هنر، زندگی را به تصویر میکشد و در مقابل، زندگی نیز از آن بهرهمند میگردد. چنین چیزی در مورد لامبورگینیهای مجازی که برای سالها در بازیهای ویدیویی مختلف حاضر بودهاند نیز صدق میکند. این کمپانی ایتالیایی یک مدل خودروی جدید برای کسانی توسعه داده که پس از بازیهای نهچندان واقعگرایانه و دریفتهای مجازی با سوپرماشینها در سرعتهای دیوانهوار، اینک بزرگ شدهاند و میخواهند واقعاً رانندگی کنند؛ لامبورگینی اوراکان LP580-2.
مائوریزیو رجیانی (Maurizio Reggiani)، رئیس بخش تحقیقات و توسعه لامبورگینی در مورد طراحی این مدل جدید خاطر نشان میکند که در این طراحی، به جریان انداختن مهارتهای رانندگان، حتی از نوع کماستعداد آن، مدّنظر قرار گرفته است. این مدل جدید دیفرانسیل عقب اوراکان، در عین حال که یک لامبورگینی نسبتاً ارزانتر به شمار میآید، رانندگی درگیرانهتری نیز نسبت به مدل کنونی LP610-4 دارد. در این مدل، «عملکرد» در ازای «هیجان رانندگی» و انعطافپذیری ناشی از داشتن «قدرت بیشتر» به جای «چسبندگی»، معامله میشود. برخلاف مدل دیفرانسیل عقب گایاردو که بیشتر به حذف یک میله محرّک شبیه بود، لامبورگینی برای مدل دیفرانسیل عقب اوراکان برنامه داشته است. با حذف پکیج کلاجهای با کنترل الکترونیکی LP610 و همینطور دیفرانسیل جلو و دیگر سختافزارهای مربوطه، ۳۳ کیلوگرم از وزن خودرو کاسته شده و در همین حال، نسبت به آئودی R8 که از عناصر ساختار و پیشرانه مشترک با لامبورگینی بهره میبرد، شرایط بسیار متفاوتتری دارد. همانطور که از نام LP580 برمیآید، این خودرو از یک موتور وسط ۵/۲ لیتری V-10 برای پیشرانه استفاده میکند که سطح قدرت آن اندکی کاهش یافته و به ۵۷۲ اسببخار رسیده است. سرعت موتور در هر دو حالت پیک قدرت و قطع سوخت، به میزان ۲۵۰ دور بر دقیقه نسبت به موتور ۶۰۲ اسببخاری در LP610-4 پایین آمده و اکنون این حالتها، به ترتیب در ۸۰۰۰ و ۸۵۰۰ دور بر دقیقه رخ میدهند. میتوان حدس زد که این کاهش سطح خروجی موتور تنها به این خاطر انجام شده که این مدل سبکتر نتواند نسبت به خواهر گرانمایهترش با فاصله قیمتی ۳۹ هزار و ۱۰۰ دلار، سرعت بیشتری داشته باشد. با این وجود، «رجیانی» میگوید که موتور به صورت دیجیتالی بهگونهای تنظیم شده که منحنی گشتاور مناسبتری برای حضور در مسیرهای فرعی داشته باشد. تلفات عملکرد در پایینترین سطح ممکن قرار دارند. زمان رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت تنها ۰/۲ ثانیه از مدل معمولی عقبتر و برابر ۲/۹ ثانیه است. حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتری نیز به میزان ۴/۸ کیلومتر بر ساعت با سرعت نهایی ۶۱۰ فاصله دارد که البته نمیتواند چندان مسئله مهمی باشد. این بررسی، این اولین ملاقات با لامبورگینی اوراکان LP580-2 بوده و بنابراین، تنها فرصت رانندگی در پیست «لوسیل» فراهم بوده است. پیست لوسیل در نزدیکی دوحه قطر، درست در جایی است که مرز بیابان دیده میشود. در واقع، با دیدن جادههای قطر در سر راه رفتن تا پیست، میتوان گفت که با رفتن برای آزمایش خودرو در پیست، چیز زیادی را نیز از دست نمیدهید؛ چرا که تمام این کشور شبیه به یک سایت ساختوساز، پوشش ماسهای و یا ترکیبی از هر دو به نظر میرسد. ولی در مقصد، پیستی به طول سهچهارم مایل را دارید که به خاطر برگزار کردن یک دور از مسابقات موتو جیپی مشهور است. LP580-2 تنها لامبورگینیای است که پیش از افزودهشدن مالیات و هزینه تحویل در مقصد، از مرز ۲۰۰ هزار دلار تجاوز نمیکند. در عین حال، خبر خوب برای شما این است که کمتر کسی متوجه قیمت پایه مدلی که با آن رانندگی میکنید، میشود. اگر سپرهای با طراحی نسبتاً متفاوت را فاکتور بگیریم، این مدل شباهت زیادی با LP610-4 دارد و به همان اندازه، از ظاهر تهاجمی گوهمانند بهره میبرد. طراحی کابین نیز کمابیش یکسان است؛ جایی که طراحی گوهای خارجی به داخل نیز سرایت کرده و حتی در گوشههای غربیلک فرمان نیز نمود پیدا کرده است. همچنین ساختار درونی آئودی نیز بهخوبی پنهان شده است. کاهش هر دو طرف معادل قدرت به وزن، باعث شده که LP580 دقیقاً همان حسّ چابکی ۶۱۰ را داشته باشد. موتور هنوز هم یک شاهکار است و نعرهها و غرشهای خود را تا رسیدن به خط قرمز دور موتور دارد. با وجود با واکنش مناسبی که در پدال گاز فراهم شده، این احساس بهوجود میآید که میتوانید هر دفعه، یک اسببخار دیگر به قدرت خودرو اضافه کنید. تجربه دوباره این موتور لامبورگینی، باعث میشود که باز هم تصمیم این کمپانی را مبنی بر استفاده از موتورهای تنفس طبیعی به جای توربوشارژر تحسین کنید؛ چیزی که حداقل در پیست کارایی خود را دارد. همانند اوراکان LP610-4، سه نوع حالت داینامیک “ANIMA” برای فرمان، موتور، گیربکس و دامپرهای تنظیمشونده (به صورت آپشن) وجود دارد. حالتهای Strada (جاده) و Corsa (پیست) همچنان حفظ شدهاند و در عین حال، حالت بینابینی «اسپورت» به جای «دریفت» استفاده شده است. این حالتی است که افسار سیستم کنترل پایداری را رها میکند تا اجازه بیشترین لغزش ممکن داده شود و همینطور، با نرمتر کردن دامپرهای انطباقی به بدفرمانی القایی از انتقال وزن کمک کند. گیربکس دو کلاجه اتوماتیک، شیفتها را سریع و تمیز انجام میکند و نسبت به پدلشیفترهای روی فرمان بسیار حساس است. هنگامی که حالت «اسپورت» تنظیم میشود، شما بایستی با قدرت زیاد به یک پیچ وارد شوید، تا اندکی از بدفرمانی اولیه را تجربه کنید. سپس باید به فشردن پدال گاز و کنترل فرمان در جهت مناسب ادامه دهید تا لامبورگینی به مدت زمان دلخواهتان بلغزد و شما هم احساس یک راننده قهرمان را پیدا کنید. تمام اجزای شاسی برای انجام این عملکرد هماهنگ شدهاند؛ ژئومتری سیستم تعلیق جلو به منظور حفظ بهتر تایرهای جلو در مسیر مستقیم تنظیم شده است. در واقع، نقطه تمایز این سوپرماشین۶۰۰ اسببخاری، در توانایی آن در دریفتزدن در یک پیست خشک، همانند یک مزدا میاتا بر روی یک دریاچه یخزده است. با این حال، شاید اوراکان در حالت «کورسا» ترجیح داده شود؛ حالتی که خودرو حداکثر چسبندگی در هنگام لغزیدن را دارد و در عین حال، هنوز هم اجازه لغزش در شرایط لازم را میدهد. همچنین این حالت نشان میدهد که مدل دیفرانسیل عقب اوراکان میتواند علیرغم کمتر بودن چرخهای متحرکش، کشش مناسبی داشته باشد. البته این مدل به اندازه یک LP610-4 در پیست سریع نیست، ولی در زمینه رانندگی سرسختانه و چالشبرانگیز، طراوت و سرزندگی بیشتری دارد. برای آنهایی که تاکنون اوراکان را به خاطر سرعت بیشتر و تجربه رانندگی ضعیفتر متهم میکردند، این نسخه میتواند پاسخگوی بسیاری از سؤالات باشد. مشخصات:- نوع خودرو: موتور وسط، دیفرانسیل عقب، ۲ سرنشین، ۲ در کوپه.
- قیمت مدل پایه: ۲۰۴۵۹۵ دلار.
- نوع موتور: DOHC با ۴۰ سوپاپ V10، بلوک و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم و پورت.
- حجم: ۵۲۰۴ سیسی.
- قدرت: ۵۷۲ اسب بخار در ۸۰۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۵۳۹/۶ نیوتنمتر در ۶۵۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاجه با حالت شیفت دستی.
- فاصله محوری: ۲/۶۱۹ متر.
- طول ماشین: ۴/۴۶ متر.
- عرض: ۱/۹۲۳ متر.
- ارتفاع: ۱/۱۶۶ متر.
- وزن کلی (تخمین): ۱۵۲۰ کیلوگرم.
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۲/۹ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۶/۴ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۰/۸ ثانیه.
- سرعت نهایی: ۳۲۰/۲۶ کیلومتر بر ساعت.
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۶/۸ لیتر در شهر و ۱۱/۲ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
مهدی
۲۶ آذر ۱۳۹۴با اجازه یه نظرسنجی می خوام انجام بدیم ببینیم برند محبوب کاربران پدال چیه.
طرفداران
لامبورگینی=لایک
فراری=دیس لایک
Nissan...Japan
۲۶ آذر ۱۳۹۴این نظر سنجیو یبارم توی پست مربوط به فراری بزار احتمالا نتیجه متفاوتی بدست بیاد.
M3 RS 4D
۲۶ آذر ۱۳۹۴لامبورگینی واقعا شاهکاره ….
مهندسی شده و مدرن …. فوقالعادس
BMW ///M
۲۶ آذر ۱۳۹۴من یکی از منتقدین اوراکان بودم و هستم ولی الان یه خورده عاشق این اوراکان دیف عقب شدم.
یه ویدیوی قدیمی هم دارم که یه گلف R تقویت شده تو درگ از اوراکان دو دیف سریعتره.
امید
۲۶ آذر ۱۳۹۴عزیز دل برادر میخواد یه گلف r تقویت شده باشه یا یه پریوس تقویت شده
وقتی نسبت قدرت به وزن و گشتاور . زیاد باشه فرقی نداره میخواد اوراکان رو ببره یا 458 رو یا بوگاتی رو !!!!!!!
امید
۲۶ آذر ۱۳۹۴منتظر اوراکان سوپرلجرا و
هایپرکار900یا950 اسب بخاری لامبورگینی ام (ژنو2016 گفتن قراره رونمایی شه ) !!
اینجور ماشینا دیگه عادی شدن واسه طرفدارای لامبو !!
:)))
king 918
۲۶ آذر ۱۳۹۴asterion رو میگی ؟؟؟ تو یه سایتی خوندم عملکردش بیشتر شبیه اونتادور نوشته بود ………
امید
۲۶ آذر ۱۳۹۴آستریون رو نه !!! قوای محرکه اش مثل آستریون قراره باشه ولی گفته شده که میخوان یه موتور وی12 بزارن بجای وی10 بهمراه 3تا موتور الکتریکی !
چون آستریون موتور اوراکان روشه
و کلا قراره یه چیز جدید بدن بیرون !!
قطعا آستریون نخواهد بود !!
king 918
۲۶ آذر ۱۳۹۴3 موتور الکتریکی با یه v12 مطمئنی ؟؟؟؟؟؟
ولی اگه بشه خیلی هیبرید جالبی از اب در میاد ……….
راستی با این موتور هیبرید فکر نمیکنم 900 اسب باشه خیلی بیشتر میشه قدرت استخراج کرد چون لافراری یه v12 با یه موتور الکتریکی 950 اسبه
این باید خیلی بیشتر از اینا باشه ……..
Carbonado Aventador
۲۷ آذر ۱۳۹۴امید ماشین جدید هیبرید نیست…
اسمش سنترانیو هست و به مناسبت تولد صدسالگی فروچیو لامبورگینی ساخته میشه…
قدرتشم 770 اسب هستش!!!
کینگ…
لافراری قدرتش 800 + 150 بود
ولی استریون 610 + 300
تو استریون موتور هوراکان با 3 تا موتور برقی استفاده شده بود!!!
حالا اگه موتور آونتادور رو جایگزین هوراکان کنی میشه
750 + 300
که میشه 1050…پس زیاد هم دور از ذهن نیست قدرت بالای 1000 برای هایپرکار احتمالی لامبورگینی
king 918
۲۶ آذر ۱۳۹۴درگش با 911 توربو اس خیلی قشنگ بود کاملا با هم از خط رد شدن از اپارات بگیرین خیلی قشنگه
ali ayat
۲۶ آذر ۱۳۹۴این ماشین روندنش با اون همه قدرت و گشتاور خییلی خییلی سخته مخصوصا اگه تو جاده برفی و لیز یا سربالایی های خطرناک باشه
naser ferari
۲۶ آذر ۱۳۹۴شمااگه یکم منطقی وحرفه ای منطقی باشی اینجور نظرنمیدی مطلب درباره لامبو چیکار به فراری داری با احترام به لامبو وطرفداراش بهترین سوپر اسپورت تمام دورانها فراری هست وخواهدبود
king 918
۲۶ آذر ۱۳۹۴ببخشید میشه بگی چرا بهترین سوپر اسپورت تمام دورانها فراریه ………..
از دیدگاه منطقی بهت میگم ::::تو شتاب که حریف پورشه مخصوصا 918 نمیشه …………..
تو حد اکثر سرعت که حریف بوگاتی و اگرا و …… نمیشه …………..
از نظر نما هم که بحث سلیقه ایی هست یکی مثل شما فراری دوست داره یکی مثل من پورشه ….
البته من منکر قدرت و نمای زیبای فراری ها نمیشم اما بهترین در دوران ها نیست ………..
naseaferari
۲۶ آذر ۱۳۹۴همه میدونن امانمیخان که قبول کنن مثل شما که واقعا چیزی درمورد شما نمیتونم بگم یه مقایسه رودید ی میگی توشتاب نمیتونه پورشه روبگیره تا حالا بیست تا مقایسه انجام شده یه روز پورشه اوله یه روز فراری یه روز مکلارن زیاد خوشحال نباش .بوگاتیواگرا هم که جای خوددارن خوب معلومه بااون حجم موتور باید سرعت زیاد روثبت کنن. من نمیگم دوپینگین اما مجبورشدم بگم سرعت زیاد هندلینگ تعطیل .فراری کجاست بهترین هندلینگ هرکی فراری داشته یاسوارشده ازحس رانندگی فراری گفته اغلب کارشناسا ،برنامه تاپگیر وغیره.پرستیژکه چی بگم قهرمانی فرمول وان چی بگم قیمت ماشینا رونگاه کن بازم چی بگم فراری باگذشت زمان ارزشش چند برابر میشه ماشینای دیگه چطور،برندای دیگه چطور فراری هیچ وقت کیفیت روفدای همه چیز نمیکنه
king 918
۲۷ آذر ۱۳۹۴من نمیدونم چرا در پدال همه جبهه میگیرن ………
عزیز تو اون بیستا مقایسه که شما میگی فراری پشت 918 بوده دیگه اینو همه میدونن که تو شتاب 918 از باقی سر تره …….
در مورد این که میفرمایین اگرا با اون حجم موتور باید سرعت ثبت کنه باید بگم که حجم موتور و تعداد سیلندر لافراری از کونیخ زگ بیشتره علت سرعت بیشتر اگرا استفاده از موتور پر خوران توربو هستش و مهندسیه فوق العادش به طوری که بوگاتی با 16 سیلندر و 4 توربو به این قدرت رسیده …….
در مورد برند و ارزش خودرو هم باقی سوپر اسپورت ها کمی از فراری ندارن
در مورد قهرمانی و پرستیژ هم همین طور همین چند وقته پیش پورشه قهرمان مسابقات لمانز شد وووو………..ببین دوست عزیز دیگه الان کسی نمیتونه بگه بهترین ماشین دنیا کارخونه ی x چون کار خونه ها روز به روز دارن قوی تر میشن ……..
ارادت
sina
۲۶ آذر ۱۳۹۴یعنی شتابش بهتر شده ؟؟؟ 2.9
مهدی
۲۶ آذر ۱۳۹۴اگه فراری بهترین سوپراسپرت ساز تاریخ نیست پس پورشه هست؟؟؟ عزیزم الان خیلی از گرونترین خودروهای گرون قیمت تاریخ خودروسازی فراری هستن ایا شما پورشه بین اونا دیدی؟؟ همین ک برتر بودن رو توی شتاب و سرعت دیدین نشون از سطح دانشتون در این مورد میده منتها هروقت خودت چند سال پشت ماشین نشستی و درگیرش شدی میفهمی شتاب و سرعت جز مولفه های ابتدایی یه مقابسه هست ک بیشتر جنبه تبلیغی و عامه پسندی داره وگرنه ماشین بهتر لزوما سریعتر نیست
king 918
۲۷ آذر ۱۳۹۴عزیزم اگه شتاب و سرعت جز ویژگی های یه سوپر اسپورت نیس پس مطمئن باش قیمت هم نیست
در ضمن دوست عزیز فقط کافی یه سرچی در مورد ماشین های قدیمی پورشه و قیمتاشون بکنی خودت متوجه میشی ……….
بله فرمایش شما در مورد این که ماشین بهتر لزوما سریع تر نیست درسته اما برادر فراری همه چی رو فدای اسپرت کردن کرده مثلا داشبردش خدایی یه مقایسه بین کابین های فراری با تمام مدل های ماشین اسپرت دنیا بکن ………
در رابطه با سواری و هندلینگ و…. بقیه اسپرت ساز ها هم کم نذاشتن دوست عزیز مخصوصا پورشه
در ضمن برادر مطمئن باش شتاب و سرعت جز مولفه های اصلی یه خودروی سوپر اسپورته و گر نه فراری رو الان باید با 206 مقایسه میکردیم ……..
خسته شده
۲۷ آذر ۱۳۹۴پس الان متوجه شدیم که معیار بهترین بودن گرونترینه!!!!! آهان پس اگر اینجوریه مایباخ اکسلرو برترین ماشین تاریخ جهانه قیمتشم که چی بگم اندازه چند تا فراری و لامبورگینی ضرب در چند تازه بازم فکر نکنم بهش برسن
مهدی
۲۷ آذر ۱۳۹۴مهمترین مولفه یه سوپراسپرت لذت بردن از سواری هست شتاب و سرعت هم بخشی از همین لذت هست در ضمن شما داری در مورد فراری حرف میزنی ک مدل لافراریش تو خودروهای سری مثل مکلارن و پورشه و بوگاتی و امثال اینا اگه جز سریعترینهاست شما شاید دوتا کلیپ دیدی جمع بندیت رو کردی اما چیزی ک ملاکه رکوردهای اعلامی کارخونست که لافراری توی همون شتابی ک ازش حرف زدین هم از ۹۱۸ سریعتره هم لز پی وان که فقط هم ادعا نیست موتورترند تست کرده و رکوردهای ۱/۴ مایل و ۳۰۰ کیلومترشون هست پیست هم ک با پیست فرق داره شما یه جوری از سرعت و شتاب حرف میزنی ک انگار فراری تاحالا دوچرخه میساخته!! در مورد داشبورد و کابین هم بنده خدا این حرفه ک شما میزنی؟!! کابین کدوم فراری زشت بوده تاحالا؟؟؟!! خودت یه نگاه با دقت بنداز و مقایسه کن کابین لافراری رو با ۹۱۸ عزیزم اختلاف زیاده تو رده های پایینتر هم کدوم پورشه رو میتونی با ۴۵۸ مقایسه کنی که بعد از ۶ سال هنوز تو کلاس خودش معیار باشه؟؟ بنده یک بار تو گمرک خرمشهر ۴۵۸ دیدم کابین و داشبورد این ماشین یه سر و گردن از ۹۱۱ که حتما شما هم دیدیش بالاتره!!
mehran911
۲۷ آذر ۱۳۹۴شما کدوم ماشین رو دیدین که 50 سال تو رده ی خودش معیار باشه ؟؟؟؟
در با ارزش بودن فراری شکی نیست اما نباید خودرو هایی تنها به تعداد انگشتان دست یا به تعداد محدود تولید میشن رو از لحاظ قیمت با خودوری تولید انبوه مقایسه کرد
من اینجا آماده ام تا 911 رو با 458 مقایسه کنم و از همین آلان میگم 911 برتر از 458 هست
من این مقایسه رو بار ها در پدال با افراد مختلف انجام دادم شما هم یکی
king 918
۲۷ آذر ۱۳۹۴جان من خدایی تا حالا کابین 918 رو دیدی ؟؟؟؟ یه بار ببینش بعد با لافراری مقایسه کن اصلا لافراری هیچی توی کابینش جلب توجه نمیکنه تورو خدا یه بار مقایسه کن همین طور داشبرد باقی فراری ها رو
با پورشه ……..
فقط یه نکته کابین کل فراری ها با 918 قابل قیاس نیست ………..
در ضمن برادر 911 توربو. اس حریف 458 اسپیشیال رو یه بار در موردش تحقیق کن معیارت عوض میشه
ارادت
enzo
۲۸ آذر ۱۳۹۴داداش داری از رو 4تا دونه عکس درباره کابین لافراری صحبت میکنی ؟
کسی که تو کابین این ماشینا ننشسته اصلا نباید نظر بده
استیو ستکلیف ژورنالیست انگلیسی خودرو و سایت اتوکار با اون همه سابقه تست انواع و اقسام سوپر کار وقتی اولین بار نشست تو کابین لافراری نمیتونست هیجانش رو کنترل کنه گفت حس نشستن تو این کابین رویاییه
مهدی
۲۷ آذر ۱۳۹۴خب توربو اس غیر از شتاب اولیه چیش بهتر از اسپشاله هست؟؟؟ برادر من نمیدونم شما چند سالته و به لحاظ سلیقه و تفکر تو رنجی هستی اما فقط یه چیزی رو بهت میگم اینکه فراری اگه الان یکی از بهترین برند های تجاری دنیاست یه چیزی داره مطمعنن کلکسیونرها و مجلات بیشتر از شما از خودرو سردر میارن ک فراری رو سلطان سوپراسپرتها میدونن این رو من نمیگم عموم مجلات اشاره کردن
احمد باقری
۲۷ آذر ۱۳۹۴این ماشین هم بسیار زیباست و هم بسیار سریع. واقعا یک شاهکاره.
naser ferari
۲۷ آذر ۱۳۹۴شمایه پورشه 918دیدی داری روهمین مانورمیدی یا911فراری رونگاه کن چقدر تنوع داره .فراری 16 .17 قهرمانی توفرمولا وان داره کدوم تیم به اندازه فراری قهرمانی داره فرموال وان م که همه میدونن مطرح ترین مسابقاته خواهش میشه فرمول وان رویبا مسابقات دیگر مقایسه نکنید. همین پورشه918 به سیستم avdبرای بهترشدن عملکردتوپیچا کاربردداره ، سیستم انتقال نیرو به چهارچرخوغیره .ضمنا با توربو میشه ازپراید پورشه ساخت
usa & japan
۲۷ آذر ۱۳۹۴قبلا گفتم بازم میگم لامبو به چهارچرخ محرک بودنش معروفه…لامبو فقط دو دیف
1A1
۲۷ آذر ۱۳۹۴بابا با این king 918 بحث چرا میکنین اینا قبول نمیکنن.من به کامنت های ایشون توجه کردم تو هر پوستی مربوط یا نا مربوط یا از پورشه میگن یا مثلا بحث در مورد هندیلینگ یه ماشینه ایشون داشبوردو ماشینو میگه.به نظر من شما به جای ماشینا داشبوراشونو دنبال کن.بنز تو ماشینش یخ داشبورد جدید داده…هوووووو
king 918
۲۷ آذر ۱۳۹۴دوست عزیز اصلا دوست ندارم با کسی با بی احترامی حرف بزنم و همین طور هم دوست ندارم کسی با بی احترامی با من حرف بزنه من همیشه احترام برای دیگران قائل میشم و یه ماشین رو به شخصیت یه ادم نمیفروشم شما هم اصلا بحث ها رو نخوندی یه کاره پریدی وسط یه بار دیدگا ها رو بخون اونوقت با هم حرف میزنیم ……….
Rouzbeh
۲۸ آذر ۱۳۹۴بابا راست میگه دیگه. فراری بهترین سوپر اسپورت ساز تاریخه منم عاشقشم اون موقع شما هی از پورشه میای لا به لا تعریف میکنی . به گفته شما من هر چقدر داشبورد فراری و پورشه رو مقایسه میکنم بازم فراری برتره. بزار راحتت کنم پورشه فقط شتاب اولیه داره و بس.