هفته پیش بود که لندروور تیزر تبلیغاتی مدل جدید رنجروور خود را منتشر کرد و سرو صدای زیادی به راه انداخت. طولی نکشید که تصاویر غیر رسمی اما واضح این خودرو به بیرون درز کرد. عکس هایی که ابهامات را از دل مردم پاک کرد. البته باید گفت که رسانه ها و پایگاه های خبری نیز این تصاویر را معتبر دانسته اند.
مدت زیادی تا نمایشگاه بین المللی نیویورک نمانده است و انتشار عکس های این خودرو در این زمان حاکی از آن است که رنجروور اسپرت مدل ۲۰۱۴ طبق اعلام قبلی در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد.
بزرگترین تحول این خودرو در سال گذشته میلادی با عرضه مدل رنجروور ۲۰۱۳ اتفاق افتد زیرا لندروور زبان طراحی جدید رنجروور را پیدا کرد و حالا همان طور که در تصاویر پیداست این مدل از طراحی جدید مدل ۲۰۱۳ اما با تغییرات جزئی بهره می برد.
به طور کلی تغییرات این خودرو را می توان در چند جمله خلاصه کرد: جلو پنجره جدید کوچکتر، تغییرات اساسی در فرم سپر جلو، ورودی هوای کوچکتر جانبی و تعبیه ورودی هوا روی کاپوت از تغییرات این خودرو بشمار می روند. اما اگر نگاهی به عقب بیاندازیم، بیشترین تغییرات این مدل جدید را می بینیم.
چراغ های کوچک،اسپویلر سقفی و سپر جدید اسپرت از ویژکی های این خودروی بیابانی است تا ظاهر خودرو حتی المکان متمایز تر از مدل قدیمی شود. اگر منتظر مشخصات فنی این خودرو هستید باید تا باز شدن درب های نمایشگاه نیویورک صبر کنید.
***************************************************
بروز رسانی – نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۳: سرانجام زبان طراحی اووک ۲۰۱۳ نیز دامن گیر مدل های رنجروور اسپرت شد که برای نخستین بار در اتوشوی نیویورک در معرض دید همگان قرار گرفت. مدل های ۲۰۱۴ رنجروور اسپرت را باید سریع ترین و چالک ترین رنجروور ساخته شده لقب داد.
این خودرو ضریب درگ ۰.۳۴ داشته؛ یعنی حدود ۰.۰۸ کمتر از سابق است. مدل ۲۰۱۴ با ۴.۸۵ متر طول در مقایسه با مدل های سابق رنجروور اسپرت ۶۲ میلیمتر بزرگتر شده اما در عین حال هنوز هم ۱۴۹ میلیمتر کوچکتر از نسخه های استاندارد رنجروور است. افزایش ۱۷۸ میلیمتری فاصله محوری خودرو نیز فضا را برای چیدمان صندلی ها برای قرارگیری ۵+۲ سرنشین بازتر کرده و فضای پای سرنشینان را نیز حدود ۲.۴ سانتیمتر افزایش داده است.
برای جاگیری بیشتر بار نیز می توان صندلی های برقی عقب را خواباند. طبق گفته کمپانی، دومین نسل رنجروور اسپرت حدود ۵۰۰ کیلوگرم از مدل های V8 دیزلی سابق و حدود ۴۲۰ کیلوگرم از مدل های V6 بنزینی سابق سبکتر است.
برای پیشرانه رنجروور اسپرت فعلا دو موتور آماده شده که بر روی هر دو سیستم استارت/استاپ پیشرانه بصورت استاندارد وجود خواهد داشت؛ همچنین قرارست در اواخر ۲۰۱۳ پیشرانه هیبریدی آن (دیزلی/الکتریکی) نیز معرفی شود:
- ۳.۰ لیتری SDV6 دیزلی با قدرت ۲۸۸ اسب بخار.
- ۵.۰ لیتری V8 سوپرشارژ بنزینی با قدرت ۵۰۳ اسب بخار.
- ۳.۰ لیتری TDV6 دیزلی با قدرت ۲۵۴ اسب بخار (برای سال ۲۰۱۴).
- ۴.۴ لیتری SDV8 بنزینی با قدرت ۳۳۴ اسب بخار (برای سال ۲۰۱۴).
قدرت به کمک گیربکس هشت سرعته اتومات ZF به همه چرخ های خودرو منتقل شده؛ گشتاور تولیدی موتور نیز می توان به نسبت ۴۲ به ۵۸ یا ۵۰/۵۰ به ترتیب به محورهای جلو و عقب منتقل نمود.
قیمت رنجروور اسپرت ۲۰۱۴ برای مدل های SDV6 مابین ۵۹,۹۹۵ تا ۷۴,۹۹۵ پوند (حدود ۹۱,۰۰۰ تا ۱۱۴,۰۰۰ دلار) خواهد بود که البته سال آینده با آمدن مدل های TDV6 قیمت پایه ای این خودرو از ۵۱,۵۵۰ پوند (حدود ۷۸,۳۰۰ دلار) آغاز می شود. گرانترین مدل نیز مثل همیشه مربوط به نسخه های سوپرشارژ Autobiography بوده که ۸۱,۵۵۰ پوند (حدود ۱۲۳,۸۰۰ دلار) قیمت خورده اند.
بهزاد
۲۷ اسفند ۱۳۹۱بسیار زیبا و با وقاره حتی مدلهای قبلی و چند نسل قبل به نظرم بهترین شاسی بلند جهانه و دل هر علاقه مندی رو آب میکنه امیدوارم به فروش خوبی هم برسه. در کنار لکسوس و پورشه کاین و جیپ بهترین انتخاب برای عاشقان شاسی بلند و کشف طبیعت…
Infinite
۲۸ اسفند ۱۳۹۱شبیه Evoque شده. زیباست…
mohammad reza
۳ فروردین ۱۳۹۲با وقاری گذشتشو نداره برای بچه سوسولای نه یک مرد 50 تا 80
sina
۱۰ فروردین ۱۳۹۲از نظر من بهترییییین شاسییییییییییی بلند قرن! یک رنج رور ایووک جدید منتها بزرگتر با موتور 6و8 سیلندر و با فابلیت 7 نفره شدن!تنها شاسی بلندی که هم لوکسه هم اسپورته هم کاربردیه و هم چهره خشن و مغرور و باوقار داره و مصرف سوختش هم عالیه.تو سایت رنج رور مشخصاتش رو زده
ناشناس
۱۰ فروردین ۱۳۹۲بدون شک بهترین شاسی بلند جهان
siavash
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲بهترین طراحی suv قرن خدای شاس بلنداست
SiNa
۱۹ مهر ۱۳۹۲درسته خیلی خوبو شیکه ولی خدایی به پای Jeep Grand Cherokee نمیرسه ….!!
Parsa
۱۶ مهر ۱۳۹۴به نظر من range rover یکى از بهترین و باشکوه ترین شاسى بلند هاى جهانه که هم قدرت زیادى داره و هم زیبایی خاصى بین شاسى بلند ها داره