اوراکان مدلی است که لامبورگینی جایگزین پرفروشترین مدل تاریخ خود کرده است. گایاردو به میزان ۱۴۰۲۲ دستگاه خودرو فروخته شد که بیش از نیمی از فروش کل لامبورگینی در طول نیمقرن گذشته حیات این کمپانی بوده است. اوراکان جدید نیز آمده تا جای خالی گایاردو را پر کند.
تقریباً همهچیز در اوراکان تغییر کرده است. اوراکان دارای یک شاسی جدید، یک سیستم تعلیق جدید با کنترل الکترونیکی، سیستم فرمان جدید، یک موتور به شدت ارتقا یافته و یک گیربکس جدید اتوماتیک ۷ دنده دوکلاچه است که جایگزین سیستم دستی پر سر و صدای گایاردو شده است. همچنین سیستم جدید دیفرانسیل چهارچرخ به کار رفته و طراحی داخل کابین نیز تغییر کرده است. اوراکان شاید از نمای بیرونی یک خودروی کاملاً متفاوت به نظر نرسد، ولی از درون کاملاً تغییر کرده است.
اوراکان مانند مکلارن از فیبرکربنهای RTM برای سطوح مختلف داخل کابین استفاده کرده، امّا فریمها همانند ۴۵۸ و 650S از جنس آلومینیوم است. پنلهای بدنه نیز آلومینیومی هستند. شاسی اوراکان ۱۰ درصد سبکتر از گایاردو است، ولی سختی آن نسبت به گایاردو ۵۰ درصد بیشتر است.
در مورد موتور اوراکان، لامبورگینی تلاش زیادی به خرج داده است. در دنیایی که خودروهای مسابقه برای بهبود عملکردشان تحت فشار هستند، اوراکان نیز برای پیشرانه خود از یک موتور ۵/۲ لیتری V10 با تنفس طبیعی استفاده میکند که قدرتی معادل ۶۰۲ اسببخار دارد. در نتیجه اوراکان میتواند تنها در مدت ۳/۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و همچنین در مدت ۹/۹ ثانیه مرز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. موتور V10 وقتی به بیش از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت میرسد، یکی از بهترین صداهای موتور را در بین خودروهای مدرن ارائه میدهد. وزن کلی اوراکان ۱۴۲۲ کیلوگرم است و این خودرو دارای نسبت قدرت به وزن ۴۲۳ اسببخار به تُن است که جلوتر از این میزان در ۴۵۸ (با نسبت قدرت به وزن ۳۷۸) و تنها کمی عقبتر از 12C است. وقتی وارد صندلی راننده میشوید، با فضایی آشنا و صمیمی و طراحیهای تأثیرگذار و تهاجمی برخورد میکنید. زیربنای برگرفته از آئودی شاید اندکی از اصالت طراحی ایتالیایی در لامبورگینی کاسته باشند، ولی کیفیتی که در داخل کابین ایجاد شده، ارزش این کار را دارد. صفحه نمایش TFT در این مدل از لامبورگینی با آئودی TT مشترک است؛ ولی با این حال جلوههای گرافیکی سفارش لامبورگینی هستند. با استفاده از این صفحه نمایش، میتواند وضعیت دور موتور، سرعتسنج یا سیستم راهبری را تحت نظر داشته باشید. در پایین چرخ فرمان، لامبورگینی تنظیماتی برای سه حالت مختلف در اوراکان درنظر گرفته است؛ لامبورگینی این تنظیمات را انیما (Anima) نامیده است. حالتهای مختلف انیما، استرادا، اسپورت و کورسا هستند. این حالتها، تنظیمهای سیستم فرمان، کنترل کشش و تعلیق را تغییر میدهند.
رانندگی با یک اوراکان، حس شرکت در یک مسابقه را دارد و کاملاً رفتاری مانند یک سوپرماشین از آن شاهد هستیم. میتوان در را محکم بسته، کلید قرمز استارت را زده و نیروی V10 را وارد چرخه حیات کرد. در این لحظه، شاید بهترین تجربه رانندگی در انتظار شما باشد. اوراکان واقعاً خودروی سریعی است. واکنش گیربکس بینظیر است. لامبورگینی میگوید که در سیستم کنترل پایداری از همان تکنولوژی استفاده کرده که در جتهای جنگنده استفاده میشود؛ ترکیبی عجیب و غریب از سه شتابسنج و سه ژیروسکوپ. اعتماد به نفس رانندگی با اوراکان وقتی بیشتر میشود که بدانید یک سیستم دیفرانسیل چهارچرخ بهینه همیشه با شماست. ترمزهای کربن سرامیکی نیز قدرت بسیار زیادی دارند و در زمانهای لازم، به سرعت میتوانند اوراکان را متوقف کنند و همیشه همین عملکرد را حفظ کنند.
خودروی مورد بررسی از سیستم جدید فرمان لامبورگینی، با عنوان الکتریکی هوشمند بهره میبرد که بسته به هریک از حالتهای انیما، سرعت فرمانپذیری خودرو را تنظیم میکند. خوشبختانه قسمت مربوط به هوشمندی سیستم، مزاحم نیست و رانندگان اوراکان در هر حالت رانندگی که باشند، به راحتی میتوانند از یک سیستم فرمان راحت و مطمئن استفاده کنند.
در پیست، اوراکان بسیار خوب عمل میکند و میتوان گفت که از گذشتگان خود، جلوتر است. اوراکان خودرویی است که شما را واقعاً از پتانسیلهای بالایی که دارد، شگفتزده میکند. اوراکان در جاده نیز عملکردی قابلتوجه دارد. اوراکان به خوبی میتواند در دنده هفتم با سرعت آهسته و دور موتور پایین در مسیرهای کوهستانی حرکت کند؛ کاری که کمتر رقیبی میتواند انجام دهد. اوراکان در جاده چسبندگی بسیار خوبی دارد. به طور خلاصه میتوان گفت که اگر یک سوپرماشین برای زندگی در دنیای واقعی ساخته شده باشد، همین اوراکان است.
مطابق اطلاعات رسمی، اوراکان از لحاظ شتابگیری در بین ۴۵۸ و 650S قرار میگیرد. این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر، یکدهم ثانیه از مدل فراری جلوتر است، امّا دو دهم ثانیه با مکلارن فاصله دارد. بالاترین سرعت اوراکان، مشابه فراری به میزان ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت است و لامبورگینی نتوانسته به سرعت ۳۳۳ کیلومتر بر ساعت مکلارن برسد.
بنابراین اگر بخواهیم مطابق آمار قضاوت کنیم، 650S یک خودروی سریعتر است. امّا سوپرماشین بودن میتواند چیزی بیشتر از اعداد و ارقام صرف باشد. نمایش لامبورگینی از زمان مدل 350GT همواره دلپذیر و خاطرهانگیز بوده است. اوراکان نیز میتواند کمابیش چنین شرایطی داشته باشد.
مشخصات لامبورگینی اوراکان:
موتور:
۵۲۰۴ سی سی، V10 با ۴۰ سوپاپ، انژکتور مستقیم، ۶۰۲ اسببخار در ۸۲۵۰ دور بر دقیقه و ۵۶۰ نیوتنمتر در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه.
سلام به همه ی هوادارای لامبورگینی از لحاظ طراحی فوق العاده نوین کار شده طراحی عقب و فیبر کربن که معلومه الهامی از مک لارن ام پی 4 هست که البته یه پله بالاتر بین لامبورگینی ها هم آونتادور زیبا بود که الان دیگه اینم به زیباترین خودروی لامبورگینی اضافه شده منم خودم 458ایتالیا رو دوست دارم ولی وقتی میبینم اینم توی همون رنج قرار داره واقعا هم زیباست باعث میشه تجدید نظر کنم خودروی ایده آل نسل بشر=لامبورگینی اوراکان
سلام یه نکته توی لامبوگینی اوراکان برام عجیبه اونم اینه که گایاردو ال پی 570 یه موتور v10 داره با قدرت 570 اسب و سقف سرعت 325 و اوراکان هم یه موتور v10 داره با قدرت 602 اسب و سقف سرعت 325 کیلومتر. چه جوری امکان داره با این که 22 اسب به موتور اوراکان اضافه شده ولی تو سقف سرعت با گایاردوی ال پی 570 برابر باشه. در حالی که مکلارن با یه موتور v8 با قدرت 600 اسب یعنی 2 اسب کمتر از اوراکان سقف سرعتی معادل 330 کیلوتر داره. و فراری با 458 ایتالیا که اونم یه موتور v8 داره با قدرت 563 که 39 اسب از اوراکان کمتره باهاش تو سقف سرعت مساوی.
درود ، اولا gallardo معمولی 560 اسب بخاره و أونی که شما می فرمایید مدل سوبر تروفی و اسکادرا کورسا می باشد،یعنی هوریکان 32 اسب از سوبر تروفی و 42 اسب از مدل معمولی قویتره !دوما اطمینان داشته باش که سرعت بالاتر از 325 تا میره!!!!مثل آونتادور که تا 370 تا زده!!!!!!!!
birang
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام به همه ی هوادارای لامبورگینی
از لحاظ طراحی فوق العاده نوین کار شده طراحی عقب و فیبر کربن که معلومه الهامی از مک لارن ام پی 4 هست که البته یه پله بالاتر
بین لامبورگینی ها هم آونتادور زیبا بود که الان دیگه اینم به زیباترین خودروی لامبورگینی اضافه شده
منم خودم 458ایتالیا رو دوست دارم ولی وقتی میبینم اینم توی همون رنج قرار داره واقعا هم زیباست باعث میشه تجدید نظر کنم
خودروی ایده آل نسل بشر=لامبورگینی اوراکان
gheysar
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام یه نکته توی لامبوگینی اوراکان برام عجیبه اونم اینه که گایاردو ال پی 570 یه موتور v10 داره با قدرت 570 اسب و سقف سرعت 325 و اوراکان هم یه موتور v10 داره با قدرت 602 اسب و سقف سرعت 325 کیلومتر. چه جوری امکان داره با این که 22 اسب به موتور اوراکان اضافه شده ولی تو سقف سرعت با گایاردوی ال پی 570 برابر باشه. در حالی که مکلارن با یه موتور v8 با قدرت 600 اسب یعنی 2 اسب کمتر از اوراکان سقف سرعتی معادل 330 کیلوتر داره. و فراری با 458 ایتالیا که اونم یه موتور v8 داره با قدرت 563 که 39 اسب از اوراکان کمتره باهاش تو سقف سرعت مساوی.
carbonado aventador
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳درود ، اولا gallardo معمولی 560 اسب بخاره و أونی که شما می فرمایید مدل سوبر تروفی و اسکادرا کورسا می باشد،یعنی هوریکان 32 اسب از سوبر تروفی و 42 اسب از مدل معمولی قویتره !دوما اطمینان داشته باش که سرعت بالاتر از 325 تا میره!!!!مثل آونتادور که تا 370 تا زده!!!!!!!!
gheysar
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ایتایایی بازی در میارن دیگه.
Car Designer
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳مدیر طراحیش محافظه کارانه عمل کرده…
با این حال اگر خواستم روزی لامبورگینی بگیرم اول اوراکان رو امتحان میکنم بعد سراغ باباش میرم…
…just Aventador…
ESI
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳این یکی واقعا عالیه
Reza
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳البته 0تا100 فراری 458 اسپشاله 3 ثانیه س که سریعتره والبته خیلی خوشگلتر.
مرتضی
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳Only 458 special
مثبت
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳لطفا بیزحمت مقاله ای در مورده مقایسه لامبورگینی و پراید اس ایکس تک ایربگ تک سوز 132 فول آپشن قرار بدید.
Sadjad97
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳انصافاً لامپهای عقبش زشته، مگه نه.
هوراکان 93
۱ خرداد ۱۳۹۳پسندیدم !!
قیمت و قرار بدین اینجا لطفا با تشکر