لامبورگینی

… و سرانجام رونمایی از لامبورگینی اونتادور S

خب بالاخره معلوم شد تیزر رمزآلود لامبورگینی درباره‌ی مدل آونتادور S بوده، خودرویی که یک نفس تازه در میانه‌ی عمر پرچم‌دار خشمگین سنت آگاتا محسوب می‌شود. پسوند S به معنی بدنه‌ی آئرودینامیک تر برگرفته از نسخه‌ی سطح بالای SV بوده و در این خودرو شاهد نمای جلوی گیراتر با اسپلیتری بزرگ‌تر به منظور افزایش خنک‌کنندگی است. به علاوه سپر جلو پذیرای دو مجرای هوای کناری به منظور کمک به افزایش داون فورس شده است.

2017-lamborghini-aventador-s-01
در بخش عقب لامبورگینی یک دیفیوزر شبیه مدل SV را به همراه پره‌های عمودی تدارک دیده که این قطعه نه تنها باعث کاهش درگ می‌شود بلکه باعث افزایش جریان هوا و کمک به تولید نیروی رو به پایین بیشتر می‌شود. سه خروجی جدید نیز برای سیستم اگزوز توسعه یافته‌ی این خودرو در مرکز سپر تعبیه شده است. این سیستم اگزوز نسبت به نمونه قبلی بیش از ۲۰ درصد سبک‌تر است. بال عقب نیز بسته به سرعت خودرو و حالت انتخابی راننده می‌تواند سه موقعیت مختلف را پذیرا شود.

2017-lamborghini-aventador-s-13
به لطف تمامی این بازنگری‌ها، آونتادور S در مقایسه با نسخه‌ی قبل از فیس لیفت بیش از ۱۳۰ درصد نیروی رو به پایین بیشتری را در اکسل جلو تولید می‌کند. این تغییرات چشمگیر در بخش عقب نیز نتیجه‌بخش بوده و زمانی که بال عقب در بهترین موقعیت خود باشد ۵۰ درصد نیروی رو به پایین بیشتری را تولید می‌کند. در حالت درگ پایین، داون فورس خودرو ۴۰۰ درصد بیشتر می‌شود.

2017-lamborghini-aventador-s-05
این خودرو حالا LP 740-4 نامیده می‌شود که به معنی استفاده از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۷۴۰ اسب بخار (۴۰ اسب بخار بیشتر) است. این نیرو از طریق گیربکس ۷ سرعته ISR به هر دو اکسل انتقال می‌یابد. البته گشتاور خودرو بدون تغییر در همان مقدار ۶۹۰ نیوتون متر باقی مانده است. این نیروی اضافی از طریق بهینه سازی‌های صورت گرفته در زمان‌بندی متغیر سوپاپ و سیستم جذب متغیر به دست آمده و لامبورگینی می‌گوید حداکثر دور پیشرانه از ۸۳۵۰ به ۸۵۰۰ رسیده است.

2017-lamborghini-aventador-s-14
با فشار محکم پدال گاز آونتادور S در ۲.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. سقف سرعت این خودرو ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است.

2017-lamborghini-aventador-s
هم‌اکنون آونتادور S اولین خودروی تولیدی سری لامبورگینی است که سیستم فرمان پذیری چهار چرخ را به دست آورده است. این سیستم باعث افزایش کنترل جانبی خودرو می‌شود بدین‌صورت که چابکی آونتادور S در سرعت‌های پایین و متوسط افزایش یافته و در سرعت‌های بالاتر نیز پایداری خودرو بهبود پیدا می‌کند.

دیگر خوبی این خودرو استفاده از لاستیک‌های سفارشی پیرلی P Zero به منظور بهبود فرمان پذیری و کشش و البته بهبود کارایی ترمز است. هم‌اکنون ترمزهای کربن سرامیکی به‌طور استاندارد در آونتادور S وجود داشته و برای توقف از سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تنها به مسافت ۳۱ متری نیاز دارد.

2017-lamborghini-aventador-s-15
در داخل کابین لامبورگینی از نشان دهنده‌های جدیدی استفاده کرده که بنا به حالت رانندگی انتخاب شده (استرادا، اسپورت، کورسا و اگو) طراحی متفاوتی به خود می‌گیرد. این خودرو به‌صورت استاندارد با اپل کارپلی عرضه شده و بصورت سفارشی نیز سیستم تله‌متری را دارد.

لامبورگینی برنامه‌ریزی کرده که اولین نسخه‌های این خودرو را بهار سال آینده با بهای ۴۲۱۳۵۰ دلار در آمریکا به مشتریان تحویل دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. Enzo

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (171 ديدگاه)

    جذابه!

  2. power active

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (171 ديدگاه)

    زیاد تغییر نکرده ؟!!! اما همچنان ابهت خودش و داره :-)

    1. امپراتور لامبورگینی

      ۲۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      لامبورگینی ، هر V12 رو برای مدت زیادی روی خط تولید نگه میداره. علت، قیمت بالای این V12 ها و شخصیت ختص این ماشین هاست البته قیمت مهم تره.
      شما در نظر بگیر نیم میلیون دلار واسه اونتادور پول بدی … 2 سال بعد با اومدن نسل جدیدش ماشینی که اونهمه پول بابتش دادی دیگه کهنه و قدیمی شده .
      اما وقتی ماشینت برای 10 سال یا بیشتر تواید بشه ، 10 سال از داشتنش لذت می بری.

      شرکت های دیگه هم همین کار رو میکنن. مثلا رولزرویس فانتوم نسل هفتمش از سال 2003 تا 2016 تولید شد.

      هر نسل از V12 های لامبورگینی در طول مدت ساخت یک سری پیشرفت هایی میکنه اما جهش اصلی ، وقت معرفی نسل بعده.

      میورا › از 1966 تا 1974 = 8 سال
      کانتاچ › 1974 تا 1990 = 14 سال
      دیابلو › 1990 تا 2001 = 11 سال
      مورسیه لاگو › 2001 تا 2011 = 10 سال
      اونتادور › 2011 –

      به نظر من اونتادور S ، خودروی بسیار خوبی خواهد بود و ان شا الله تا سال 2020 میشه روی تولیدش حساب کرد.

      بعد از اون نسل جدید 12 سیلندر های لامبورگینی عرضه خواهد شد.

  3. رامتین

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3254 ديدگاه)

    چرا تاپ اسپید 350 هست در حالیکه مکلارنF1 سال 1993 یعنی 23 سال پیش تولید و با قدرت کمتر تاپ اسپید 390 را داشت. بنظرم فراری هم ضعیف داره کار میکنه و لافراری هم حداکثر 370 سرعت داره. واقعا هنسی مهندسی برتری داره که رسیدن به سرعت 435 کیلومتر براش بسیار ساده هست، البته وزنش کمتره اما بهرحال مهندسیش خاصتره. درست میگم دوستان؟

    1. KING 918

      ۲۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (217 ديدگاه)

      رامتین جان دوست عزیز
      هدف از ساخت هر ماشین با دیگری متفاوته و هر سوپر اسپرتی در یه کلاس خودرویی قرار گرفته
      ببین رفیق اصلا نیازی نیست این لامبو بیشتر از 350 تا بره حتی 350 تا هم خیلی زیاده
      الان اکثر کمپانی ملاک رو برای شتاب 3.5 و تاپ اسپید 320 در نظر گرفتن چون واقعا نیازی به بیشتر از این نیست
      شما به نظرت هنسی تو کدوم جاده میخواد 450 تا پر کنه ؟؟؟
      ملاک مهندسی بیشترین سرعت نیست اگه بوگاتی با 16 سیلندر و 4 تا توربو میتونه430 تا بره
      یه لامبو 12 سیلندر تنفس طبیعی 350 تا میره من این مهندسی رو بیشتر قبول دارم ….

      1. mehran911

        ۲۹ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (2115 ديدگاه)

        دقیقا محمد رضا جان
        اگه زودتر کامنتت رو میدیدم
        در جواب رامتین کامنت نمی گذاشتم

        1. KING 918

          ۲۹ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (217 ديدگاه)

          قربونت مهران جان
          کامنت تو طلاس …..
          مدتیه نیستی حال هوای پدال به دل نمیشینه …. جان تو //

      2. دانیال

        ۲۹ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (148 ديدگاه)

        البته هردو این شرکت هایی که در پایان نام بردید زیر مجموعه فولکس واگن هستند و مهندسی شون از یک جا نشات میگیره.

      3. ونوم

        ۳۰ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (543 ديدگاه)

        کینگ عزیز یه سوالی داشتم شما یا مجید هر کدو جواب بدید اگه اشتباه نکنم اونتادور معمولی هم تاپ اسپید 350 داشت و صفر تا صد هم همین اندازه بود یعنی تغییری نداشته عملکردش با چهل اسب قدرت اضافه و وزن کمتر ؟

      4. Ashkann Ariafar

        ۳۰ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (479 ديدگاه)

        البته بعصی کمپانی ها هم هستن با 12سیلندر 6/3 415پر میکنند.?
        و البته همون کمپانی با 12سیلندر توربو (به صورت تئوری )528 کیلومتر بر ساعت!!!!!!!!?
        این چیزا مهم نیست و کمپانی های مدرن روشون مانور نمیدن.الان بهترین ملاک دور زدن بهتر در پیست هست….
        که البته بازم همون کمپانی!!!!?
        6:30نوربرگ رینگ رکورد زده.با v12 تنفس طبیعی?
        .
        .
        کمپانی که در مودنا ایتالیا هست.
        (پگانی)
        ❤❤

    2. mehran911

      ۲۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (2115 ديدگاه)

      مقایسه ات از بیخ و بن غلطه
      فلسفه ی ساخت اونتادور کجا و مکلارن f1 کجا
      باز حالا اینا خوبه
      هنسی رو از کجا آوردی
      مهندسی این نیست که با افزایش بوست توربو شارژر قدرت رو بی اندازه وغیر اصولی بالا ببرن بعد باش رکورد سرعت بزنن و به خودشون افتخار کنن
      هنسی یک خودروی تیون شده به حساب میاد که هویت مستقل نداره با تقریب خوبی میشه گفت لوتوس تقویت شده است !!!
      مثال میزنم :
      9ff تیونر اختصاصی پورشه است که در سال ۲۰۱۲ خودروی GT9Vmax رو معرفی کرد که از یک موتور ۴.۲ لیتری ۱۴۰۰ اسب قدرت بیرون کشید و معادل ۴۳۷ کیلومتر بر ساعت سرعت داشت !!!!!!!!
      اما همه چیز در این ماشین فدای سرعت شده بود .
      .
      اتفاقا مهندسی یعنی در نظر گرفتن همه ی جوانب یک خودرو

      1. امپراتور لامبورگینی

        ۲۹ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        مهران ، یعنی عشق نیمی از کاربران پدال.
        دوستت داریم رفیق. من که خیلی دوستت دارم.

      2. ونوم

        ۳۰ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (543 ديدگاه)

        اقا مهران فکر کنم پورشه راف 411 تا میرفت چون مطلبش رو خوندم یادمه نوشته بود رکورد بوگاتی ویرون رو شکوند اشاره ای به 437 نکرده بود

        1. mehran911

          ۳۰ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (2115 ديدگاه)

          ونوم عزیز سریعترین ۹۱۱ تیون شده همونه که بالا نوشتم
          اسمشو سرچ کن
          با حداکثر سرعت ۴۳۷ کیلومتر بر ساعت

    3. گلکس

      ۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عزیز جان سرعت یا قدرت بیشتر ملاک برتری نیست.رده مکلارن اف۱ با اونتادور کاملا فرق میکنه. طوری که اف۱ با بوگاتی ویرون هنوزم مقایسه میشه. ولی اونتادور با خودرویی مثل اف۱۲ برلینتا

  4. فرشاد سجادیان

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    انتخاب شما کدومه؟؟؟
    فراری F12/ F12 tdf: لایک
    لامبورگینی اونتادور‌ S/ SV: دیسلایک

    1. Roozbeh

      ۲۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      پسر جون معلومه خودت فراری f12 رو دوست داری نوشتی لایک لامبو رو نوشتی دیسلایک. لامبورگینی آونتادور یه ماشین کامله صدا عالی شتاب عالی ظاهر عالی …. عشقه عشق

      1. فرشاد سجادیان

        ۳۰ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        لایک و دیسلایک فرقی نداره، صرفا یه نظرسنجیه و سلیقه شخصی هر کسی قابل احترامه❤️

  5. احمد باقری

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    عالی، عالی، عالی.

  6. Roozbeh

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    چرا کیلومترش ۳۷۰ نوشته ولی مینویسن ۳۵۰ تامیتونه بره؟ بوگاتی ویرون هم ۴۵۰ تا رو کیلومترش نوشته ولی ۴۳۱ تا تونست بره اصلا چرا همه ماشینا اینجورین؟

    1. ASA

      ۲۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      تبلیغ

    2. دانیال

      ۲۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (148 ديدگاه)

      این ممالک کفر کم فروشن، دروغ میگن، اصلا تقلب از این واضح تر؟
      هی من میگم اینا قابل اعتماد نیستن بقیه باور نمیکنن! #ببندین مرزارو #ببندین گمرکو! #دلواپس

    3. farshid omidfar

      ۳۰ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (72 ديدگاه)

      پیکانم تا 200 تا نوشته این که دلیل نمیشه
      قرار نیست تا جایی که میره براش کیلومتر بنویسن که
      معمولا هرچقد که میره یه مقدار بیشتر تو سرعت سنج مینویسن

    4. (M.J.A.R)&(L.F.K.B.B)

      ۳۰ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1152 ديدگاه)

      ینی توانایی رسیدن به سرعت 370 هم داره اما معمولا کمپانی ها سرعت رو تا جایی که صلاح هست لیمیت میکنن چون بهترین عملکرد خودرو تا اون لیمیتی هست که در نظر گرفته شده… و با افزایش سرعت بیشتر ممکنه عملکرد عالی خودرو کاهش پیدا کنه برای همین کمپانی نمیاد برای 20 تا سرعت بیشتر شاهکار خودشو زیر سوال ببره.
      به قول دوستای عزیز همه چیز که سرعت نیست…

    5. رضا

      ۳۰ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (90 ديدگاه)

      همه اینجوری نیستن.918اسپایدر کیلومتر تا 350 هستش و میتونه به همون سرعت برسه

    6. ونوم

      ۳۰ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (543 ديدگاه)

      چون پیکان هم 200 تا نوشته به زور 120 بره

  7. Amir amini

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (225 ديدگاه)

    وای ماشینی که عاشقشم رونمایی شد اونتادور عالیه مخصوصا صدایی اگزوزش که ادمو محو میکنه ماشین فقط این چهارتا
    کونیخزگ وان
    مک‌لارن پی وان
    لامبورگینی اونتادور
    استون مارتین ونکوییش

  8. Saied

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    داماد خوش تیپ یعنی لامبورگینی.

  9. sasan

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به شکل عجیبی زیباتر شده..وتهاجمی تر..ازنظرمن خیلی زیباتر از اونتادورSVهست…دمشون گرم…قطعا”بااین تغیرات فنی بخصوص فرمانپذیری هر4چرخ..شاهد لذت رانندگی بیشتر بخصوص سرپیچها هستیم

  10. akrh78

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    بعنوان کسی که عاشق لامبورگینی و اونتادور هستم ولی صادقانه بگم از این خوشم نیومد و به نظرم اونتادور معمولی زیبا ترین اونتادور استاندارد هست.البته چون اسم لامبورگینی و اونتادور روشه قطعا عاشقشم.شاید هم نمونه واقعیش از این عکسا و رندرا خوشکل تر باشه

    1. akrh78

      ۳۰ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1359 ديدگاه)

      یادم رفت بگم ک هرینگای SV بهش اصلا نمیاد
      یادمه چند روز پیش توی یکی از پستای مربوط به همین اونتادورS یکی از دوستان گفت که لامبورگینی هر چی به پایان عمر محصولاتش نزدیک میشه طراحیشونو زشت تر میکنه.اون موقع دوستان دیگه گفتن که در رابطه با مورسیه لاگو صادق نیست،منم اینو قبول دارم مورسیه لاگو SV خیلی زیباتر از هر دو طراحی قبلیش بود.ولی دو مورد گایاردو lp560(فکر کنم) و اونتادور S این حرفو قبول دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا