رنج روور اولین بار در سال ۱۹۷۰ از سوی کمپانی لندروور به بازار عرضه شد. تا سال ۲۰۱۲ تنها سه نسل از این خودرو معرفی شده بود تا اینکه در این سال و در نمایشگاه بینالمللی پاریس نسل چهارم این ماشین که با کد L405 شناخته میشود به همراه کابین لوکس تر، چهره بهروز تر، و تواناییهای آفرود و آنرود بیشتر رونمایی شد.
نسل چهارم این ماشین برای اولین بار در میان SUV ها دارای شاسی مونوکوک آلومینیومی است که وزن این ماشین را به نسبت نسل سوم ۴۲۰ کیلوگرم کاهش میدهد مدلی که شرح تجربه رانندگی با آن را خواهید خواند از انواع lwb autobiography است که نسبت به مدل اورجینال حدود ۸ اینچ فاصله محوری بیشتر دارد تا سرنشینان ردیف دوم یا حتی ستارگان nba هم در آن احساس راحتی بکنند. رنجروور سوپر چاجر مورد بحث دارای پیشرانه ای با مشخصات هشت سیلندر V شکل با ۵.۰ لیتر گنجایش، ۵۱۰ اسب بخار قدرت، ۴۶۱ پوند فوت یا ۶۲۵ نیوتون متر گشتاور، است و در همکاری با گیربکس ۸ سرعته ساخت ZF و سیستم چهارچرخ متحرک دائمی شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را تنها در عرض ۵.۵ ثانیه بر جای میگذارد و در نهایت به سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت بر ساعت میرسد. سیستم تعلیق بادی به این خودرو اجازه میدهد تا ماشین، خودش را با هر نوع مسیری تطبیق بدهد از لاین سبقت اتوبان تا حتی رودخانههایی با عمق ۹۰ سانتیمتر در جنگلهای آمازون. در حال حاضر و در دومین سال از شروع تولید نسل چهارم، این ماشین در نوع lwb هم تولید میشود که همانطوری که ذکر شد ۸ اینچ یا ۲۰۳ میلیمتر فاصله محوری بیشتری نسبت به مدل استاندارد دارد. ولی چون این افزایش تنها در دربهای عقب و سقف اتفاق افتاده تنها با نگاه از کنار میتوان به تفاوتش با نسخه اورجینال پی برد که این چیز بدی نیست. با این شرایط، رنجروور شبیه به درشکه ای جعبه ای با رینگهای بزرگ ۲۱ اینچی و ده پره به نظر میرسد. در داخل رنج روور نسخه اتوبیوگرافی از هیچ تلاشی برای لوکس به نظر رسیدن فروگذار نشده است. روکش صندلیهای و رودری های تمام چرمی همچنین آلومینیوم استفاده شده در داشبورد همگی حس لوکس بودن را منتقل میکنند صندلیهای جلو در بیست حالت و وضعیت قابل تنظیم شدن هستند و همچنین مجهز به گرمکن و سردکن و ماساژور شدهاند تا راحتی را با تمام وجود حس کنید. در داخل کابین همه چیز سر جای خودش قرار دارد و دست شما به ادوات به راحتی میرسد حتی اگر دستهای کوتاهی داشته باشید. استفاده از مانیتور مرکزی هم چندان سخت نیست و ماشین کابین بسیار ارگونومیکی دارد. گودی مناسب صندلی و هم چنین شیشههای جانبی بزرگ هم دید به بیرون فوقالعادهای برایتان رقم میزنند. آینههای جانبی بزرگ و هم چنین سیستم تشخیص نقاط کور را هم به اینها اضافه کنید تا همه چیز بر وفق مراد بشود. اما داستان اصلی در مدلهای lwb مربوط به صندلیهای عقب است جایی که میتوانید با کمال آرامش روی صندلیهای VIP آن لم داده و استراحت کنید بدون اینکه زانوانتان به صندلیهای جلویی بخورد. مانند صندلیهای جلو صندلیهای عقب هم مجهز به تنظیم برقی، سردکن، گرمکن و ماساژور هستند و در ردیف عقب علاوه بر اینها میتوان از سیستم تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم جداگانه برای نفرات استفاده کرد. سقف پانورامیک هم در طول روز و شب دید عالی به آسمان برایتان به ارمغان میآورد. در بخش فنی این ماشین دارای موتور ۸ سیلندر ۵.۰ لیتری پرخوران شده بهوسیله ی سوپر شارژر با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۶۱ نیوتون متر گشتاور میباشد و گیربکس هم ۸ سرعته و ساخت ZF میباشد با این شرایط این ماشین مصرف سوختی به اندازه ۱۶.۸ لیتر در شهر و ۱۲.۴ لیتر در بزرگراه و ۱۴.۷ لیتر در حال ترکیبی اما در طول تست این ماشین ۱۳.۸ لیتر سوخت مصرف کرد که باید از نوع اکتان بالا باشد. قیمت: تمام این قابلیت ها و امکانات ۱۴۳,۶۳۵ دلار قیمت دارند که برای این ماشین عالی است اما باید این را هم بدانیم که رنج روور استاندارد lwb تنها ۱۰۵,۳۰۰ دلار قیمت دارد و پکیج autobiography به تنهایی حدود ۳۶,.۸۰۰ دلار به قیمت ماشین اضافه میکند و اگر مایل به استفاده از سیستم هشدار تغیر لاین باشید ۶۴۰ دلار باید بپردازید. از رقبای قدر این ماشین هم میشود به مرسدس ML 363 AMG با موتور ۵.۵ لیتری و ۵۱۸ اسب بخاری و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۴.۷ ثانیه ای به همراه پورشه کاین توربو با انجین هشت سیلندر وی شکل با ۴.۸ لیتر حجم و ۵۰۰ اسب بخار قدرت و شتاب ۴.۴ ثانیه ای اشاره کرد.کمپانی | لندروور |
مدل | ۲۰۱۴ |
پیشرانه | V8 SUPERCHARGED |
قدرت | ۵۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر |
شتاب ۰ تا ۶۰ مایل | ۵.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۴۰ MPH |
تلاشان
۵ آبان ۱۳۹۳از انگلیس جماعت خوشم نمیاد.
بنابراین از اتومبیلاشون هم خوشم نمیاد
یونس
۵ آبان ۱۳۹۳آقایون این لینک رو حتما نگاه کنید.
فکم افتاد وقتی دیدم.
http://www.bama.ir/car/details-2-1822087/2014-pontiac-transam-for-sale
ولی در اینترنت سرچ کردم وجود خارجی نداره.
Zonda R
۵ آبان ۱۳۹۳@.F
رنجرور احتیاج به تعریف نداره
اسمش گویایه تمام انچه که باید هست
بعد از ایووک لندرور یه رنسانس رو تو طراحی تجربه کرد که هم لندرور هم رنجرور
مسیره تکامل رو طی میکنن
اما نکته اینه
که ایا suv بهتر از رنجرور هست یا رنجرور بهترینه؟؟؟اگه نیست یا هست با نظرتون بگید
هم تو انرود هم افرود
saeed.shariati
۵ آبان ۱۳۹۳اول بخاطر نمای جانبی اش که کشیده اس یکم خورد تو ذوقم
ولی وقتی صندلی های عقبش رو دیدم تو افق محو شدم ماشالا مبارک صاحباش باشه
زوندا داداش رنسانس رو خیلی خوب اومدی راستی این@.fکه اول کامنتت مینویسی یعنی چی?
Zonda R
۵ آبان ۱۳۹۳@.F
سعید عزیز
@.F حروف اول اسممه
توجهت به نکات ریز قابله تحسینه
سپاسگزارم
mory
۵ آبان ۱۳۹۳متاسفانه پیچوندن صفو از بچگی یاد گرفتید فراموشتونم نمیشه؟
تازه از عدل و عدالتم دم می زنید
چرا تو کامنت اول نظر میدید آخه
خودتون نمیدونید با خودتون چند چندین
CAPITALIST
۵ آبان ۱۳۹۳عجب ماشین قدرتمندی آرزومه سوارش بشم
…
Zonda R
۵ آبان ۱۳۹۳@.F
رنجرور اسپرت lwb++++++++
مرسدس بنز G ———-
مک میسل
۵ آبان ۱۳۹۳رنج روور ماشین افرودی هست،ولی افرود=اف جی کروز
رنجرور مشخصات لوکس و افرود رو با هم داره…
مک میسل
۵ آبان ۱۳۹۳من یدونه از اینا میخوام:(
به من یدونه بدید اگر کسی داره قول میدم اگر بده هر روز هر جا که خواست بره ببرمش به مدت5سال..یعنی اگر یدونه از اینا برام بگیره 5سال با ماشینش این ور اونورمیبرمش وکلا این ماشینو20سال نگه میدارم…
نصف پولش هم حساب میکنم….
مصطفی
۵ آبان ۱۳۹۳مک میسل جان قیمتش حدودای 1 میلیاردی هست چی می گی تو؟!
مک میسل
۵ آبان ۱۳۹۳اصن تو ایران میاد مصطفی که تو میگی 1میلیارد هست؟؟؟
منظورم از این کامنت خوب بودن ماشینش بود!!!
مصطفی
۵ آبان ۱۳۹۳ولی داداش ما تو منطقه پلاک اروندیم اگه خواستی برات می گیرم ها!
مک میسل
۵ آبان ۱۳۹۳نه داداش مصطفی ممنون اگر بخواییم میرم تبریز از این بهترشو میگیرم تازه تبریز خونه هم داریم
slr722
۵ آبان ۱۳۹۳ارزوم این ماشینه… حرف نداره حرف نداره…
تو عباس اباد یه دونه پلاک شده اورده بودن.
سفید مدل 2005 …اما میگفت 750 تومان…
مهدی 911
۵ آبان ۱۳۹۳نظر سنجی رنجروور همین مدل=لایک پورشه کاین توربو=دیس
علی
۵ آبان ۱۳۹۳یعنی این طراحی قسمت صندلی های عقبش قسمت vipمنو کشته مخصوص موس میانی صندلی های عقب.
مهدی 911
۵ آبان ۱۳۹۳یکی دیگه رنجوور=لایک bmwx5=دیس
مهدی 911
۵ آبان ۱۳۹۳یکی دیگه رنج اوور=لایک ml63amg=دیس
علی آهنگر
۵ آبان ۱۳۹۳کتک خورده ی این دوربینای جانبی و اون حسگر محوراشم
مصطفی
۵ آبان ۱۳۹۳رنج رور خودرویی برای مجاجویان…(البته پولداراشون ما که نمی تونیم سوار بشیم!)
مک میسل
۵ آبان ۱۳۹۳من برم المان یدونه از اینا میگیرم
مصطفی
۵ آبان ۱۳۹۳من برم امریکا یکی از اینا می گیرم.آلمان واسه این ماشین جای خوبی نیست.امریکا خوبه به دلیل داشتن مسیر های خراب و کوهستان و غیره.
مک میسل
۵ آبان ۱۳۹۳راس میگی این ماشین برای ایران هم خوبه منتها به دلایلی………….
خودتون میدونید
ali
۵ آبان ۱۳۹۳صندلی های عقبش شبیه هتله
محمد
۵ آبان ۱۳۹۳لندرور و رنجرور ماشین های بسیار عالی و دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و بدور از هیچ گونه اغراق است درطی سالهای طولانی نیز اصالت خود را حفظ کرده اند و هیچ گونه خطوط اضافه بر روی بدنه ماشین وجود ندارد و آن چیزی هم که هست طبق سیاست خاصی طراحی شده است و استفاده از هرگونه آپشنهای بیهوده و گیج کننده در آن پرهیز شده است
Just germany...
۵ آبان ۱۳۹۳دوستان یه سوال دارم خواهشا جوابمو بدین
رنجرور ایوک از لحاظ آفرود در چه سطحی هستش؟
در حد و اندازه ی پرادو هستش تو آفرود؟
محمد
۵ آبان ۱۳۹۳خیر کوچکتر است یک چیزی در حد سانتافه است
Arman
۲۱ آذر ۱۳۹۴یه سیستم تنظیم هوشمند محور داره که باعث میشه چرخ ها به بهترین شکل به زمین بچسبند و یه سیستم هم داره که باعث میشه ماشین در مسیر هایی که استحکاک کافی برای حرکت نداره از بکسوات کردن چرخها جلوگیری و به یه اندازه معیین نیرو رو به هر چرخ اعمال می کنه یه سیستم هم داره که اگه به خوای تو آب بری میزان عمق آب و توانایی ماشین برای عبور رو نشون میده تازه دف عقب هم مجهز به دیفیوزر هست که مانع سر خوردن ماشین سر پیچ میشه این آپشن تو ماشین هایی مثل پاگانی ، زندا، لکسوس lfa و دیگر سوپر اسپرت ها هست خلاصه مبارک صاحب ها شون باشه
این جا هم میان واسه ما کاپرا ، جک s5 وارد میکنن
محمد
۵ آبان ۱۳۹۳یک ضرب المثل انگلیسی هست که می گه (هنوز آنقدر پول دار نشده ام که کالای ارزان بخرم)…….
فرهاد
۵ آبان ۱۳۹۳پدال یه جا نوشتی گشتاور 461 بعد نو مشخصات نوشتی 625!!!
سردبیر
۶ آبان ۱۳۹۳با سلام و سپاس از دقت نطر شما. عدد اول به واحد پاوند فوت بود که این عبارت جا افتاده بود. اصلاح گردید.
محمد
۵ آبان ۱۳۹۳ماشین انگلیسی یک برند باارزش است که هرچقدر از عمرش میگذرد باارزش تر می شود
Jay Gatsby
۶ آبان ۱۳۹۳یه چی تو مایه های قالی کرمون خودمون
محمد
۵ آبان ۱۳۹۳در انگلیس هر منزل مسکونی 300 عمر میکند و فقط هر از گاهی آن را تعمیر میکنند آنها همین دیدگاه را در صنعت خودرو سازی هم دارند اما نه برای 300 سال برای 30 سال
احسان آرسنالی
۵ آبان ۱۳۹۳دوستان همچنان به کامنت های بیخودتون ادامه بدین واقعا که
Jay Gatsby
۶ آبان ۱۳۹۳خوب برادر من جز تعریف کردن و نشون دادن احساسات باید چیکار کرد ! مثلا منه جوجه ماشین باز بیام عیب و ایراد بگیرم از یه شرکت به این عظمت ؟؟؟
بعدشم یه چیزی چرا اینجا هرکی تعداد کامنتاش میره بالا دیگه خودشونو صاحب سایت میدونن ؟ که اره بابا من منم تو هم بدو تا به ما برسی ! من یه ساله میام پدال ولی جدیدا کامنت میزارم ! قبلا فضا خیلی خیلی دوستانه تر بود همه کنار هم میگفتن و از صحبتای هم استفاده میکردن الان دیگه خبری از اون موقع نیست تعداد کامنتا شده معیار بزرگی طرف کامنتاش از 500 و 1000 که زد بالا دیگه هیچی دیگه من آنم که رستم بود پهلوان همه از من حرف شنوی داشته باشین یه واژه ای هم هست برا اینجور آدما زشته بخوام بگم دراگون تو پس های قبل خیلی حرفای دل منو زد….
کاش پدال بشه همون پدال قدیم با همون بچه ها و صمیمیت قدیم….
پدال عزیز لطفا تاییدش کن توهینی هیچی هم توش نیست فقط حرفی بود که لازم دیدم بگم دیگه طاقت نیاوردم ممنون
احسان آرسنالی
۶ آبان ۱۳۹۳منظورم مک مسیل بود 400 تا کامنت داده پشت سرهم که چی?? شما هم زود احساساتی نشو قبلش یه کم فکر کن یه لیوان آب بخور بعد تایپ کن
Jay Gatsby
۶ آبان ۱۳۹۳وای من زمین خورده ی لندرورم ! از همون دیفندر بگیییییییر بیا بالا همشون یه حس قدرت خاصی دارن که منتقل میکنن به آدم
مرتضی
۶ آبان ۱۳۹۳صندلی های عقبش به شدت سبک و سیاق(صیاق؟!) آلمانی داره!!!!
parseh net30
۶ آبان ۱۳۹۳لامصب ماشین نیست.هتل مجلله. ولی اینجور خودرو ها اول واسشون امکاناتو رفاهیات مهمه بعد باقی مشخصات خودرو
REZA . JUST HYUNDAI
۶ آبان ۱۳۹۳تا حالا suv به این لوکسی ندیدم
از هر نظر بهترینه
ASADI
۶ آبان ۱۳۹۳داخلش لوکسه خیلی خوشگله اما عقبش زشته
یه پسر
۶ آبان ۱۳۹۳رنج رووور چیزی تحت عنوان تیم طراحی داره ؟
نه وجدانا
من هر چی ماشین ازش دیدم این شکلی بود
نه اینکه قشنگ نباشه ولی تکراری که هست
amin
۸ آبان ۱۳۹۳نه داداش من … بی ام و تیم طراحی داره که طراحی داخلی همه ماشیناش عینه همه ! پورشه هم که دیگه بماند !!!
من خودم بنز رو تو طراحی قبول دارم : نه مثه هیوندا و کیا طراحیش رو مرتب تغییر میده نه مثه بی ام و و پورشه که نمیشه ماشینای جدید و قدیمش رو از هم تشخیص داد!
یاسین
۸ آبان ۱۳۹۳یونس جان اون پونتیاک نیست کامارویی که کیت پونتیاک روش نصبه !
ویدیوشو دیدم !
REZA . JUST TOYOTA
۹ آبان ۱۳۹۳طراحی چراغ های عقبش می تونست خیلی بهتر باشه