لندروور-رنجروور

بررسی اولیه لندروور دیسکاوری اسپورت مدل ۲۰۱۵

در ایسلند با نام‌هایی مانند «نپتونوس»، «توربیور» یا «جِیغ‌سپوغزو» مواجه می‌شوید، ولی هیچ‌وقت با اسامی مانند مون یونیت (Moon Unit، نام بازیگر و نویسنده زن در امریکا) و زوما نستا راک (Zuma Nesta Rock، نام پسر گوین استفانی که در ۲۰۰۸ به دنیا آمد) مواجه نمی‌شوید. در کشور ایسلند، پدر و مادرهای جدید برای نام فرزندشان می‌توانند از بین ۳۵۰۰ اسم تأیید شده انتخاب کنند. در همین حال، برای انتخاب اسمی غیر از موارد تأیید شده، درخواست خود را به «کمیته نام‌های شخصی» ارسال می‌کنند. این کمیته، متشکل از ۳ نفر است که وظیفه‌ای شامل حفاظت از میراث فرهنگی کشور و حفاظت از بچه‌ها در مقابل تمسخر به خاطر نامشان در طول زندگی عهده‌دار هستند.

2015 Land Rover Discovery Sport
۲۰۱۵ Land Rover Discovery Sport
جای تأسف است که این کمیته وظیفه‌ای در قبال خودروسازان ندارد. این هیئت می‌توانست در سال ۲۰۰۵ جلوی لندروور را برای کنار گذاشتن عنوان «دیسکاوری» و انتخاب نام‌هایی به صورت «حرف و عدد» برای برخی از مدل‌های موجود در بازار امریکای شمالی بگیرد. دیسکاوری تبدیل به LR3 و در نهایت، LR4 شد و مدل کامپکت فریلندر، عنوان LR2 را به خود گرفت. امّا اکنون لندروور تصمیم گرفته است که اشتباهات گذشته خود را جبران کند و نام آخرین کراس‌اور آن حتماً تأییدیه کمیته نام‌گذاری ایسلند را دریافت خواهد کرد. مدل LR2 که حداقل برای یک سال دیگر در بازار فروخته خواهد شد، حالا با عنوان جدید «دیسکاوری اسپورت» عرضه می‌شود که کاملاً شایسته این نام‌گذاری است.
2015 Land Rover Discovery Sport
۲۰۱۵ Land Rover Discovery Sport
لندروور LR2 کنونی تبدیل به خودرویی عجیب و دوست‌نداشتنی در بازار امریکا شده است. کمتر از ۳۷۰۰ مشتری در این بازار، یک نمونه از این مدل‌ها را در سال ۲۰۱۴ به خانه برده‌اند؛ یعنی تنها حدود ۷ درصد فروش کل لندروور. دیسکاوری اسپورت جدید که قیمتش از ۳۷۹۹۵ دلار آغاز می‌شود، نسبت به ب‌ام‌و X3 دو دیفرانسیل و آئودی Q5، حدود ۲ هزار دلار ارزان‌تر است. در همین حال، به نظر می‌رسد، فروش بیشتر لندروور به خاطر طراحی زیبای به کار رفته در آن باشد. در دیسکاوری اسپورت، پنل‌های بدنه بر روی یک فریم عضلانی کشیده شده‌اند و در نتیجه، یک طراحی به دور از درهم‌ریختگی ایجاد شده است.
2015 Land Rover Discovery Sport
۲۰۱۵ Land Rover Discovery Sport
دیسکاوری اسپورت به اندازه ۹۴ میلی‌متر نسبت به LR2 کشیدگی پیدا کرده است و ردیف سوم صندلی‌ها را نیز ارائه می‌دهد. همچنین طول این مدل نسبت به پسرعموی صمیمی خود، «رنجروور اووک»، حدود ۲۲۹ میلی‌متر بیشتر است. امّا حقیقت این است که خط سقف دیسکاوری اسپورت مانند اووک چندان تهاجمی نیست و فضای سر و دید بیرونی در اووک به‌مراتب بهتر است.
2015 Land Rover Discovery Sport
۲۰۱۵ Land Rover Discovery Sport
کابین مطابق معمول لندروور ساخته و پرداخته شده و در آن مواد سطح بالا و یک سیستم اطلاعات و سرگرمی متوسط استفاده شده‌اند. البته موضوع سیستم اطلاعات و سرگرمی بسیار مهم است؛ چرا دیسکاوری اسپورت اولین مدل جگوار لندروور است که از سیستم جایگزین و بهینه‌سازی‌شده InControl استفاده می‌کند. این سیستم از یک نمایشگر لمسی ۸ اینچی استفاده می‌کند که با رنگ‌های بیشتر و گرافیک‌ها جذاب، حالت برجسته‌ای پیدا کرده است. با این حال، تنها چند لمس کوتاه بر روی صفحه کافی است تا کُندبودن واکنش نرم‌افزاری آن مشخص شود؛ مشکلی که هنوز به طور کامل برطرف نشده است.
2015 Land Rover Discovery Sport
۲۰۱۵ Land Rover Discovery Sport
در جلوی ستون دوم بدنه خودرو، دیسکاوری اسپورت بسیاری از المان‌های مکانیکی خود را با مدل اووک مشترک است؛ از جمله یک موتور ۲ لیتری توربوشارژر چهار سیلندر و یک گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته. این موتور ۲۴۰ اسب‌بخاری که توسط فورد طراحی و ساخته می‌شود، واکنش و سرعتی مشابه آنچه در موتورهای توربوی چهار سیلندر آئودی و ب‌ام‌و دیده می‌شود، ندارد. در همین حال، این موتور، می‌تواند حداکثر گشتاوری برابر ۳۴۰/۳ نیوتن‌متر برای دیسکاوری اسپورت تولید کند. پیش‌بینی می‌شود که دیسکاوری اسپورت با وزن ۱۹۹۶ کیلوگرمی خود، نتواند در زمینه شتاب با رقبای موجود در کلاس خود که زیر ۷ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسند رقابت کند و شاید این زمان برای این مدل حدود ۷/۳ ثانیه باشد.
2015 Land Rover Discovery Sport
۲۰۱۵ Land Rover Discovery Sport
حس کُند بودن موتور وقتی تشدید می‌شود که گیربکس در هنگام رفتن به دنده پایین‌تر، وقفه‌ای کوتاه در هنگام تغییر دنده ایجاد می‌کند. البته این مشکل در دیگر وسایل نقلیه‌ای که از گیربکس ZF استفاده می‌کنند و از جمله جیپ چروکی دیده می‌شود. به نظر می‌آید این گیربکس ۹ سرعته نسبت به گیربکس ۶ سرعته که جایگزین آن شده، یک گام به عقب رفته باشد. در حالی که کیفیت شیفت دنده‌ها نسبت به چروکی، نرم‌تر شده است، ولی رفتن به دنده بالاتر از دنده اول به دوم، هنوز با همان تکانه ناخوشایند همراه است.
2015 Land Rover Discovery Sport
۲۰۱۵ Land Rover Discovery Sport
2015 Land Rover Discovery Sport
۲۰۱۵ Land Rover Discovery Sport
2015 Land Rover Discovery Sport
۲۰۱۵ Land Rover Discovery Sport
با توجه به تأخیر موتور و تردیدهای گیربکس، رانندگی آرام با دیسکاوری اسپورت می‌تواند کاری چالش‌برانگیز باشد. در طول شتاب‌گیری با پدال گاز در حالت نیمه برای بالا رفتن از یک تپه یا سبقت یا به شکلی ساده برای رسیدن به حداکثر سرعت، دیسکاوری اسپورت زمان زیادی را برای سرعت گرفتن معطل نمی‌کند؛ طوری که سرنشینان خودروی شما خیال می‌کنند که با پدال گاز مانند یک سوئیچ خاموش و روشن کار می‌کنید. البته موتور جدید اینجنیوم ۲ لیتری توربوی جگوار لندروور نیز قرار است از اواخر سال ۲۰۱۶ وارد مرحله تولید شود که به این زودی‌ها، آن را در این مدل نخواهیم دید.
2015 Land Rover Discovery Sport
۲۰۱۵ Land Rover Discovery Sport
در حالی که پیشرانه یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف دیسکاوری اسپورت است، شاسی مورد استفاده در این، یکی از بهترین شرایط را دارد. این شاسی با یک ساختار صلب یکپارچه همراه است که بیشتر وزنش مربوط به قسمت‌های فولادی است. ولی در همین حال، کاپوت، سپرها، سقف و درب عقب، قالب آلومینیومی دارند. در مسیرهای یخ‌زده و پر از ناهمواری ایسلند، بدنه دیسکاوری اسپورت هیچ‌گاه دچار لرزش نشد و با آرامش در آن‌ها حرکت می‌کرد. در جاده‌های آسفالته، کابین واقعاً ساکت است؛ مخصوصاً اینکه بدانیم در خودروی تست از تایرهای زمستانی استفاده شده است.
2015 Land Rover Discovery Sport
۲۰۱۵ Land Rover Discovery Sport
کیفیت سواری، هم در جاده و هم در خارج از آن، بسیار مناسب است و خبری از «خشونت اسپورتی» مانند اووک نیست. بهینه‌سازی سیستم تعلیق، شاهکاری از یک دامپینگ مطیع و یک کنترل بدنه صلب است. سیستم تعلیق جدید مولتی‌لینک در عقب که کوتاه‌تر و جمع‌وجورتر از سیستم مشابه خود در اووک است، باعث ایجاد فاصله بیشتر بین چرخ‌ها شده و در نتیجه، امکان استفاده از آپشن ردیف سوم صندلی‌ها فراهم شده است. لندروور مدل «دیسکاوری اسپورت» را یک خودروی ۵+۲ سرنشینه می‌داند. البته این موضوع را باید این‌گونه تفسیر کرد که در دیسکاوری اسپورت فضایی برای ۵ بزرگسال و ۲ بچه خردسال فراهم است. البته استفاده از ردیف سوم صندلی‌ها به ندرت اتفاق می‌افتد و بهترین مزیّت این ردیف صندلی، طراحی فضایی آن‌هاست. وقتی این ردیف صندلی‌ها جمع شود، کف دیسکاوری اسپورت همانند نسخه ۵ سرنشینه صاف می‌شود. البته این نکته را نیز باید درنظر بگیریم که ورژن ۷ سرنشینه نمی‌تواند برای حمل وسایل از فضای زیر کف استفاده کند.
2015 Land Rover Discovery Sport
۲۰۱۵ Land Rover Discovery Sport
لندروور که تحت مالکیت کمپانی «تاتا» قرار دارد، بازنگری‌های بسیار خوبی در مورد طراحی مدل‌های رنج‌روور انجام داده است. دیسکاوری اسپورت نشان می‌دهد که بخش لندروور از این خانواده بزرگ، به دنبال کسب موفقیت و تجدید حیات است. مدل LR4 به زودی دوباره با عنوان «دیسکاوری» شناخته خواهد شد و یک «دیفندر» جدید نیز تا ۲ سال آینده به بازار می‌آید (این مدل قرار است برای اولین بار در ۲۰ سال گذشته در بازار امریکا نیز عرضه شود).
2015 Land Rover Discovery Sport
۲۰۱۵ Land Rover Discovery Sport
مشخصات:
  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۵ یا ۵+۲ سرنشین، ۴ در هاچ‌بک.
  • قیمت:
    • مدل SE برابر ۳۷۹۹۵ دلار.
    • مدل HSE برابر ۴۲۴۹۵ دلار.
    • مدل HSE لاکچری: ۴۶۴۹۵ دلار.
  • نوع موتور: DOHC ۱۶ سوپاپ با چهار سیلندر در یک ردیف، با توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۱۹۹۹ سی‌سی.
  • قدرت: ۲۴۰ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۴۰/۳۱ نیوتن‌متر در ۱۷۵۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.
2015 Land Rover Discovery Sport
۲۰۱۵ Land Rover Discovery Sport
ابعاد:
  • فاصله محوری: ۲/۷۴۱ متر.
  • طول ماشین: ۴/۵۹ متر.
  • عرض: ۱/۸۹۵ متر.
  • ارتفاع: ۱/۷۲۵ متر.
  • وزن کلی (تخمین): ۱۹۹۶ کیلوگرم.
تست‌های سرعت (تخمین):
  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۳ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۵/۶ ثانیه.
  • سرعت نهایی: ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت.
مصرف سوخت:
  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۱/۸ لیتر در شهر و ۹/۰۵ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. REZA

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1406 ديدگاه)

    یک suv واقعی

    1. فورد

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (891 ديدگاه)

      اگه این یه اس یو وی واقعی پس کادیلاک اسکالید چیه دیفندر یه چیز دیگس

      1. نوید

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        اسکالاد بیشتر مسافرتیه تا آفرودی
        اس یو وی واقعی یعنی لند کروز و …
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        جدا از این حرفا
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        واقعا شما این عکسا و امثالشون رو میبینید. و به آفرود علاقه مند نمیشید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        1. REZA

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1406 ديدگاه)

          لندکروز رو خوب اومدی

      2. REZA

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1406 ديدگاه)

        اسکالید میتونه مثل این افرود بره؟
        دیفندر مثل این لوکس و راحته؟
        هرچی بچه مدرسه ای هست اومده تو این سایت

        1. فرید

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (179 ديدگاه)

          داداش شما از هاروارد اومدی
          حرفتو قبول دارم ولی توهین نکن شاسی بلند فقط تویوتا لندکروز

        2. REZA

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1406 ديدگاه)

          کاش از هاروارد اومده بودم
          شما به این میگی توهین؟؟

    2. s.class

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (99 ديدگاه)

      هیچ کس نمیتونه به لندروور ایراد بگیره مخصوصا به کیفیتش

    3. PlayStation

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (57 ديدگاه)

      زیبا جادار مطمئن

      1. amin

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (46 ديدگاه)

        منظورت امرسانه؟

        1. نوید

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1525 ديدگاه)

          نه منظور شلوار کردی بوده

    4. 4MATIC

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1051 ديدگاه)

      یه بریتانیایی اصیل

    5. آرماااام

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      لندروور همیشه خودروهای آفرود خوبی رو ساخته که کیفیت از سر و کولشون بالا میره ،شاید یکم کم فروش باشه در دنیا ولی هنوزم آدمای متعصب ایندبرند خاص وجود داره و خواهد داشت،بنظرم رنجروور یکی از زیباترین خودروهای لندروور هست

  2. Archi khan

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2202 ديدگاه)

    زیبای وحشی

    1. love samurai

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      خوشگل وحشتناک :)

      1. afish

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (32 ديدگاه)

        شاهکار

      2. mds

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (219 ديدگاه)

        زیبای مشنگ :razz:

    2. REZA

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1406 ديدگاه)

      باوقار و وحشی

      1. فرید

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (179 ديدگاه)

        پیر پشمک موی

        1. REZA

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1406 ديدگاه)

          نکنه حرفام به پیر پشمک موی شباهت داره

  3. ali

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    چرا صندلی های ردیف سومش اینجورین؟

  4. mds

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (219 ديدگاه)

    جون میده واسه کوه و (کمند :cry: )

    .
    .
    .

    :razz:

    1. فرید

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (179 ديدگاه)

      دلت میاد این عروسکو ببری کوه کمند اخه اینو باید بعذ ظهرا ببری ششم بهمن(سنندجیا میدونن) …

      1. REZA

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1406 ديدگاه)

        ادم.ماشین رو میخره برای راحتی خودش
        نه از همه چی بزنی که ماشینت خراب نشه

  5. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    رنج رورر بیشتر به خاطر قیافیه قشنگشه که این همه طرفدار داره و خیلیا دارن از روش کپی میکنن.
    من که تو ماشینای شاسی عاشق ایووک هستم بعدشم پورشه کاین

    1. نوید

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      از انتخابات میگم
      بهت بر نخوره
      .
      .
      .
      .
      جون به جونتون کنن اسپورت بازین

      1. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1171 ديدگاه)

        چرا ناراحت بشم نوید
        کاملا مودبانه انتقاد کردی
        ولی خب باید قبول کرد که قیافه یه معیار مهم تو خرید ماشینه
        حالا من یه چیزی میگم امیدوارم ناراحت نشی من تا حالا جوونی ندیدم که عاشق ماشین اسپرت نباشه حالا بعضیا کمتر ولی در کل ماشین اسپرتو واسه جوونا و ماشینای راحت و جا دار رو واسه سنین بالا

        1. نوید

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1525 ديدگاه)

          آره قیافه که خیلی مهمه
          منم از این ماشین خوشم میاد
          میخواستم بگم
          ولی من کلا از اون دسته ای که به اسپورت علاقه دارن ولی کمتر هستم
          چون به نظر من آفرود لذت و هیجان و در عین حال آرامش خیلی خیلی بیشتری داره
          و خرج و خطرش هم کمتره
          یعنی نمیشه یه جوون …….
          چی بگم والا
          .
          .
          .
          .
          حالا در آینده عکس ها و فیلم هایی از آفرود میزارم تا همه بفهمن من چی میگم
          .
          .
          .
          .
          اینکه خیلی ها به آفرود علاقه ای ندارند و به اسپورت علاقه ی خیلی خیلی زیادی دارند
          به خاطر اینه که تصویر اشتباهی در. ذهن اونا از آفرود و اسپورت
          نقش بسته
          .
          .
          چون در دنیای حقیقی خیلی فرق میکنه
          .
          .
          ……………..

  6. علی

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (80 ديدگاه)

    یعنی 1 عکسم از نمای عقبش نداشتین که بذاریند؟؟؟

  7. علی

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    only benz g63 6*6

    1. جی تی ار

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (458 ديدگاه)

      Just it and finish…

      1. شایان

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1352 ديدگاه)

        بنز ماشینه دل همست بیخود تلاش برضدش نکن اینجای جایه بنز ستیزی نیست میبینی که حتی در پست مخصوص رور بیشتر لایک شد

    2. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2280 ديدگاه)

      درود سردبیر عزیز
      همین الان حرف علی آقای گل رو طلا بگیرید بزنین سر در پدال!!!
      پولش هم با احمد… :-D

  8. behdad

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    اول اسب بخار رو نوشتید 24 لطفا اصلاح کنید

  9. فرید

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (179 ديدگاه)

    لند روور لایک+++
    تویوتا– — —

  10. محمدحسین پورکیوان

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (73 ديدگاه)

    سلام
    واقعا لوکس و اسپرت و همیشگی. همیشگی از اینکه آدم از داشتنش احساس غرور میکنه .
    نههههههه بچه ها؟

  11. علیرضا

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    آهای چینی ها، بدویید، اینم مثل Evoque یه کپی بزنید حالشو ببرید
    https://www.youtube.com/watch?v=awSq4mPOtFw

  12. behdad

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    این ماشین در سطح و نوعه خودش عالیه بنظر من هر ماشینی رو باید به نسبت و نوعش ازش انتظار داشته باشی منظورم اینه که مثلا یه هاچ بک بگیری و به اندازه یه شاسی بلند ازش انتظار داشته باشی این نادرسته به نظر من

    ارادت BEHDAD

  13. سعید

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    عکس کامل ازش نداشتین بذارین؟اینا که همش نصفش تو آبه،تازه از پشتش هم که نذاشتید

  14. ارمان

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    خیلی خوبه برای عزیزانی که قصد خرید ماشین منطقه ازاد دارن یه انتخاب تمام عیاره هیچ کمو کثری نداره , لوکس با وقار کاربردی با قابلیت های زیاد هیچ جا ضایت نمیکنه به این میگن ماشین

  15. احسان

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    دوستان عزیز یک پیشنهاد دارم،قطعا از نظر اطلاعات فنی و دانش خودرو از همه شما عزیزان خیلی چیزا یاد میگیرم و همه شما عزیزان اطلاعات کاملتری نسبت به من دارین ولی سعی میکنم نظرات و تجربیات خودمو نسبت به ماشینی که دیدم یا سوار شدم در اختیارتون بزارم، در مورد میتسوبیشی ASX چون چندین بار سوار شدم نظرمو گفتم و خب کلی هم دیسلایک خوردم! چیزایی که گفتم تجربه شخصی خودم بود به نظرم همه دوستان باید تجربه خودشونو از ماشینایی که داشتن در اختیار بزارن تا همه استفاده کنیم و اگر خیلی ها نظر مخالف داشتن بدون تعصب علتشو بگن،، متاسفانه عزیزان از ترس دیسلایک نظرات واقعی خودشونو نمیگن و به تعریف و تمجید الکی از یه ماشین میپردازن.. فضای بحث رو با هم از این حالت تعریف و تمجید خارج کنیم به نظرم نقد و بررسی کاملتری میشه انجام داد، ببخشید طولانی شد با تشکر

    1. ارمان

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1303 ديدگاه)

      احسان جان واسه این دیس خوردی که گفتب اشغاله که واقعا نیست

  16. محمد

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باعرض سلام وخسته نباشید خدمت کاربران گرامی
    خواستم بپرسم بنده مایل به خرید پژو پارس هستم به نظر شما موتور1800 زانتیادست دومشو بگیرم یا صفر tu5
    با تشکر منتظر جواب هستم

  17. سامان

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دیسکاوری همیشه چهره خشک و مطمعنی داشت، عدم تقارن در درب انتهای ماشین، زوایای نسیتا 90 درجه، قد بلند و این جور مسائل تبدیلش میکرد به ماشینی دوست داشتنی که بدون جلب توجه انجام وظیفه میکرد.
    حالا چی داریم؟ دراشو بستن، یه شلنگ هوا هم انداختن توشو بادش کردن، یه مشتم کوبیدن رو سقفش و اینم شد ورژن جدید.
    نمیدونم ایووک رو زمانی طراحی کردن که دست چینیا بود و یا نه اما صرفا یک چینی میتونه بعد از یک سال نگاه کردن به ایووک خسته نشه و همچنان بگه فکرم درست بوده، این طرحا تاریخ مصرف دارن، سانتافه 2 سال ، ورا کروز 1 سال، گرنجور 2 سال تونست بدرخشه اما بعدش وقتشون تموم شد.
    تو این میون معدود طرح هایی از جمله کلاس E بنز بود که تونست هنرشو با ابداعات جدید فرم دادن بدنه تطبیق و بعد نشون بده، اونوقت سال 2013 رنجروور رو با تغییرات استادانه تر از کلاس E به روز میکنن اما اونقد خسته میشن که دیسکاوری رو چینیولایز میکنن(شایدم کوریولایز)
    واسه من که سالها آرزوی داشتن دیسکاوری رو داشتم حس بدیه.

  18. amin

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    همه چیش خوبه مخصوصا سیستم تعلیق اما برا این ماشین ی موتور قوی تر لازمه
    ی 8 سلندر یا 6 توربو نه 4 سیلندر 2 لیتری

  19. امیر

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (876 ديدگاه)

    عالی.عالی عالی

  20. AHMADREZA

    ۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    عالیه زیبا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا