شلبیفورد

تجربه نخست با فورد موستانگ شلبی GT350R

پس از گذشت دو سال کامل از انتشار نخستین اطلاعات از فورد موستانگ شلبی GT350 مدل ۲۰۱۶ و نسخه سطح بالاتر R از آن، فورد بالاخره تجربه قدرتمندترین موستانگ با موتور تنفس طبیعی را در اختیار قرار داده است. مدل GT350 در نمایشگاه لس‌آنجلس و GT350R در دیترویت رونمایی شدند و از آن زمان تاکنون، فورد با وسواس خاصی، اطلاعات تکمیلی را در مورد آنها بیرون داده است تا همچنان علاقه‌مندان را در تب‌و‌تاب «دانستن بیشتر» نگه دارد؛ چیزی که هم‌اکنون به پایان خود رسیده است. البته قبل از اینکه سریع نتیجه‌گیری کنید، به این موضوع هم باید اشاره کنیم که در این بررسی به دست‌اندرکاران مجله Car and Driver اجازه داده شده که تنها «سواری» در این خودرو را تجربه کنند و خبری از «رانندگی» در میان نبوده است.

2016 Ford Mustang Shelby GT350R
۲۰۱۶ Ford Mustang Shelby GT350R
در تنظیمات شاسی هر کدام از مدل های GT350 و GT350R پنج حالت مختلف درنظر گرفته شده است؛ «نرمال»، «اسپورت»، «آب‌و‌هوا»، «پیست» و «دراگ». هر کدام از این حالت‌ها بر روی پدال گاز، سیستم کنترل کشش و پایداری، وزن سیستم فرمان، دامپرهای سیال مغناطیسی، سیستم اگزوز و برنامه کنترل شروع به حرکت تأثیرگذار هستند.
2016 Ford Mustang Shelby GT350Rs
۲۰۱۶ Ford Mustang Shelby GT350Rs
در حالت نرمال، همه‌چیز در وضعیت پیش‌فرض قرار می‌گیرد و در جهت یک رانندگی معمولی آماده می‌شود. امّا حالت اسپورت برای «رانندگی الهام‌بخش در جاده» است و با واکنش سریعتر پدال گاز، تنظیمات متوسط برای شوک‌ها، حالت با وزن بیشتر سیستم فرمان و باز شدگی اگزوز برای ایجاد بیشترین صدا همراه است. در حالت آب‌وهوا (Weather)، واکنش پدال گاز، وضعیت نرم‌تری پیدا می‌کند، سیستم کنترل شروع حرکت قفل می‌شود (تنها تنظیم این سیستم) و قیدهای سیستم کنترل پایداری تنگ‌تر می‌شوند. در عین حال، تمام موارد دیگر به همان حالت نرمال باقی می‌مانند. از طرف دیگر، حالت پیست (Track)، آستانه کشش و کنترل پایداری را بالاتر می‌برد و در عین حال، اگزوز را باز کرده و از تنظیمات سخت‌تر شوک‌ها و فرمان سنگین‌تر استفاده می‌کند. در نهایت به حالت دراگ می‌رسیم که سیستم کنترل پایداری را فعال می‌کند، بر واکنش پدال گاز اثر می‌گذارد و تنظیم دامپرها در حالت بهینه برای شروع به حرکت قرار می‌دهد و همچنین اگزوز را باز می‌کند.
2016 Ford Mustang Shelby GT350R
۲۰۱۶ Ford Mustang Shelby GT350R
راننده تست‌کننده در این بررسی، مارک لکرونه (Mark Lecrone) مهندس فورد پرفورمنس بوده است. چند دور ابتدایی برای گرم‌کردن، فرصتی برای آشنایی بیشتر با قابلیت‌های برجسته شاسی فورد GT350R بود. پس از گرم‌کردن، «لکرون» به خودرو اجازه داد تا روح وحشی خود را به معرض نمایش بگذارد. «لکرونه» به سختی ترمز می‌کرد و با دقت زیاد GT350R را به درون پیچ‌ها پیش می‌برد. در طول این سواری، خودرو همچنان آرام و بالانس باقی می‌ماند و شخصیت خود را کاملاً حفظ می‌کرد. در همین حال، «لکرونه»، فرمان را بسیار کم می‌چرخاند تا خودرو را در همان مسیر موردنظرش هدایت کند. چسبندگی نیز فوق‌العاده بود. حتی وقتی سر و صدای تایرها بلند می‌شد، «لکرونه» پای خود را از روی پدال برنمی‌داشت و خودرو نیز همچنان مسیر خود را حفظ می‌کرد. حتی زمانی که یک سراشیبی ناگهانی در پیست داشتیم، GT350R همچنان به کف مسیر سنگفرش می‌چسبید و کمترین فاصله را از سطح پیدا می‌کرد. با وجود دامپرهای مغناطیسی که کاملاً ناهمواری‌های پیست را مدیریت می‌کردند، در طول این تجربه سواری با موستانگ، هیچ‌گاه «راحتی» تحت‌تأثیر قرار نگرفت.
2016 Ford Mustang Shelby GT350R
۲۰۱۶ Ford Mustang Shelby GT350R
ترمزهای GT350R نیز عملکردی بسیار قابل‌توجه دارند. این ترمزها که برای کمترین ضعف ترمزگیری و مطابق گفته فورد، «بهترین حس پدال ترمز در دنیا» طراحی شده‌اند، از رتورهای دو تکه‌ای ۱۵/۵ اینچی (۳۹۴ میلی‌متری) و کالیپرهای ۶ پیستونه برمبو در جلو و رتورهای دو تکه‌ای ۱۵ اینچی (۳۸۱ میلی‌متری) و کالیپرهای ۴ پیستونه در عقب استفاده می‌کنند. البته هنوز برای تصدیق حس مغرورانه فورد از سیستم ترمز GT350R کمی زود است؛ چرا که هنوز یک شخص بی‌طرف در پشت فرمان آن قرار نگرفته است. ولی در هر صورت، موستانگ در ترمزگیری‌های سخت، عملکرد پایداری از خود نشان داده و وقتی «لکرونه» در انتهای مسیرهای مستقیم پیست ترمز می‌کرد، هیچ اثری از چیزی شبیه به «شیرجه» یا رفتار غیرعادی دیگر از جانب ترمزها نبود.
2016 Ford Mustang Shelby GT350R
۲۰۱۶ Ford Mustang Shelby GT350R
در همین حال، فرصتی فراهم شد تا از نزدیک چرخ‌های ۱۹ اینچی فیبرکربنی GT350R را ملاحظه کنیم؛ چرخ‌هایی که گفته می‌‌شود تا ۲۷ کیلوگرم نسبت به چرخ‌های آلومینومی در وزن GT350 صرفه‌جویی داشته‌اند. در واقع، این چرخ‌ها آنقدر سبک هستند که می‌توان با یک دست آنها را بلند کرد (هر کدام حدود ۸ کیلوگرم). تایرهای با عرض ۱۱ اینچ در جلو و ۱۱/۵ اینچ در عقب از نوع میشلن پایلوت اسپورت کاپ ۲ هستند که به طور ویژه برای GT350R مهندسی شده‌اند (۳۰۵/۳۰ در جلو و ۳۱۵/۳۰ در عقب). یکی از مسئولان میشلن که در حاشیه پیست ایستاده بود، اشاره می‌کرد که در تمام مراحل توسعه مدل‌های GT350 و GT350R توسط فورد در جاهایی مانند «لاگونا سکا»، «پیست مسابقه بین‌المللی ویرجینیا و «نوربرگرینگ»، همیشه نمایندگانی از میشلن در آنجا حاضر بوده‌اند.
2016 Ford Mustang Shelby GT350R
۲۰۱۶ Ford Mustang Shelby GT350R
ویژگی‌های «صوتی» منحصر به فردی به این اولترا موستانگ اضافه شده است. در هنگام شتاب‌گیری، موتور V-8 با دور موتور بسیار بالا، واقعاً آرامش فضا را بر هم می‌زند. موتور ۵/۲ لیتری آلومینیومی GT350R با قدرت ۵۲۶ اسب‌بخار و گشتاور حداکثر ۵۸۲ نیوتن‌متری، به صورت تنفس مصنوعی است و از نظر فنی و کیفیت ساخت نسبت به گذشتگان خود، پیشرفت بسیاری داشته است. بازه قدرت موتور (powerband) بسیار گسترده است؛ شاهد این موضوع زمانی بود که «لکرونه» در حالت تخت‌گاز شیفت دنده سه و چهار را انجام داد. در این حالت سرها به سمت جلو و عقب حرکت کرد. البته در شرایط آرام‌تر، پیشرانه GT350R مطیع‌تر و رام‌تر به نظر می‌رسد.
2016 Ford Mustang Shelby GT350R
۲۰۱۶ Ford Mustang Shelby GT350R
در هر صورت باید منتظر ماند و دید که چه زمانی می‌توان با نشستن بر روی صندلی سمت چپ، قطعات پازل در مورد فورد GT350R مدل ۲۰۱۶ را تکمیل کرد.
2016 Ford Mustang Shelby GT350R
۲۰۱۶ Ford Mustang Shelby GT350R
مشخصات:
  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۲ سرنشین، ۲ در کوپه.
  • قیمت مدل پایه (تخمین): ۶۳۵۰۰ دلار.
  • نوع موتور: DOHC با ۳۲ سوپاپ V-8،بلوک و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.
  • گنجایش: ۵۱۶۳ سی‌سی.
  • قدرت: ۵۲۶ اسب بخار در ۷۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۵۸۱/۶۵ نیوتن‌متر در ۴۷۵۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ سرعته دستی.
ابعاد (تخمین):
  • فاصله محوری: ۲/۷۲ متر.
  • طول ماشین: ۴/۸۰۱ متر.
  • عرض: ۱/۹۲ متر.
  • ارتفاع: ۱/۳۶۹ متر.
  • وزن کلی: ۱۶۵۶ کیلوگرم.
آمار تخمینی سرعت:
  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۳/۷ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۸/۴ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۲ ثانیه.
  • سرعت نهایی (تخمین خودروساز): ۲۸۱/۶۳ کیلومتر بر ساعت.
مصرف سوخت:
  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۶/۸ لیتر در شهر و ۹/۸ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. farzad

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (180 ديدگاه)

    در یک کلام عاشقشم

    1. Sanyar

      ۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (10 ديدگاه)

      واقعاً آقا فرزاد عزیز

      1. Xman

        ۱ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (546 ديدگاه)

        به این میگن مار کبرا! شلبی کجایی که ببینی بعد مرگت چی میسازن!

      2. Xman

        ۱ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (546 ديدگاه)

        به این میگن مار کبرا! شلبی کجایی که ببینی بعد چی میسازن! روحت شاد.

    2. ارشیا فقط ژاپن فقط اینفینیتی

      ۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      چقدر ماشینه خوبیه.اما من لکسس lfa رو ترجیح میدم.

      1. Jon Snow

        ۱ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (146 ديدگاه)

        ارشیای عزیز == ای دیوانه لکسس
        شما نمیگفتی هم ما خودمون میدونستیم چی رو به این ترجیح میدی :D :D

      2. ارمان

        ۲ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (1303 ديدگاه)

        داداش این 70.000$ قیمت داره اون 4برابر این اخه من نمیفهمم این دیگه چه جور ترجیه دادنه .
        حالا باز میگفتی RC F همه میگفتن حالا سلیقست دیگه اما این چیزی که شما میگی یکم. . . .

      3. امیرحسین

        ۵ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        آخه لکسوس lfa که عضلانی نیست و با این خودرو مقایسه نمیشه چه ربطی به شلبی داره؟؟

    3. asa

      ۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (569 ديدگاه)

      کبرایی که بهاری تازه را اغاز کرده. بهاری با صد ها پیروزی ، چرا که خواب زمستانی این زهرا گین به خوبی سپری و باعث افزایش نیرو و موفقیتش شده.

    4. M3 RS 4D

      ۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (108 ديدگاه)

      0 تا 96 فقط 3.7 ثانیه …
      مثل موشک پرتاب میشه ….
      صدای اگزوزشم که دلو میلرزونه ….

    5. سامان از تبریز

      ۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (3218 ديدگاه)

      سلام به همگی
      امروز فیس بوک دوتا عکس دیدم یه لحظه نفسم بند اومدببینید چطوره لامصب

      http://s2.img7.ir/Uq9xE.jpg

      http://s2.img7.ir/MFnJz.png

      وای قلبم

      1. سامان از تبریز

        ۱ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (3218 ديدگاه)

        ماستنگ کنار کرایسلر 300
        http://s2.img7.ir/5xXje.png

        ماستنگ راش در کنار چلنجر srt
        http://s2.img7.ir/5X1H3.jpg

        فورد ماستنگ هرتز 600 اسب بخاری در کنار مرسدس بنز SLS AMG
        وشورلت ZL1

        http://s2.img7.ir/kHEIy.jpg

        نسل قدیم در کنار نسل جدید همراه با ارازل و اوباش

        http://s2.img7.ir/9vZ3I.jpg

    6. آرماااان

      ۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      عاشق صدای موتورشم،ماسل کارا صدای موتورشون یه چیزه خاصه

  2. عارف

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (75 ديدگاه)

    لطفا قسمت مشخصات فنی اصلاح بشه،موتور v8 هستش نه v6
    با تشکر

  3. سجاد

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (203 ديدگاه)

    شدیداً منتظر درگیری سه تا بدنساز خفن دنیای اتومبیل هستیم
    ( ZL1 2016 vs Hellcat vs Shelby GT350R )
    لامصب هیولایی محسوب میشه برای خودش !!! هر وقت به عکسای پیست نگاه می کنم حس می کنم هیجانش بهم منتقل میشه ….ولی خیلی خوشم اومد .. اصلا فکر نمی کردم فورد اینقدر با دست پر ظاهر بشه …
    526 اسب بخار !!!
    ممنونم از آقا مسعود عزیز

    1. فریا

      ۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (683 ديدگاه)

      البته این 3 تایی که گفتین یکم فاصله دارن با هم .
      Hellcat ، GT500 ، ZL1 با هم
      Z/28 و GT350R با هم (مخصوص پیست )
      Challenger SRT392 و GT350 با هم .
      ارادت

  4. وحید

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    فقط می تونم بگم دلمو برده طراحی موستانگ

  5. mds

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (219 ديدگاه)

    عاشق این شلبى سفید شدم، اما تو تهه دلم جنسیس کوپه رو بیشتر دوس دارم

    1. P.G

      ۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (489 ديدگاه)

      جنسیس کوپه؟!
      تهه دل؟!؟!؟!:)

      1. mds

        ۱ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (219 ديدگاه)

        از هزاران تن چند نفر اهل دلند مابقى تندیسى از آبو گلند

        1. ارمان

          ۲ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (1303 ديدگاه)

          یعنی مالک کمپانی هیوندا و رعیس جمهور کره با این توصیفات احل دل نیست .
          اما شما هستی دیگه چه کار میشه کرد
          راستی این ماشین مال چندین ساله قبل هست و قدیمیاش کلاسیک محسوب میشن اما احل دلها کلاسیک ندارن چه جوریاست؟ :))
          یکی ارندو و دیگری بربایند – بر هیچ کس راز همی نگشایند
          راز شما و دلتون هم واسه ما سر بسته مونده !

  6. DODGE

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (279 ديدگاه)

    هنوز هم هلکت بی رقیبه…

  7. E 36

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (917 ديدگاه)

    عجب هیولایی !

  8. Hamid...Audi

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (713 ديدگاه)

    انصافا موستانگ شلبی رو نمیشه دوست نداشت برای طرفدارای هر برندی.

  9. mds

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (219 ديدگاه)

    دوستان شما اگه میخواستید موستانگ بگیرید بین سفید و مشکى کدوم رنگو انتخاب میکردید؟

    سفید : لایک
    مشکى : دیسلایک

    من خودم عاشق رنگ مشکیشم

  10. ALiHidden

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    لامصب انگار داره پرواز میکنه تو عکسا….

  11. سارا

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (217 ديدگاه)

    فورد موستانگ از سال 2014 رسمآ شورلت کامارو و دوج چلنجر رو زد نابود کرد …
    آدم دوست داره فقط نگاش کنه

    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

      ۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (810 ديدگاه)

      نگو سارا خانم.نگو این حرف رو.هر سه مزایای خودشون رو داشتن البته باید گفت ماستنگ آمار فروشش بهتر بود.ولی کامارو Z28 شد خدای پیست.چلنجر هلکت قدرتمندترین شد.ماستنگ نوآوری بهتری ارائه داد خب طبیعتاً به خاطر نسل جدیدش بود.کامارو تازه امسال نسل جدیدش معرفی شده و چلنجر هم نیاز به تغییراتی داره.ولی حقیقت اینه که چنین چیزی نیست که ماستنگ رقباش رو نابود کرد…
      بحث زیاده ولی حرفمو خلاصه میکنم هیچ وقت هیچ کدوم از این سه تا خودرو برتری کامل بر هم نداشتن و هر کدوم نقاط قوتی داشتن.

      1. DODGE

        ۲ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (279 ديدگاه)

        باربد جان شما کارت درسته…
        نمیدونم…شاید بعضی ها اشتباهی تو این سایت نظر میذارن
        یا با 10،20،30،40 کردن نظر میدن…

      2. شروین

        ۲ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (515 ديدگاه)

        درود بر تو باربد جان که یک تنه جلوی کذبیات وایسادی و واقعیت ها رو میگی. درود.

    2. DODGE

      ۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (279 ديدگاه)

      اره مخصوصا امسال …
      هلکت :707HP
      هلکت:320km_h
      هلکت:هندلینگ بالاتر
      هلکت:پیروی از طرح کلاسیکش که امسال اون 2 ماسل کار دیگه سنت شکنی کردن و بعضی از مشتریاشونو تحویل دوج دادن.
      و…
      من که نفهمیدم…………مگر اینکه کلمه ی نابودی و برتری معنیش تغییر کرده باشه و یا منابع گسترده مطالعاتی شما یه اشکالی داره.
      به قول خودتون اول مطالعه بعد بحث…

    3. سارا

      ۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (217 ديدگاه)

      http://www.businessinsider.com/ford-mustang-gt-2015-2015-1

      اگه فقط اسب بخار ملاک باشه هلکت هنوز چند قدم پشت سر shelby gt1000 هست

      سالیان سال بود که تعریف یه ماشین ماسل این بودکه اسب بخار بالا با ظاهر خشن و هندلینگ پایین داشته باشه اما فورد اولین ماسل کاری رو ساخت که پا به پای آلمانی های خشن حرکت میکنه وچیزی کم نداره… فورد حالا تعریف ماسل کار رو عوض کرده… فقط یه ماشین با اسب بخار بالا نساخته یه کار هنری انجام داده

      1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

        ۲ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (810 ديدگاه)

        شروین و Dodge عزیز شما لطف دارید.من کوچیک شما هم هستم.اگر همراهی شما دوستان نبود که من هیچ بودم.خیلی مخلصیم
        …………………………………………………………………
        سارا خانم گفتم بحث زیاده حالا لازم میدونم بحثو بازترش کنم.
        Shelby GT 1000 یه نسخه ی رسمی از ماستنگ به حساب نمیاد به خصوص با تیونینگ های متعدد.
        منظور بنده از قدرتمندترین ماسل کار که هلکت رو معرفی کردم صرفاً قدرتش نبود.بازده فوق العاده ای که داج از این موتور میگیره معرکه است طوری که بهترین های لیست پیشرانه های سال میشه.این چیز کمی نیست.شتابی که این پیشرانه برای این غول دو تنی فراهم میکنه چیز کمی نیست.(3.5 ثانیه!)
        در خصوص ماستنگ و کامارو بخوام بگم.یه ویژگی هایی هست که هردو خودرو هنوز که هنوزه حفظشون کردن.بین این دو ماستنگ شتاب بیشتر و بیشینه ی سرعت بالاتری داشته و هم چنین طی مسافت 400 متر با اعداد بهتری.اما تو پیست به پای کامارو ZL1 نمیرسید،هم چنین از لحاظ راحتی(ZL1 راحت ترین ماسل کاره)،هندلینگ فوق العاده ی ZL1 که به وسیله ی سیستم هدایت مغناطیسی تعلیق(MRC) میسر میشه و شتاب و چسبندگی بهتر در پیچ های پیست.باعث شد ZL1 در مقابل رقیب قدرش یعنی GT500 برنده بشه.
        فورد تعریف ماسل کار رو عوض نکرد زبان طراحی این سه شمشمیر دار باعث شد معنای ماسل کار به حد اعلای خودش برسه یعنی عضلانی های دو درب V8(یکی از بارزترین ویژگی ها)که عموماً دیفرانسیل عقب اند و حجم موتور نسبتاً بالا و قدرت زیادی دارن و کاپوت کشیده و صندوق عقب کوتاه.
        فورد به راستی یه اثر هنری پدید آورده ولی این نظر شخصی شماست که خاص فورد صحبت میکنید.کامارو و چلنجر اثر هنری نیستن؟چلنجری که هنوز اصالت خودشو در بدنه،چراغ جلو و چراغای پشت حفظ کرده اثر هنریه.کامارویی که هنوز خطوط عضلانی روی کاپوتش رو حفظ کرده و همون نمای تانک مانند گذشتشو حفظ کرده اثر هنریه.
        اگر ماستنگ باعث شد ماسل کارها به عنوان سریعترین ها شناخته بشن چلنجر باعث شد به عنوان قوی ترین ها شناخته بشن و کامارو باعث شد جزو هدایت پذیرترین ها معرفی بشن.
        اینجاست که سه تا ستاره ی دنیای خودرو یه اثر هنری شناخته میشن نه صرفاً ماستنگ…
        ارادتمندم

        1. DODGE

          ۲ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (279 ديدگاه)

          ادمی که با اطلاعات حرف میزنه با ادمی که رو هوا حرف میزنه مشخصه!!
          فدایی داری باربد جان…

      2. DODGE

        ۲ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (279 ديدگاه)

        من تو کامنتی که گذاشته بودم فکر کنم به جز اسب بخار موارد بیشتری روهم ذکر کرده بودم…
        هلکت هم فقط یه ماشین با اسب بخار بالا نیست ،هلکت به جز قدرت در برابر ازمون های مختلف که یکیش تونل باده سربلند بوده
        کجای طراحی به قول شما فول موستانگ هواخور برای عبور باد(به جز جلو پنجرش که البته اون حساب نمیشه) و… گنجانده شده؟!
        این یکی از صد ها موارد قابل ذکر درباره هلکته…و در ضمن به قول باربد جان این 3 تا باهم قابل رقابت هستن ولی هیچ کدوم برتری مطلقی بر دیگری نداره.

        1. DODGE

          ۲ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (279 ديدگاه)

          در ضمن انتخاب اینا 80% سلیقه ایه و مردم 20% دنبال اطلاعاتن.
          چون این ماشینا خاصن…
          مردم وقتی میرن دنبال اطلاعات که بخوان یه ماشین شهری و …انتخاب کنن.

      3. سارا

        ۲ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (217 ديدگاه)

        بنده از تمامی پسر هایی که ازآقای نویسنده بیزنس اینسایدر هم بهتر ماشین آمریکایی رو میشناسن صمیمانه پوزش میطلبم و امیدوارم مطالب ایشون موجب رنجش خاطر این دوستان نشده باشه

        1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

          ۲ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (810 ديدگاه)

          سارا خانم کسی نگفت اون آقای نویسنده ماشین های آمریکایی رو نمیشناسه!
          اتفاقاً شما تا حدودی درست میگید ولی تنها از یک بعد به قضیه نگاه میکنید.
          الان خودتون بی زحمت به کامنت قبلیتون نگاهی بندازید.بله درسته ماستنگ موفقیت هایی داشته ولی دیگه اگه شما میگی زده دوتای دیگرو نابود کرده من دیگه حرفی ندارم…. :(

        2. سارا

          ۲ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (217 ديدگاه)

          کامنت اول من فقط در باره شکل ظاهری بود این همه گیر دادین به من :(

          زیرشم نوشتم که “آدم فقط دوست داره نگاش کنه ”
          :(

          اما ادامشو واسه اونایی گذاشتم که فکر میکنن همه همینجوری یه چیزی مینویسن و جو سازی میکنن

        3. DODGE

          ۳ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (279 ديدگاه)

          ببخشید سارا خانم لطفا غیر مستقیم حرف نزنین……کاملا مشخص بود که منظورتون من بودم…
          بعدم بنده جو سازی نکردم واقعیاتو بازگو کردم…
          من قبول دارم بحث بین من وشما اینجا یکم با تعصب امیخته شد…
          ولی این نصیحت هم به خودم هم به شما”همیشه از2 زاویه به موضوع نگاه کنیم”که البته این کارو با نهایت ادب باربد جان تا الان انجام داده.

      4. asa

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (569 ديدگاه)

        دقیقا راست میگی سارا جان

  12. Aprtech

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    واقعا حیف که دیگه توی مناطق ازاد نمیشه این خودرو ها رو وارد کرد …
    فقط باید خودرو ها 4 سیلندر باشن حتی هیوندا ازرا های شش سیلندر را سفارشی برای ایران 2400 و 4 سیلندر مونتاژ میکنه.

  13. HELL CAT

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (196 ديدگاه)

    Hell cat:like
    Shelby:dis like

    1. BMW4ever

      ۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (155 ديدگاه)

      هردو عشقن

  14. AHMADREZA

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    اول کامارو بعد موستانگ

  15. mohsen

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    از ماشین آمرکایی خوشم نمیاد ولی اگه شتابش این باشه حرفی نیس

  16. Mahmooti

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    عاقا سلاااام خوبین
    من تازه رفتم تو انجمن پدال عضو شدم
    اگه بخوام راجع به خرید خودرو مشورت کنم با دوستان باید از کجا مطلبمو بزارم ؟؟؟؟ من نمیفهمم چجوریه اینجا اصن !!! فقط زیر این عکسا رو پیدا کردم واسه حرف زدن خخخخ
    یکی راهنمایی کنه
    مبخوام ماشین بخرم گیج شدم !!! مرسی دوستان

    1. رضا

      ۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      اینجا خیلی هم راحته
      در مورد مشورت میتونی هرجا دلت خاست اعلام کنی
      فقط زیاد بی ربط نباشه
      میخای ماشین بخری بخر مبارکت باشه فقط صفر نخر

      1. Mahmooti

        ۳ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (3 ديدگاه)

        من ایران نیستم ! میخوام دبی ماشین بگیرم ! یه suv بزرگ مثه اسکلاید یا لکسوز lx ! البته به yukon و tahoe نظر دارم ، اتاق جدیدشون خیلی خوشکل شده ! جیپ گرند چروک srt هم عاشقشم ???? ولی کوچیکه یه کم !!! افرود، جادار و راحتی ، مصرف سوخت خوب باشه!! اگه کسی هم میدونه که لکسوز کی میاد بازار بهم بگه ???? مرسی

  17. بابک

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    دنیای ماسل کارها همیشه پر از هیجان بوده و هست.حتی اگر این ماشینها شتاب و سرعت فوق العاده ای هم نداشته باشن(همینطور که در دهه نود تقریبأ افت فاحشی داشتند)
    و در بین همشون از فایربرد,کامارو,چلنجر گرفته تا… موستانگ همیشه پرچمدار این کلاس بوده و شلبی افسانه ی موستانگها.
    با تمام این احوال (در حال حاضر) دوج چلنجر تو دنیای ماسل کارها یه سر گردن بالاتره

  18. اميد چيت ساز

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    حرف نداره تویوتا.
    ولی اگه روی ظاهرش بیشتر کار میشد بهتر بود.
    خوش به حال ما خوزستانی ها که این ماشینارو بدون گمرک و نصف قیمت (اروندی ) سوار میشیم و لذت رانندگی با این ماشین ها رو تجربه میکنیم.
    به امید روزی که هزینه گمرک در کل کشور آزاد شود و همه مرم خوبمان از این مزیت بزرگ بهره مند شوند

  19. shahab

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (647 ديدگاه)

    با این که بی ام و 650 دوست دارم
    اما ماسل کار یه چیز دیگس اونم موستانگ
    اونم موستانگی ک شلبی تیونینگ کرده

  20. AHMAD SHELBY

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    داداش اگه دوست داشتی یه ماشین عالی بگیری ولی قیمتش کمتر از شلبی 350rباشه من ماستنگ gt500 2015 ترجیح میدم چون کاملا ماشین رویاییه و البطه سالهاست که شرکت شورلت درحال ساخت خودرویی هست که خودشو با فورد ماستنگ مقایسه کنه

  21. آریا

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماستنگ و کامارو و هل کت هر سه ماشین های عالی ای هستن (از پراید بهترن!) بین این سه تا، هل کت بیشترین قدرت رو داره؛ ماستنگ هم بهترین شتاب رو داره. همچنین کامارو تو پیست بهتر عمل می کنه. (دقیقا مثل کوروت و وایپر که کوروت شتاب بهتری داره ولی وایپر تو پیست بهتره) GT350 صد در صد هر نوع کامارویی رو تو درگ جا میذاره اما تقریبا با هل کت مساوی میشه (چند بار این میبره چند بار اون) من که واقعا نمیدونم بین هل کت و GT350 کدومو انتخاب کنم؛ هر دو خیلی خوبن. ماسل کار های آمریکایی همه قشنگن اما ماستنگ و چلنجر به نسبت زیبایی بیشتری دارن. البته هل کت هنوز اون ظاهر قوی و عضلانی خودشو حفظ کرده و استیل خشک تر و شیک تری داره اما ماستنگ یکم به روز تر شده و طراحی زیبایی داره. کل کل کردن فایده ای نداره؛ بالاخره هرکی یه سلیقه ای داره؛ به خصوص راجب زیبایی؛ چون یه چیزیه که با عدد و رقم مشخص نمیشه. خدا کنه ماسل کار های آمریکایی همچنان موتورشون V8 بمونه و اسیر گرونی بنزین و این چیزا نشه. در کل، GT350R ماشین خوبیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا