کفپوش، عایقبندی صوتی، درگاههای USB، قابلیت ارتباط بلوتوثی با گوشی، سیستم کروز کنترل یا هر گونه سیستم هشداردهنده دیگر، از جمله مواردی هستند که خبری از آنها در لامبورگینی اونتادور سوپرولوچه نیست. همچنین گهگاهی که پرههای خنککننده در آن به کار میافتند، یک نویز مکانیکی تولید میکنند که کمتر از خودرویی با این سطح قیمت انتظار میرود. امّا شاید همه اینها اولویتهای مشتریان اونتادور نیممیلیون دلاری نباشند. در واقع، کسانی این مدل را خریداری میکنند که علاقه زیادی به حضور در وسط صحنه دارند و در عین حال، از منابع لازم برای ماندن در این جایگاه برخوردارند.
اونتادور SV یک خودروی عجول، گستاخ و کاریزماتیک است. از نظر زیباییشناسی، طراحی ظاهری سوپرولوچه که یک نسخه سبکتر و قدرتمند از مدل ۴ ساله اونتادور محسوب میشود، هم ترسآور و هم جذاب و زیباست. اگر مدل استاندارد اونتادور را نقطه عطفی در انتقال پارادایم کمپانی که استارت آن از سال ۲۰۰۱ در مورسیهلگو زده شده، بدانیم، این مدل SV قطعاً به این روند سرعت خواهد بخشید. مطابق انتظار، اونتادور SV شتاب فوقالعادهای نشان میدهد و تنها ۲/۷ ثانیه زمان کافی است از حالت ایستاده به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین این خودرو مسیر یکچهارم مایل را در ۱۰/۶ ثانیه و با سرعت نهایی ۲۱۸/۹ کیلومتر بر ساعت طی میکند و از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت، در فاصله ۴۴/۸ متر متوقف میشود. SV در تست لغزش در پیچ، شتابجانبیای معادل ۱.۰۴ g تولید میکند و در عین حال، بسیار فروتنانه این کار را انجام میدهد. امّا این به آن معنا نیست که اونتادور سوپرولوچه یک خودروی کامل است. در محصولات لامبورگینی، و بهویژه مدلهای خاصی مانند این، خط شکنندهای بین «افتخارآمیز» و «پوچ» بودن وجود دارد. ولی حتی یک لامبورگینی که به تکامل نرسیده، یک ماشین وحشی است که میتواند به راحتی همه را سرگشته و حیران کند. در واقع، با چنین خودرویی، هیچگاه نباید با نگرانی رانندگی کرد؛ چرا که واقعاً برای این کار ساخته شده است. SV با وزن ۱۷۵۴ کیلوگرمیاش، نزدیک به ۱۰۰ کیلوگرم سبکتر از آخرین نسخه استاندارد تستشده اونتادور است. در این مدل، بخشهایی مانند محفظه موتور، بال، هواکشها، پنل درها، دیفیوزر عقب و کالبد صندلیها، همگی از جنس فیبرکربن هستند. بزرگترین تغییر موتور ۵/۶ لیتری V-12 اونتادور در نسخه سوپرولوچه، یک سیستم اگزوز با راندمان جریان بالاتر است. همراه با کالیبراسیون جدید بین زمانبندی متغیر سوپاپها و سیستم مکش متغیر، خروجی این موتور به ۷۴۰ اسببخار رسیده است. این در حالی است که قدرت مدل پایه اونتادور برابر ۶۹۱ اسببخار است. همچنین حداکثر قدرت در ۱۰۰ دور بر دقیقه پایینتر، یعنی در ۸۴۰۰ دور بر دقیقه اتفاق میافتد. ضمن اینکه گشتاور حداکثر موتور همچنان ۶۹۰ نیوتنمتر است که در ۵۵۰ دور بر دقیقه در دسترس قرار میگیرد. SV بدونشک یک خودروی قدرتمند است و همین موضوع احتمالاً پایگاه محکمی برای قیمت آن ایجاد میکنند. امّا این خودرو چندان با شرایط جادههای کوهستانی انطباق ندارد و شاید نسبت به برخی از مدلهای با سطح قیمتی پایینتر، عملکرد ضعیفتری داشته باشد. به عنوان نمونه یک شورولت کوروت Z06 را در نظر بگیرید که در پیچهای تند، عملکرد مؤثرتری را به نمایش میگذارد. ولی در پیست، این نگرانیها جایی ندارند و با سرعتی بیشتر از خالیشدن باک SV از بنزین، از نظرها ناپدید میشوند. امّا کمتر کسی در یک پمپ بنزین، متوجه این موضوع میشود. چیزی که بیشتر به چشم میآید، ابعاد و اندازههای لامبورگینی است. در حالی که فاصله محوری اونتادور مشابه یک هوندا سیویک و برابر ۲/۷ متر است، ولی قامت کوتاه و عریض، و همینطور پیشآمدگیهای بزرگ در بدنه باعث میشود که یک خودروی تنومند به نظر برسد. در واقع، عرض SV به اندازه یک نسخه استاندارد از فورد F-250 پیکاپ است. همه اینها در کنار فرم و چهره ظاهری، موجب میشود که اونتادور سوپرولوجه شرایط چندان راحتی در جاده نداشته باشد. ضمن اینکه رانندگی در محیط شهری همیشه با ترس ساییدهشدن یکی از چرخها به یک جدول پنهان شده در کنار خیابان همراه است. امّا در جادههای باز، به علت ارتفاع پایین کاپوت، نمای بیرونی بسیار وسیع است و اشراف زیادی بر حومه شهر وجود دارد؛ موضوعی که شاید شما را برای رانندگی لذتبخش با نهایت سرعت بیشتر تهییج کند. امّا ممکن است پس از تجربهکردن بازخورد فرمان، نظر دیگری پیدا کنید. در عمل، فرمان دارای وزنی متعادل است، ولی بازخورد مناسب در سطح مدلهایی مانند پورشه کیمن را ندارد. سیستم جدید دستیار الکترونیکی فرمان SV با یک مکانیزم نسبت متغیر در ستون فرمان عمل میکند. بازه حرکتی سیستم فرمان، بهویژه در سرعتهای بالاتر، از گستردگی مناسبی برخوردار است، ولی ابهامات موجود در آن باعث کاهش اعتماد به نفس رانندگی میشود. امّا چیزی که در سوپرولوچه رخ نمیدهد، بیشفرمانی است. تایرهای «پیرلی پی زیرو کورسا» نزدیک به ۴ اینچ عریضتر از تایرهای جلو هستند و سهم زیادی در این رابطه دارند. گیربکس نیمه اتوماتیک ۶ سرعته تککلاچه، یک حال و هوای «قدیمی» دارد. همچنین فاصله زیاد بین دندهها در حالت «استرادا»، برای خودرویی با چنین کاراکتری، به نوعی غیرطبیعی است. در همین حال، با سوئیچ به دیگر حالتهای رانندگی شامل «اسپورت» و «کورسا»، روند شیفت دندهها سریعتر شده، واکنش پدال گاز بالاتر میرود و سختی دامپرهای سیال مغناطیسی جدید سوپرولوچه افزایش مییابد. یکی از نکات شگفتانگیز SV، ترمزهای استاندارد کربن-سرامیکی آن هستند که از سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت، به گونهای خودرو را متوقف میکنند که شبیه به ایستادن یک مزدا MX-5 میاتا از سرعتهای معمول بزرگراهی است. درون کابین، فضای داخلی اونتادور تقریباً به همان شکل مدل پایه باقی مانده است؛ البته به جز چند بخش چرمی. در پنل درها، تونل و کف از فیبرکربن استفاده شده و یک نمایشگر جدید و زرد رنگ برای مجموعه ابزارها، دندهها و سرعت موتور را به شکلی واضح نمایش میدهد. در این میان، باید به ارتفاع پایین صندلیها نیز اشاره کرد که هیچگونه تنظیم ارتفاع یا زاویهای برای آنها درنظر گرفته نشده است. در مجموع به عنوان یک خودرو برای لذتبردن از رانندگی، اونتادور در رده بسیار بالایی قرار میگیرد. سرعت این مدل، دیوانهوار است، سیستم ترمزی در کلاس جهانی دارد و چسبندگی بسیار خوبی ایجاد میکند. امّا برخی محدودیتها باعث میشوند که از رقابت با بهترین خودروهای دنیا برای رانندگان دور شود. امّا «سوپر ولوچه» هنوز هم یک خودروی خاص است و چیزی مانند منظم و نرمال بودن در آن راه ندارد؛ به عبارتی، این یک «لامبورگینی» است. مشخصات:- نوع خودرو: موتور وسط، دو دیفرانسیل، ۲ سرنشین، ۲ در کوپه.
- قیمت مدل تست: ۵۲۴۸۹۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۴۹۷۸۹۵ دلار).
- نوع موتور: DOHCبا ۴۸ سوپاپ V-12، بلوک و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.
- گنجایش: ۶۴۹۸ سیسی.
- قدرت: ۷۴۰ اسب بخار در ۸۴۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۶۹۰/۱ نیوتنمتر در ۵۵۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۷ سرعته نیمهاتوماتیک با حالت شیفت دستی.
- فاصله محوری: ۲/۷ متر.
- طول ماشین: ۴/۸۳۶ متر.
- عرض: ۲/۰۲۹ متر.
- ارتفاع: ۱/۱۳۵ متر.
- وزن کلی: ۱۷۵۵ کیلوگرم.
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۲/۷ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۵/۹ ثانیه.
- صفر تا ۲۸۹/۷ کیلومتر بر ساعت: ۲۲/۳ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۳/۳ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۰/۵ ثانیه با سرعت نهایی ۲۱۸/۸۷ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (تخمین خودروساز، محدودیت دراگ): ۳۴۹/۲۳ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۴/۸۰۶ متر.
- چسبندگی در پیچی به قطر ۳۰۰ فوت:۰۴ g.
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۲۱/۴ لیتر در شهر و ۱۳/۱ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت در تست: ۲۹/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
منبع: caranddriver
بهنام طیبی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵خودرویی مافوق اسپرت
مشخصات فنی خیلی عالی داره.افرین به شاهکار لامبورگینی
امين ٧٧
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵یا ابالفضل … ۳۰ لیتر مصرف سوخت ؟! فک کنم حسابی به ماشین فشار اوردن ، مسلما پدر ماشینو دراوردن که این قدر سوزونده !
بهنام طیبی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵امین عزیز کسی این اتومیلی خریداری کنه اینقدر ثروتمند که مصرف بنزین براش رقمی نیست
امين ٧٧
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵من مصرف سوختش رو نقطه ضعف ندونستم وقتی که خودرو تحت فشار باشه ( خصوصا سوپر اسپرت ها ) این میزان مصرف سوخت نرماله مثلا اگه کسی با بوگاتی در حداکثر سرعت رانندگی کنه ، ظرف نه دقیقه کل باکش خالی میشه !
از دیدن عدد ۳۰ لیتر بر 100 کیلومتر تعجب کردم ، فقط همین !
Carbonado Aventador
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵آونتادور خودرویی بی نظیره!
و توانایی هاشو تو پیست نورمبرگ رینگ نشون داده که بعد از 918 سریعترین خودروی جاده ای تست شده در نورمبرگ هست!!!!
کسی که آونتادور میخره 100 درصد هدفش این نیست که مثل یک مرسدس بی سر و صدا و نرم باشه!!!
موتور V12 پشت سرت باشه و از صدای نعره اش لذت نبری؟؟؟
این خودرو یک گاو نر جنگ جو هست که راننده رو به چالش میکشه!!!!!!
king 918
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵صفر تا 289 کیلومتر بر ساعت رو اشتباه نزده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Carbonado Aventador
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵درست نوشته شده…
به صورت میانگین به دست اورده
تو سایت لامبو 0-300 رو 21 ثانیه اعلام کرده!
ولی خودم تو کیلیپ های تستی که دیدم , خودم اقدام به تایم گیری کردم که 0-300 رو 19 ثانیه بدست اوردم!
حالا شاید چند دهم ثانیه ضریب اشتباه من باشه ولی از 2 ثانیه زمان نمیشه گزشت!
درکل بازم میگم فراری و لامبورگینی خودروسازایی هستن که خودت باید پشتشون بشینی تا محدوده توانایی هاشون رو بفهمی!
این دو کارخونه همیشه اعداد و ارقامشونو یه مقدار پایین تر اعلام میکنن!
مثلا
آونتادور 350 کیلومتر
اس وی 350 کیلومتر
لافراری 350 کیلومتر
درحالی که من مطمئنم اصلا سرعت نهایی واقعی اینایی که اعلام شده نیست و خیلی بیشتره!
محمد زمانلو
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵امیدوارم به زودی رکورد هایپرکار های دیگه مثه لافراری، کونیخ زگ وان رو تو نوربرگ رینگ ببینیم و لذت ببریم !
Lord Cezar
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵رویای من.
رویای من.
کی میرسی به دست من.
شاهکار هست . شاهکار. با اینکه از تست های caranddriver خوشم نمیاد و تو این متن هم به وضوح برام آشکار شد که جانب دارانه بررسی کردن.
motortrend بررسی کرده و ویدئوش رو هم دیدم کاملاً شگفت زده میکنه آدمو.
خوشا به حال صاحباهاش. من از همین عکس ها و کلیپ هاش و صدای اگزوز دیوونه ککندش لذت ببرم فعلا کافیه واسم. شایدم یه روزی خریدم . آدم باید همیشه امیدوار باشه و تلاش کنه . مگه نه ؟؟
Maysam..laferrari
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵نه
خسته شده
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵خیلی گرونه چه خبره
اونتادور
۲۰ بهمن ۱۳۹۸خب نمی خوان تو بخری میخوان هرکه پولداره بخره برا تو درست نمیکنن
شاسی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵اگر فکری به حال آینده ی برند های سوپر کار ساز نشه، شاید رویای لامبو سوار شدن بر دل طرفدارانش ابدی بشه…!
الان فرصت خیلی خوبیه که از موتور های پر مصرف بنزینی به سمت موتور های قدرتمند الکتریکی کوچ بشه و اگر نشه تا پنج سال الی پانزده سال آینده شاید ورشکستگی تمامی برند های سوپرکار ساز خواهیم بود
حسين
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵درود.
مثل همیشه، مثل همه ی SVها و مثل همه ی لامبورگینی ها، عالی و بی نظیر.
ولی چرا گیربکس نیمه اتوماتیک تک کلاچه؟ همین یه مورد ناراحتم کرد..
Carbonado Aventador
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵این گیریبکس تک کلاجه تو 50 میلی ثانیه واکنش نشون میده به تعویض دنده که تو دنیای خودرو بی نظیره!!!!!
یعنی اون موقعی که کلاج اونتادور تو 50 میلی ثانیه واکنش میداد , نزدیکترین رقیبش تو 100 میلی ثانیه واکنش نشون میداد!!!!
البته الان خیلی کالاج های بهتری اومده!
من فقط اینو عرض کردم که فکر نکنی این کلاجه بده!
حسين
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵درود. احوال داش کربونادو؟ دلم برات تنگ شده بود.
انتظار یه همچین جوابی رو داشتم. میدونستم گیربکس بدی نیست ولی خوبیهاشو نمیدونستم. ممنون که گفتی.
فقط یه چیزی، گیربکس اونتادورِ معمولی هم مثل sv تک کلاچه هستش؟ فراری F430 با گیربکس نیمه اتوماتیک (اگه اشتباه نکنم تمام نیمه اتوماتیک ها تک کلاچه هستن، فک نکنم نیمه اتوماتیک دو کلاچه هم داشته باشیم!) توی 60میلی ثانیه تعویض رو انجام میده (که واقعا برای زمان خودش عالیه)
sm
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵محشرهههههههههههههههههههههههههه
احمد باقری
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ماشینهای لامبورگینی، یکی از یکی بهتر، ابهت و شکوه از همه جای این ماشین میباره.
MohammadreZa
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵آخه من چی میتونم بگم . کلمات در وصفش نمیگنجه.
صداش دیوونم میکنه . طراحی داخلش و کیلومترش رو که نگو. ظاهرش به وقتش وحشیه وحشیه میشه ومهم تر از همه اینکه پشت همه ی این ها یه موتور v12 لامبو خوابیده
یاد اون قسمت از تاپ گیر افتادم که چجوری جرمی با آونتادور عشق میکرد
مهدی 911
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵با توجه به 750 اسب قدرت انتظارات را بر اورده نمیکنه با این قدرت باید 400مترو تو 10/2 بزنه
علیرضا4225
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵یه لحظه خودتون رو بجای راننده فرض کنید آخ چه لذتی داره تو مسیر کوهستانی
soorena
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵همه چیش خوبه به جز قدرت ترمزها ، دقت کردین از سرعت 112 کیلومتر 44 متر طول میکشه به ایسته….. که اصلا خوب نیس
LP700-4
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵جاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااانم زیبای خفته!!!!!!!!!!!!!!
محمد زمانلو
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵لامبورگینی رو فقط در یک جمله می شه توصیف کرد : یه سوپراسپرت اصیل به تمام معنا که واسطه ی تو و خودرو مدت زمانی هستش که طول می کشه تصمیم بگیری چیکار کنی و چقدر از سمفونی اگزوز لذت ببری!
صادق
۳ شهریور ۱۳۹۵مصرف بنزینش خیلیه اگر ۱۰ نفر بخرن نفت تا ۱۰ روز دیگه تموم میشه
GOD BLESS AMERICA
۲ مهر ۱۳۹۵یعنی هیچ کس نفهمید شتاب جانبی 4 جی یعنی مقاله سوتی داره.
یعنی 2 برابر بیشترین رکورد تحمل فشار جانبی که امکان پذیر نیست.
arman
۲۶ بهمن ۱۳۹۵اونتادر باسرعت 100km\sمیتونه یه پیچ300درجه بدون سر خردن بپیچه
.
۲۷ اسفند ۱۳۹۵اسب بخارش خوبه ولی کاش گشتاورش بیشتر 600nmبود ولی کاش ترمزش تقویت میشد
Aref
۴ اسفند ۱۳۹۶عالی دست خوش شرکت ماموریتی عاشق ماموریتی ماتادور اما که بجای 740اسب بهار تبدیل میشد 750اسب بخاریا800اسب بخاربهترمیشد