فورد همین هفته دومین نسل F-150 رپتور را به ما نشان داده است. در زمان مشاهدهی خودرو ما برخی نکات جالبتوجه دربارهی این هیولای آفرود را مشاهده کردیم که برایمان تا حدودی شگفتانگیز بودند. در این نوشته ۷ نکتهی جالب دربارهی فورد F-150 رپتور ۲۰۱۷ را از نظر میگذرانیم.
- پیشرانهی ۶ سیلندر اکوبوست جدید با تکنولوژی تزریق مستقیم
رپتور ۲۰۱۷ یکی از اولین خودروهای فورد خواهد بود که از پیشرانهی ۶ سیلندر توئین توربوی اکوبوست جدید بهره میبرد، خودروی دیگر نیز سوپرکار مشهور فورد جی تی است. این پیشرانه اساساً نسل دوم واحد ۳.۵ لیتری است که اولین بار در سال ۲۰۱۱ ظاهر شد و هماکنون تکنولوژی تزریق مستقیم دارد. قدرت ۳۷۵ اسب بخاری و گشتاور ۶۳۷ نیوتون متر این پیشرانه احتمالاً در رپتور ارتقا خواهند یافت.
- رپتور گیربکسی مشابه با کامارو دارد
بله درست دیدهاید.F-150 رپتور گیربکس ۱۰ سرعته ی اتوماتیک خود را با شورلت کامارو ZL1 به اشتراک میگذارد. این گیربکس که بهطور مشترک توسط فورد و جنرال موتورز توسعه یافته در خودروهای دیگری نظیر موستانگ نیز بکار گرفته خواهد شد.
- ۲۲۷ کیلوگرم سبکتر از قبل
در مقایسه با مدل قبلی، رپتور ۲۰۱۷ سبکتر است. این سبکی نتیجهی استفادهی وسیع از آلومینیوم با درجهی نظامی در کل بدنه است که بدون افزودن وزن این خودرو را سخت و مستحکمتر میکند. همچنین استفاده از پیشرانهی ۶ سیلندر به جای واحد ۸ سیلندر نیز به کاهش وزن کمک کرده است.
- رپتور اگزوز دوبل واقعی دارد
خروجیهای دوگانهی بازوکا مانند را در پشت میبینید؟ این دو خروجی واقعی سیستم اگزوز هستند که به معنی وجود دو خروجی متفاوت از پیشرانه میباشند.
- انتخاب کنندهی حالت سواری دربردارندهی حالت باجا Baja است
خب حالت باجا واقعاً چه کاری را در رپتور انجام میدهد؟ این حالت باعث میشود تا سیستم چهارچرخ محرک آماده شده و سیستم کشش پیشرفته هم کمتر در کار راننده دخالت کند و نیز پاسخ پدال گاز را افزایش میدهد. از طرف دیگر گیربکس نیز تعویضهای سریعتری داشته و به منظور دستیابی به حداکثر توان، تعویض را طولانیتر میکند.
- همچنین حالت اسپورت برای جادههای هموار وجود دارد
اگر میخواهید در کنار آفرود از رانندگی روی جاده ی رپتور هم لذت ببرید فورد با حالت اسپورت که پاسخ پدال گاز را تیزتر کرده و فرمان را نیز سنگینتر میکند در خدمت شماست. به منظور اطمینان از حضور حداکثر توان، گیربکس همانند حالت باجا تعویضها را طولانیتر میکند.
- لاستیکها بهطور مخصوص برای رپتور توسعه یافتهاند
به منظور تأمین حداکثر کارایی در آنرود و آفرود بدون کم کردن از راحتی خودرو، فورد بهطور مشترک لاستیکهای رپتور را با شرکت بی اف گودریچ توسعه دادهاند. این لاستیکها بهطور موازی با شاسی و سیستم تعلیق رپتور توسعه یافتهاند بنابراین هر یک بخش دیگری را تکمیل کرده و پرفورمنسی را که از رپتور انتظار داریم ارائه میکنند.
منبع: motortrend
مجید.بهترین یا هیچ...
۲۷ تیر ۱۳۹۵چه قدر این رپتور قشنگه. چقدر خشنه. چقدر وحشیه. عاشقشم. بی عیب و نقصه. فکر میکنی هیچ سدی نمیتونه نگهش داره. برای آفرود انتخاب اوله.
موكا
۲۷ تیر ۱۳۹۵فقط تویوتا خرگوشی
ferrari
۲۷ تیر ۱۳۹۵فوقالعادست
مجید
۲۷ تیر ۱۳۹۵من اولین بار تو تخت گاز اصلی تو قسمت کانادا دیدمش عالی بود این که مدل عادیشه این قدر پیشرفت کرده وای به حال مدل تیونینگ شده Velocy Raptor شرکت Hennesy ! چه شود!!!!!!!!
محمدرضا
۲۷ تیر ۱۳۹۵هنسی تو هر برندی کلا خوبه :)
Hj
۲۸ تیر ۱۳۹۵نمی دونم تو پدال خوندم یا یه سایت دیگه ولی هنسی یه چارجر هلکت رو تیون کرده بود و بهش توربو اضافه کرده بود(توربو و سوپر شارژ کنار هم دیگه چه شود?) قدرتش از ۱۰۰۰ اسب بیشتر شده بود و ۰-۱۰۰ رو تویه ۲.۷ ثانیه میرفت خلاصه هنسی رو هرچی دست بزاره طلا میشه
"فقط انگلستان"
۲۷ تیر ۱۳۹۵می دونید زیبایی این ماشین کجا خودشو خوب نشون می ده وقتی که مه همه جارو گرفته و یهو یه دونه از اینا با چراغ های روشن ازش بیرون بیاد اون وقته که با خودت می گی ای کاش یه دونه از این غول رو داشتم
علیرضا4225
۲۷ تیر ۱۳۹۵خدا رو شکر که دوران دنده فرمونی ماشین های آمریکایی بسر اومد چی بود واقعا
ali
۲۷ تیر ۱۳۹۵شما دوست نداری دلیل نمیشه تازه هنوزهم دنده فرمونی هست خیلی هم عالی هستش
شما میتونی سفارش بدی از اون نوع دندها رو ماشین سفارشی تون
تمدن عرب
۲۷ تیر ۱۳۹۵واقعا تا پنج سال دیگه خودروسازهای امریکایی به دوران طلایی خود باز می گردن
در حقیقت تا پنج سال دیگه شاهد تحول اساسی از لحاظ فنی و طراحی خواهیم بود
انوقت ماشین های امریکایی ، المانی ها رو به چالش میکشن
کادیلاک
۲۰ شهریور ۱۳۹۵با سلام.مگه تو پنج سال دیگه قراره چه اتفاقاتی در صنعت خودروسازی امریکا بیوفته؟
فقط آمریکایی
۲۷ تیر ۱۳۹۵از رقیباش خیلی سرتره
ali
۲۷ تیر ۱۳۹۵پرچم اولین پیکاپ ساز دنیا که فورد باشه بالاست
Sina
۲۷ تیر ۱۳۹۵چی میشد فورد یه suv اینجوری میداد بیرون یه حالی میداد به ملت یا لااقلش بهتر از اون هنسی یه دستی به اکسپلورر میکشیییید
حمیدرضا
۲۷ تیر ۱۳۹۵جالبه برای بهترشدن پرفورمنس از لاستیکای مخصوص رپتور استفاده میکنن یعنی دوتا شرکت دارن با هم همکاری می کنن که یه ماشین بهتربشه خیلی خوبه واقعا
omid
۲۷ تیر ۱۳۹۵عالیه
علی یعقوبی
۲۷ تیر ۱۳۹۵دیگه حتی تو منطقه هم نمیتونیم ببینیمش :(((
واقعا خوبه واقعا :((
هنسی رپتور که یه چی دیگس :(((
حسین
۲۸ تیر ۱۳۹۵دنیا زیر چتر امریکا..قدرت ابهت تکنولوژی سلطه
احمد باقری
۲۸ تیر ۱۳۹۵خیلی عالیه.
مسعود
۲۱ مرداد ۱۳۹۵فراموش نکنید سرپرستی بخش خودروهای خاص فورد با یک جوان شیر پاک خورده به نام (جمال حمیدی) هستش که تو مستندهای ابر کارخانه های نشنال ژئو گرافی در مورد موستانگ شلبی جی تی 500 و همین طور فورد اف 150 رپتور توضیح میداد.
اینم دستپخت جدیدشه :-)
کادیلاک
۲۰ شهریور ۱۳۹۵سیستم تعلیق این ماشین فوق العادست اگه کلیپاشو دیده باشین.
سهند
۱۶ دی ۱۳۹۵هم این خوبه هم رانگلر…
فقط فرانسه فقط بوگاتی
۸ فروردین ۱۳۹۶همه چی عالیه فقط …
کاش میشد مسئولین ما دست از حسودی و لگن سازی بردارن و اینارو بسازن