لندروور-رنجروور

لندروور دیسکاوری اسپرت، مرکب کاشفان

نسل جدید لندروور دیسکاوری اسپرت، قبل از پرده‌برداری رسمی در نمایشگاه پاریس، رونمایی شد. خودرویی که می‌تواند، باز هم توجهات را به سوی این برند هندی-انگلیسی معطوف نماید.

New Land Rover Discovery Sport
New Land Rover Discovery Sport
لندروور دیسکاوری اسپرت، جایگزین مستقیم فریلندر می‌باشد. اما با اندازه‌ای بزرگ‌تر و لوکس‌تر. طراحی دیسکاوری جدید، شباهت زیادی به برادران لوکس رنجروور پیدا کرده است و به نوعی می‌توان آن را رنجروور ساده و ارزان قلمداد کرد. با این وجود، طراحی دیسکاوری اسپرت، جذاب و دل‌نشین است.
New Land Rover Discovery Sport
New Land Rover Discovery Sport
سابقه دیسکاوری به سال ۱۹۸۹ باز می‌گردد. این SUV متوسط لوکس با قابلیت‌های آفرود بالایش شناخته می‌شد. در مجموع چهار نسل از این خودرو ساخته شده که آخرین نسل آن LR4 از سال ۲۰۱۰ به بازار آمده است.
New Land Rover Discovery Sport
New Land Rover Discovery Sport
قسمت جلوی خودرو با فرم تخم‌مرغی و آئرودینامیک خود، کاملاً متمایز از تمام شاسی بلندهای شرکت‌های رقیب است و به آسانی با یک نگاه شناخته می‌شود. فرم چراغ‌ها و جلوپنجره با شبکه مشکی رنگ، شباهت زیادی به رنجروورها دارد. با این وجود تفاوت ظاهری این مدل با دیسکاوری معمولی فعلی، مثل مقایسه یک جعبه با یک چمدان است! چهره چابک و مدرن دیسکاوری اسپرت قابل قیاس با مدل‌های قبلی نیست. درب عقب و سقف پله‌ای شکل نیز از این مدل رخت بربسته‌اند.
New Land Rover Discovery Sport
New Land Rover Discovery Sport
دیسکاوری جدید بزرگ‌تر از فریلندر ۲ می‌باشد در حالی که در نگاه اول شاید این‌گونه به نظر نرسد. طول این خودرو ۹۰ میلی‌متر افزوده شده و به ۴۵۹۰ میلی‌متر رسیده و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۷۴۱ میلی‌متر می‌باشد. ویژگی خاصی که آن را از رقبای آلمانی متمایز می‌کند، صندلی‌های ۵+۲ آن می‌باشد که حالت استادیومی صندلی‌های عقب با ارتفاع ۵ سانتی‌متر بالاتر از ردیف نخست و قابلیت تا شدن با نسبت ۶۰/۴۰ و لغزش به میزان ۱۶ سانتی‌متر به جلو و عقب باعث می‌گردد تا علاوه بر راحتی استفاده، فضای پای سرنشینان ردیف دوم تا ۱۰۱۱ میلی‌متر نیز افزایش یابد.
می‌توان گفت که ویژگی‌های آفرود به دیسکاوری بازگشته‌اند. فاصله کف خودرو از زمین، ۲۱۲ میلی‌متر است. و به راحتی از شیب ۴۵ درجه بالا می‌رود. پیش‌آمدگی سپرها نیز نسبت به چرخ‌ها کم است و زاویه ورود و خروج را به تپه و ناهمواری، افزایش می‌دهد. این خودرو روی پلتفرم اصلاح شده رنجروور اووک قرار می‌گیرد. فولاد با مقاومت بالا و آلومینیوم سبک وزن، در بدنه، شاسی و سیستم تعلیق مورد استفاده قرار گرفته‌اند. فرمان الکتریکی و تعلیق عقب مولتی لینک هم باعث آسایش بیشتر شده‌اند.
New Land Rover Discovery Sport Interior
New Land Rover Discovery Sport Interior
درون کابین دیسکاوری جدید، طراحی لوکس، ساده و آشنایی را خواهید یافت. هواکش‌های دایره‌ای شکل دوباره جای خود را به انواع مستطیلی داده‌اند. استفاده از آلومینیوم برس خورده و روکش چرم دوخته شده و تریم دو رنگ، جذابیت کابین را افزوده‌اند. سقف بازشوی پانوراما هم چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت. با این وجود طراحی داخلی نسبت به رقبای دیگر، نکته مثبتی را به نمایش نمی‌گذارد.
جگوار-لندروور برای این خودروی SUV معروف انگلیسی از امکانات و رفاه، چیزی کم نگذاشته است. همه آن چیزهایی که در یک خودروی مدرن امروزی ممکن است بیابید، در این جا هم استفاده شده‌اند. یک سیستم سرگرمی با صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی که با سیستم ناوبری ماهواره‌ای و سیستم صوتی ادغام شده، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای و بخارزدای اتوماتیک شیشه‌ها، سیستم‌های کمکی راننده مانند هشدار خروج از خط، سیستم ترمز خودکار اضطراری، سیستم کمکی یدک‌کش، کروز کنترل تطبیقی و امکاناتی از این قبیل را در دیسکاوری خواهید یافت.
در آمریکا برای دیسکاوری از همان موتور ۲.۰ لیتری توربو شارژر اووک با قدرت ۲۴۰ اسب بخار و گشتاور ۳۳۹ نیوتن‌متر همراه با گیربکس ۹ سرعته خودکار و انتقال نیرو به هر چهار چرخ استفاده می‌شود. در بازارهای اروپا می‌توان موتور ۲.۲ لیتری توربو دیزل ۱۸۷ اسبی را نیز دریافت نمود. موتورهای توربو دیزل علاوه بر گیربکس ۹ سرعته با یک گیربکس شش سرعته دستی و به صورت دیفرانسیل عقب نیز ارائه می‌شوند.
New Land Rover Discovery Sport
New Land Rover Discovery Sport
یکی از آزمون‌های دشواری که دیسکاوری گذرانده، تست آب می‌باشد که خودرو به مدت ۳۰ دقیقه با درهای باز درون آب قرار می‌گیرد و سپس توانایی آن برای راه افتادن مجدد و حرکت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. [jwplayer mediaid=”۸۶۱۳۱″] رقبای دیسکاوری جدید را باید ب‌ام‌و X3، آئودی Q5 و مرسدس GLK دانست. قیمت آن هم از زیر ۴۰ هزار دلار آغاز می شود. باید دید آیا این خودرو می تواند رقیبی شایسته برای از میدان بدر کردن رقبا باشد یا خیر. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. saeed

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    چیزی وجود نداره که بشه این رو وصف کرد.

    1. فورد

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (885 ديدگاه)

      خیلی خوبه جلوش از عقبش بهتره در کل از ماشینای انگلیسی فقط از همین کارخونه لندروور خوشم میاد

      1. Hooman

        ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (64 ديدگاه)

        سلام در مورد Lease کمپانیای اتومبیل خارجی ، آیا این درسته که با لیزینگ ما فرق میکنه ، مالکیت خودرو چطور منتقل میشه؟

        1. Hooman

          ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (64 ديدگاه)

          ممنون از ایمیلت ،ممنون از توضیحاتت طاهر جان

        2. mohsen

          ۱۴ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (23 ديدگاه)

          لیز تو آمریکا حداقل به این صورته که ماشین مورد نظرتو با قیمتی خیلی پایین ( مثلا ماهیانه ۱۲۵ دلار برای اپتیما یا ۳۵۰ دلار برای مرسدس کلاس e ) به مدت ۶ سال اجاره میکنی و بعد پایان مدت قرارداد یا یه ماشین جدید بر میداریو ماشین قبلیتو تحویل کمپانی میدی یا ماشین خودتو به قیمت روز از کمپانی میخری.خوبی لیز به اینه که با قیمت میتونی صاحب ماشین مناسبی بشی و هر ۶ سال یه بار ماشینتو عوض کنی.البته مزایای دیگه ای مثل معافیت از مالیات هم به ماشینای لیزینگی میشه اضافه کرد.

    2. انزو

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (365 ديدگاه)

      ناموس شاسی بلنده.حیف نیس این شاسی بلندا ساخته میشه و تو ایران از این چینیا ریختن و میندازن ب ملت

    3. ASTON MARTin

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (1331 ديدگاه)

      لندرور هم ماشینیه که توی هر کلکسیونی باس یه جایی براش گذاشت

    4. مسعود

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      دوستان فقط انگلیس چون همه شرکتاش خاصن،لندروور،رولزرویس،مک لارن،مورگان،جگوار،لوتوس،بنتلی،آستون مارتین و …
      مخصوصا مک لارن که دیوونه ایه

      1. مهدی 911

        ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (459 ديدگاه)

        شرکتهای انگلیسی همشون

      2. مهدی 911

        ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (459 ديدگاه)

        فقط المان من انگلیسیاررو شرکتهای کاملی قبول ندارم شرکتهای انگلیسی همشون تک فطبی اند مثلا رول رویس و بنتلی فقط اشرافی مکلارن فقط اسپرت رنجوور فقط شاسی بلند تولید میکنندو تمام تمرکزشون تو یک کلاسه بر عکس شرکتهای المانی به عنوان مثال بنز در تمامی کلاسها به عالی ترین شکل محصول میزنه اگه دروغ میگم دیسلایک بزنید

        1. اپین77

          ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (117 ديدگاه)

          حق با شماست ولی این چیزی از ارزش هاشون کم نمی کنه !

        2. ali

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (123 ديدگاه)

          مهدی جان عوضش همشون اصالت دارن..من واقعا ماشینای انگیلیسیرو دوست دارم : )

      3. شایان

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (1340 ديدگاه)

        انگلیس هیچ چیزش خاص نیست چون چیزی دستشون نیست مثلا الان جگوار میتونه با بی ام دبلیو رقابت کنه لوتوس که هندیه بنتلی و رولز و که موتوراشونو شرکتهای دیگه میزنن همشونو رویه هم جمع کنی یه ماشین کامل ازش درنمیاد انگلیسیها چیزی از خودشون ندارن فقط باید بقیه سرمایه داران و کمپانی های خارجی واسشون درست کنن و به نام اینا بزنن حتی تویه صنایع سنگین و تکنولژی هم همینه جز کشورهای پیشرفته حسابشون نمیکنن و وام دار کشورهای دیگه هستن اینا هم همش پروپاگاندا و بزرگنمایی و تبلیغاته که انصافا تویه این زمینه تبهر و مهارت خاصی دارن نمیدونم ما خاصیم و بهترینیمو این حرفا هیج جای دنیا خریدار نداره جز کشورهای جهان سوم که آدمهای جوگیرین نفت تنها چیزیه که دارن اونم نه زیاد بیشتر نفت کشورهای خلیج فارس و حتی ایرانه که اقتصادشون سرپاست

  2. Ahmad

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (150 ديدگاه)

    خداییش از هر نظر ماشین تکی.

  3. ali97

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    از هر نظر عالیه
    همین

  4. آرش

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (193 ديدگاه)

    بعضی از دوستان چنان نظر میدند که انگار ماشینها قبل از ورود به بازار از دست اینها درمیاد.من که ساکن کیشم تجربه رانندگی با رنجروور ایووک رو داشتم.از لحاظ آپشن و امکانات موافقم که چیزی کم نداره مخصوصا حال میکردم وقتی ماشین رو روشن میکنی جوی استیک دنده که دایره ای شکله میاد بالا ولی متاسفانه اصلا سواری قابل قبولی نداشت و خیلی خشک بود.در ضمن شتاب خوبی هم نداشت.ولی در مورد دیسکاوری نظری نمیتونم بدم.

    1. datsun

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (3954 ديدگاه)

      داداش حالا چون ما سوار نشدیم نباید نظر بدیم راه نداره… تو رو خدا

  5. e36

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (914 ديدگاه)

    بسیار عالی

  6. ammar

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    با سلام
    من موندم تموم مجله های دنیا از ایووک تعریف کردن بعدش این آقا میاد میگه… آقا میتونم بپرسم شما تستر کدوم مجله ای!!! این آقا نمیدونه که هر ماشینی برای کار خاصی درست میشه مثلاً از بوگاتی شما انتظار نداشته باش بیاد برات وسیله حمل کنه یا شما نباید از پراید انتظار وانت بودن داشته باشی!!!یا ماشینای دیگه به همین منوال شما سرعت میخوای رنجرور اسپرت با قدرت بالا و گشتاور فوق العادش هست…
    این ماشینم واقعا از فریلندر خوشکل تره من که با طراحی ستونای عقبش خیلی حال کردم

    1. مجتبی (ساروی)

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (548 ديدگاه)

      عزیزم کمپانی جهانی سایپا با افتخار چیزهایی را که شما انتظارش را ندارید عرضه میکند و اینک وانت پراید با قابلیت حمل 400کبلو بار

  7. Just germany...

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (262 ديدگاه)

    لندرور همیشه ماشین های پرقدرت و خوب و با کیفیتی رو عرضه کرده
    اما همنطور که همیشه گفتم ماشین فقط و فقط به سلیقه افراد مربوطه میشه
    من ایوک رو بیشتر میپسندم خیلی بانمک و جذابه

  8. re8889

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (54 ديدگاه)

    الان ایووک بهاره یا این؟؟؟؟
    من از ایووک بشتر خوشم میاد.

  9. re8889

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (54 ديدگاه)

    حیف که قدرتش کمه

  10. دکتر داریوش

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (86 ديدگاه)

    چی بگم والا!!!میگن سواریش خشکه!خوب نیست….میلیون ها دلار ،هزاران ساعت وقت صرف طراحی خودروهای این برند میشه،که بالاترین سطح تکنولوژی و کیفیت رو عرضه میکنه،اونوقت یکی……..
    اخه اینم شد نقد!!مگه وقتی میگن شاسی بلند لوکس،باید حتما سواریش نرم باشه!شتاب عالیو!انگار که اونا هم مثل چینی ها چند روزه اینارو طراحی و تولید کردن که نفهمن چی از اب درومده!اووک طراحی شده برا همین!!!!!!!!
    رنج روور از بهترین هاست.اول نباشه دومیه!نباشه سوم هست
    با اینکه از انگلیسیا خوشم نمیاد!

  11. RainCityCars

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (86 ديدگاه)

    جای هیچ حرفی باقی نمی زاره طراحی جلو و عقبش واقعا زیباس اما نمیدون چرا با طراحی داخلیش نتونستم ارتباط برقرار کنم

    1. saeed

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      شما فقط با پراید میتونید ارتباط برقرار کنید.

  12. datsun

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (3954 ديدگاه)

    طراحیش عالیه خیلی لوکسه قیمتش 40هزارتا خیلی خوبه

  13. مجتبی تقیان

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حرف نداره

  14. مصطفی

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (350 ديدگاه)

    قیمتش مفته.

  15. بنده خدا

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    حضرات محترم شاس بلند واقعی فقط لیفان از نوع کیسه ایش….ایکس33 از نوع فول اتمات بالای100تومن تیپ ترونیک و جیلی شاس بلند 117میلیونی…بزن کفدس قشنگه رو…

  16. بنده خدا

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    راستی داداهای گلم.من سواد اکابر قدیم دارم…چجور عکس واسه خودتون گزاشتین؟؟؟

  17. Ahmad..F12

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (2536 ديدگاه)

    حییییلی خوشم اومد

    ولی بازم ایووک چیزه دیگه‌ایه

  18. ایرانی

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (645 ديدگاه)
  19. احمدرضا

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (393 ديدگاه)

    عالیه

  20. ReZa

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (65 ديدگاه)

    حررررررررررررررررررف نداره فقط چراغای عقب و جلوش مثل مدل ایووکه ولی ازایووک به نظرم خوشگلتره.عالیییییییی

  21. Ehsan

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    موتورش واسه یه suv مث لندروور ضعیفه و هیجانی نداره

  22. اراز

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    این مدل 2015 هستش دیگه دوستان؟مگه نه ونسل جدید؟

  23. امید

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1320 ديدگاه)

    واقعا طراحیش دلنشین تر شده و زیبا

  24. مصطفی

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    تنها شاسی بلندی هست که از طراحی داخلیش خیلی خوشم اومد!
    لامصب داشبردش مثل فورد میمونه

  25. ....

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برای وارد شدن تو ایران چه قدر گمرکی می خواد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا