فورد

انتظارها به پایان رسید: رونمایی از موستانگ 2015

دیگر انتظارها تمام شد. فورد به طور رسمی موستانگ ۲۰۱۵ را رونمایی کرد. نگاهی جسورانه، در طراحی جلوی این خودرو به طور محسوسی از کوسه الهام گرفته شده است، سپر جلو، جلوپنجره ذوزنقه ای شکل و چراغ های کشیده و باریک وجه اصلی تمایز این خودرو هستند که موستانگ را جذاب تر و خشن تر از قبل کرده اند. شیشه جلوی این خودرو به شدت خمیده شده که در کنار سقف خوش فرمش بسیار خوب بنظر می رسد. نکات برجسته دیگر این خودرو شامل کاپوت فرم دار، گلگیر های بزرگ عقب و چراغ های نواری سه بعدی عقب می شود.

2015 Ford Mustang
۲۰۱۵ Ford Mustang

اگر مدل کوپه باب میلتان نیست، ما مدل کروک را به شما پیشنهاد می کنیم که دارای سقف چند لایه پارچه ای عایق جهت حفظ آرامش کابین است. سقف این خودرو دوبرابر سریعتر از مدل قدیمی باز یا بسته می شود.

2015 Ford Mustang
۲۰۱۵ Ford Mustang

در ساخت کابین این خودرو از صنایع هوایی الهام گرفته شده است. کابین دارای طرحی آشنا است اما کیفیت آن بسیار بالاتر رفته است و برخی مسائل بهبود پیدا کرده است. سبک داشبورد آن، ما را یاد خودرو های سال ۱۹۶۴ می اندازد. این کابین از تکنولوژی های زیادی استفاده می کند که از جمله آن ها می توان به سیستم های هوشمند  (صفحه نمایش هشت اینچی لمسی)SYNC ،MyFord Touch، (نرم افزار ناوبری مجهز) Track App ،MyColor  و یک سیستم صوتی حرفه ای اشاره کرد.
این خودرو بسیار سخت تر و سبک تر از قبل شده و دارای کابینی بسیار بزرگتر است.

2015 Ford Mustang Interior
۲۰۱۵ Ford Mustang Interior

حالا رسیدیم به موضوع اصلی، برای زیر کاپوت این خودرو سه موتور مختلف در نظر گرفته شده است که عبارتنداز:

  • یک موتور ۳.۷ لیتری V6 با حداقل ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتن متر گشتاور
  • یک موتور ۲.۳ لیتری اکوبوست چهار سیلندر با بیش ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۶ نیوتن متر گشتاور
  • یک موتور ۵ لیتری V8 با بیش از ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۸ نیوتن متر گشتاور
صرف نظر از نوع موتور انتخاب شده می توان آن ها را با گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک سفارش داد.
این خودرو دارای یکی از پیشرفته ترین سیستم های تعلیق مستقل عقب است که کیفیت سواری را تا حد بسیار زیادی بهبود بخشیده است. سیستم تعلیق جلو این خودرو نیز از نو طراحی شده است. با توجه به گزارشات منتشر شده این خودرو روی چرخ های ۱۹ اینچی سوار است. همچنین این اسب سرکش دارای سیستم جدید کنترل پایداری است تا تمام پویایی خود را نشان دهد. [jwplayer mediaid=”۵۴۲۹۷″] موستانگ GT به طور استاندارد از یک سیستم کنترل شروع استفاده می کند تا خیلی راحت و در بهترین وضعیت به حرکت در آید. [jwplayer mediaid=”۵۴۲۹۹″] انتظار می رود قیمت این خودرو حدود ۳۰ هزار پوند باشد اما فعلا قیمت گذاری رسمی آن اعلام نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

سید علیرضا سیادتی

سید علیرضا سیادتی، مترجم اخبار و رویدادهای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶۴ دیدگاه‌ها

  1. امید

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1322 ديدگاه)

    خوبه ولی camaro zl1 بهتره

    1. slr722

      ۱۵ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      چقدر خوبه که هنوز اصالت نگه داشته…
      تازه بازم خشن تر و با ابهت ترش کرده…
      اورین فورد…

  2. mahsa

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    بیخیال بابا ایرانی جماعت عقده ماشین آمریکایی داره
    اگه اینم زیاد وارد شه دیگه هیشکی نگاش نمیکنه .عین پورشه و خیلی های دیگه
    حالا انقد دیس لایک کن که………

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. محسن.د

      ۱۵ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (1446 ديدگاه)

      ببخشید یعنی الان پورشه واسه شما اینقدر عادی شده که نگاهش نمیکنید؟!؟!

      1. ارسلان

        ۱۵ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        پورشه نه فقط بی ام و

  3. توفیقی

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1121 ديدگاه)

    مهسا خانم جوش نزن.حالا هرچی نظر بده و برو

  4. hero

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (593 ديدگاه)

    سلام
    ماسل کارهای آمریکایی علیرغم ظاهر خشن و تهاجمی شون توانایی چندانی در
    مقابل رقبای اروپایی وژاپنی ندارن

    1. محمد

      ۱۵ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (149 ديدگاه)

      عزیز من خودت میگی ماسل کار
      چندتا ماسل کار اروپایی و ژاپنی داریم که یارای رقابت با این همه ماسل کار آمریکایی رو داشته باشن؟اینم حرف بود شما زدی؟

      1. حمید

        ۱۶ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (645 ديدگاه)

        محمد جان ماسل کار اصلا کلاس مجزا نیست . آمریکایی ها بخاطر سبک طراحیشون که حجیمه اسم ماشینهای اسپورتشون رو گذشتن Muscle Car که اشاره به طراحی به اصطلاح عضلانی داره . موستانگ رو بذار کنار یه m3 انگار موستانگ رفته body building ، همین ، ماسل کار کلاس خاصی نیست . اروپایی ها از این لفظ استفاده نمیکنن واسه همین ماسل کار ندارن . و در واقع حقیقت اینه که ماشینای اسپورت آمریکایی به گرد اروپایی ها هم نمیرسن ، کاش همین دو هفته پیش topgear رو میدیدی که جرمی پشت gt500 رفت تا میلان که متوجه بشید . از بین ماشینهای آمریکایی همه و همه بدون هندلینگ قابل قبول هستند .mustang , challenger و … کامارو هم که یکم بهتره توی کفی خیلی قوی نیست pontiac هم که تعطیل شد ، ford gt هم خیلی فناوریش قدیمی شده و واقع بینانه نگاه کنیم فقط کوروت میتونه رقابت کنه با اروپایی ها که اتفاقا واقعا هم عالی عمل میکنه حتی از تعدادی از مدلهای فراری هم برتر بوده توی مقایسه ها به قول دنده پنج انگار کوروت آمریکایی نیست چون پیچرو مستقیم نمیره!! میپیچه.

        1. شهاب

          ۱۶ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (266 ديدگاه)

          نسل های جدید این ماشینا بسیار بهتر از قبل شدن مثل کامارو ZL1 و همین نسل جدید ماستنگ ک رور هندلینگ بسیار مانور دادن ,

          ((رکورد کامارو ZL1 در پیست نوربرینگ آلمان هم اثباتش))

        2. شایان

          ۶ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (11 ديدگاه)

          حمید جان اگر هدفت مقایسه است اینو باید بدونی برای مقایسه باید شرایط یکسان باشه در درجه اول ازلحاظ قیمتی.مثلا این m3 که شما فرمودید فکر کنم بیش از 80000 هزار دولار باشه .حالا این چی کار داره به موستانگ 45000 هزار دلاری.اصلا هنر امریکایی ها همین که با قیمت کم ماشین با کیفیت و تقریبا امکانات دار تولید میکنند.همین الان المان از لحاظ خودرو سازی 20 سال از امریکا عقب و ژاپن و کره هم به ترتیب 30 و 35 سال عقبن همین الان.اخرین خبر هم اینکه همین چند روز پیش گفتند تنها کمپانی که در ازای پول کم بهترین ماشین با بهترین امکانات را میتواند تولید کند جنرال موتور بوده که توانسته یک کوروت 150000 هزار دولاری بزنه که همین کارو بنز کرده بود با قیمت 330000 هزار دولار.

  5. e36

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (917 ديدگاه)

    چراغ جلوش شبیه ب ام و Z4 نیست؟

  6. mahsa

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    نه پورشه واسه من عادی نشده اما یه زمانی بود که دلم خیلی میخواست یه پورشه از نزدیک ببینم. اما الان فقط یه نگاهی میکنمو رد میشم.

  7. mmf66

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (68 ديدگاه)

    ماشین های امریکایی آدم باید عاشقشون باشه تا بخره وگرنه کیفیت ساخت بالایی ندارند و سواریشونم راحت نیست کاربردی هم نیستند
    بر خلاف ماشینهای ژاپنی که هم کاربردی هستند هم بازدهیشون بالاست
    ماشینهای اروپایی هم خیلی خوبند ولی قیمتشون بالاست

    البته من خودم موستانگ رو دوست دارم ولی به عنوان ماشین دهم

  8. زیگما

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (3069 ديدگاه)

    1.در کیفیت سنجیجی دی پاور جی ام بالاترین کیفیت رو داشت
    2.به هیچ حرفی بدون سند گوش نکنید

  9. ESI

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (386 ديدگاه)

    جونم رو میدم واسه ماشین های USA

  10. mohammad

    ۱۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کلی حال کردم
    ایشالا این ماشین و از نزدیک ببینیم

    1. amir davidoff

      ۲۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بیا تبریز پر از این ماشیناست.
      دیگه خسته شدیم از نگاه کردن…!

  11. امیرمسعود

    ۱۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    ابهت شو از دست داده.مثل خلاف کاری شده که توبه کرده.یامثل لاتی میمونه که آدمحساب شده وبجا لونگ تبلت دستشه

  12. محمد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (732 ديدگاه)

    زیباتر شده ولی اون ابهت و اصالت خودشو از دست داده…

  13. alireza

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه سوال داشتم.قیمت احتمالی این مدلش چند هست؟(به دلار)

    1. سعید

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تو تبریز قیمت ارس پلاکش 130 میلیونه

  14. میلاد

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام,برای کسی که پول ماشین اسپرت اروپایی رو نداره یک اسپرت آمریکایی مخصوصا جی تی باشه اغوا کنندس.

  15. tras m

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قابل توجه دوستان مخصوصا کاربر mالان تو ایران شما کم ماشینای آمریکاای نمیبینی مخصوصا به واسطه ی مناطق آزاد تا دلتون بخواد فوردو کامارو و کرایسلر میبینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا