فولکسواگن بیتل جدید، شاید یکی از مردانهترین بیتلهای ساخته شده باشد. فولکسواگن بیتل GSR ۲۰۱۴ به نوعی بلوغ رسیده است و در نسل جدید خود، بیشتر از اینکه یک خودرو مخصوص خانمها باشد، میتواند برای آقایان هم کارایی داشته باشد.
اینکه بیتل GSR خودروی جالبی است، در آن شکی نیست. شاید این جذابیت بیشتر به شباهتش به شخصیت بامبلبی در ترانسفورمرز برگردد. با ترکیب رنگ زرد و نوارهای سیاه، اگر تبدیل به یک ربات مبارز میشد، هیجان بیشتری پیدا میکرد. بنابراین، بسیاری از طرفداران ترانسفورمرز، بلافاصله بیتل GSR را با «بامبلبی» مقایسه میکنند.
بیتل GSR مدل ۲۰۱۴، در واقع یادبودی برای بیتل GSR سال ۱۹۷۰ است؛ مدلی سیاه و زرد از بیتل که تنها ۳۵۰۰ عدد از آن ساخته شد. منظور از GSR، عنوان آلمانی Gelb Schwarzer Renner به معنای «مسابقهدهنده سیاه و زرد» است. این مدل قدیمی، یک موتور ۱۶۰۰ سیسی داشت که ۵۰ اسببخار خروجی آن بود و تایرهای عریضتری نسبت به بیتلهای معمولی داشت. بیتل GSR ۲۰۱۴ نیز سعی کرده حال وهوای آن دوران را حفظ کند و به تعداد ۳۵۰۰ دستگاه ساخته شده است.
ترکیب دیوانهوار از رنگآمیزی سیاه و زرد، تنها گزینهی روی میز فولکسواگن بیتل GSR مدل ۲۰۱۴ نیست. در این مدل، از توربوشارژرهای فولکسواگن در موتور ۲ لیتری EA888 استفاده شده است که باعث شده این موتور چهار سیلندر، ۱۰ اسببخار نسبت به مدل قبلی، قدرت بیشتری تولید کند و خروجی آن ۲۱۰ اسببخار است. در همین حال، گشتاور تولیدی به همان میزان ۲۸۰/۶ نیوتنمتر باقی مانده است.
خودروی تستشده از سیستم گیربکس استاندارد ۵ دنده دستی استفاده کرده و این در حالی است که در GSR میتوان از سیستم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک فولکسواگن دوکلاجه DSG به صورت یک آپشن استفاده کرد.
در بررسی بیتل GSR R-Line بسیاری از لحظات با این حشره، خاطرهانگیز بود. مانند دیگر بیتلهای با موتور توربو، این خودرو با حدود قیمت ۳۰ هزار دلار دارای امکاناتی چون صندلیهای چرمی، سیستم راهبری، سقف آفتابگیر، چراغهای زنون و ورود و استارت بدون کلید است. در بالای داشبورد یک دسته عقربه شمارنده قرار دارند که نشاندهنده دمای روغن موتور و توربوشارژرها و یک زمانسنج برای ثبت شتاب هستند. چرخهای ۱۹ اینچی بیتل GSR، با تایرهای کانتیننتال کانتیپروکانتکت ۲۳۲/۴۰ همراهند که تمامفصل هستند. نتیجه استفاده از چنین تجهیزاتی، یک بیتل سریع است که نشانههایی از یک GTI دوستداشتنی را در خود دارد.
GSR در شتاب از نسخه مخصوص امریکای GTI، ۰/۴ ثانیه جلوتر است و همچنین در تست یکچهارم مایل از آن پیشی میگیرد. البته این را هم درنظر بگیرید که GSR حدود ۴۵ کیلوگرم از GTI سنگینتر است. با فشار ۲۷ psi در توربوشارژر، میتوان گفت که این سوسک به پرواز درمیآید. از موتورهای پیشرفتهتر فولکسواگن در مدلهای بیتل و جتا، استفاده شده، ولی فولکسواگن برای استفاده از آن در GTI تا نسل هفتم این خودرو که امسال ارائه میشود، صبر کرده است. در ادامه خلاصهای از بررسیهای انجام گرفته در مورد فولکسواگن بیتل GSR مدل ۲۰۱۴ را مرور میکنیم.
مشخصات:
- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۴ سرنشین، ۳ در هاچبک.
- قیمت مدل تست: ۳۰۸۵۰ دلار(قیمت پایه: ۳۰۸۱۵ دلار)
- نوع موتور DOHC 16-valve inline-4، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخترسانی انژکتور مستقیم.
- گنجایش: ۱۹۸۴ سیسی.
- قدرت: ۲۱۰ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۲۸۰/۶ نیوتنمتر در ۱۷۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۶ دنده دستی.
ابعاد:
- فاصله دو محور چرخها: ۲/۵۴ متر.
- طول ماشین: ۴/۲۸ متر.
- عرض: ۱/۸۱ متر.
- ارتفاع: ۱/۴۹ متر.
- وزن کلی: ۱۴۳۵ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۶/۱ ثانیه.
- صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۲۵/۷ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۷ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۴/۸ ثانیه با سرعت ۱۵۴/۵ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۰۴/۳۹ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۰/۲۹ متر.
مصرف سوخت:
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۱/۲ لیتر در شهر و ۷/۸۴ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت در تست: ۹/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
ehsan . m
۶ فروردین ۱۳۹۳چنگی به دل نمیزنه
فرامرز
۷ فروردین ۱۳۹۳چنگی به هیچ جا نمیزنه! قیمت بی ام و سری ۳ رو داره از همه نظر از اون پایین تره! طراحی داخلی و خارجی خجالت آور و مصرف سوخت در حد خودروهای دهه ۹۰! با این حال تو ایران به قیمت ۲ برابر سری ۳ به فروش میرسه!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۷ فروردین ۱۳۹۳درود .
از نظر شما هیچ چنگی به هیچ جا نمیزنه .
همین محبوبیتش میرزه به کل یکسری ماشین ها .
چرا طراحیه خارجیش و داخلیش خجالت اوره ؟؟؟
چون شما نمیپسندی ؟؟؟ چون قیمت بی ام و سری 3 ازین کمتره پس
بیخوده ؟؟؟ این ماشین مشتریه خودشو داره .
برای اولین باره که میبینم ماشینی که 21 میلیون دستگاه ازش در
تمام دنیا ازش فروخته شده ماشین خجالت اوریه . !!!!!
تعاریف جدید در راه است . !!!!!!!!!!!!!!!!!!
مسی
۷ فروردین ۱۳۹۳اونی که به اندازه یه بی ام و پول میده و فولکس میخره … باید به عقلش شک کرد :) البته فقط در ایران
مهدی
۹ فروردین ۱۳۹۳دورود
آقا اگه به دل شما چنگی نمیزنه یه دونه از این ماشینهای (که به اصظلاح خودتون آشغاله و نه طراحی داره نه امکانات) بدید به من
من دیونه رنگ آبی روشن هستم
آقا هر کی داره و اگه نمیخوادش بدش به من
سپاسگذارم
مهدی (فرزند کوروش)
alireza
۸ فروردین ۱۳۹۳احسان جان این ماشینی که شما میگی چنگی به دل نمیزنه واسه خیلی از بزرگترامون یه خاطره ی خوش به همراش داره. در ضمن شما به گزینه های روی میز توجه نکردی.
خاوری مزراتی
۱۰ فروردین ۱۳۹۳دمت گرم… چه جوابی !!! :-)
ehsan . m
۱۱ فروردین ۱۳۹۳پس از این که پیکان دوباره روزی برگرده تو جاده های ایران ایرادی نیست چون همراهش کلی خاطره یدک میکشه دوست من. صرفا جهت اطلاع ؛
SALAR
۶ فروردین ۱۳۹۳مصرفش بالاست
دانشجو مملکت
۷ فروردین ۱۳۹۳چطور می گی مصرفش بالا است موتور این 2000سی سی موتور این ماشین از موتور پراید کم مصرف تر هست موتور پراید 1300 مصرفش 6 میگن که بیشتر هم هست توان حجمی موتور بیتل برای یک لیتر 105 هست در حالی که موتور پراید 48هست (مقایسه با موتور پراید به خاطر این بود که یکی از کم مصرف ترین خودرو ایران هست انجام دادم اگر دوست داری با موتور پژو 206
که 16سوپاپ هست انجام دهید)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۷ فروردین ۱۳۹۳درود .
دانشجو جان . من یکی از جملاتت رو در جملک خواندم . همه جا با
این اسم میایی ؟؟؟
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۷ فروردین ۱۳۹۳ببین بیتل که پرچمدار اصالت فولوکسس واگنه کارش به کجا رسیده که دارند با پراید مقایسش می کنند
دانشجو مملکت
۷ فروردین ۱۳۹۳من تو کامنت توضیح دادم به خاطر مصرف کم پراید گفتم وگفت اگر دوست دارید با 206 یا زانتیا یا ماشین دیگری خودتان انجام دهید
البته حجم و توان حجمی یادتان نره
سعید
۷ فروردین ۱۳۹۳بسم حق
سلام
نسبت به موتور 2000 سی سی مزدا 3
اونم نسل قدیمش که تو ایران به اسم New به فروش میرسه (نه 2014)
بله
مصرفش بالاست
مزدا 6.5 ایناست اگه اشتباه نکرده باشم
دانشجو مملکت
۸ فروردین ۱۳۹۳اقا سعید توان حجمی مزدا 3 (75) هست یعنی موتور 2000سی سی بیتل توان بیشتری دارد البته مزاد موتور عالی دارد نسبت به زانتیا 2000 ، هیونداi30
سعید
۶ فروردین ۱۳۹۳بسم حق
تو همین ایران
وقتی این کوچولو
از مزدا 3 هم گرون تره
بغیر حجم موتورش
یه دلیل دیگه بیارین
تا منو ترغیب به خریدش کنه ( بگذریم از اینکه پولشو ندارم :)) )
دو گروه بنظرم دوس دارنش
1- خانم های پولداری که ماشین کوچولو دوس دارن البته با ظاهری متفاوت نسبت به کوچولوهای خیابونی
2- عاشقان قدیمی بیتل
وگرنه فک نکنم زیاد هوادار انچنانی داشته باشه
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۶ فروردین ۱۳۹۳بسمه تعالی
خیلی جالبه،انگار همین فولوکس های قدیمی دوباره زنده شده
طراحیش عالیه،قدرت موتورش نسبت به بدنش هم خوبه.
yasin
۶ فروردین ۱۳۹۳باسلام خدمت دوستان کلمه ی v8وv6وv12 به چه معنیه؟؟؟لطفاچند نفر جواب بدید. ببخشید که ربطی نداره.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ فروردین ۱۳۹۳درود .
یاسین جان این به معنای نحوه ی قرار گیری سیلندر ها در موتور است .
V4 . V6 . V8 . V10 . V12 . V16 .
در موتورهای شش سیلندر ، 3 سیلندر سمت راست و 3 سیلندر سمت چپ قرار
میگیرند . حالا هر کدام متناسب با تعداد سیلندر ها در طرفین کمتر یا
بیشتر میشود .
البته موتورهای 12 سیلندر ، شکل های مختلفی هم دارند . مانند موتور
ائودی A8 و بنتلی .
موتورهای W12 . این یعنی 4 سیلندر در سمت چپ . 4 سیلندر در وسط موتور .
4 سیلندر هم در سمت راست موتور قرار میگیرند .
ولی بعضی ماشین های کوچک از از این واژه ها هم استفاده میکنند .
مثل :
تویوتا کرونا : 16V .
مزدا وانت 2000 : 12V یا 12VALVE
میتسوبیشی گالانت مدل 92 و 91 : 16V
یا همین پژو پارس ها . سمند با موتور EF7 .
این مثال هایی که گفتم در مورد تعداد سوپاپ های موتور بود .
در موتور این ماشین ها 2 سوپاپ برای گاز و 2 سوپاپ برای دود درنظر
گرفته شده .
اما برای مزدا که 12 سوپاپ است ، 2 سوپاپ برای گاز و 1 سوپاپ برای دود
در نظر گرفته شده است . همیشه سوپاپ گاز بیشتر است یا مساوی با سوپاپ
دود . به نوعی اولویت با سوپاپ گاز است .
پس نتیجه میگیریم که اگر حرف انگلیسی V اول بیاد ، نشان دهنده ی شکل
موتور است . اگر هم بعد از اعداد بیاید ، نشان دهنده ی تعداد سوپاپ های
به کار رفته در هر سیلندر موتور است .
در ضمن همیشه قطر سوپاپ گاز از دود بیشتر است .
موفق باشی .
carbonado aventador
۶ فروردین ۱۳۹۳میلاد جان یه سؤال دارم . جرا شورولت کروت با حجم 3 برابر و موتور 2 برابر فولوکس بیتل ، از اون مصرف بنزینش کمتره ??????
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۷ فروردین ۱۳۹۳درود .
محمد جان نمیدونم . این بر میگرده به سیاست های خود
فولکس واگن .
ولی اینو بدون که الان فولکس واگن پرچمدار کم مصرف ترین
خودروهای دنیاست .
به محض اینکه علتش و فهمیدم یا حدس زدم بهت میگم .
راستی این را هم در نظر بگیر که نسل جدید کوروت خیلی
پیشرفت و تغییر و بهینه سازی شده .
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۷ فروردین ۱۳۹۳میلاد اینهمه میگی فولوکس واگن کم مصرف ترین خودروساز دنیاست پس چرا تویوتا تونست پوزشو به خاک بماله و سبز ترین خودروساز دنیا بشه؟؟
f
۶ فروردین ۱۳۹۳یاسین جان v فکر کنم به معنای شکل قرارگیریه سیلندر در موتور و عدد کنارش به معنایه تعداد سیلندرهای ماشینه
carbonado aventador
۶ فروردین ۱۳۹۳من از نزدیک دیدم،به نظرم خیلی مردونه بود!!!!!!
امید
۶ فروردین ۱۳۹۳بد نیست اما با این قیمت میشه ائودی tt خریدکه خیلی بهتره از نظر قدرت و سرعت و طراحی
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ فروردین ۱۳۹۳درود .
من عاشق این ماشینم .
کاشکی تو ایران با قیمت واقعی عرضه میشد .
من این ماشینو با هیچ کدام از ماشین های کره ایی عوض نمیکنم . چون خاصه .
حتی با خود فولکس گلف . با 400 اسب بخار قدرت .
saied
۶ فروردین ۱۳۹۳اقایون اتیغه باز بیان وسط :)
hero
۷ فروردین ۱۳۹۳دوستان میخوام یه چیزی بگم شاید خیلی به موضوع ربطی نداشته باشه
مرحوم فردیناند پورشه به دستور هیتلر خودرویی رو طراحی کرد وساخت که خود آقای پورشه هیچ وقت فکر نمیکرد که روزی فولکس واگن با همین طرح تبدیل به غولی بشه
که همه خودروسازان رقیب رو ببلعه.
هیتلر در جنگ شکست خورد و همینطور امپراطوری ژاپن با نامردی وادار به شکست شد
بلافاصله بعد از جنگ این دو کشور شکست خورده جنگ دیگری رو بر علیه متفقین
آغاز کردند یعنی جنگ اقتصادی
حالا بعد از گذشت حدود 60 سال از پایان جنگ همه دنیا با چشم خودشون دارن میبینن که این دو کشور به ظاهر شکست خورده چطور کمر کشورهای متفقین رو که هنوز از پیروزی دروغین خودشون در جنگ دوم جهانی شاد هستن رو زیر فشار قدرت اقتصادی خودشون خم کردن
همین فولکس قوربا غه ای زبون بسته ای که در تصویر میبینید درس بزرگی رو به آلمانها داد
و اون اینکه تصاحب دنیا با جنگ میسر نیست! راه ساده تری هم هست!
ALi.SD
۷ فروردین ۱۳۹۳اولین بار این مدل بیتل رو تو یافت آباد دیدمش ، خداییش عاشقش شدم … اصا این لوگو فولکسواگن رو نگا کن ، با روح و روان بازی میکنه :(
Un4given
۷ فروردین ۱۳۹۳این بیتلها اونقدی که فک میکنین کوچیک و جمع و جورم نیستن. شاید با یه نگاه از دور یه آن فک کنین که شاید 911 دیدین !
ولی از همه چیش که بگذریم اون شماره تعداد ساخت ماشین که روی فرمون کوبیده شده خیلی جالبه. و جالبتر هم اینکه اون ماشین تو عکس مدل پیش از تولیدشونه چون شمارش 0000 هست !
yasin
۷ فروردین ۱۳۹۳خیلی ممنونم میلاد جان اطلاعات خوبی بود راستی من همین جا اعلام می کنم که فقط بنز!!!!
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۷ فروردین ۱۳۹۳بیتل واقعا خوب راه میره
رامتین
۷ فروردین ۱۳۹۳در برابر bmw یا آئودی اسباب بازی هم نیست. آخه اینم شد قیافه. بدرد آدمهای پیر بیشتر میخوره.
sajjad
۸ فروردین ۱۳۹۳به خدا هرکی تو ایران اونم با این قیمت این ماشینو بخره یا خیلی […] یا خیلی خر پول که نمیدونه پولشو کجا خرج کنه .این ماشین باید 100 میلیون بیشتر نمیبود که حتی اونم از سرش زیاده .یکی بیاد بگه اصلا به چه دردی میخوره اخه!!!!!!
علي اقا
۸ فروردین ۱۳۹۳سلام. کسی میدونه امنیتش تو تصادفا چطوره ؟
amir
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ماشین خوبی من که خیلی قبولش دارم هم از نظر موتور وامکانات رفاهی وایمنی عالی. متشکرم
سام
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳اصالت برند
اصالت طراحی
فوق العاده جذاب
راد
۷ اسفند ۱۳۹۴پول خرید این ماشینو داشته باشی دیگه مشکلت مصرف سوختش نیست
هرکی از دید خودش میگه
اگه توان خریدشو نداری ارزش ماشین رو کم نکن
ظاهر همه برندهای ماشین ها اعم از کوپه و شاسی بلندو… شبیه هم شده
تنها ظاهر تک رو این ماشین داره
خیلی زود میخرمش ،
پدیده
۱۲ شهریور ۱۳۹۵این ماشین فوق العادس
دقیقا چیزی که دوستمون گفت درسته کسی که پول خرید داشته باشه اصلا براش مصرف سوختش مهم نیس
هم آپشنای کاملی داره هم طراحی فوق العاده
این ماشین اصلا کوچیک نیس اندازه یه ریو هستش
پس دوست عزیزی که نه ماشین رو از نزدیک دیدی نه سوارش شدی خواهشا نظر نده
و اینکه کسی که پولشو داره به خواستش توجه میکنه نه اینکه قیمتش از چه ماشینی بیشتر از چه ماشینی کمتر.خواسته قلبی ارجحیت داره
سال دیگه دارم میخرمش فقط چون خاص و شیکه
مهدی
۱۳ فروردین ۱۳۹۶کسانی ک به این ماشینا یعنی ماشینای خارجی پول میدن فکر سوخت و هزینه ای تعمیرشو میکنند.