از زمان لکسس LFA تاکنون، لکسس خودرویی به پویایی LC 500 معرفی نکرده بود بنابراین این خودرو را میتوان آغازگر عصری جدید با خودروهایی پویاتر در لکسس دانست.
آکیو تویودا به دنبال تبدیل لکسس به نامی متمایز و پرشورتر است و به همین دلیل است که از خودروهای لوکس و آرام قبلی به سمت اسپرتهایی چون کانسپت LF LC تمایل پیدا کرده است. حال ما با طراوت ترین محصول اسپرت لکسس را در دیترویت شاهدیم: کوپه LC 500 که تجربهای جدید و متمایز از لکسس را روبروی شما قرار میدهد. طراحی LC500 متأثر از زبان طراحی جدید لکسس بوده و منحصربهفرد، بُرنده، تنومند و با هیبت میباشد. چراغهای LED بومرنگی و جلوپنجره دوکی شکل، در این مدل با ظرافت و دقت بیشتری کار شدهاند. آینههای جانبی و هواکشهای پشت دربها نیز زیبا و جذاب طراحی شدهاند. طراحی قسمت عقب به گیرایی نمای جلوی خودرو نیست اما متمایز از سایر خودروها است. ستونهای C نیز نمایی شناور به سقف بخشیدهاند. لکسس برای این خودرو دو مجموعه چرخ آلیاژی ۲۰ و ۲۱ اینچی پیشنهاد میکند. در داخل کابین همانطور که از لکسس انتظار میرود شاهد ترکیبی لوکس و با کیفیت از چرم، آلکانترا و سایر مواد گران قیمت نظیر منیزیوم برای شیفتر پشت فرمان هستیم. کلیات این مجموعه از لکسس LFA الهام گرفتهاند اما این موضوع نکته منفی محسوب نمیشود. صندلیهای اسپرت با قسمتهای تقویتی و حمایتی اضافی در پهلوها همراه شدهاند و البته در مدل استاندارد، شاهد صندلیهای سادهتری که راحتی بیشتری دارند خواهید بود. لکسس LC 500 روی پلتفرم کاملاً جدید GA-L که معماری موتور جلو و دیفرانسیل عقب دارد بنا شده است. در این معماری، بهطور قابلتوجهی تجربه رانندگی تند و تیز با وجود قرارگیری در ارتفاع پایینتر و نزدیک مرکز خودرو حاصل میشود. به گفته لکسس، شاسی LC500 سختترین نمونه ایست که تا به حال مهندسین این شرکت تولید نمودهاند و این یعنی این شاسی از جنس فولاد با مقاومت بالا حتی از شاسی فیبر کربنی LFA نیز مقاومتر است. در عین حال این شاسی فولادی در قسمتهایی در تعلیق جلو و ساختارهای گلگیرهای عقب از آلومینیوم ساخته شده که باعث کاهش وزنان شده است. سقف از جنس فیبر کربن بوده و درب موتور نیز آلومینیومی است. استفاده از کامپوزیت و فیبر کربن در قسمتهای مختلف باعث توزیع وزن مطلوب بهصورت ۵۲/۴۸ بین دو اکسل شده است. یکی از نقاط برجسته این خودرو، سیستم تعلیق مولتی لینک با مفاصل توپی شکل و هندسه اصلاح شده است که کنترل بهتر چرخها و احساس فرمان پذیری بهتر را درپی دارد. تلاش لکسس این بوده که دینامیکی مثالزدنی و تند و تیز همراه با ثبات و تعادل را به ارمغان آورد. در سینه این خودرو، یک پیشرانه V8 به حجم ۵.۰ لیتر میتپد که موتوری آشناست که از مدلهای GS F و RC F به عاریت گرفته شده است. خروجی این موتور با بهینهسازیهای انجام گرفته در قسمت ورودی هوای موتور و اگزوز فعال آن به ۴۶۷ اسب بخار و گشتاور آن به ۵۲۷ نیوتن متر میرسد. گیربکس LC500 یک نمونه ۱۰ سرعته خودکار ساخت Aisin است که بهتازگی توسعه یافته است و از لحاظ اندازه، از گیربکس ۸ سرعته متداول، کوچکتر و سبکتر بوده و مجهز به کنترل الکتریکی بر اساس دادههای ورودی شامل شتاب، ترمز و نیروهای جانبی G است.[دانلود ویدئو]
سینا 5445
۲۲ دی ۱۳۹۴فوق العادس
BMW ///M
۲۲ دی ۱۳۹۴ماشین های لکسوس دو مشکل دارن یک شتاب کم صفر تا صد و هندلینگ و سواری نه چندان جالب در مدل های جدید.
LC500 مثل همه ی لکسوس های جدید معرکه است ولی همون طور که گفتم شتاب کمی داره با موتور ۵ لیتری V8 و 467 اسب شتاب 4.5 ثانیه داره که به نظر من برای چنین ماشینی شتاب کمی داره.
OMID
۲۴ دی ۱۳۹۵فراری میاد ماشین میسازه 12سیلندر که فقط بتونه تو 4ثانیه برسه، این با موتور 8سیلندر 5لیتری خیلی خوبه
Erfan
۲۴ مرداد ۱۳۹۶BMW i8 موتورش ۳ سیلندره و ۱۵۰۰ سی سی حجم داره با این حال شنابش ۴.۴ ثانیه است.
king 918
۲۲ دی ۱۳۹۴عالی بی نقص زیبا اسپرت سریع لوکس با کیفیت دیگه از یه ماشین چی میخواد ادم واقعا حیرت اوره فقط تنها مشکلش اینه که نسبت به رقیباش ضعیف تره ( البته با توجه به موتور و عملکردش طبق اعلام کمپانی ) ……..
مصطفی
۲۲ دی ۱۳۹۴سلام
سوال یکی از دوستانم هست
خرید این منطقیه؟
http://bama.ir/car/details-2-3406559/1994-honda-accord-for-sale
king 918
۲۲ دی ۱۳۹۴یه بار قبلا باش رانندگی کردم کیفیتش خوبه سواریش بد نیست اما داخلش هیچی نداره تهویه دستی کابین بد شکل کلا دیگه قدیمی شده به نظرم یه سورن elx بگیره بهتره یا با یه مقدار بیشتر پول mvm 530 بگیره …..
great britain
۲۲ دی ۱۳۹۴در کل توان رقابت با رقبا رو نداره با اون شتاب مسخرش.
من به لکسوس سازها میگم الکی به خودتون فشار نیارین.
همیشه از رقبا عقبترین.همیشه-همیشه-همیشه-همیشه و هزاران همیشه ی دیگر……
David
۲۳ دی ۱۳۹۴تعصب و حسادت چشمات رو کور کرده دوست من
BMW ///M
۲۲ دی ۱۳۹۴خرید این ماشین ریسکیه چون پیدا کردن قطعات سخته و ممکنه زود به زود بری تعمیرگاه.
خرید ماشین چینی مثل MVM530 یا lifan620 و … در کل نخری بهتره.
محمد
۲۲ دی ۱۳۹۴۲۳-۲۴ تومن بیشتر نمی ارزه
بده اون پولو ۲۰۶ سال ۸۹ بگیر
محمد
۲۲ دی ۱۳۹۴ماشین خوبیه عالی هست ولی وسایلش توبازار نیست.هروقتم بخای بفروشی درست ازت نمیخرن
پویان
۲۲ دی ۱۳۹۴من فکر کردم کانسپته! فکر کن همچین چیزی رو تو خیابونا ببینی!
ПпП
۲۲ دی ۱۳۹۴لکسس برا ایجاد جذابیت و اینکه توان رقابت با رقباشو داشته باشه مجبوره اینطور ماشینای فضایی و نزدیک به کانسپت تولید کنه
سجاد
۲۲ دی ۱۳۹۴پ ن پ من فکر کردم مرض داره میخواد اینو تولید کنه.
ПпП
۲۲ دی ۱۳۹۴دوست عزیز و با تربیت منظورم اینه که لکسس نمیتونه با طراحیای ساده و بدون اغراق مثل ماشینای اروپایی تو ماشیناش جذابیت ایجاد کنه!!و روی آورده به این نوع طراحی!!
حسین
۶ اردیبهشت ۱۳۹۷الان چیش فضاییه؟ والا بدنه که خطوط شکسته ی عجیب و غریب نداره، داخلش هم که لوکس تر و اتفاقا معقول تر از رقبای اروپایی هست، اگرم جلو پنجرش به نظرت فضاییه باید به عرضت برسونم که زبان انحصاری لکسوس همینه و همه ماشیناش همینن. پس دیگه چه حرفی باقی می مونه ؟
4x
۲۲ دی ۱۳۹۴طراحی جلو و داخل کابین فوق العادست ولی پشت ماشین رو اصلا دوست ندارم.
نوید جهرمی
۲۵ دی ۱۳۹۴پشتش با عجله و سرسری طراحی شده.
در لکسس ال اف ای پشتش قشنگ تر از جلوش بود. توی این کار برعکس شده.
David
۲۲ دی ۱۳۹۴خدایی دیگه تعصب رو بذارین کنار. آخه من و شما کی باشیم که از اینجور شاهکاری بخوایم ایراد بگیریم ؟
بیژن
۲۲ دی ۱۳۹۴فقط ممکنه یک ایراد در مقایسه با رقبا داشته باشه و اون هم قیمتشه. همون مشکلی که باعث عدم موفقیت خلفش یعنی LFA شد.
SAEED
۲۳ دی ۱۳۹۴درود …
قـیـمـت پـایــه 90 هـزار دلـار اعـلـام شـده ! در مـقــایـسـه بـا رقـبــا , چـنـدهـزار دلـاری بـیـشـتـره (مـنـبـع:سـایـت مـوتـور تـرنـد)
طـبـق گـفـتـه آکـیـو تـویـودا مـمـکـنه نـسـخـه LC F بـا مـوتـور تـوئـیـن تـوربـو بـالـای 600 اسـب قـدرت در پـبـل بـیـچ رونـمــایـی بـشـه … !!!
کـوپــه خـوبـیـه , باید مـنـتـظـر مـونـد و دیـد در عـمـل چـیـا در چـنـتــه داره
××× در ضـمـن لکسوس LC رقـیـب BMW M4 و لـکـسـوس RC F مـحـسـوب مـیـشــه نـه بـنــز S کـوپـه و AMG GT !!!
mehran jj
۲۲ دی ۱۳۹۴سلام موتور تنفس طبیعی یا توربو ؟یکم خروجیش نسبت به حجمش کمه بنظرم
رضا س
۲۲ دی ۱۳۹۴این جلو پنجره جدید تو این مدل خیلی بهتر و جا افتاده تر شده . منم موافق خروجی کم موتور هستم نسبت به سایر خودرو سازان تو این رنج هستم .
نخود آش
۲۲ دی ۱۳۹۴جرمی کلارکسون فقط تونست از LFA یه ایراد بگیره اینکه جالیوانی نداره. انگار تو این هم بر طرف نشده.
amirh2g
۱۸ آبان ۱۳۹۷و یک هم قیمت lfa بود
محمد
۲۲ دی ۱۳۹۴دریک کلام عالیهههههه…از یه ژاپنی وماشین امریکایی عیب گرفتن مسخرست..
moein
۲۲ دی ۱۳۹۴چرم طرح آجریش تو حلقم
mohsen
۲۲ دی ۱۳۹۴شتابش با خشونت و خفنیش نمیخوره ولی لکسوس از بهترین هاس یکی از دوستان IS250 با کیت F خریده تازگیا من که عشق کردم باهاش امپرش داغونم کرد قیاقش که نگو سواریشم خوب بود
sina
۲۲ دی ۱۳۹۴همه چیزش تا اینجا خوبه
فقط میمونه فاکتور قیمتش که اگه بخوان مثل ال اف ای فاکتور ۳۰۰ هزار دلاری براش بزارن
نمی ارزه(معمولا لکسس قیمتاش نسبت به رقباش یه خورده بیشتره)
لانتا
۲۲ دی ۱۳۹۴این کجا LFA کجا حداقل یه کلاس با هم تفاوت دارن شتاب 3.7 LFA موتور ده سیلندر 552 اسب بخاری خیلی متفاوت تره این لکسوس فقط یه مدل اقتصادی تر نسبت به LFA هستش واسه فروش بیشتر
علی
۲۲ دی ۱۳۹۴ال اف ای یه سوپر اسپرت بود عزیزم این یک کوپه لوکسه این هم کلاس بنز اس کوپه هست ال اف ای هم کلاس بنز اس ال اس
خواهشا مطالعاتونو بیشتر کنید.
مهدی
۲۳ دی ۱۳۹۴بهتره بگیم هم کلاس مرسدس آ ام گ جی تی.چون اس کوپه کلا بحثش جداست.
لانتا
۲۳ دی ۱۳۹۴من خودم گفتم که یک کلاس با هم تفاوت دارن من این مدل با LFA مقایسه نکردم که .در واقع همه انتظار دارن خودرو جدیذ از نسل های قبلی بهتر عمل کنه و همه منتظر یه سوپر اسپورت قدرت مند بودن اما لکسوس فقط یه کوپه معرفی کرده . منظور من همین بود . بنده اطلاعات خاصی در مورد صنعت خودرو ندارم شما که بزرگ صنعت خودرو هستی ببخشید.
احمد باقری
۲۲ دی ۱۳۹۴عجب چیزیه. واقعا یک شاهکار مهندسی هست. یه استایل خیلی خاص و منحصر به فردی داره، آدم حال می کنه. داخل کابین و نمای بیرون، انصافا خیلی زیباست. این هم لکسوس هست ولی چقدر متفاوت. در یک کلام، بی نظیره.
جاوید
۲۳ دی ۱۳۹۴خیلی حال میکنم می بینم بعضیا چیزی واس ایراد گرفتن ندارن الکی دارن خودشونو میکشن. اخه برای چی ایراد میگیرید کسی که اینو بخره اینجور چیزا براش مهم نیست که .
جاوید
۲۳ دی ۱۳۹۴بعضیا یجوری حرف میزنن انگار باهاش رانندگی کردن حتی نمی تونین اینو از نزدیک ببینین حالا تو عکس اینجوریه تو خیابون چجوریه ادم با دیدنش لکنت زبان میگیره به خدا شاهکاره .
محمد
۲۳ دی ۱۳۹۴به شخصه طراحی LFA رو خیلی بیشتر میپسندم
این ماشین هرچی اتاقش زیباست ، بیرونش افتضاحه
مخصوصا تو عکس سوم
واقعا نمیشه بهش گفت جانشین LFA
من خودم بدجوری لکسوس رو دوست دارم ولی واقعا باید به موتور های توربو روی بیاره تا حرفی برای گفتن داشته باشه، الآن اگه این موتور توئین توربو میشد حداقل ۱۵۰ اسب بخار قدرت میومد روش و شتابش عالی میشد
من LFA رو خیلی بیشتر میپسندم بنظرم صدای اگزوزش بهترین صدای ممکن برای یه ماشینه طراحیش و فنیش فوق العادس ، اما متاسفانه از این خوشم نیومد چون نه فنیش خوبه و نه طراحیش ، هرچند اتاق قشنگی داره… لکسوس اگه دست از سر این طراحی های فضاییش برداره و موتور هاشو توربو کنه و اون جلوپنجره ی دوکی شکل رو بندازه دور ، میشه بهترین برند دنیا
نوید جهرمی
۲۵ دی ۱۳۹۴LFA میشه گفت شاهکار لکسس بود که فقط قربانی قیمتش شد.
این مدل هم باید ی موتور قلدر با عملکرد بالا استفاده کنه وگرنه در مقابل رقبا شکست میخوره.
یاس ی
۲۳ دی ۱۳۹۴ماشین زیبایی هستش، طراحی داخلی و رخ گیرایی داره، فقط ایکاش طراحی عقبش جذابتر بود.
البته این نظر منه و ممکنه از دید دوستان زیبا باشه ،
محمد
۲۳ دی ۱۳۹۴من طرفدار لکسس نیستم ولی مدل LFA یکی از محبوبامه و با شکوه ترین ماشیناییه که به عمرم دیدم! برای همین یجورایی برام درکش سخته که بتونم قبول کنم که این مدل جانشینه اونه!!! البته نه اینکه این مدل مشکلی داشته باشه…
hamid reza
۲۳ دی ۱۳۹۴این جانشین LFA نیست. اون سوپر اسپرت بود این کوپه لوکس
1A1
۲۳ دی ۱۳۹۴نظر منم همینه نمای عقبش اصلا هضم نمیشه + از چرخای جلو تا عقب فرم بدنش به دلم ننشست.ولی دروغ چرا جلوش که عالی + داخل کابین اووووووووووووف
فرزاد
۲۶ دی ۱۳۹۴من یه es.2015دارم.هرروز که باش رانندگی میکنم علاقه ام بهش بیشتر میشه.لکسس فوق العاده است
مهدی
۲ بهمن ۱۳۹۴فعلا که با این همه ایرادی که دوستان میگیرن ، دیدیم که هم طراحی داخل و هم طراحی خارجش ، بهترین جایزه دیترویت رو گرفت (قابل توجه اونایی که میگن به پای ماشین های اروپایی نمیرسه) اونم خیلی بی سروصدا ، درحالی که برای بنز سری E ، با کلی تبلیغ میگفتن چه طراحی زیبایی داره ولی همگان دیدند که کی حرف اول رو میزنه ، ادعا خوب نیست باید تو عمل ثابت کرد.
shz
۱۴ بهمن ۱۳۹۴من فقط یه کلمه میتونم بگم.ناموس ماشینه