فولکس واگن

برنامه‌های تازه فولکس‌واگن پس از دیزل‌گیت

چهار سال پس از اعلام فولکس‌واگن مبنی بر برنامه این کمپانی برای تبدیل‌شدن به خودروساز شماره یک دنیا در سل ۲۰۱۸، ابعاد این برنامه‌ی حکمرانی، کاهش پیدا کرده‌اند. به دنبال رسوایی دیزل‌گیت، فولکس‌واگن می‌خواهد برای هر یک از مدل‌هایش، یک تجدیدنظر اساسی صورت دهد.

2015 Volkswagen Tiguan R-Line
در کمتر از یک ماه از تصمیم هیئت مدیره فولکس‌واگن، مبنی بر انتخاب ماتیاس مولر (Matthias Müller) به عنوان مدیرعامل، این مدیرعامل سابق پورشه، اقدامات زیادی برای هدایت کشتی فولکس‌واگن انجام داده است؛ از جمله یک شاخه جدید در امریکای شمالی، چند حکم تعلیق، یک سیستم بازرسی داخلی، تغییرات در پیشرانه‌های دیزل و الکتریکی، تحقیقات دولتی، یک فراخوان در آلمان و حالا، آغاز یک تجدیدنظر در استراتژی کمپانی. هدف فولکس واگن در سال ۲۰۱۸، رسیدن به آمار فروش ۱۰ میلیون دستگاه خودرو (تنها ۸۰۰ هزار دستگاه در ایالات متحده) بوده که این موضوع به سال ۲۰۲۵ موکول شده است. جزئیات این برنامه در سال آینده توسط «مولر» ارائه خواهد شد. هدف کنونی، به جای حکمرانی بلامنازع در بازار، رسیدن به یک «رشد با کیفیت» است. «مولر» در این زمینه می‌گوید:

بسیاری از افراد در خارج از فولکس‌واگن و همین‌طور، برخی از افراد در داخل کمپانی، درک نمی‌کنند که استراتژی ۲۰۱۸ ما چیزی بیشتر از اعداد و ارقام مربوط به تولید است. بسیاری از موارد به اشتیاق موجود برای وسایل نقلیه «سریعتر، بزرگتر و با ارتفاع بالاتر» مرتبط هستند که در زمینه فروش نیز خود را نشان خواهند داد.

Matthias Mueller, VW CEO
Matthias Mueller, VW CEO
در همین حال، «مولر» در مصاحبه‌های گذشته با رسانه‌های آلمانی اشاره کرده که برندهای مختلف گروه فولکس‌واگن را از نظر درآمدزایی تحت‌ بررسی قرار خواهد داد. این موضوع، به ویژه برای بوگاتی اهمیت دارد؛ چرا که این کمپانی با میلیاردها دلار هزینه تعمیر، سرمایه‌گذاری و جریمه‌ها روبرو است که احتمالاً از آستانه ۷/۲ میلیارد دلار فراتر خواهد رفت.
Bugatti Vision Gran Turismo
Bugatti Vision Gran Turismo
این استراتژی، هم‌اکنون رسمیت پیدا کرده است و به نظر می‌رسد که تعداد قابل‌توجهی از مدل‌ها را در بین برندهای ۱۱-گانه فولکس‌واگن متوقف خواهد کرد. «مولر» در این رابطه، اضافه می‌کند:

ما جزئیات بیش از ۳۰۰ مدل کنونی در خط تولیدمان را بررسی خواهیم کرد و اینکه چقدر هر کدام از آنها می‌توانند در درآمدهای ما نقش داشته باشند را ارزیابی می‌کنیم.

matthias mueller
ماتیاس مولر، مدیرعامل سابق پورشه و رئیس کنونی گروه فولکس واگن
در همین حال، فولکس‌واگن «دیلویت» را که یک شرکت ارائه خدمات حرفه‌ای در زمینه‌هایی چون حسابرسی و مشاوره است، استخدام کرده تا «حقیقت را برملا کرده» و کسانی که مسئول این کار بوده‌اند را با «عواقب سخت» مجازات کند. حداقل سه تن از بالاترین سمت‌های اجرایی گروه فولکس‌واگن، یعنی رؤسای آئودی (اولریش هاکنبرگ )، پورشه (ولف‌گانگ هاتز) و بخش تحقیقات و توسعه فولکس‌واگن (هاینز-ژاکوب نوسر) تعلیق موقت شده‌اند؛ موضوعی که ممکن است حتی به صورت «دائم» نیز باشد. همچنین تعمیر حدود ۱۱ میلیون دستگاه خودرو از ماه ژانویه آغاز خواهد شد.
2015 VW Jetta TDI
۲۰۱۵ VW Jetta TDI
همانند ماری بارا (Mary Barra)، مدیرعامل جنرال‌موتورز که در برخورد با مشکلات مهلک در سوئیچ استارت، مجبور شد تا ۸۰ فراخوان در یک سال داشته باشد، «مولر» نیز امیدوار است تا مشتریان، سرمایه‌گذاران و قانونگذاران را به استفاده از یک بورکراسی متناسب و با ذهن باز در فولکس‌واگن قانع کند. از مدیرعامل گرفته تا کارگری که پیچ‌های داشبورد پاسات‌ها را در کارخانه «چاتانوگا» سفت می‌کند، به کارمندان فولکس‌واگن گفته شده که نیاز به «شجاعت بیشتر، خلاقیت بهتر و روح کارآفرینی بالاتری دارند».

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. احمد باقری

    ۱۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    انصافا همه طرحهای بوگاتی زیبا، پر ابهت و ماندگار هستند. واقعا عالی کار میکنه.

  2. رضا

    ۱۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    درود بر مدیریت پاک

  3. king 918

    ۱۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    اگه یه همچین ادمی به جای مسئولین ***در ایران خودرو و سایپا داشتیم ماشین هامون الان داشتن چالش شتاب با 918 رو امتحان میکردن …………………………

  4. ماسل

    ۱۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    دوستان متخصص:نمیشه اون برنامه ای که بنچمارکها رو گول میزد دایمی کرد تا همیشه و نه فقط زمان آزمایش آلاینده ها رو در حد استاندارد نگه داره؟برای همیشه؟

    1. علی

      ۱۱ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (11 ديدگاه)

      من متخصص نیستم ولی کاری که انجام میشه که اینا با نرم افزاری موقع بنچمارک گیری تنظیمات موتور رو دستکاری میکنن تا آلودگی کمتری تولید بشه در حالیکه سیستم بنچمارک گیری فکر میکنه موتور با تنظیمات پیشفرض در حداکثر فعالیت خودشه .. این کار رو نمیشه کرد چون باز گول زدنه و تو داری موتور رو ظرفیتش رو میاری پایین و دستکاری میکنی به جای بهینه کردنش … البته میگم مطمئن نیستم اینو اما فکر کنم اینه

  5. fcb

    ۱۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    مطمئن باشید خیلی زود با قدرت برمیگردن بعدش ببینیم بدخواهها چه بهونه ای میارن

  6. Archi KHAN

    ۱۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    امیدوارم مدیریت خوبی بکنه این دوست عزیزمون ( ماتیاس مولر )
    و به نظر من گروه فولکس واگن باید یکم از شاخ و برگهای اضافه منظورم برندها و مدل های بی بازده و کم بازده خودشو خلاص کنه …

  7. یاسین

    ۱۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    پیامک رد و بدل شده بین مدیران خودرو ساز ما
    سایپا : خخخخ ببین به خاطر یزره دود اگزوز چه بلایی سرشون اومده
    ایرانخودرو : اسکولن دیگه به مردمشون رو دادن پرو شدن
    سایپا : دیزل‌گیت بهم پیام داده بیام پیشت کلاس خصوصی حوصلشو ندارم
    ایرانخودرو : یه وقت قبولش نکنی ها میاد متود مارو یاد میگیره اینجا شعبه میزنه شاخ میشه خر نشی قبول کنی من رفتم زنم صدام میکنه
    سایپا : باشه برو . کلاه سر مردم بزاری ، دود به خوردشون بدی ، لگن بهشون تحویل بدی بوس بوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا