فورد رسماً از هاچبک فوقالعاده و کاملاً جدید فوکوس RS با ویژگیهایی چون انتقال نیرو به هر چهار چرخ رونمایی کرد.
نسل سوم فورد فوکوس RS، قدرتمندترین فوکوس تاریخ محسوب میشود و با توجه به دینامیک عالی چهار چرخ محرک آن و همچنین سیستم جدید کنترل پویای گشتاور، بهترین ماشین تحت این نام میباشد. طراحی فوکوس RS با جلوپنجره مشبک ذوزنقه ای شکل، هواکشهای بزرگ سپرها، چراغهای کشیده، اسپویلر سقفی بزرگ عقب، دیفیوزر مشکی رنگ، خروجیهای اگزوز بزرگ و چرخهای آلیاژی، کاملاً جسورانه و عضلانی به نظر میرسد. فضای داخلی این خودرو هم از نو طراحی شده و سادهتر و قابلدرکتر میباشد. یک نمایشگر لمسی ۸ اینچی در بالای داشبورد مرکزی قرار دارد که به دوربین عقب نیز متصل است. یک سیستم صوتی ساخت سونی با ده بلندگو و یک ساب ووفر نیز برای این خودرو در نظر گرفته شدهاند. فرمان اسپرت نیز، فرمی دلپذیر دارد. در بالای کنسول هم نمایشگرهای اضافهای برای نشان دادن فشار توربو، دمای روغن و فشار روغن قرار گرفتهاند. صندلی های اسپرت ریکارو هم به خوبی بدن راننده را دربر می گیرند. تمرکز فورد در این خودرو، روی عملکرد، تکنولوژی بالا، مهندسی نوآورانه و رانندگی نشاطآور بوده است. سیستم کنترل پویای گشتاور برداری با ایجاد کشش لازم در هر زمان، چابکی مطلوب و سرعت در سرپیچها را به همراه دارد. این سیستم با کنترل الکترونیکی کلاچ دوگانه در هرکدام از محورهای جلو و عقب، توزیع مناسبی از گشتاور را انجام میدهد. واحد کنترل در هر ثانیه ۱۰۰ بار از روی سنسورها اطلاعات مختلف را جمعآوری میکند تا به طور دائم توزیع گشتاور را تغییر دهد. تا ۷۰ درصد از گشتاور تولیدی نیز میتواند روی محور عقب ارسال گردد. فوکوس RS جدید از یک سیستم تعلیق جدید اسپرت و دامپرهای قابل تنظیم و میلههای ضد رول بهره میگیرد. این تعلیق باعث شده تا این خودرو شتاب جانبی ۱.0g را تحمل نماید. با وجودی که فرمان از نوع برقی است اما طراحی سیستم تعلیق جلو، تا حدودی احساس فرمان را بازگردانده و آن را پاسخگو نشان میدهد. فورد همچنین در یک همکاری نزدیک با میشلن، تایرهای ۲۳۵/۳۵ مخصوص از نوع سوپر پایلوت با عملکرد بالا با قطر R19 را در زیر این خودرو قرار داده است. در زیر کاپوت فوکوس RS یک موتور ۲.۳ لیتری توربوشارژر از سری اکوبوست قرار دارد. خروجی این موتور ۳۱۵ اسب بخار است که ۱۰ اسب از موتور ۲.۵ لیتری قبلی، قویتر میباشد. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس شش سرعته دستی با تعویض سریع و دقیق دندهها استفاده میشود. بدین ترتیب شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت زیر ۵ ثانیهای برای این ماشین، حاصل میگردد. فوکوس RS جدید یک خودرو برای بازار جهانی است و این یعنی باید با رقبایی از اوپل، رنو و سئات دست و پنجه نرم کند. هنوز این خودرو در قواره رقابت با غولهایی چون آئودی S3 و گلف R نیست اما میتواند مدلهای کمتر اسپرت گلف نظیر GTi را به چالش بکشد.۳۱ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
PlayStation
۱۵ بهمن ۱۳۹۳زیبا و اسپرت و جوون پسند و جون میده واسه دریفت خیابونی.
دوسش دارم حتی بیشتر از ماستانگ
Mostafa&S
۱۵ بهمن ۱۳۹۳خوشگل و اسپرت و شهری
آفرین…
E 36
۱۵ بهمن ۱۳۹۳همه فاکتورای یک هاچ بک تما عیارو داره
شتاب 5/9 واسه 315 اسب زیاد نیست ؟! میشد بهتر باشه
bardia
۱۵ بهمن ۱۳۹۳با تجربه ای که از این اعداد و ارقام دارم احتمالا شتاب صفر تا 100 این ماشین 4.9 ثانیه بوده که اشتباها” 5.9 ذکر شده
چون ماشین AWD هست مطمئنا” عددی که پدال گفته با 315 اسب اشتباهه
موفق باشید
PlayStation
۱۵ بهمن ۱۳۹۳اون 3 آمپر بالایی رو از گالاردو کپی کردن.جالبه.
طرفدار بی طرف . reza
۱۵ بهمن ۱۳۹۳خیلی بهتر از نسل قبلیش هست
نسل قبلی اصلا اسپورت نبود
طرفدار بی طرف . reza
۱۵ بهمن ۱۳۹۳خشن شده
MKD
۱۵ بهمن ۱۳۹۳سلام دوستان فورد بار دیگر نشان داد که استاد طراحی خودرو در همه ی کلاس ها می باشد.این طراحی بینظیر فورد رو میتونید در خودرو های evos-fiesta-mondeo-mustang-xpelorer-edge-expidition و… ببینید.مطمنا شرکت هایی چون فورد و مرسدس بزرگترین خودرو سازان جهان هستند.
و دلیلی نداره که برخی از دوستان محترم این شرکت هارو با شرکت های کوچکتر و کم سن و سالتری چون لامبورگینی یا امثال اینها مقایسه کنند.
با تشکر
bmw
۱۵ بهمن ۱۳۹۳اقای mkd اگه بخوایم منطقی فکر کنیم حرف شما درسته بالاخره این خودرو سازها تنوع بیشتر و باتجربه تر هستند.ولی سایر خودروسازها هم زحمات زیادی میکشن.
طرفدار بی طرف . reza
۱۵ بهمن ۱۳۹۳فورد gt—–
اونتادور++++
PlayStation
۱۵ بهمن ۱۳۹۳رضا تو احتمالا نسبتی با دراگون بورن فقید نداری
طرفدار بی طرف . reza
۱۵ بهمن ۱۳۹۳این واقعا عالیه ولی مثل اینکه نسل قبلشو ندیدی مه چنین چیزی میگی
طرفدار بی طرف . reza
۱۵ بهمن ۱۳۹۳مشکل همینجا هست بقیه رو باور نداری و صد در صد خودت رو هم باور نداری
منظورم بقیه کمپانی ها بود
فقط عمر که مهم نیست
شما کسی هستی که همیشه میگه نمی تونم
مصطفی
۱۵ بهمن ۱۳۹۳با سلام خدمت اقا رضا محترم…
در اینکه خودرو سازان مختلف دارای تولیدات مهم و خوبی هستند هیچ شکی نیست و این رو میتونیم از تعداد طرفداران و فروش محصولات انها درک کنیم .
اما انها هر چقدر هم خوب باشند همانند تویوتا-لامبو-پورشه-کرایسلر و …بازهم تحت شعاع برند های معتبر تری چون بنز و فورد قرار میگیرن.
نه تنها تجربه بلکه تنوع محصولات و تعدد انها-تکنولوزی برتر-و ایجاد زبان طراحی برای محصولات متنوع خودشون از عوامل برتری این محصولات میباشد.
با ارزوی موفقیت برای شما دوست محترم
سبحان
۱۵ بهمن ۱۳۹۳چقدر خواستنی ست…! آه
سجاد
۱۵ بهمن ۱۳۹۳سلام . دوستان ببخشید که می خوام یکم بی ربط به این موضوع سوال بپرسم اما دو تا سوال ذهن منو مشغول کرده(!) : چرا سازندگان با وجود اینکه میدونند مثلا ماشین طراحی شده شون ، 300کیلومتر بیشتر نمیره ، در صفحه کیلومتر سنج ، مثلا تا 320 درج میکنند ( آیا دلیلی به جز تبلیغات داره ؟؟) یا مثلا اون سرعت در حالت آرمانی ( بدون اصطکاک و اتلاف انرژی ) بیان میشه !!؟
سوال دیگه ـم این بود این آمپر فشار توربو ، چیه ؟؟
مرسی و متشکرم
مصطفی
۱۵ بهمن ۱۳۹۳سجاد جان سلام
هرچند که بسیاری از خودرو ها هیچ گاه به سرعت نهایی نمیرسن ولی باز هم کسانی پیدا میشوند که بخواهند با حداکثر سرعت حرکت کنند-بنابراین خودرو سازان این احتمال رو میدن که خودرو در یک مسیر سراشیبی قرار بگیره و مطمنا با سرعتی بیش از مقدار کیلومتر شمار حرکت کنه برای همین یک مقدار حداکثر سرعت رو بیشتر نشون میدن تا علاوه بر اینکه جنبه روانی هم داشته باشه بتونه سرعت بیشتر رو جواب بده.
با تشکر
سام سامی
۱۵ بهمن ۱۳۹۳یه رقیب گردن کلفت برای گلف جی تی…واقعا تحول رو در صنعت خودرو امریکل تو چند سال اخیر میشه دید!!!
هم طراحی خارجی عالی و هم طراحی داخلی زیبا
درود بر عاشقان خودرو
عرفان
۱۷ بهمن ۱۳۹۳ولی هیچی گلف gti نمیشه!!!
کافر مقدس
۱۵ بهمن ۱۳۹۳وای اگر 2Door بود! باور کن یکی میخریدم! ماکتشو
خوراک ـه جدید ردبول و مانستر جورشد
امیر محمد
۱۵ بهمن ۱۳۹۳بسیار عالی و خشن شده
hamed
۱۵ بهمن ۱۳۹۳خیلی باهاش حال می کنم.
شلبى
۱۵ بهمن ۱۳۹۳این ماشین رو خیلى دوست دارم،طراحى داخلى و خارجیه بسیار زیبا و جوون پسندى داره، در کل خیلى خوب
مهدی دادگر
۱۵ بهمن ۱۳۹۳قیمت؟
خوراک منطقه ازاد
masood
۱۵ بهمن ۱۳۹۳خوب بودن ابن ماشین به کنار،کیفیت داخلش رو خدایی نگاه کن…ادم حال میکنه واقعا
سامان از تبریز
۱۶ بهمن ۱۳۹۳یه دونه فوکوس هر هفته میاد پیست تبریز نه موستانگ بهش میرسه نه کامارو ار اس
کلا از شش سیلندر ها حریف می طلبه
احمد.ف
۱۶ بهمن ۱۳۹۳یا حضرت فیل!!
خیلی جالبه، نسل قبلش که عالی بود این یکی هم عالی تر، طراحی داخلیش خیلی جذاب شده
راستی این موتور همون موتور جدید موستانگه
یک سؤال از عزیزان پدال دارم: چطور توزیع گشتاور بین چرخ ها اتفاق می افتد؟ مکانیزم عملکرد آن چیست؟ مثلا چطور است که ۷۰٪ گشتاور به محور عقب می رسد و نه بیشتر! یک مقدار توضیح بفرمایید. (شاید یک مقاله، شاید هم نه!)
MKD
۱۶ بهمن ۱۳۹۳با سلام خدمت اقای احمد-ف
لازمه که یه توضیح کوچولو در مورد توزیع نیرو بدم.این سیستم توسط کامپیوتر مرکزی کنترول میشه.
هنگامیکه کامپیوتر در می یابد یک یا چند چرخ سریعتر از بقیه در حال چرخشند، و یا خودرو در حال پیچیدن باشد ، این سیستم به خودرو کمک می کند.
ابتدا این سیستم محور دیگر را درگیر می کند ویک کسری از گشتاور موتور را به ان اختصاص می دهد.
اگر چرخها به حرکت اسپینی خود ادامه دادند، کامپیوتر گشتاور موتور را کم می کند و یا با ترمز گیری روی این چرخها سرعت انها را کم می کند.
اخیرا این سیستم ها پیشرفت چشمگیری داشته اند . سازندگان اتوموبیل دیفرانسیل های جلو وعقب را احیا کرده اند به طوری که قدرت همانند سیستم های قدیمی از جلو به عقب منتقل می شود و سپس از یک گوشه به گوشه ی دیگر انتقال قدرت را خواهیم داشت. با این تفاوت که همه ی این کارها بسیار بسیار سریع تر از مدل های قدیمی انجام می شود. این مثل داشتن کنترل کامپیوتری و سرعت بالا اما لغزش محدود در هر محور دبفرانسیل می باشد که نه تنها به معنی استفاده بهینه از اصطکاک در هوای نا مساعد برای حرکت رو به جلو می باشد بلکه باعث عملکرد بسیار بالا در جاده های خشک هم می شود.
احمد.ف
۱۸ بهمن ۱۳۹۳ممنون
فرهاد
۱۶ بهمن ۱۳۹۳“این تعلیق باعث شده تا این خودرو شتاب جانبی 1.0g را تحمل نماید”
فوق العادست تحمل این شتاب جانبی
فورد ترکوند
bardiya
۳۰ مرداد ۱۴۰۱درست منو به بازی بلور یا همان ماشین جنگی میندازه
محشره و معرکه و خارق العاده هست ای کاش به جای اینکه پول رو بدیم به دنا و…. برویم خارج یک فورد تهیه کنیم و پاسپورت و شهروند اونجا میشی با یک هزینه کوچک و اگر میخوای داشته باشی که وارد بازار بشه و کلی هزینه های گمرکی سنگین و روحیه شاد رو احساس کنی باید توی خواب و کابوس و رویایی برای خودت بسازی تا توی خواب لمس کنی و فرض کنی داری سوار میشی