عرضه یک لامبورگینی جدید همواره یک خبر خوب برای طرفداران این غول خودروسازی میباشد، ولی این قضیه زمانی جالبتر میشود که این مدل جدید قرار است تا جای پرفروشترین خودروی این خودروساز ایتالیایی یعنی گایاردو را بگیرد که از سال ۲۰۰۳ تاکنون بیش از ۱۴ هزار دستگاه از آن تولید شده است. این خودرو که چند هفته پیش به طور رسمی در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شد چشماندازی از خودروهای نسل جدید این کمپانی بوده و هدف آن ادامهی موفقیتهای گایاردو در تمامی زمینهها میباشد.
هم اکنون وقت آن فرا رسیده است که شما را کمی بیشتر با این خودروی سوپر اسپرت فوقالعادهی لامبورگینی آشنا کنیم. این موارد ۱۰ نکتهای هستند که باید در مورد لامبورگینی اوراکان بدانید:
۱- موتور آن قویتر از موتور گایاردو میباشد
برخلاف ۶۱۰ اسب بخار نیرویی که در روی کاغذ در مورد قدرت موتور آن گفته میشود، موتور ۵.۲ لیتری ۱۰ سیلندر اوراکان در واقع ۶۰۱ اسب بخار نیرو در ۸۲۵۰ دور در دقیقه تولید میکند. این میزان نیروی موتور با در نظر گرفتن ۵۶۰ نیوتن بر متر گشتاور در ۶۵۰۰ دور در دقیقه، باعث میشود تا خروجی موتور معادل ۴۹ اسب بخار نیرو و ۲۰ نیوتن بر متر گشتاور بیشتر از خروجی موتور گایاردو باشد. این افزایش نیرو و گشتاور به کمک استفاده از سیستم تزریق سوخت جدید Iniezione Diretta Stratificata یا IDS به دست آمده که با ترکیب سیستمهای تزریق پورت و تزریق مستقیم به منظور افزایش قدرت موتور و کاهش مصرف سوخت طراحی شده است.
۲- میانگین مصرف سوخت آن کمتر شده است.
این مورد به لطف سیستم خاموش-روشن موتور و همچنین غیر فعال سازی سیلندر به دست آمده است که لامبورگینی برای نخستین بار این دو قابلیت را بر روی موتور ۱۲ سیلندر آونتادور امتحان کرد. اگر چه هر دوی این قابلیتها پس از عرضهی این خودرو به بازار در اواخر امسال بر روی بسیاری از مدلها ارائه خواهد شد، مدلهای اولیهای که وارد بازار آمریکا میشوند به دلیل آن چه که لامبورگینی مشکلات بوروکراتیک قوانین ایالات متحدهی آمریکا مینامد فاقد قابلیت غیر فعال سازی سیلندر خواهند بود. آیا این خودروهای اولیه به مدلهای کلکسیونی آینده تبدیل خواهند شد؟ در حالی که لامبورگینی میانگین مصرف این خودرو در اتحادیهی اروپا را معادل ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام کرده است، به احتمال خیلی زیاد میانگین مصرف اوراکان در آمریکا بیشتر از این میزان خواهد بود.
۳- وزن آن سبکتر از گایاردو میباشد.
با توجه به معماری مدولار جدید خودروهای سوپر اسپرت گروه خودرو سازی فولکس واگن، اوراکان عمدتاً از آلومینیوم ساخته شده است، و کنسول و تونل مرکزی خودرو و تیغههای پشت صندلیها از جنس مواد فیبر کربنی میباشند. اگر چه سازهی آن به اندازهی بدنهی فیبر کربنی آونتادور عجیب و غریب نیست، طبق اعلام لامبورگینی وزن این خودرو معادل ۱۴۰۶ کیلوگرم میباشد که چندین کیلوگرم سبکتر از گایاردو میباشد. لامبورگینی همچنین ادعا میکند که اوراکان ۵۰ درصد محکمتر و سختتر از گایاردو است.
۴- اوراکان باهوشتر از گایاردو میباشد
اوراکان از مجموعهای از تکنولوژیها مختلف استفاده میکند تا رانندگی روزانه با آن را به اندازهی رانندگی با آن در پیست راحتتر و لذت بخش تر نماید. در میان این تکنولوژیها میتوان به این موارد اشاره کرد: کمک فنرهایی مخصوص با مایعاتی مغناطیسی درون آنها در چهار گوشهی خودرو، سیستم فرمان دینامیکی لامبورگینی (LDS) و یک مجموعهی الکترومکانیکی همراه با نسبتهای مختلف میباشد که وابسته به حالتهای رانندگی متفاوت خودرو است. سیستم تمام چرخ متحرک استاندارد این خودرو (مدلهای محور عقب آن نیز در آینده عرضه خواهند شد) نیز بسیار باهوش بوده و میتواند تا گشتاور را به میزان ۳۰/۷۰ برای محورهای جلو و عقب تقسیم کند و قادر است تا ۱۰۰ درصد نیروی موتور را به محور عقب و تا ۵۰ درصد آن را به محور جلو اختصاص دهد. سیستم فرمان دهندهی همهی اینها، به علاوهی پارامترهای موتور و گیربکس، سیستم Lamborghini Piattaforma Inerziale یا LPI میباشد که با بهرهگیری از یک شتاب سنج و ژیروسکوپ نصب شده روی شاسی نیروهای مؤثر بر روی سیستمهای مختلف خودرو را آنالیز مینماید. دستهی انتخاب کنندهی نصب شده بر روی فرمان که از آن با نام ANIMA به معنای مدیریت تطبیقی شبکهی هوشمند یاد میشود، با همکاری با سیستم LPI حالتهای رانندگی Strada (خیابان)، اسپرت و Corsa (مسابقه) را در اختیار راننده قرار میدهد.
۵- سریع تر از گایاردو میباشد
با داشتن نسبت قدرت به وزن بهتر در مقایسه با گایاردو و یک گیربکس هفت دندهی دو کلاچه جدید با نام Lamborghini Doppia Frizione و با استفاده از سیستم کنترل استارت و امکان انتخاب دنده قبل از اقدام برای دندهی معکوس و همچنین وجود تایرهای Pirelli P Zero Corsa بر روی رینگهای ۲۰ اینچ آن، طبق اعلام لامبورگینی سرعت اوراکان در ۳.۲ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن ۳۲۵ کیلومتر در ساعت میباشد. برای باور کردن این ادعاها باید منتظر انجام یک تست مناسب بر روی این خودرو باشیم، با این حال رانندهی تست کنندهی اصلی لامبورگینی میگوید که رکورد این خودرو در پیست ناردوی ایتالیا ۲ ثانیه سریعتر از گایاردو بوده است. ترمزهای سرامیکی کربنی قدرتمند این خودرو به طور کاملاً مؤثر و با حداقل مشکل کاهش نیروی ترمز میتوانند سرعت اوراکان را کاهش دهند.
۶- طراحی بهتری در مقایسه با گایاردو دارد
یک لامبورگینی همواره به جای کیفیت عملکرد و قدرت فنی بیشتر از نظر طراحی ظاهری و زیبایی بصری خریداران را به خود جذب میکند و اوراکان قطعاً میتواند ادامه دهندهی این مسیر باشد. با داشتن طراحی ظاهری نرمتر و لطیفتر در مقایسه با گایاردو که به کمک جریان خطوط روی بدنه توانسته است عمقهای زیبایی را بدون از دست دادن ظاهر خشن و تهاجمی که از خودروهای سوپر اسپرت ایتالیایی انتظار میرود به انحناهای بدنه اضافه کند. عناصر شش ضلعی لامبورگینی در همه جای اوراکان و به خصوص در پنجرههای کناری و سطوح اطراف آنها دیده میشوند. فیلیپو پرینی طراح این خودرو به این نکته اشاره میکند که شکل و ترکیب بدنهی این خودروی جدید کشش کمتری در مقایسه با گایاردو داشته ولی با این حال نیروی محوری رو به پایین آن ۵۰ درصد بیشتر میباشد و همچنین تعادل آئرودینامیکی آن در جلو و عقب خودرو بدون استفاده از هیچ گونه فلپ یا باله بهتر از گایاردو است.
۷- فضای داخلی آن بهتر از گایاردو است
برخلاف داشتن ارتفاعی بسیار کم، سوار شدن و پیاده شدن از اوراکان بسیار راحت است و حتی رانندههای درشت هیکل نیز در این زمینه مشکلی نخواهند داشت. کیفیت مواد اولیه و جزئیات کلی طراحی داخلی فوقالعاده میباشند. فرمان جدید چند منظورهی آن طراحی زیبایی داشته و همانند مدلهای فراری کنترلهای مختلفی مانند چراغهای راهنما، چراغهای خودرو، داشبورد الکترونیکی و سیستم ANIMA بر روی آن قرار گرفتهاند. به جز چند دستهی بزرگ و ثابت که در پشت فرمان قرار گرفتهاند، هیچ دستهی دیگری به ستون فرمان متصل نشده است. یک صفحهی نمایش TFT 12.3 اینچی بزرگ در پشت فرمان به عنوان داشبورد الکترونیکی آن قرار گرفته است و میتواند طوری تنظیم شود که یک سرعت سنج بزرگ در وسط و سایر اطلاعات ضروری در کنار آن، یک صفحهی نمایش عریض یا ترکیبی از این دو را نمایش دهد. کنسول مرکزی به خوبی در جای خود قرار گرفته، ترکیب بهتری در مقایسه با کنسول گایاردو داشته و تأثیر ارگونومیک آشکاری از آئودی گرفته است. با وجود دکمهی استارت فوقالعاده زیبا، ترکیب مربع شکل کنسول مرکزی و وجود در پوشهای قرمز رنگ مشابه دریچههای کنترل آتش موشکهای کروز زیبایی طراحی داخلی خودرو به اوج خود رسیده است.
۸- در مقایسه با گایاردو بیشتر بر روی کیفیت تمرکز کرده است
لامبورگینی علیرغم بهتر و قویتر بودن روند تولید اوراکان، کنترل کیفیتهای اضافی را در خط تولید این خودرو به کار گرفته است که مرکز کارشناسی بدنه در کارخانهی سنت آگاتا یکی از این موارد میباشد. طبق اعلام لامبورگینی مونتاژ کلی خودرو در مقایسه با گایاردو ۲۰ درصد بازدهی بیشتری دارد، به گونهای که خط تولید قادر است در اوج فعالیت خود روزانه ۱۳ دستگاه از این خودرو را تولید نماید.
۹- همانند گایاردو، به آئودی R8 مرتبط است
برخلاف تفاوتهای آشکار بین این لامبورگینی جدید و خودروی سوپر اسپرت آئودی، مدل نسل آیندهی R8 و اوراکان دارای پلتفرم مشابهی خواهند بود و حتی R8 جدید از برخی از تکنولوژیهای اوراکان بهره خواهد برد. آئودی همچنان سازهی اصلی خودروهای خود را در کارخانهی خود واقع در نکازاولم آلمان تولید میکند، و موتور و سیستم انتقال نیرو از سایر کارخانههای گروه فولکس واگن تأمین میشود.
۱۰- یک لامبورگینی به تمام معنا میباشد
برخلاف خطوط نرمتر و ظاهری آرامتر، اوراکان صدای اگزوز بسیار قوی همانند صدای یک گاو نر خشمگین دارد. داشتن ظاهری عضلانی و تهاجمی، چراغهای Y شکل و کابین رانندهی مشابه کابین جتهای جنگنده، اوراکان را به یک لامبورگینی تمام عیار تبدیل میکند.
آرش
۱۲ فروردین ۱۳۹۳مبارک خریداراش باشه.
jaguar
۱۲ فروردین ۱۳۹۳http://drivemyhuracan.lamborghini.com/
برای دوست داران هوراکان
Xman
۱ شهریور ۱۳۹۴سانسوره!
علیرضا
۱۲ فروردین ۱۳۹۳قیمتش چنده؟
لامبوی کرد
۱۲ فروردین ۱۳۹۳حد اقل قیمت لامبورگینی اوراکان (هوراکان) 150,600(تقریبا750میلیون تومان) پوند است که با مالیات این رقم به 180,720(900میلیون) پوند میرسد که از این بین سهم مالیات 30120 پوند میشود.این قیمت برای رنگ های استاندارد اوارکان یعنی سفید و. ابی و سیاه ثابت است اما اگر شما رنگی منحصر به فرد تر میخواهید باید دست به جیب شوید و 10500(52میلیون) پوند اضافه برای رنگ مورد علاقه تان پرداخت کنید که هزینه رنگ امیزی نیز 3360 پوند میباشد.از دیگر اپشن های اضافی که موجب افزایش قیمت میشوند سیستم لیفتینگ است که اگر شما مایل به تجهیز خودرو به این سیستم هستید باید 2682 پوند(13میلیون) دیگر به جیب لامبورگینی واریز کنید.و اگر شما به دنبال نسخه فول اپشن و تمامی اضافه کاری ها بر روی این خودرو هستید باید رقمی حدود 200000 پوند از جیب مبارک پرداخت کنید.
HASSANBMW
۱۲ فروردین ۱۳۹۳ممنون از این اطلاع جامع.
.
برای هر سیستمی که توش به کار بردن یه منبر لازمه!!!
Un4given
۱۲ فروردین ۱۳۹۳هیولاست لامصب
درود به شرفتون با این چیزی که ساختین، اینه که پرچم یه کشور رو بالا میبره
اصلا وقتی داری مطلبو میخونی تو اوج هیجانی چه برسه به اینکه بشینی پشت فرمونش حتی خاموش و تو نمایشگاه !
هر چی بگی ازش کمه، فقط درود و 2صد بدرود. مرد شمایین
پ.ن: یه چیز جالب، این هیولا داره 10 میسوزونه، خاک بر سر 405 خودمون که 12 میسوزونه بازم خدا رو شکر میکنیم که خوبه …
پژمان
۱۲ فروردین ۱۳۹۳تو کشور ما هم استعداد کم نیست البته اینا خیلی از ما جلوترن با این حال اگه تو کشور ما همه ماشینای فرسوده و غیراستاندارد رو از رده خارج کنن و اسقاط کنن و تعرفه ماشین رو کم کنن و رقابت ایجاد بشه و خودروسازهای داخلی با شرکت های پیشرفته قرارداد ببندن ما هم کم کم پیشرفت میکنم و مشکل ترافیک هم حل میشه و تو مصرف بنزین هم صرفه جویی میشه
PRC
۱۲ فروردین ۱۳۹۳تا هر وقت یه عده -که هممون میدمنیم کیان- چنبره زدن رو صنایع ایران و مردم رو مجبور به خریدن آشغالا ی مفت نیرز خودشون می کنن از پیشرفت و رقابت و ارزونی و اینا خبری نیس حالا هرچی هم ماشین اسقاط بشه
mory
۱۲ فروردین ۱۳۹۳منظورت پرچم کشور آلمان یا ایتالیا ؟ آخه همه چیش آلمانیه که
yashar
۱۲ فروردین ۱۳۹۳لطفا متعصب نباشید…داره میگه r8 از تکنولوژی های هوراکان بهره خواهد برد.یعنی بعضی چیزاشو آئودی کمک میکنه و بعضی وقتاهم برعکس پس همه چیش آلمانیه معنی نداره…یه نگاه به فراری هم بندازی خوبه تا به ایتالیا هم احترام بزاری
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ فروردین ۱۳۹۳درود .
یاشار جان هم ائودی و هم لامبورگینی از تکنولوژی و پول
و تخصص فولکس بهره میبرند .
فولکس وقتی میاد یک شرکتی رو میخره ، فقط سود نمیبره
که !!!!!باید هزینه هم بکنه . انتقال تکنولوژی و …
همش سود نیست که . پس مطمئن باش که همه چیز از
فولکسه . لامبو زیر مجموعه ی ائودی و ائودی زیر
مجموعه ی فولکس و فولکس هم ……………
carbonado aventador
۱۳ فروردین ۱۳۹۳درود بر فولوکس درود بر audi و درود فراوان بر لامبورگینی!!!!!!!!
hosseindark
۱۲ فروردین ۱۳۹۳ینی اصن به پراید میرسه؟
خدایا یه میلیونیوم مغز سازنده ی این ماشین ها رو به طراحان خودرو ما بدی ما بجای سمند و پراید الان کمش یه سراتو داشتیم…
پژمان
۱۲ فروردین ۱۳۹۳توی مدلای لامبورگینی اونتادر یه چیزه دیگس خیلی خاصه اوراکان رو به اصطلاح میشه اونتادر کوچیک دونست کلا محصولات لامبورگینی و فراری خیلی خاص و فوق العاده هستن
مهدی
۱۲ فروردین ۱۳۹۳دورود
آفرین به سازندگان این خودرو
معلومه که با عشق به خدمت به مردم و پیشرفت صنعت خودرو کار میکنند
مبارک اعراب ………. باشه
فعلا جونهای این مملکت در آرزوی پراید و ………. هستن
پدال جون چندتا مطلب در مورد((( پراید و پژو سمند و ال نود))) سوپر اسپرت بنویس تا دوستان با خوندن این مطلب جیگرشون حال بیاد و احساس کمبود نکنند تا هر موقع به یه ایتالیایی یا آلمانی رسیدند بگن یه ماشین سوپر اسپرت داریم اسمش سمند و پراید و ……. هست که 10000 اسب بخار قدرت داره و شتاب صفر تا صدش نیم ثانیه هست تا بترکن
به هر حال اوراکان ماشین فوق العاده ای هست
سپاسگذارم
مهدی (فرزند کوروش)
مهدی
۱۲ فروردین ۱۳۹۳داخلش شبیه جت های جنگنده هست حتما کسانیکه سوارش میشند حس یک خلبان جت روالبته در روی زمین دارند معرکست
لامبوی کرد
۱۲ فروردین ۱۳۹۳مهدی جان با شما نیستم!
به نظر من اوراکان اصلا نسبت به گایاردو نرم تر و آرام تر به نظر نمیرسه که هیچ حتی از اونتادورم خشنتر به نظر میرسه اگه آتیش هم داشته باشه که میشه یه گاو وحشی کاملتر،البته الان هم خیلی وحشیه!!
امیدوارم یه روزی بتونیم یه بوق باهاش بزنیم،خداییش بال درمیارم!
Infinite
۱۲ فروردین ۱۳۹۳در رابطه با طراحی و ظاهر باهاتون مخالف هستم.
زیبایی شناسی یک امر سلیقه ایه و این خودرو از نظر عده ای زیباست و از نظر عده ای زشت.
در بحث کابین باید بگم که این خودرو واقعا کابین زیبایی داره ولی از نظر طراحی خارجی به نظرم این ماشین پسرفت شدیدی نسبت به گالاردو (گایاردو) داشته.
در نظر داشته باشید که این یک نظر شخصیه و نظرات همه دوستان کاملا محترم.
Mohammad XX
۱۲ فروردین ۱۳۹۳یه سوپر اسپرت کامل و بی نقص.
اون استارت و فرمونش دیونه کننده ست.
طراحیش هم که مثل همیشه حرف نداره. اما طراحی گایاردو یه چیز واقعا استثنایی بود. به نظر من غیر ممکنه ماشینی بتونه طراحی بشه که سادگی و زیبایی رو به اندازه گایاردو با هم داشته باشه.
Mohammad XX
۱۲ فروردین ۱۳۹۳راستی آقای نهندیان، فکر کنم مصرف سوختش رو اشتباه نوشتین. توی سایت لامبورگینی مصرف سوخت ترکیبی اوراکان رو 12.5 لیتر نوشته.
iman mclaren p1
۱۲ فروردین ۱۳۹۳اصلا طراحیش چنگی به دل نمیزنه.من عاشق کمپانی لامبو هستم ولی این مدل اونی نیست که باید باشه
Infinite
۱۲ فروردین ۱۳۹۳موافقم
چاپلو
۱۶ فروردین ۱۳۹۳حرف دل رو زدی خداییش ادم وقتی سوپر لجرا رو با هوراکان مقایسه میکنه نا امید میشه. دوستانی که نظرشون مخالفه خواهشا قبل دیسلایک دادن عکس ها رو با هم مقایسه کنن
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۱۲ فروردین ۱۳۹۳بسمه تعالی
اگه درمورد طراحی باشه خوبه ولی گالاردو یه چیز دیگه بود،طراحی گالاردو با وجود یکم سادگی دل نشین و جالب بود من طراحی گلاردو رو به این ترجیح ینی میتونم بگم تو این قسمت از گالاردو عقبه.
داخل کابینش که خیلی زشت شده واقا تو قسمت طراحی خارجی و داخلی پسرفت کرده بخصوص داخلش.
ولی مشخصات فنیش پیشرفت خوبی نسبت به گالاردو داشت.
inter milan
۱۲ فروردین ۱۳۹۳ایتالیا یعنی همین …
Infinite
۱۲ فروردین ۱۳۹۳ایتالیا این نیست…
ایتالیا یعنی اونتادور
یعنی لافراری
یعنی وننو
یعنی 458
یعنی هیوارا
یعنی Evantra
یعنی… Gallardo
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ فروردین ۱۳۹۳درود .
همه چیزش عالی شده .
ولی واقعا دست طراح داخلی درد نکنه . طراحی نکرده که شاهکاره .
خداییش موندم که کدامو انتخاب کنم . هر کدام قشنگیه خودشو داره .
دریچه های کولر فراری شبیه موتور هواپیماست و مال این لامبو که خیلی
خاصه . نمیشه گفت کدام قشنگتره .
مک میسل
۱۲ فروردین ۱۳۹۳میلاد جان خونه شما کجاست؟فک کنم هممسایه باشیم اخه گفتی توپ خونه و ناصر خسرو نزدیک خونه ماست
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ فروردین ۱۳۹۳درود .
ما میدان حر هستیم .
خیابان سپه . باغشاه قدیم .
SAEED
۱۲ فروردین ۱۳۹۳سلام.
مرسی پدال!عکسای نازی از خط تولیدش گذاشتین!ممنون!
رضا
۱۲ فروردین ۱۳۹۳با گذشت زمان زیباییش بیشتر و بیشتر هم میشه
امين
۱۲ فروردین ۱۳۹۳اینم مثل آونتادور بنزین سفید میخواد یا با بنزین معمولیم میشه؟!
Saied
۱۲ فروردین ۱۳۹۳Only 458 !
این هنوز خیلی مونده که بشه فراری!
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۱۲ فروردین ۱۳۹۳بسمه تعالی
*دمـــــــــــت گــــــــــرم*
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ فروردین ۱۳۹۳درود .
طراحیش خیلی بهتر از 458 با اون چراغای مذخرفه .
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۱۲ فروردین ۱۳۹۳بسمه تعالی
میلاد با من لجت گرفته؟؟؟؟!!!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ فروردین ۱۳۹۳درود .
سینا من ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اصلا . من از همون اول هم از فراری خوشم نمی امد . ولی
در بخش موتوری خیلی قبولش دارم .
به نظر من تنها فراری ای که زیباست همون اف اف و
کالیفرنیا هستش .
من دوستت دارم .
Saied
۱۳ فروردین ۱۳۹۳سلام
میلاد نظر شخصیت فقط میتونه واسه خودت محترم باشه! یکی که میگه من ماشین بازم محال امره که إز ۴۵۸ خوشش نیاد! در ضمن سر قسمت فنی هم باهات شرط میبندم که اسپشیال إز این یه سر و گردن جلو تره!
carbonado aventador
۱۳ فروردین ۱۳۹۳قسمت فنی اش که به هوریکان نمی رسه!!!نه قدرت و نه گشتاور!!!!!ولی سیستم محرکه فراری یه چیز دیگه است!!!!!فراری تو شتاب اولیه از لامبو عقب میوفته ولی تو شتاب ثانویه کولاک می کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۱۳ فروردین ۱۳۹۳بسمه تعالی
بله محمد حسین کاملا حرفت درسته.
معلومه که خیلی به ماشینا توجه میکنی.
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۱۳ فروردین ۱۳۹۳بسمه تعالی
محمد حسین فقط یه سوال،میتونی ثابت کنی که چرا تو قسمت قدرت موتور و گشتاور لامبو از فراری سرتره؟؟؟؟!!!!!
saied
۱۴ فروردین ۱۳۹۳شتاب اولیه اصلا مهم نیست ! مهم طی مسافته ! مثلا فکرشو بکن با کدوم میشه سریع و راحت از کرج بری تا چالوس :) ( شتاب اولیه فقط به درد پز دادن رو کاغذ میخوره )
البته نظر هر کسی خیلی محترمه !
ولی طی بررسی خیلی زیاد (خودم) فراری تکنولوژی بهتری نسبت به لامبو داره .
خاوری مزراتی
۱۲ فروردین ۱۳۹۳فقط یک کلمه
عالی……………………………
hero
۱۲ فروردین ۱۳۹۳زیبا و رام نشدنی و البته دست نیافتنی!
junior (فقط ایران – فقط تیبا (بی ریخت ایرانی))
۱۳ فروردین ۱۳۹۳مصرف 8 لیتر با این قدرت و شتاب خارق العادس، فکر می کنم با مصرف پراید برابری کنه.
Yekta
۱۳ فروردین ۱۳۹۳خداییش نسبت به ماشین های دیگه لامبو از نظر طراحی ، بد کار شده.
اون ابوهت ماشین های لامبورگینی رو نداره.
چاپلو
۱۶ فروردین ۱۳۹۳لامبو دوست دارم اما اگه بخوای خراب کنی میرم پیش نیسان GT-R
اخه این طراحی نرم برایه چیه؟
محمدرضا
۲۲ فروردین ۱۳۹۴با سلام
فقط یک کلمه می تونم بگم اون اینه که یه چیزی فراتر از عالیه.
بعد من یه چیزو متوجه نشدم قیمت ماشین 150،600پونده بعد فول آپشن ماشین200،000 پوند یعنی باید پول یه ماشین دیگه رو هم بدیم .می خواستم بدونم این فول آپشن چه چیز هایی رو شامل میشه؟
اگه جواب بدید ممنون میشم.منتظر هستم.
ایشاالله چرخاش واسه هرکی که می خره بچرخه.
Lm
۱۲ بهمن ۱۳۹۴قیمت این حدودا چنده؟