بعد از ۱۳ سال وقفه، لینکلن پرچمدار جدیدی از سری کانتیننتال خود را روانه بازار میکند. این خودرو با پیشینهای قوی، درواقع دهمین نسل کانتیننتال محسوب میگردد. در عوض تولید مدل MKS از این پس متوقف خواهد شد و جای خود را به این مدل جدید میدهد.
گل سرسبد محصولات لینکلن، سدانی لوکس با طراحی به روز است. طراحیان نشأت گرفته از مدل کانسپتی است که سال گذشته در نمایشگاه نیویورک رونمایی شده بود و به علت تشابه زیاد به محصولات بنتلی مورد شماتت قرار گرفته بود. طراحی کانتیننتال جدید با جلوپنجرهای کاملاً دگرگون شده در محصولات لینکلن، دریچهای به زبان طراحی جدید این شرکت میگشاید. این جلوپنجره مشبک آلومینیومی درمجموع سادهتر از جلوپنجرههای محصولات فعلی لیتکلن با پرههای عمودی کرومی به نظر میرسد. همچنین طراحی کاسه چراغها نیز ساده و کلاسیک به نظر میرسد. با این وجود درون چراغها، چینش لامپهای LED به صورت مکعبهای کنار هم، زیبایی خاصی را پدید آورده است. در نمای جانبی، فقدان دستگیرههای مرسوم به سرعت جلب توجه میکند. لینکلن برای بازکردن دربها از یک ریزپردازنده و عملگر لمسی استفاده کرده که بدون هیچ ارتباط مکانیکی و تنها به صورت الکترونیکی میتوان دربها را باز نمود. البته در کمربند بالایی و در امتداد زه دور پنجرهها، دستگیرههایی برای کشیدن دربها بهسوی خودتان وجود دارند. با ورود به کابین در فضایی بزرگ و سخاوتمندانه از چرم و چوب طبیعی غرق میشوید. در اینجا مقدار زیادی از تکنولوژیهای مختلف را خواهید یافت. صندلیهای جلو برای ایجاد موقعیت ایده آل در ۳۰ جهت و وضعیت مختلف قابل تنظیم هستند. ۵۰ پتنت و ابداع جدید برای صندلیهای لینکلن کانتیننتال ثبت شدهاند. آخرین نسخه از سیستم کاربری Sync3 فورد همگام با برنامههای کارپلی اپل و اندروید اتو و با قابلیت MirrorLink به کار گرفته شده است. حرارت، خنککنندگی و ماساژ، ویژگی هایی است که در همه صندلیها گنجانده شده است. اما خم شدن صندلیهای عقب و یک کنسول وسط همراه با کنترلهای رویان به صورت انتخابی میباشند. سیستم صوتی نیز مجهز به ۱۹ بلندگو است. برای اطمینان از اینکه میزان نفوذ سروصدا به داخل کابین به حداقل برسد، یک سیستم حذف فرکانسهای مزاحم و صداهای ناخواسته با تولید امواج با فرکانس معکوس آنها درنظر گرفته شده است. چرخهای ۲۰ اینچی با تایرهای مخصوص و کم صدا مجهز شدهاند و شیشهها نیز از نوع چندلایه میباشند. این همان فلسفه قدیم لینکلن است که به دنبال سکوت مطلق درون کابین است. در عوض در فضای ایزوله داخلی، شنیدن موسیقی لذتبخشتر خواهد بود.۳۶ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
سعید
۲۲ دی ۱۳۹۴فضای داشبوردش به نظر من به عنوانی که روش اسم لوکس رو میارن زیاد جالب نیست میتونست خیلی بهتر باشه به نظرم رقباش داشبورد زیباتری دارن
سیامک
۲۲ دی ۱۳۹۴منم با حرفت موافقم…
(*مهرداد*)
۲۲ دی ۱۳۹۴حتما در مقابل رقبا سربلند هست …
امير علي
۲۲ دی ۱۳۹۴دلم خواست
علي
۲۲ دی ۱۳۹۴لینکلن ی زمانی سر دمدار تولید ماشینهای لوکس و زیبا بود ولی متاسفانه چیزی که من الان میبینم در برابر جنسیس جدید که تازه جا باز کرده بین مشتریان خودروهای لوکس حرف زیادی از نظر طراحی و شاید هم امکانات نداره هیچ ی جورائی هم گذشته معتبر خودروهای لینکلن رو زیر سؤال برده . البته این برداشت شخصیه منه و نظرهای دیگران قابل احترامه دال بر اهانت به لینکلن دوستان نباشه . ممنون
moein
۲۲ دی ۱۳۹۴من که خیلی خوشم اومد
4x
۲۲ دی ۱۳۹۴واقعا اوج طراحیه از واقعا برا کسی متاسفم که این رو با جنسیس متقلب مع القیر مقایسه میکنه.
mohammad
۲۲ دی ۱۳۹۴منظورت از “مع القیر ” همون قیری که تو ساخت آسفالت ازش استفاده می کنن؟؟
میشه یه چشمه از تقلب جنسیسو بگی لطفا؟
4x
۲۲ دی ۱۳۹۴یعنی طوطی که حرف های دیگران رو تکرار و تقلید میکنه جنسیس هم طراحیش تقلیدی اما این اصیل میفهمی اصیل.
mohammad
۲۲ دی ۱۳۹۴اگه منظورت از اصالت استایل طراحیشه،تا اونجایی که به من میبینم ظاهرا عوض شده.
اگه منظورت تاریخ ساخت ماشیناشه باید بگم اصلا ملاک نیست،مثل تاریخ 2500 ساله کشور ما که فقط بهش مینازیم. هیچ کاربردی نداره!
دنیای ماشین کتاب تاریخ نیست!!!
دوست عزیز اگه از اصالت تعریف دیگه ای داری بگو تا حداقل من از اشتباه در بیام.
همیشه اونی اول و بهتره که بهترینا رو عرضه کنه.
البته خودم طراح این ماشینو تحسین میکنم،
4x
۲۲ دی ۱۳۹۴تاریخ ایران رو با تاریخ یه شرکت آمریکایی مقایسه نکن ایران تاریخ 2500 سالش توی همین چند تا عدد خلاصه شده.
منظورم از اصیل اصالت شرکت وقتی لینکلن خودرو میزد جنسیس 1 سال نشده کجا بود همین اصالتش یعنی تجربه همین تجربشم یعنی کیفیت همین کیفیتشم یعنی یه دنیا لذت.
امیر
۲۲ دی ۱۳۹۴واقعا عالی شده ساده وشیک وازمد دیر میفتن بدیه خیلی ازماشینای کره ای همینه ظاهرشون دلتو میزنه حتی اگر عالی باشن چون فاقد اصالتن
Erfan
۲۲ دی ۱۳۹۴باورم نمیشه دوستان همچین نظری میدن.
خجالت بکش عزیزم که داری اصالت لینکلن رو با جنسیس مقایسه میکنی
***
از همه نظر عالی. طراحیش عالی. دهنم باز موند دیدمش. به جای دنده دکمرو بغل مانیتور گذاشته خیلی ایده خوبی بود
دستگیره هم که نداره به جای ایده خوبی استفاده شده
فوق العاده
واقعاً زیبا
***
nima
۲۲ دی ۱۳۹۴اون دنده دکمه اى از اصالت هاى لینکلن هست.
(*مهرداد*)
۲۳ دی ۱۳۹۴تقصیری ندارن ،،چون تو ایران جنسیس دیگه آخر لوکس هست ،،،برا همین باش مقایسه میکنن …توجه داشته باشید جنسیس از هر نظر در مقابل لینکلن عددی محسوب نمیشه …
فرشید
۲۲ دی ۱۳۹۴واقعا جا داره اسمون به زمین بیاد…اصالت لینکن رو با جنسیس مقایسه می کنن…صنعت خودروسازی کره هیچ حرفی برابر اروپا و امریکا نداره…اگه این پیشرفت ها هم دیده میشه مدیون طراحان و مهندسین سایر شرکت های دیگر خودروسازی هستش که با پول زیاد استخدام کردند…مراکز اصلی طراحی هیوندا و کیا در اوروپا و امریکاست…به قول دوستان اصالت لینکن می ارزه به خودروسازی جنسیس…چون هر چی داره از خودشه نه با کپی به دست اورده نه با تقلید و ….
mamad
۲۲ دی ۱۳۹۴با پیشینه ای ک لینکلن داره بیشتر از این ازش انتظار داشتم ولی بازم کارش حرف نداره
Lambo
۲۲ دی ۱۳۹۴از 1 ماشین لوکس خیلی بیشتر انتظار میرفت از داخلش راضی نیستم
GT500
۲۲ دی ۱۳۹۴MKZ 2013 خیلی خوشکل تر و لوکس تر. باور نمی کنید خودتون ببینید.
http://www.netcarshow.com/lincoln/2013-mkz
mohammad
۲۲ دی ۱۳۹۴دوستانی که نظر میدین،نظرتون محترمه!
فقط یکی بیاد اصالتو تعریف کنه تا به دانش منم در این زمینه اضافه بشه
ممنون
saeid
۲۲ دی ۱۳۹۴اصالت یعنی شما وقتی یه ماشین رو میبینی سریعا متوجه میشی ماله کدوم برنده ولی وقتی اصالت نداشته باشه مثل ماشین های چینی که تا نری نوشته پشت ماشین رو نخونی ، نمیدونی ماله کدوم برنده و نه میدونی اسم مدلش چیه.
حالا این اصالت کم و زیاد داره . شرکت های خودرو سازی آمریکایی که حدودا 100 ساله تو این کارن یا شرکت های آلمانی
اصالت به قول خودمون یعنی یه شرکت پدر و مادر دار.
mohammad
۲۳ دی ۱۳۹۴بعید میدونم کسی که برای اولین بار این ماشینو ببینه بتونه تشخیص بده که لینکلنه.یه سر به این سایت بزن http://www.lincoln.com
برای قسمت دوم صحبتت باید بگم هر کاری یه شروعی داره،تعریف اصالت تو دنیای مدرن با عصر حجر فرق میکنه. در دنیای مدرن اصالت به شدن است نه بودن
Mehdi
۲۲ دی ۱۳۹۴واقعا شما این با جنسیس مقایسه می کنید؟!؟!؟!
احمد باقری
۲۳ دی ۱۳۹۴این ماشین، معنای تازه ای به واژه لوکس بخشیده. واقعا آفرین.
محمد
۲۳ دی ۱۳۹۴داشبورد E کلاس جدید رو نگاه میکنی احساس میکنی تو سال ۲۰۳۰ ایی
داشبورد اینو میبینی احساس میکنی تو سال ۲۰۰۸ ایی
داشبرد ماشین های ایرانی رو هم بهتره نگاه نکنی کلا
علی
۲۳ دی ۱۳۹۴عالیه از هر نظر زنده باد امریکا
سیروس
۲۳ دی ۱۳۹۴ماشین امریکایی بالاخص برندی مثل لینکلن یه جورایی سمبل زندگی امریکایی هستن، مث کادیلاک، مثل اتوبانهای امریکا، ساختمانها، پلها و … هرچی که تو امریکا میبینی حجیم و بزرگ و بر مبنای سیستم راحت طلبی امریکایی ساخته میشه، و این همون سیستمی هست که ما ایرانیها نیز میپسندیم. به لحاظ تکنولوژی استفاده شده در طراحی و ساخت و تکنولوژی موتور و شاسی و پلتفرم شاید نشه با رقبای آلمانی و بعضا ژاپنی مقایسه کرد ولی به نظر من بلاشک به لحاظ آرامش و راحتی یکی از جذابترین خودروها موجود در بازار امریکا باشه، اینم در نظر داشته باشید به لحاظ قیمتی خودروهایی که در امریکا تولید میشوند و برند امریکایی دارن از رقبای اروپایی و ژاپنی چند ده هزار دلار ارزونترن، واسه همین تقاضای خریدشون توو بازار امریکا خیلی بیشتر از مرسدس E class یا BMW 5Series یا جگوار و لکسوس هست. من که ازین ماشین لذت بردم
Nima
۲۳ دی ۱۳۹۴این کامنت کاملا طرز تفکر من هم هست
ПпП
۲۳ دی ۱۳۹۴ماشین قشنگیه ولی من زیاد تناسباتشو دوست ندارم.ستونA نسبت به رقیباش و کلا تو این کلاس یکم جلوتره که به تنهایی مشکلی ایجاد نمیکنه ولی تو این کلاس چون پشت ماشین بزرگ تر و بلندتره راحت به چشم میاد این مشکل.یعنی اگه ستون A عقب تر بود اصلا مشکلی نداشت.این باعث شده جلو و عقب ماشین هم اندازه دیده بشه و تو بعضی ماشینای دیگه پشت ماشین بلند تر از جلوش به نظر بیاد
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۲۳ دی ۱۳۹۴بسیار شیک و با وقار
فقط داشبوردش ای کاش کمی جذاب تر بود
محمد حسینی
۲۴ دی ۱۳۹۴وقتی سری ای مرسدس رو دیدم ناراحت شدم به دو دلیل :
1 – این که ماشیناش شبیه هم دیگه شد
2 – این که بقیه جرئت کردن شباهت محصولاتش رو با پورشه مقایسه کنن
اما وقتی این رو دیدم متاسف شدم برا لینکلن که تقلب نکرده !! . . . کلا اومده جلوی s80 ولوو رو پیاده کرده رو این . . . عقبش شباهت به دوج چارجر داره اما مثه جلوش نیس که با توجه به پیوستگی بین شرکت های امریکایی میشه ازش چشم پوشید هرچند که فرم کلی چراغای عقبش ادمو یاد طراحی a8 میندازه اما نمیشه گفت که از روی اون زده در هر صورت جلوش به طور وحشتناکی غیر قابل قبوله
داخلشم میتونست لوکس تر باشه ؛ اون پنل میانی که به صورت پیوسته تا طرفین داشبورد ادامه پیدا کرده جنبه اسپورت رو تلقین میکنه . . . اما در کل اگه از جلوش فاکتور بگیریم با توجه به قیمت پایین ماشین های امریکایی ارزش خرید خودش رو حفظ کرده
این از عکسای ولوو :
http://www.netcarshow.com/volvo/2014-s80/
اینم از پشت a8 :
http://www.netcarshow.com/audi/2014-a8/800×600/wallpaper_22.htm
اینم از پشت دوج :
http://www.netcarshow.com/dodge/2015-charger/05.htm
9 series
۲۷ دی ۱۳۹۴فکرمیکنم فرم ساده چراغ، خطوط و سطوح استخوانی، چراغ های عقب و جلوی پوکر رینگای با طرح شلوغ ساده،کاربرد زیاد سطوح کرومی،طراحی ظریف و ریز جلو پنجره و…همه جنبه لوکس بودن و با اصالت بودنشو تقویت کرده.
ali
۷ بهمن ۱۳۹۴فقط آمریکا عالی و وحشی
سپهر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵جنسیس رو که میخوره و از طرفی حریف خوبی برای بنز و بی ام و و لکسوس
سعید
۸ تیر ۱۳۹۵آزرا 2005 کپی کردن جلوشم مقداری شبیه جنسیس و یه مقدار کشیده ترش کردند بعد طرف میگه لینکلن با اصالت جنسیس متقلب دوره زمونه ای شده بازار مسگراست
آزرا رو با لینکلن خودتون مقایسه کنید
https://www.google.com/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fpars-khodro.com%2Fup%2F2013%2F01%2Fm01-01.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fcarphotos.mihanblog.com%2Fpost%2F15&docid=I9lDozMdeaIrxM&tbnid=7qqu1WdQof2H0M%3A&w=400&h=490&client=firefox-b-ab&bih=609&biw=1366&ved=0ahUKEwjotuvrmcnNAhXoJJoKHUeuDTwQMwgjKAUwBQ&iact=mrc&uact=8
ابوالفضل
۹ اسفند ۱۳۹۵یه مشکل توش هست جلوش پف کرده و عقبش لاغره باهم همخونی نداره