لندروور-رنجروور

تجربه رانندگی با رنج‌روور LWB اتوبیوگرافی

رنج روور اولین بار در سال ۱۹۷۰ از سوی کمپانی لندروور به بازار عرضه شد. تا سال ۲۰۱۲ تنها سه نسل از این خودرو معرفی شده بود تا اینکه در این سال و در نمایشگاه بین‌المللی پاریس نسل چهارم این ماشین که با کد L405 شناخته می‌شود به همراه کابین لوکس تر، چهره به‌روز تر، و توانایی‌های آفرود و آنرود بیشتر رونمایی شد.

Land-Rover Range-Rover LWB 2014
Land-Rover Range-Rover LWB 2014
نسل چهارم این ماشین برای اولین بار در میان SUV ها دارای شاسی مونوکوک آلومینیومی است که وزن این ماشین را به نسبت نسل سوم ۴۲۰ کیلوگرم کاهش می‌دهد
Land-Rover Range-Rover LWB 2014
Land-Rover Range-Rover LWB 2014
مدلی که شرح تجربه رانندگی با آن را خواهید خواند از انواع lwb autobiography است که نسبت به مدل اورجینال حدود ۸ اینچ فاصله محوری بیشتر دارد تا سرنشینان ردیف دوم یا حتی ستارگان nba هم در آن احساس راحتی بکنند.
Land-Rover Range-Rover LWB 2014
Land-Rover Range-Rover LWB 2014
رنج‌روور سوپر چاجر مورد بحث دارای پیشرانه ای با مشخصات هشت سیلندر V شکل با ۵.۰ لیتر گنجایش، ۵۱۰ اسب بخار قدرت، ۴۶۱ پوند فوت یا ۶۲۵ نیوتون متر گشتاور، است و در همکاری با گیربکس ۸ سرعته ساخت ZF و سیستم چهارچرخ متحرک دائمی شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را تنها در عرض ۵.۵ ثانیه بر جای می‌گذارد و در نهایت به سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت بر ساعت می‌رسد.
Land-Rover Range-Rover LWB 2014
Land-Rover Range-Rover LWB 2014
سیستم تعلیق بادی به این خودرو اجازه می‌دهد تا ماشین، خودش را با هر نوع مسیری تطبیق بدهد از لاین سبقت اتوبان تا حتی رودخانه‌هایی با عمق ۹۰ سانتی‌متر در جنگل‌های آمازون.
Land-Rover Range-Rover LWB 2014
Land-Rover Range-Rover LWB 2014
در حال حاضر و در دومین سال از شروع تولید نسل چهارم، این ماشین در نوع lwb هم تولید می‌شود که همان‌طوری که ذکر شد ۸ اینچ یا ۲۰۳ میلی‌متر فاصله محوری بیشتری نسبت به مدل استاندارد دارد. ولی چون این افزایش تنها در درب‌های عقب و سقف اتفاق افتاده تنها با نگاه از کنار می‌توان به تفاوتش با نسخه اورجینال پی برد که این چیز بدی نیست.
Land-Rover Range-Rover LWB 2014
Land-Rover Range-Rover LWB 2014
با این شرایط، رنج‌روور شبیه به درشکه ای جعبه ای با رینگ‌های بزرگ ۲۱ اینچی و ده پره به نظر می‌رسد.
Land-Rover Range-Rover LWB 2014 Interior
Land-Rover Range-Rover LWB 2014 Interior
در داخل رنج روور نسخه اتوبیوگرافی از هیچ تلاشی برای لوکس به نظر رسیدن فروگذار نشده است. روکش صندلی‌های و رودری های تمام چرمی هم‌چنین آلومینیوم استفاده شده در داشبورد همگی حس لوکس بودن را منتقل می‌کنند
Land-Rover Range-Rover LWB 2014 Interior
Land-Rover Range-Rover LWB 2014 Interior
صندلی‌های جلو در بیست حالت و وضعیت قابل تنظیم شدن هستند و همچنین مجهز به گرم‌کن و سردکن و ماساژور شده‌اند تا راحتی را با تمام وجود حس کنید.
Land-Rover Range-Rover LWB 2014 Interior
Land-Rover Range-Rover LWB 2014 Interior
در داخل کابین همه چیز سر جای خودش قرار دارد و دست شما به ادوات به راحتی می‌رسد حتی اگر دست‌های کوتاهی داشته باشید.
Land-Rover Range-Rover LWB 2014 Interior
Land-Rover Range-Rover LWB 2014 Interior
استفاده از مانیتور مرکزی هم چندان سخت نیست و ماشین کابین بسیار ارگونومیکی دارد.
Land-Rover Range-Rover LWB 2014 Interior
Land-Rover Range-Rover LWB 2014 Interior
گودی مناسب صندلی و هم چنین شیشه‌های جانبی بزرگ هم دید به بیرون فوق‌العاده‌ای برایتان رقم می‌زنند. آینه‌های جانبی بزرگ و هم چنین سیستم تشخیص نقاط کور را هم به این‌ها اضافه کنید تا همه چیز بر وفق مراد بشود.
Land-Rover Range-Rover LWB 2014
Land-Rover Range-Rover LWB 2014
اما داستان اصلی در مدل‌های lwb مربوط به صندلی‌های عقب است جایی که می‌توانید با کمال آرامش روی صندلی‌های VIP آن لم داده و استراحت کنید بدون اینکه زانوانتان به صندلی‌های جلویی بخورد. مانند صندلی‌های جلو صندلی‌های عقب هم مجهز به تنظیم برقی، سردکن، گرم‌کن و ماساژور هستند و در ردیف عقب علاوه بر این‌ها می‌توان از سیستم تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم جداگانه برای نفرات استفاده کرد.
Land-Rover Range-Rover LWB 2014 Interior
Land-Rover Range-Rover LWB 2014 Interior
سقف پانورامیک هم در طول روز و شب دید عالی به آسمان برایتان به ارمغان می‌آورد.
Land-Rover Range-Rover LWB 2014
Land-Rover Range-Rover LWB 2014
در بخش فنی این ماشین دارای موتور ۸ سیلندر ۵.۰ لیتری پرخوران شده به‌وسیله ی سوپر شارژر با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۶۱ نیوتون متر گشتاور می‌باشد و گیربکس هم ۸ سرعته و ساخت ZF می‌باشد با این شرایط این ماشین مصرف سوختی به اندازه ۱۶.۸ لیتر در شهر و ۱۲.۴ لیتر در بزرگراه و ۱۴.۷ لیتر در حال ترکیبی اما در طول تست این ماشین ۱۳.۸ لیتر سوخت مصرف کرد که باید از نوع اکتان بالا باشد.
Land-Rover Range-Rover LWB 2014
Land-Rover Range-Rover LWB 2014
قیمت: تمام این قابلیت ها و امکانات ۱۴۳,۶۳۵ دلار قیمت دارند که برای این ماشین عالی است اما باید این را هم بدانیم که رنج روور استاندارد lwb تنها ۱۰۵,۳۰۰ دلار قیمت دارد و پکیج autobiography به تنهایی حدود ۳۶,.۸۰۰ دلار به قیمت ماشین اضافه می‌کند و اگر مایل به استفاده از سیستم هشدار تغیر لاین باشید ۶۴۰ دلار باید بپردازید. از رقبای قدر این ماشین هم می‌شود به مرسدس ML 363 AMG با موتور ۵.۵ لیتری و ۵۱۸ اسب بخاری و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۴.۷ ثانیه ای به همراه پورشه کاین توربو با انجین هشت سیلندر وی شکل با ۴.۸ لیتر حجم و ۵۰۰ اسب بخار قدرت و شتاب ۴.۴ ثانیه ای اشاره کرد.
کمپانی لندروور
مدل ۲۰۱۴
پیشرانه V8 SUPERCHARGED
قدرت ۵۱۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۵ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۶۰ مایل ۵.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۴۰ MPH

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

فرید

فرید حنیفه زاده، علاقه مند و نویسنده مطالب خودرو

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. تلاشان

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از انگلیس جماعت خوشم نمیاد.
    بنابراین از اتومبیلاشون هم خوشم نمیاد

    موافقم 1
    مخالفم 3
  2. یونس

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (100 ديدگاه)

    آقایون این لینک رو حتما نگاه کنید.
    فکم افتاد وقتی دیدم.
    http://www.bama.ir/car/details-2-1822087/2014-pontiac-transam-for-sale
    ولی در اینترنت سرچ کردم وجود خارجی نداره.

  3. Zonda R

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    @.F
    رنجرور احتیاج به تعریف نداره
    اسمش گویایه تمام انچه که باید هست
    بعد از ایووک لندرور یه رنسانس رو تو طراحی تجربه کرد که هم لندرور هم رنجرور
    مسیره تکامل رو طی میکنن
    اما نکته اینه
    که ایا suv بهتر از رنجرور هست یا رنجرور بهترینه؟؟؟اگه نیست یا هست با نظرتون بگید
    هم تو انرود هم افرود

    1. saeed.shariati

      ۵ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (477 ديدگاه)

      اول بخاطر نمای جانبی اش که کشیده اس یکم خورد تو ذوقم
      ولی وقتی صندلی های عقبش رو دیدم تو افق محو شدم ماشالا مبارک صاحباش باشه
      زوندا داداش رنسانس رو خیلی خوب اومدی راستی این@.fکه اول کامنتت مینویسی یعنی چی?

      1. Zonda R

        ۵ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        @.F
        سعید عزیز
        @.F حروف اول اسممه
        توجهت به نکات ریز قابله تحسینه
        سپاسگزارم

      2. mory

        ۵ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (418 ديدگاه)

        متاسفانه پیچوندن صفو از بچگی یاد گرفتید فراموشتونم نمیشه؟

        تازه از عدل و عدالتم دم می زنید

        چرا تو کامنت اول نظر میدید آخه

        خودتون نمیدونید با خودتون چند چندین

    2. CAPITALIST

      ۵ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (64 ديدگاه)

      عجب ماشین قدرتمندی آرزومه سوارش بشم

    3. Zonda R

      ۵ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      رنجرور اسپرت lwb++++++++
      مرسدس بنز G ———-

      1. مک میسل

        ۵ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2706 ديدگاه)

        رنج روور ماشین افرودی هست،ولی افرود=اف جی کروز
        رنجرور مشخصات لوکس و افرود رو با هم داره…

        1. مک میسل

          ۵ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (2706 ديدگاه)

          من یدونه از اینا میخوام:(
          به من یدونه بدید اگر کسی داره قول میدم اگر بده هر روز هر جا که خواست بره ببرمش به مدت5سال..یعنی اگر یدونه از اینا برام بگیره 5سال با ماشینش این ور اونورمیبرمش وکلا این ماشینو20سال نگه میدارم…
          نصف پولش هم حساب میکنم….

        2. مصطفی

          ۵ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (450 ديدگاه)

          مک میسل جان قیمتش حدودای 1 میلیاردی هست چی می گی تو؟!

        3. مک میسل

          ۵ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (2706 ديدگاه)

          اصن تو ایران میاد مصطفی که تو میگی 1میلیارد هست؟؟؟
          منظورم از این کامنت خوب بودن ماشینش بود!!!

        4. مصطفی

          ۵ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (450 ديدگاه)

          ولی داداش ما تو منطقه پلاک اروندیم اگه خواستی برات می گیرم ها!

        5. مک میسل

          ۵ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (2706 ديدگاه)

          نه داداش مصطفی ممنون اگر بخواییم میرم تبریز از این بهترشو میگیرم تازه تبریز خونه هم داریم

  4. slr722

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    ارزوم این ماشینه… حرف نداره حرف نداره…

    تو عباس اباد یه دونه پلاک شده اورده بودن.

    سفید مدل 2005 …اما میگفت 750 تومان…

  5. مهدی 911

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (459 ديدگاه)

    نظر سنجی رنجروور همین مدل=لایک پورشه کاین توربو=دیس

  6. علی

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (255 ديدگاه)

    یعنی این طراحی قسمت صندلی های عقبش قسمت vipمنو کشته مخصوص موس میانی صندلی های عقب.

  7. مهدی 911

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (459 ديدگاه)

    یکی دیگه رنجوور=لایک bmwx5=دیس

  8. مهدی 911

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (459 ديدگاه)

    یکی دیگه رنج اوور=لایک ml63amg=دیس

  9. علی آهنگر

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (375 ديدگاه)

    کتک خورده ی این دوربینای جانبی و اون حسگر محوراشم

  10. مصطفی

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    رنج رور خودرویی برای مجاجویان…(البته پولداراشون ما که نمی تونیم سوار بشیم!)

    1. مک میسل

      ۵ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      من برم المان یدونه از اینا میگیرم

  11. مصطفی

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    من برم امریکا یکی از اینا می گیرم.آلمان واسه این ماشین جای خوبی نیست.امریکا خوبه به دلیل داشتن مسیر های خراب و کوهستان و غیره.

    1. مک میسل

      ۵ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      راس میگی این ماشین برای ایران هم خوبه منتها به دلایلی………….
      خودتون میدونید

  12. ali

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    صندلی های عقبش شبیه هتله

  13. محمد

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    لندرور و رنجرور ماشین های بسیار عالی و دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و بدور از هیچ گونه اغراق است درطی سالهای طولانی نیز اصالت خود را حفظ کرده اند و هیچ گونه خطوط اضافه بر روی بدنه ماشین وجود ندارد و آن چیزی هم که هست طبق سیاست خاصی طراحی شده است و استفاده از هرگونه آپشنهای بیهوده و گیج کننده در آن پرهیز شده است

  14. Just germany...

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (264 ديدگاه)

    دوستان یه سوال دارم خواهشا جوابمو بدین
    رنجرور ایوک از لحاظ آفرود در چه سطحی هستش؟
    در حد و اندازه ی پرادو هستش تو آفرود؟

    1. محمد

      ۵ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (232 ديدگاه)

      خیر کوچکتر است یک چیزی در حد سانتافه است

    2. Arman

      ۲۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      یه سیستم تنظیم هوشمند محور داره که باعث میشه چرخ ها به بهترین شکل به زمین بچسبند و یه سیستم هم داره که باعث میشه ماشین در مسیر هایی که استحکاک کافی برای حرکت نداره از بکسوات کردن چرخها جلوگیری و به یه اندازه معیین نیرو رو به هر چرخ اعمال می کنه یه سیستم هم داره که اگه به خوای تو آب بری میزان عمق آب و توانایی ماشین برای عبور رو نشون میده تازه دف عقب هم مجهز به دیفیوزر هست که مانع سر خوردن ماشین سر پیچ میشه این آپشن تو ماشین هایی مثل پاگانی ، زندا، لکسوس lfa و دیگر سوپر اسپرت ها هست خلاصه مبارک صاحب ها شون باشه
      این جا هم میان واسه ما کاپرا ، جک s5 وارد میکنن

  15. محمد

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    یک ضرب المثل انگلیسی هست که می گه (هنوز آنقدر پول دار نشده ام که کالای ارزان بخرم)…….

  16. فرهاد

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (378 ديدگاه)

    پدال یه جا نوشتی گشتاور 461 بعد نو مشخصات نوشتی 625!!!

    1. سردبیر

      ۶ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (761 ديدگاه)

      با سلام و سپاس از دقت نطر شما. عدد اول به واحد پاوند فوت بود که این عبارت جا افتاده بود. اصلاح گردید.

  17. محمد

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    ماشین انگلیسی یک برند باارزش است که هرچقدر از عمرش میگذرد باارزش تر می شود

    1. Jay Gatsby

      ۶ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (51 ديدگاه)

      یه چی تو مایه های قالی کرمون خودمون

  18. محمد

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    در انگلیس هر منزل مسکونی 300 عمر میکند و فقط هر از گاهی آن را تعمیر میکنند آنها همین دیدگاه را در صنعت خودرو سازی هم دارند اما نه برای 300 سال برای 30 سال

  19. احسان آرسنالی

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1949 ديدگاه)

    دوستان همچنان به کامنت های بیخودتون ادامه بدین واقعا که

    1. Jay Gatsby

      ۶ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (51 ديدگاه)

      خوب برادر من جز تعریف کردن و نشون دادن احساسات باید چیکار کرد ! مثلا منه جوجه ماشین باز بیام عیب و ایراد بگیرم از یه شرکت به این عظمت ؟؟؟
      بعدشم یه چیزی چرا اینجا هرکی تعداد کامنتاش میره بالا دیگه خودشونو صاحب سایت میدونن ؟ که اره بابا من منم تو هم بدو تا به ما برسی ! من یه ساله میام پدال ولی جدیدا کامنت میزارم ! قبلا فضا خیلی خیلی دوستانه تر بود همه کنار هم میگفتن و از صحبتای هم استفاده میکردن الان دیگه خبری از اون موقع نیست تعداد کامنتا شده معیار بزرگی طرف کامنتاش از 500 و 1000 که زد بالا دیگه هیچی دیگه من آنم که رستم بود پهلوان همه از من حرف شنوی داشته باشین یه واژه ای هم هست برا اینجور آدما زشته بخوام بگم دراگون تو پس های قبل خیلی حرفای دل منو زد….
      کاش پدال بشه همون پدال قدیم با همون بچه ها و صمیمیت قدیم….
      پدال عزیز لطفا تاییدش کن توهینی هیچی هم توش نیست فقط حرفی بود که لازم دیدم بگم دیگه طاقت نیاوردم ممنون

      1. احسان آرسنالی

        ۶ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (1949 ديدگاه)

        منظورم مک مسیل بود 400 تا کامنت داده پشت سرهم که چی?? شما هم زود احساساتی نشو قبلش یه کم فکر کن یه لیوان آب بخور بعد تایپ کن

  20. Jay Gatsby

    ۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (51 ديدگاه)

    وای من زمین خورده ی لندرورم ! از همون دیفندر بگیییییییر بیا بالا همشون یه حس قدرت خاصی دارن که منتقل میکنن به آدم

  21. مرتضی

    ۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    صندلی های عقبش به شدت سبک و سیاق(صیاق؟!) آلمانی داره!!!!

  22. parseh net30

    ۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    لامصب ماشین نیست.هتل مجلله. ولی اینجور خودرو ها اول واسشون امکاناتو رفاهیات مهمه بعد باقی مشخصات خودرو

  23. REZA . JUST HYUNDAI

    ۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1406 ديدگاه)

    تا حالا suv به این لوکسی ندیدم
    از هر نظر بهترینه

  24. ASADI

    ۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (266 ديدگاه)

    داخلش لوکسه خیلی خوشگله اما عقبش زشته

  25. یه پسر

    ۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1134 ديدگاه)

    رنج رووور چیزی تحت عنوان تیم طراحی داره ؟

    نه وجدانا

    من هر چی ماشین ازش دیدم این شکلی بود

    نه اینکه قشنگ نباشه ولی تکراری که هست

    1. amin

      ۸ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (117 ديدگاه)

      نه داداش من … بی ام و تیم طراحی داره که طراحی داخلی همه ماشیناش عینه همه ! پورشه هم که دیگه بماند !!!
      من خودم بنز رو تو طراحی قبول دارم : نه مثه هیوندا و کیا طراحیش رو مرتب تغییر میده نه مثه بی ام و و پورشه که نمیشه ماشینای جدید و قدیمش رو از هم تشخیص داد!

  26. یاسین

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    یونس جان اون پونتیاک نیست کامارویی که کیت پونتیاک روش نصبه !

    ویدیوشو دیدم !

  27. REZA . JUST TOYOTA

    ۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1406 ديدگاه)

    طراحی چراغ های عقبش می تونست خیلی بهتر باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا