک جزئیات بیشتری از این کُره جوان را مورد بررسی قرار دهیم.

منبع: ferrari

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. احسان آرسنالی

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1947 ديدگاه)

    زیبا زیبا زیبا. من اگه یه روز فراری داشته باشم فکر نکنم دلم بیاد برونمش میشینم بهش زل میزنم. مثل تابلوهای پیکاسو میمونه ، شاهکار

    1. PAGANI

      ۲۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (479 ديدگاه)

      این نسل طراحی فرراری روی مدل هایی مثل لوسو و لافرراری و 458 و 488 به پختگی کامل رسیده ….باید عوض شه….همینطور که اینجا میبینیم…
      و همینطور طراحی لامبو(گالاردو.اوراکان.مورسیه لگو…و در ائنتادور به اوجش رسید)
      فرراری احتمالا به فرم دماغه انزو برمیگرده ولی لامبو رو نمیدونم

      1. Parker

        ۲۵ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        به نظر من طراحی لامبورگینی ، سبک خاصی هست.
        چیزی نیست که به اوج برسه.
        یک طراحی پویاست.

  2. Ahmad

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (150 ديدگاه)

    حیف فقط 10 دستگاه….

    1. نوید جهرمی

      ۲۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (3792 ديدگاه)

      آره واقعا. کاش اقلا 50 تا ازش میساختن.

  3. MPH

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (431 ديدگاه)

    معلوم نشد بررسی قاطره یا فراری!!!!!!
    اصطبل.کره جوان!!!!

  4. vahid 956

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (474 ديدگاه)

    Amazing
    چون پنجاه سالگیه در طراحی به وضوح از f50 الهام گرفته و به همین خاطر j50 نامیدنش حرف j هم مشخصه که منظور ژاپنه
    ضمنا فراری جان باشه تولید محدود زدی قبول اما تو معرفی هم میخای محدود عمل کنی آخه؟ ! کلا پنج تا دونه عکس بیرون داده از این مدل!

  5. مجید

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    اوج فراری!!!!!!
    زیبا-محدود به ده دستگاه-تارگا-نماد 50 سالگی بازار ژاپن که بر خلاف همیشه اول اسمش J داره به جای F-موتور اصلاح شده بهترین موتور سال!!!!!!!!!!!
    خوش به حال کسی که این ماشین رو میخره چون هم یه لذت ناب ایتالیایی رو تجربه میکنه و هم یه سرمایه گذاری مطمئن برای آینده!

  6. KING 918

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (217 ديدگاه)

    تو عکس اول بیشتر شبیه لافراری شده
    کابین هم که 458 هیچ فرقی نداره ….
    موتورشم که 488 …….

  7. Ehsan

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (310 ديدگاه)

    خیلی خوشگله

  8. M4

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (293 ديدگاه)

    براوو!

  9. سعيد رنجكش جهرمي

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    چراغ های جلو یکم شبیه لامبورگینی سنتناریو شده

  10. فری

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین به مناسبت پنجاهمین سال حضور فراری در ژاپن طراحی شده و اسمش هم از همین قضیه نشات گرفته j50…….

  11. یوسف

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (746 ديدگاه)

    نمای پشت محشره?

  12. احمد باقری

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    باز هم یه شاهکار دیگه.

  13. عطاFerrari

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    ژان ژان ?
    فراری همه فن حرفه تو همه چی عالی هست. تنها رقیبش همون لامبورگینی هست اونم تو صدا اگزوز? بین همه ماشینا فقط فراری هست که صداش عالیه بقیه اواز خر تو چمنه?
    (تو ماشینا نه موتور)

  14. GOD BLESS AMERICA

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    چقدر خوبه :-) :-) :-) :-) :-)
    حالم و گرفت. منم فراری خاص میخوام.

    1. احسان آرسنالی

      ۲۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1947 ديدگاه)

      من به فراری معمولی دست پنج راضیم

  15. TITAN

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بسیار عالی و جذاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا