در هفتهی خودروی مونتری همه نوع خودروی جذاب و منحصربهفرد یافت میشود. فراریهای تولید محدود، خودروهای کلاسیک گرانقیمت و خودروی لوکس فوق انحصاری در اینجا همانند تاکسیهای در حال تردد در نیویورک عادی و معمول هستند.
واقعاً دیدن این همه خودرو از نزدیک حس خوبی دارد و خوشبختانه ما کمی آدرنالین را توانستیم در فرم لامبورگینی اوراکان LP 610 4 اسپایدر به خودمان تزریق کنیم.
اوراکان ارزانترین و دستیافتنیترین خودروی تولیدی لامبورگینی است. به عنوان بخش بزرگی از استراتژی این برند برای افزایش فروش، اوراکان در مدل دیفرانسیل عقب ۵۸۰-۲ بهای آغازی حدود ۲۰۰ هزار دلاری دارد. اوراکان اسپایدر حاضر در تست بهای ۲۸۷۲۲۵ دلاری داشته و از برخی تجهیزات مهم نظیر پکیج ناوبری ۳۲۰۰ دلاری، ترمزهای کربن سرامیکی، پکیج لیفتینگ ۶۹۰۰ دلاری و دوربین پشتی به همراه سیستم پارک با بهای ۳۹۰۰ دلاری سود میبرد. این خودرو همچنین دارای سیستم اپل کارپلی است.
در دنیای خودروهای نامتعارف و مرموز که هر دکمه، جزئیات و یا تجهیزات غیرضروری باعث افزایش وزن و اختلال در تجربهی حس ناب رانندگی میشود، این موارد تجملی هستند اما در خودرویی همچون شورولت اسپارک نیز میتوان با سیستم ناوبری استاندارد گوشی هوشمند نیز به مقصد رسید. لامبورگینی احساس میکند که این تجهیزات ارزش قیمتهای یاد شده را دارند.
و بله وجود داشتن این تجهیزات تحسین خریداران را برمیانگیزد. زمانی که اوراکان معرفی شد برای اولین بار این برند فروش ۳ هزار دستگاهی را ثبت کرد. زمانی که شاسیبلند اوروس از راه برسد مطمئناً این رکورد حتی میتواند بهبود هم پیدا کند.
زمانی که سقف خودرو باز است شاید نگران صدای باد باشید اما همهی این زوایا و بدنهی خاص خودرو کمک میکنند که باد به خوبی منحرف شود. پنجرهای کوچک در پشت صندلیها میتواند با باز و بسته شدن همانند شیشهی جلو عمل کرده و یا اجازه دهد که از صدای پیشرانهی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری بیشتر لذت ببرید.
تعویض دندهها نیز میتواند تحسین شما را در پی داشته باشد. گیربکس دوکلاچه ی اوراکان بسیار سریع بوده و خودرو را ناراحت نمیکند. در سرعتهای پایین گیربکس نرم و دقیقاً در همان مسیری است که شما میخواهید. گیربکس دقیقاً همانند نرمافزارهای اپل کار میکند.
پیشرانه و گیربکس با سیستم چهارچرخ محرک همراه هستند. این سیستم میتواند همهی نیرو را به چرخهای عقب و یا ۵۰ درصد را در مواقع نیاز به چرخهای جلو بفرستد. در خودروی پیشرانه وسطی همچون اوراکان بالانس و توازن فاکتوری کلیدی است و تنها چند بار معدود ما احساس عدم اعتمادبهنفس در چسبندگی این خودرو را داشتیم. با سبکی جلوی خودرو، کم فرمانی یک نگرانی بسیار کوچک است اگرچه که سیستم چهارچرخ محرک بهترین چسبندگی را ایجاد میکند. سه حالت مختلف رانندگی وجود دارد که عبارتاند از Strada (خیابان)، اسپورت و کورسا (پیست). این حالتها صدای اگزوز، پاسخ پیشرانه، گیربکس، سیستم چهارچرخ محرک و کنترل کشش را تنظیم میکنند.
وزن خشک خودرو ۱۵۴۲ کیلوگرم بوده و بهصورت ۴۳/۵۷ در جلو/عقب توزیع شده است. با توجه به اینکه پیشرانه در کجا نشسته این توزیع وزن قابلتوجه است. ساختار احاطهکنندهی راننده و سرنشین از آلومینیوم و فیبر کربن ساخته شده درحالیکه کلیت بدنه از آلومینیوم است. علیرغم استفاده از این مواد سبکوزن، اوراکان اسپایدر ۴۰ درصد مستحکمتر از گالاردو اسپایدر است.
آئرودینامیک نیز در اوراکان اسپایدر نقش چشمگیری داشته و دیفیوزر و اسپویلر موجود کمک میکنند تا خودرو بیشتر و راحتتر هوا را شکافته و حداقل مقاومت را در برابر آن داشته باشند و از طرفی حداکثر نیروی داون فورس نیز تأمین گردد. نیروی رو به پایین تولیدی اوراکان اسپایدر ۵۰ درصد بیشتر از گالاردو اسپایدر است.
جدای از این موارد، کابین پر از جزئیات خوب است. برای روشن کردن خودرو باید درپوش کوچکی را کنار زده و خودرو را روشن کنید. برای حرکت خودرو باید پدال راست را فشار دهید. این چیزهای کوچک هستند که خودرو را جذابتر و درگیر کننده تر میسازند.
ما همچنین تِم دو رنگ مشکی/قرمز کابین را دوست داریم.
اگرچه خیل عظیمی از خودروهای جذاب و منحصربهفرد در هفته خودروی مونتری وجود داشتند اما اوراکان اسپایدر به ما کمک کرد تا به دنیای واقعی بازگردیم. خودروهایی نظیر این، حتی با قیمتهای دستیافتنی هنوز هم کار هنری فوقالعادهای هستند.
نقاط قوت: پیشرانه فوقالعاده، طراحی چشمنواز، گیربکس خوب
نقاط ضعف: شباهت کابین به آئودی R8، سفتی صندلیها
مشخصات لامبورگینی LP 610-4 اسپایدر
پیشرانه: 10 سیلندر ۵.۲ لیتری
قدرت/گشتاور: 610 اسب بخار/۵۶۰ نیوتون متر
گیربکس: 7 سرعته ی دوکلاچه
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 3.۴ ثانیه
قیمت مدل تست شده: 287225 دلار
منبع: autoguide
...::: فقط لمبورگینی :::...
۱۴ شهریور ۱۳۹۵فراری 488 و مک لارن 650 S (که الان هر دو شدن یک ماشین فقط با ظاهر متفاوت )به گرد پاشم نمیرسن. ای جانم تنفس طبیعی.
Monster_alm
۱۴ شهریور ۱۳۹۵650 اس به گردش نمیرسه؟!!!
هر چند خودم طراحی و انجین و کلا برند لامبورگینی رو دوست دارم ولی لطفا حرف غیر منطقی نزنین.
Saied
۱۵ شهریور ۱۳۹۵?? خود طراحش فکر نکنم که این همه مطمئن باشه تو طرحش که شما نظر میدین. فراری برند قابل احترامیه. مکلارن طراحیش قوی هست.
Lord Cezar
۱۵ شهریور ۱۳۹۵شخصا با طراحی اوراکان شدیداً حال میکنم. خیلی خاص و زیباست.
نمیدونم ملت چی میخوان از طراحی یه سوپراسپرت که به اوراکان گیر میدن.
رضا-porsche
۱۵ شهریور ۱۳۹۵هر دو اینو میخورن.همونطور که 650اس،اونتادورو زده
Lord Cezar
۱۵ شهریور ۱۳۹۵همه چیز در شتاب خلاصه نمیشه . مگر چند دهم ثانیه تفاوت چیه.
الف.ی
۱۵ شهریور ۱۳۹۵آقا مجید شما چند چندی دادا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یه جا بحث سر فروش لامبورگینی بود گفتی 488 بهترینه حالا چی شد؟
در ضمن گیربکس سوپر فست مکلارن میتونه 650 اس رو در فقط 7 ثانیه به 200 کیلومتر برسونه و 675 ال تی رو در 5.2 ثانیه.آره درسته فقط 7 ثانیه در حالی که 488 تو 8.9 و اوراکان تو 9 ثانیه به این رکورد میرسن.
650 اس = 641 اسب ، مصرف 9.7 لیتر
488 جی تی بی = 661 اسب ، مصرف 11.4 لیتر
اوراکان = 602 اسب ، مصرف 11.2 لیتر
حالا خداییش کی بهترینه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Lord Cezar
۱۵ شهریور ۱۳۹۵تمام خودرو های رقیب از توربوشارژر استفاده میکنن اینو در نظر بگیرید .
ماشین تنفس طبیعی نباید با توربو مقایسه بشه به نظرم. شاید رقیبش 458 بود بهتر بود و هر دو به نظرم سزاوار تقدیر هستن.
در اینکه 675 ال تی و 650 اس سوپراسپرت های بی نقصی هستن شک نیست ولی دلیل نمیشه بگیم اوراکان کم میاره یا خوب نیست.
uss zumwalt DDG-1000
۱۶ شهریور ۱۳۹۵خوب فروش با رکورد و شتاب فرق داره
Xman
۱۵ شهریور ۱۳۹۵دو تا نکته :
1} تو قسمت نقاط ضعف گفته بود که کابین ماشین شبیه R8 هست . کدوم ادم ناشی این حرفو زده ؟ کابین لامبو همشیه شبیه خودشه نه یه ماشین دیگه. درسته که موتورشو از ائودی گرفتن اما دلیل نمیشه بگی اتاقشم مثل R8 هست.
2} گفته بودن صندلیاش سفته. خوب داداش اگه صندلی نرم میخای برو یه BMW یا پورشه بخر! صندلی صفت سبک و وزن ماشینو میاره پایین .
پس میشه گفت این ماشین هیچ نقطه ضعفی نداره. {طبق متن }
uss zumwalt DDG-1000
۱۴ شهریور ۱۳۹۵قیمتش نسبت به قدرت 610 اسب بخار و پیشرانه اش خیلی خوبه
طراحیش خیلی دل
مجید
۱۴ شهریور ۱۳۹۵این ماشین فوق العاده س از اسمش تا دقیق ترین جزئیاتش واقعا نازه!!!!!!!ای کاش بشه یه روزی مثل گالاردو نمونه هاش رو از نزدیک دید و بدنه ش رو لمس کرد و از صداش لذت برد
PlymouthBarracuda
۱۴ شهریور ۱۳۹۵آخه وقتی نقطه ضعف نداره مجبوری بنویسی؟؟؟
سفتی صندلی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
...::: فقط لمبورگینی :::...
۱۴ شهریور ۱۳۹۵اگه صندایش سفت نباشه که شتاب وحشتناکش باعث میشه تو صندلی فرو بری ! باید سفت باشه.
uss zumwalt DDG-1000
۱۵ شهریور ۱۳۹۵دقیقا
Saied
۱۵ شهریور ۱۳۹۵بانمک بود نظرت.
PlymouthBarracuda
۱۵ شهریور ۱۳۹۵استاد خودتم قبول داری که این ضعف نیست!!!!
نویسنده اینو ضعف حساب کرده….
Reza.sh
۱۴ شهریور ۱۳۹۵یا خدا این دیگه دنده هاش چجوریه؟
(عکس 5)
Carbonado Aventador
۱۴ شهریور ۱۳۹۵به صورت شیفتر پشت فرمون هست.
king 918
۱۴ شهریور ۱۳۹۵فکر کنم منظورت انتخاب دنده هست درسته چون تو عکس 5 شیفتر نیست
اگه این منظورته که باید گفت کمپانی با استفاده از دکمه های R وN,, …. تغییر حرکت و نوع رفتن رو مشخص کرده که خیلی ساده و فوق العادس ………
البته این حالت مستقیما ماشین رو در حالت اتومات قرار میده ولی راننده میتونه از اهرم های شیفتر پلاس و منفی تغییر دنده بده …
راستی چه عجب کربونادو نبودی داش گلم همش این طوری بودم :-(
...::: فقط لمبورگینی :::...
۱۴ شهریور ۱۳۹۵دوست عزیز گیربکسش 7 سرعته ی دوبل کلاچه.
شیفتر های پشت فرمون هم واسه تعویض دندن.
مثل ماشین هایی که دیدم باید هوراکان راست دنده + چپ دنده – باشه. (سستو المنتو که اینطوری بود تو فیلم need for speed. )
رضا-porsche
۱۵ شهریور ۱۳۹۵تا جایی که من میدونم همشون اینطوری هستن.راست+،چب-
مهدی drift
۱۴ شهریور ۱۳۹۵قشنگه ولی هیچی از گالاردو اسپایدر سفید قشنگ تر نیست
Carbonado Aventador
۱۴ شهریور ۱۳۹۵شاهکار به تمام معنا
موتور وی 10
تنفس طبیعی
610 اسب
طراحی منحصر به فرد…
اینا چیزهایی هست که محصولات لامبورگینی رو تبدیل به یک اثر هنری میکنه!
_________________________________________________
خدایی من نمیدونم چی بگم راجب لامبو…
انقدر خودش عالی هست که نیازی به تعریف و تمجید اضافی نداره!
حميد
۱۵ شهریور ۱۳۹۵وای دلم رفت
Saied
۱۵ شهریور ۱۳۹۵خیلی طراحی خوشگلی داره. ولی انصافا طراحی اونتادور خیلی شاخه. دسته مهندسشو باید طلا گرفت
آرش
۱۵ شهریور ۱۳۹۵تو چقدر خوشگلیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
مهدی drift
۱۵ شهریور ۱۳۹۵چرا فکر میکنید چون اوراکان جدید تره از گالاردو قشنگ تره حالا اگه گالاردو مال 2016 بود همه میگفتن عجب ماشینییییی
احمد باقری
۱۵ شهریور ۱۳۹۵انصافا یکی از بهترین طراحی های دنیای خودرو محسوب میشه.
uss zumwalt DDG-1000
۱۶ شهریور ۱۳۹۵اهان