بازهم حرکتی خیرهکننده از صاحب مارانللو: فِراری جیتیسی۴لوسو (GTC4Lusso)، یک دنیای کاملاً جدید!
حدود ۵ سال پیش بود که بازدیدکنندگان غرفه فِراری در نمایشگاه ژنو با صحنهای خَرقِ عادت روبهرو شدند: FF، شوتینگبرِیک تازهنفس با قلب ۱۲ سیلندر و برخلاف سایر مدلها دارای ۴ صندلی و مجهز به سامانه ۴ چرخ متحرک! حالا هم درحالیکه چیز زیادی تا نمایشگاه ۲۰۱۶ ژنو نمانده، مدل بهروزَش پرده از رخ برداشته تا حیرت همگان را چند سال دیگر تمدید کند. به قول کمپانی، جیتیسی۴لوسو قدرتمند، تجملاتی، اسپورت و اصیل است و حس کاملاً متفاوت و شگفتانگیزی به راننده و سرنشینان منتقل خواهد کرد. این جیتی ۲+۲ نفره در ظاهر تغییرات ظریف اما آشکاری نسبت به FF دارد. منحنی سقف پایینتر آمده، سپرها تغییر کرده، جلوپنجره عریضتر شده و چراغها (مخصوصاً در عقب) نمای کاملاً تازهای دارند. همهی اینها باعث کاهش قابلتوجه ضریب درگ نسبت به مدل پیشین شدهاند، البته هنوز اطلاعات عددی دقیق در دسترس نیست. تغییرات در زیر کاپوت مختصر و مفید است: پیشرانه ۶.۳ لیتری ۱۲ سیلندر V شکل با افزایش حداکثر توان از ۶۵۱ به ۶۷۹.۸ اسب بخار در ۸,۰۰۰ دور بر دقیقه و صعود بیشینه گشتاور به قلهی ۶۹۷ نیوتونمتر (در ۵,۷۵۰ دور بر دقیقه) که ۸۰ درصد آن از دور ۱,۷۵۰ در دسترس راننده قرار میگیرد؛ همین و بس! فِراری سامانه چهارچرخ متحرک را بهروزرسانی نموده و برای اولینبار فرمانپذیری چرخهای عقب را به آن اضافه کرده است. این سامانهی نو 4RM-S نام دارد، به معنی چهارچرخ متحرک و فرمانپذیر. مجموعه مذکور از طریق برنامه اختصاصی کمپانی با دیفرانسیل الکترونیکی (E-Diff) و تعدیلکنندههای SCM-E نیز همگام است تا امکان هدایت بسیار آسان حجم بالای گشتاور تولیدی پیشرانه حتی در شرایط برفی و چسبندگی کم برای راننده فراهم شود. با بازشدن دربها فضایی کاملاً متفاوت با سایر اسبهای مارانللو به چشم میخورد. سبک طراحی نوآورانه و جدید بوده و حس بسیار بهتری برای راننده و سرنشین کناریاش ایجاد میکند. اولین مورد جالبتوجه نمایشگر دیجیتالی باریک و افقی (سفارشی) در سمت راست کنسول جلو است که عملکردهای متنوعی ازجمله نمایش سرعت، دور پیشرانه و… را در دل خود دارد. البته این تمام ماجرا نیست، چون فِراری سامانه جدید اطلاعات و سرگرمی خود را برای اولین بار در این مدل رونمایی کرده است که بارزترین نشانهاش صفحهنمایش ۱۲.۲۵ اینچی اِچدی لمسی در سمت راست فرمان است. خود فرمان هم بهخاطر کاهش اندازه اِیربگها جمعوجورتر شده و دکمههایش نسبت به قبل اِرگونومیکتر هستند که میتواند در راحتی استفاده توسط راننده موثر باشد. نامی که برایش انتخابشده اقتباسی از مدلهای جاودان گذشته است، همچون 330GTC، برلینتا لوسو و مدل ۲+۲ نفره 330GT. عدد ۴ هم اشاره به وجود ۴ صندلی درون کابین دارد.برای تماشای فِراری جیتیسی۴لوسو باید حدود ۱ ماه صبر کنیم تا در نمایشگاه آینده ژنو تشریففرما شود. البته قبل از رسیدن موعد رونمایی در پدال نگاهی به جزئیات موجودش خواهیم انداخت، با ما همراه باشید.
Iman mclaren p1
۲۱ بهمن ۱۳۹۴عجب طراحی داخلی ای…کیف کردم
king 918
۲۱ بهمن ۱۳۹۴اره خدایی تنها فراریه که کابینش قشنگه در کل عالیه ………
اما ظاهرش چندان تغییری نکرده ………..
ارش
۲۱ بهمن ۱۳۹۴به به به چه سری و چه دمی .طوفان شده
درگ
۲۱ بهمن ۱۳۹۴فقط تیبای خودم خوشکله.
به کوری چشم دشمنان.
چیه سمند خوبه که ظرف یک سال اتاقش میاد پایین.یا پژو خوبه که ظرف 4 سال موتورش باید تعویض شه.پژو 206 هم که یک چینی به تمام عیار.
در کشور ال نود و تیبا استاندارترین خودرهای کشور شناخته شدن.
مصرف تیبا صدی تو جاده 5.6
فقط تیبا.
bardeia
۲۱ بهمن ۱۳۹۴مثل همیشه عالی …
محمد
۲۱ بهمن ۱۳۹۴طراحی جلو، شیب سقف، طراحی داخلی فوق العادست
نمیدونم ولی طراحی عقبش مخصوصا لبه هایی که از کناره ها چراغ های عقب رو تا حدودی پوشانده یه مقدار برای من از سبک و سیاق فراری به دور و عجیبه…
در کل عالیههه
Amir amini
۲۱ بهمن ۱۳۹۴فراری ماشینی خوبی داره ولی من نمیدونم چرا وقتی میخان کپی بزنن از شرکت یا سمت مکلارن میرن یا فراری چرا شرکتای کوچک سمت لامبورگینی نمیان برا کپی زدن از ماشیناش تا یه ماشین جدید بسازن
RRTT
۲۱ بهمن ۱۳۹۴امیر، منظورت چه شرکتیه? کی از رو فراریو مکلارن تقلید کرده?
Amir amini
۲۱ بهمن ۱۳۹۴مثلا یه گروه فیلیپینی بودن از فراری تکرار کرده بودن طراحیو
یا مثلا این شرکت روسی بود اسمش یادم نیست ورشکست شد طراحش داشت یه شرکت میزد ماشینش کپ مکلارن بود
hamed
۲۱ بهمن ۱۳۹۴فراری دوست داشتنی
کاوه
۲۱ بهمن ۱۳۹۴فوق العاده زیبا …..طراحی کامل و به دل نشین ….
vahid956
۲۱ بهمن ۱۳۹۴اونایی که میگفتین طراحی پورشه تکراریه فراری خوبه بفرما تحویل بگیر
فراری هام همشون شبیه هم شدن مخصوصا چراغای جلوشون???
احمد باقری
۲۱ بهمن ۱۳۹۴برخلاف پورشه، فراری در تمام زمینه های مختلف ماشین، عالیه و همیشه در حال پیشرفته.
Pooya_SK
۲۱ بهمن ۱۳۹۴زشته البته فکر کنم بدلیل رنگ ماشین باشه، اگه آبی یا قرمز یا زرد بود بهتر میشه.
کامران
۲۲ بهمن ۱۳۹۴مگه جنسیس کوپه عباس قادریه
Hamid
۲۱ بهمن ۱۳۹۴Perfect!
عزیز من اگه نمای جلوش یکم تکراریه توجیهش اینه که واقعن زیباست. نه مثل پورشه که کپی فولکس بیتله.
king 918
۲۱ بهمن ۱۳۹۴نما جلوش زیباست نمای عقبش چی که تمام مدل هاش شبیه همه …………….
پورشه کپی هیچ ماشینی نیست خودش اغاز کننده همه چیز بوده از طراحیش گرفته تا تولید گیربکس تیپ ترونیک و PDK و …..
و اگه در نظر شما زشته در نظر خیلیا زیباست در ضمن پورشه که فقط 911 نیست بد نیست مدل های دیگه پورشه رو هم ببینین تا متوجه قدرت طراحیش بشین ………
Hamid
۲۱ بهمن ۱۳۹۴دوست عزیز این نظر شخصی منه و اصلن تمایل ندارم نظر کسی رو تغییر بدم.
در مورد نمای پشت این فراری باید گفت که چراغهای عقب و اگزوزهای دوتایی هارمونی بسیار زیبایی رو آفریده.
نمیدونم چرا طرفدارای پورشه اینقدر نسبت به نقد بقیه واکنش نشون میدن. قبلن هم گفتم به قول برتراندراسل: اگه تو بحث با دیگران احساس ناراحتی و خشم کردی احتمالن دلیل منطقی برای نظرت نداری.
من فقط میگم نمای کناری همین فراری رو با 911 تو پست قبلی در مورد تریم چوبی مقایسه کن. البته به شرط اینکه اسم اصالت رو دوباره نیارید….
king 918
۲۱ بهمن ۱۳۹۴حمید جان قبلا هم گفتم مدل های 911 رو باید از نزدیک ببینی تا متوجه بشی چیه نه از روی عکس برات یه کلیپ میذارم تو اپارات هم هست یه 911 جی تی 3 تو یکی از شهر های اروپایی ( نمیدونم اسم شهر چی بود ) داره اروم میره به خدا ملت دورش جمع شده بودن فیلم میگرفتن من خودم 911 کاررا از نزدیک دیدم فکم افتاده بود دیگه جی تی 3 یا توربو اس بماند ……….
بد نیست یه نگاهی هم به 918 و کاررا جی تی و کیمن جی تی 4 و باکستر اسپایدر بندازی و اخیرا میژن ایی هم اضافه شده که واقعا زیباست
در مورد قدرت و شتاب و هندلینگ و سواری و کیفیت پورشه هم
که فکر نکنم یه جا بد خونده باشی ……….
Sanyar
۲۲ بهمن ۱۳۹۴درسته.مثلا پورشه 918یا مثلا کررا جى تى و باکستر
بابک
۲۱ بهمن ۱۳۹۴هر کار میکنم برام قابل هضم نیست که یه کسی که ماشین رو میشناسه و به اصطلاح ماشین بازه و میاد پدال و … بیاد بنویسه پورشه زشته یا شبیه بیتله یا از این جور …. ها
اصلا میدونید رترو دیزاین یعنی چی؟میدونید حفط اصالت یعنی چی؟
یعنی دقیقا همین کار پورشه که هم روز به روز ماشیناش زیبا تر میشن و هم فرم کلی رو حفظ کردن
AliASg
۲۱ بهمن ۱۳۹۴فرم ماشین کپی پورشه پانامراس
كوروش
۲۱ بهمن ۱۳۹۴اخه این ۱٪ هم شبیه پانامراست چرا فقط بی خودی گیر می دید چراااااااا؟
shahab
۲۱ بهمن ۱۳۹۴عالی شده
همینو بس
Omid622
۲۱ بهمن ۱۳۹۴خوبی خریدن فراری اینه که وقتی که میخوای بفروشی سود خوبی میکنی در کل سوپر اسپرترین شرکت خوردو سازی=فراری
Archi KHAN
۲۱ بهمن ۱۳۹۴عالیه …
تو بی نظیری فراری !
” خودروسازی یعنی فِراری و پورشه “
mohsen
۲۱ بهمن ۱۳۹۴والا من خودم آلمان بازم و عشق پورشم ولی اینکه پورشه رو به فراری میچسبونن بعضیا فکر نکنم درست باشه پورشه خاص باشه فراری خدای خاص بودنه کدوم ماشین پورشه مثل فراری تو حراجیا میدرخشه؟ از لحاظ فنیم باز فراری یه سرو گردن بالاتره به نظر من
mehran911
۲۲ بهمن ۱۳۹۴متاسفم برای کسی که خودشو پورشه باز میدونه و فکر میکنه از لحاظ فنی فراری یک سرو گردن از پورشه بالاتره
از این گفته شما معلومه که هیچ چیز از پورشه نمیدونی
نمی دونم چطور و از رو چه حسابی به این نتیجه رسیدی !؟!؟!؟!؟!؟
Hamed Ferrari
۲۱ بهمن ۱۳۹۴داخلش رویایی شده
مهرداد
۲۱ بهمن ۱۳۹۴یعنی روزی میاد که سوار این شاهکارها بشم
Rouzbeh
۲۱ بهمن ۱۳۹۴یه خودرو خونوادگی و سریع برای سخت پسندا . فراری همیشه پیشتاز.
Pou ya
۲۱ بهمن ۱۳۹۴دوست عزیز مگر مال خانواده شگفت انگیزان باشه !! کجاش خانوادگیه اخه
محسن
۲۱ بهمن ۱۳۹۴از نیمرخ چقدر قشنگه این … فوق العاده اس
علیرضا
۲۱ بهمن ۱۳۹۴طراحی داخلیش فوق العادس اما بیرونش به پای داخلش نمیرسه
moein
۲۲ بهمن ۱۳۹۴طراحیشو دوس داشتم ولی نمی دونم چرا از نمای عقب فک می کنم استیشنه !!!
علی
۶ فروردین ۱۳۹۵هر روز بهتر از دیروز.