لینکلن MKC خودرویی است که بر اساس فورد اسکیپ تولید شده است، امّا لینکلن بالاخره در این مدل، نشان داده میخواهد گذشته خود، مبتنی بر ساخت فوردهای گرانقیمت و با ظاهری متفاوت را کنار بگذارد. به نظر میرسد این برند لوکس، آرامآرام همکاری نزدیک و اشتراک قطعات را از برندهایی مانند فولکسواگن و آئودی فرا میگیرد.
چه از خارج و چه در داخل، نشانههای اندکی میتوان از اسکیپ در MKC یافت. با این حال، مهمترین تفاوت در تجربه رانندگی است؛ جایی که لینکلن راحتی و اطمینان لازم برای یک خودروی لوکس را فراهم میکند. کابین بسیار ساکت و آرام است و با وجود سیستم فرمان متناسب، کنترل خودرو کاملاً در دستان راننده است. موتور سطح بالای ۲/۳ لیتری توربوی چهار سیلندر که با فورد موستانگ مشترک است، سر و صدای بسیار کمی دارد و در عین این متانت، دارای قدرت برابر ۲۸۵ اسببخار و گشتاوری برابر ۴۱۳/۵ نیوتنمتر است. هر دو برند لوکس دیترویت شامل کادیلاک و لینکلن همچنان در پی درک ایجاد حالت پرمیوم در داخل کابین هستند. از جمله در MKC، چرم به کار رفته به هیچوجه کیفیت بالایی ندارد و همینطور صندلیها حالت تکیهگاه مناسبی نسبت به رقبا در این کلاس ندارند. دکمههای فشاری تعویض دنده نیز همان حس راهانداختن سیستم ضد یخ و برف در عقب را دارند. اگر لینکلن ردههای پایین لوکس و ردیف خودروهایی مانند بیوک و آکورا را هدف قرار میداد، این مشکلات زیاد به چشم نمیآمدند؛ ولی قیمت ۴۹ هزار و ۲۶۵ دلاری این لینکلن حرف دیگری میزند. لوکس، چیزی که نباید آن را با «اسپرت لوکس» اشتباه گرفتچیزی که هیچوقت این لینکلن به صاحبش ارائه نمیکند، هرگونه حالتی از اسپورتیبودن است. باید گفت که حس لینکلن MKC مقیاس بزرگی از حس یک لکسس است و کمتر به حالتهای بامو یا آئودی میخورد. موتور استاندارد MKC یک ۲ لیتری توربو است. با این حال، یک موتور ۲/۳ لیتری چهار سیلندر به عنوان یک آپشن ۱۱۴۰ دلاری نیز وجود دارد که تنها برای مدلهای دارای دیفرانسیل چهار چرخ متحرک عرضه میشود؛ همچنان در مدل تست شده نیز استفاده شده است و حالتی آرام و کُند برای رسیدن به دور موتور بالا از آن مشاهده شد. در تست انجام شده، MKC برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت، ۶/۶ ثانیه زمان لازم داشت و مسیر یکچهارم مایل را نیز در ۱۵/۴ ثانیه ثبت کرد. این آمار، لینکلن را در رقابتی تنگاتنگ با آلمانها قرار میدهد، ولی فقط با مدل پایه آنها با موتورهای توربوی چهار سیلندر. یک بامو X3 xDrive35i با موتور توربوی شش سیلندر، تنها با ۱۵ اسببخار بیشتر، دارای شتابی در حدود یک ثانیه سریعتر از MKC است. در تست لغزش در پیچ، MKC چسبندگی ۰.83g را نشان میدهد که از این لحاظ در ردههای پایین این کلاس قرار میگیرد. همچنین در تست توقف از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت، لینکلن MKC در فاصله ۵۱/۲ متری متوقف میشود که برای یک کراساور کامپکتی مانند آن منطقی به نظر میرسد. با این حال، پس از متوقف کردن لینکلن ۱۸۴۴ کیلوگرمی، پدال احتمالاً کمکم حالت نرمی پیدا خواهد کرد. فرصتها در آینده
زیبایی ظاهری MKC و کیفیت رانندگی آن در حال حاضر در مراحل اولیه خود هستند و زمان زیادی باقی مانده تا لینکلن سرانجام خود را تبدیل به یک برند لوکس معتبر تبدیل کند. هنوز فرصتهای زیادی برای بهینهسازی خودرو در آینده وجود دارد و باید انتظار داشت که مدلهای آینده، مدل به مدل، شرایط بهتری داشته باشند. آینده لینکلن بستگی به این دارد که این کمپانی چگونه از آزادی عمل به وجود آمده استفاده میکند. مشخصات:
- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۵ در واگن.
- قیمت مدل تست: ۴۹۲۶۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۳۷۶۳۰ دلار).
- نوع موتور: DOHC ۱۶ سوپاپ و چهار سیلندر ردیفی، با توربوشارژر و خنککننده داخلی، بدنه و سرسیلندر آلومینیومی، انژکتور مستقیم سوخت.
- گنجایش: ۲۲۶۱ سیسی.
- قدرت: ۲۸۵ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۴۱۳/۵۲ نیوتنمتر در ۲۷۵۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک با حالت شیفت دستی.
ابعاد:
- فاصله محوری: ۲/۶۹ متر.
- طول ماشین: ۴/۵۵۲ متر.
- عرض: ۱/۸۶۴ متر.
- ارتفاع: ۱/۶۵۶ متر.
- وزن کلی: ۱۸۴۴ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۶ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۸/۹ ثانیه.
- صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۳۶/۹ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۲ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۵/۲ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۸/۰۶ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۱/۲ متر.
مصرف سوخت:
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۳/۱ لیتر در شهر و ۹/۰۵ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت در تست: ۱۲/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
علی
۳ آبان ۱۳۹۳ادم وقتی این ماشین ها رو میبینه دیگه میفم که قصه داره اونو میخوره نه اون قصه رو
سخنی از فامیلم دور البته با کمی تحریف.
ali asadi
۳ آبان ۱۳۹۳خوشگل،لوکس،پر قدرت
آمریکاییه دیگه
ASTON MARTin
۳ آبان ۱۳۹۳هرکی تو نگاه اول به ماشین ، یاد خودروی والتر وایت افتاد لایک کنه
لینکلن
۳ آبان ۱۳۹۳تصمیم دارم برم کیش زندگی کنم.
چه کار میشه کرد عشق ماشینه دیگه.
الان مدل قدیمی این خودرو در کیش 125 میلیونه.به نظرم ارزش داره بری اونجا زندگی کنی.حداقل سوار اتومبیل های با کلاس میشی.
آقا من رفتم.
علی
۳ آبان ۱۳۹۳اره تو کیش خونه زیر متری ۵میلیون پیدا نمیشه یعنی یه اپارتمان ۱۰۰متری ۵۰۰میلیون اونم دور از شهر است حالا اگر خواستی بری بگو یه اپارتمان دارم بهت میفروشم.
DRAGONBORN
۳ آبان ۱۳۹۳ممنون آقای انیس حسینی
DRAGONBORN
۳ آبان ۱۳۹۳خودرو لوکس و گران
DRAGONBORN
۳ آبان ۱۳۹۳بچه ها فورد اسکیپ شاسی بلند تو ایران قیمتش چنده؟؟؟
DRAGONBORN
۴ آبان ۱۳۹۳چرا چراغای عقبش به هم پیوسته هست!!!!!!
پیمان
۳ آبان ۱۳۹۳قیافه عالی موتور هم خوب ولی معلومه داخلش مثل یه ماشین لوکس نیست
ali asadi
۳ آبان ۱۳۹۳داخلش که خوبه
DRAGONBORN
۳ آبان ۱۳۹۳لینکلن برند لوکسه فورد هست معلومه که خوبه
Jay Gatsby
۳ آبان ۱۳۹۳میگم این همون لینکن نیست که جزو 5تا ماشینه زشت بود ؟
الان چقدر خوشکل و متفاوت به نظر میاد !!!
واقعا آدم هرچیو با اون دیدگاهی که نسبت بهش داره میبینه
به قول بچه ها جمله خیلی سنگین بود کمرم رگ به رگ شد…
Jay Gatsby
۳ آبان ۱۳۹۳نه اقا اصلاح میکنم انگار اون نسل قبلیش بوده ! چقدر زیباترش کردن با همون مشخصه های نسخه 2014 یعنی جلو پنجره و پیوستگی چراغ های عقبش این قدرت طراحی رو نشون میده…
DRAGONBORN
۴ آبان ۱۳۹۳به نظر من طراحی داخلیش زیبا نیست
e36
۳ آبان ۱۳۹۳آمریکایی باشه گاری باشه…
فریا
۴ آبان ۱۳۹۳مجبورم میکنی حرف بزنما !!
ولی من مثل تو حرف نمیزنم ، حتی اگه قبولشم نداشته باشم خیلی احترام برای همون بیمر E36 که اسمته دارم .
XxX
۳ آبان ۱۳۹۳از چراغای عقبش خوشم نیومد
XxX
۳ آبان ۱۳۹۳ماشینای آمریکایی یک ابهت خاصی دارن
REZA . JUST HYUNDAI
۳ آبان ۱۳۹۳نسبت به مدل 2014 خیلی خوشکل و بهتر شده
DRAGONBORN
۴ آبان ۱۳۹۳لینکلن لیموزیناش یه چیز دیگن!!!
REZA . JUST HYUNDAI
۳ آبان ۱۳۹۳تکنولوژِی ماشین های امریکایی عالیه مخصوصا شورلت
4MATIC
۳ آبان ۱۳۹۳ازطراحی لینکلن خوشم نمی اد مخصوصا مدلmkzواقعا ضایست
DRAGONBORN
۴ آبان ۱۳۹۳شتابش خیلی کمه آخه؟؟؟؟؟؟؟؟
Metal Storm
۳ آبان ۱۳۹۳ماشین بدی نیست
اما من عکسای داخلی اتاق رو دیدم صفحه کیلومتر جالبی نداره
خیلی ساده و معمولی کار کرده.
اسماعیل
۳ آبان ۱۳۹۳ماشین خوبیه قیمت خوبیه هم داره
پوری پوریا!
۳ آبان ۱۳۹۳اینجور جلو پنجره مثلا نماد لینکلن شده ولی به نظر من باعث زشت شدن ماشین های لینکلن میشه.
پوری پوریا!
۳ آبان ۱۳۹۳البته این مدل خوشگله!
مصطفی
۳ آبان ۱۳۹۳قشنگه.دیگه چیز دیگه ای نمی تونم بگم…
فریا
۳ آبان ۱۳۹۳مسعود جان ممنون که زحمت کشیدی . ولی
1_ موتور اکوبوست 2/3 لیتری فورد 310 اسب بخار تولید می کنه نه 285 تا !
2_ تفاوت شتابی که X3 35 با این داره ، خیلی منطقی و قابل توجیه هست . معمولا انجین تنفس طبیعی با حجم بالا گشتاور خیلی بیشتری تولید میکنه تا موتور توربو با حجم کم . چیزی که معلومه اینه که نقش گشتاور توی شتاب گیری محسوس تر هست تا قدرت ( اسب بخار )
بازم ممنون که وقت میذاری ، مطالبت عالی ان ♥
DRAGONBORN
۴ آبان ۱۳۹۳لینکلن MKS سدان مورد علاقه منه!!!!
فریا
۴ آبان ۱۳۹۳خــو چه ربطی داشت ؟!
Alpha
۶ آبان ۱۳۹۳دوست عزیز چون اکوبوست 2.3 روی ماستنگ 310 اسب میده دلیل نمیشه رو این ماشین هم 310 اسب بده ! تنظیمات ECU و … متفاوت هست .
مثلا انجین جنسیس سدان و جنسیس کوپه مشابه هست اما قدرتشون متفاوته چون کانفیگ ECu و … متفاوت هست.
محمد
۳ آبان ۱۳۹۳محشره…مخصوصا عقبش
parseh net30
۴ آبان ۱۳۹۳بنظر من اگه اون اتصال بین دوتا چراغ عقباش نبود خیلی قشنگتر میشد
parseh net30
۶ آبان ۱۳۹۳ولی فرمونش چقد نازه
asa
۲۳ مرداد ۱۳۹۴خیلی خوشمان امد ، دوست عزیز ممنون از مطلبت ،حال کردم.