چهار سال پس از اعلام فولکسواگن مبنی بر برنامه این کمپانی برای تبدیلشدن به خودروساز شماره یک دنیا در سل ۲۰۱۸، ابعاد این برنامهی حکمرانی، کاهش پیدا کردهاند. به دنبال رسوایی دیزلگیت، فولکسواگن میخواهد برای هر یک از مدلهایش، یک تجدیدنظر اساسی صورت دهد.
در کمتر از یک ماه از تصمیم هیئت مدیره فولکسواگن، مبنی بر انتخاب ماتیاس مولر (Matthias Müller) به عنوان مدیرعامل، این مدیرعامل سابق پورشه، اقدامات زیادی برای هدایت کشتی فولکسواگن انجام داده است؛ از جمله یک شاخه جدید در امریکای شمالی، چند حکم تعلیق، یک سیستم بازرسی داخلی، تغییرات در پیشرانههای دیزل و الکتریکی، تحقیقات دولتی، یک فراخوان در آلمان و حالا، آغاز یک تجدیدنظر در استراتژی کمپانی. هدف فولکس واگن در سال ۲۰۱۸، رسیدن به آمار فروش ۱۰ میلیون دستگاه خودرو (تنها ۸۰۰ هزار دستگاه در ایالات متحده) بوده که این موضوع به سال ۲۰۲۵ موکول شده است. جزئیات این برنامه در سال آینده توسط «مولر» ارائه خواهد شد. هدف کنونی، به جای حکمرانی بلامنازع در بازار، رسیدن به یک «رشد با کیفیت» است. «مولر» در این زمینه میگوید:
در همین حال، «مولر» در مصاحبههای گذشته با رسانههای آلمانی اشاره کرده که برندهای مختلف گروه فولکسواگن را از نظر درآمدزایی تحت بررسی قرار خواهد داد. این موضوع، به ویژه برای بوگاتی اهمیت دارد؛ چرا که این کمپانی با میلیاردها دلار هزینه تعمیر، سرمایهگذاری و جریمهها روبرو است که احتمالاً از آستانه ۷/۲ میلیارد دلار فراتر خواهد رفت. این استراتژی، هماکنون رسمیت پیدا کرده است و به نظر میرسد که تعداد قابلتوجهی از مدلها را در بین برندهای ۱۱-گانه فولکسواگن متوقف خواهد کرد. «مولر» در این رابطه، اضافه میکند:بسیاری از افراد در خارج از فولکسواگن و همینطور، برخی از افراد در داخل کمپانی، درک نمیکنند که استراتژی ۲۰۱۸ ما چیزی بیشتر از اعداد و ارقام مربوط به تولید است. بسیاری از موارد به اشتیاق موجود برای وسایل نقلیه «سریعتر، بزرگتر و با ارتفاع بالاتر» مرتبط هستند که در زمینه فروش نیز خود را نشان خواهند داد.
در همین حال، فولکسواگن «دیلویت» را که یک شرکت ارائه خدمات حرفهای در زمینههایی چون حسابرسی و مشاوره است، استخدام کرده تا «حقیقت را برملا کرده» و کسانی که مسئول این کار بودهاند را با «عواقب سخت» مجازات کند. حداقل سه تن از بالاترین سمتهای اجرایی گروه فولکسواگن، یعنی رؤسای آئودی (اولریش هاکنبرگ )، پورشه (ولفگانگ هاتز) و بخش تحقیقات و توسعه فولکسواگن (هاینز-ژاکوب نوسر) تعلیق موقت شدهاند؛ موضوعی که ممکن است حتی به صورت «دائم» نیز باشد. همچنین تعمیر حدود ۱۱ میلیون دستگاه خودرو از ماه ژانویه آغاز خواهد شد. همانند ماری بارا (Mary Barra)، مدیرعامل جنرالموتورز که در برخورد با مشکلات مهلک در سوئیچ استارت، مجبور شد تا ۸۰ فراخوان در یک سال داشته باشد، «مولر» نیز امیدوار است تا مشتریان، سرمایهگذاران و قانونگذاران را به استفاده از یک بورکراسی متناسب و با ذهن باز در فولکسواگن قانع کند. از مدیرعامل گرفته تا کارگری که پیچهای داشبورد پاساتها را در کارخانه «چاتانوگا» سفت میکند، به کارمندان فولکسواگن گفته شده که نیاز به «شجاعت بیشتر، خلاقیت بهتر و روح کارآفرینی بالاتری دارند».ما جزئیات بیش از ۳۰۰ مدل کنونی در خط تولیدمان را بررسی خواهیم کرد و اینکه چقدر هر کدام از آنها میتوانند در درآمدهای ما نقش داشته باشند را ارزیابی میکنیم.
احمد باقری
۱۱ آبان ۱۳۹۴انصافا همه طرحهای بوگاتی زیبا، پر ابهت و ماندگار هستند. واقعا عالی کار میکنه.
رضا
۱۱ آبان ۱۳۹۴درود بر مدیریت پاک
king 918
۱۱ آبان ۱۳۹۴اگه یه همچین ادمی به جای مسئولین ***در ایران خودرو و سایپا داشتیم ماشین هامون الان داشتن چالش شتاب با 918 رو امتحان میکردن …………………………
ماسل
۱۱ آبان ۱۳۹۴دوستان متخصص:نمیشه اون برنامه ای که بنچمارکها رو گول میزد دایمی کرد تا همیشه و نه فقط زمان آزمایش آلاینده ها رو در حد استاندارد نگه داره؟برای همیشه؟
علی
۱۱ آبان ۱۳۹۴من متخصص نیستم ولی کاری که انجام میشه که اینا با نرم افزاری موقع بنچمارک گیری تنظیمات موتور رو دستکاری میکنن تا آلودگی کمتری تولید بشه در حالیکه سیستم بنچمارک گیری فکر میکنه موتور با تنظیمات پیشفرض در حداکثر فعالیت خودشه .. این کار رو نمیشه کرد چون باز گول زدنه و تو داری موتور رو ظرفیتش رو میاری پایین و دستکاری میکنی به جای بهینه کردنش … البته میگم مطمئن نیستم اینو اما فکر کنم اینه
fcb
۱۱ آبان ۱۳۹۴مطمئن باشید خیلی زود با قدرت برمیگردن بعدش ببینیم بدخواهها چه بهونه ای میارن
Archi KHAN
۱۱ آبان ۱۳۹۴امیدوارم مدیریت خوبی بکنه این دوست عزیزمون ( ماتیاس مولر )
و به نظر من گروه فولکس واگن باید یکم از شاخ و برگهای اضافه منظورم برندها و مدل های بی بازده و کم بازده خودشو خلاص کنه …
یاسین
۱۱ آبان ۱۳۹۴پیامک رد و بدل شده بین مدیران خودرو ساز ما
سایپا : خخخخ ببین به خاطر یزره دود اگزوز چه بلایی سرشون اومده
ایرانخودرو : اسکولن دیگه به مردمشون رو دادن پرو شدن
سایپا : دیزلگیت بهم پیام داده بیام پیشت کلاس خصوصی حوصلشو ندارم
ایرانخودرو : یه وقت قبولش نکنی ها میاد متود مارو یاد میگیره اینجا شعبه میزنه شاخ میشه خر نشی قبول کنی من رفتم زنم صدام میکنه
سایپا : باشه برو . کلاه سر مردم بزاری ، دود به خوردشون بدی ، لگن بهشون تحویل بدی بوس بوس