در اینجا میخواهیم جایگزینهایی برای موتورسیکلت معرفی کنیم؛ اکزوموتیو اکزوکت و لوکالموتورز SF-01. این دو خودرو از رویکردهای متفاوت برای برخورد با یک مسئله استفاده کردهاند؛ این مسئله البته سرعتگرفتن دیوانهوار بر روی چهار چرخ است. ایده پشت طراحی این خودروها داشتن یک فریم عریان و کمترین کار بر روی بدنه بوده است. با اینکه پنلهای بدنه برای یک خودرو بسیار خوب هستند، ولی وقتی بخواهیم آنها را برای یک تعداد محدودی از خودروها تولید کنیم، بسیار گران تمام میشوند. به عنوان مثال، مدل اگزوکت دارای رقیب به نام «کتفیش» است که با این که ظاهری فوقالعاده دارد، ولی کیت آن به اندازهای حدود ۲ برابر هزینه دارد.
اگزوموتیو اگزوکت
اگزوکت به عنوان یک «کیت خودرو» شناخته میشود. به این معنا که در یک جعبه برای شما ارائه میشود و شما باید آن را سر هم کنید. در حالی که این موضوع شاید برای برخی نگران کننده باشد، ولی این شرکت تمام سعیاش را کرده که روند کار را به شکلی واضح مشخص کند. بخشهای زیرساخت برگرفته از مزدا میاتا هستند و تمام فرآیند را میتواند در عرض چند ماه با کار بر روی آن در هنگام شب و آخر هفتهها انجام داد.
در مقایسه با سایر کیتهای خودرویی، اگزوکت زمانی به اندازه یکچهارم معمول نیاز دارد. مهمترین مزیت اگزوکت نسبت قیمت به وزن آن است. یک اگزوکت کامل وزنی زیر ۷۷۰ کیلوگرم دارد که بسیار قابلتوجه است. در همین حال، جزئیات جالبتری نیز در این خودرو وجود دارد. این خودروی خاص از یک موتور شورولت LS3 به همراه گیربکس T56 نصب شده بر روی آن استفاده میکند که احتمالاً حدود ۵۰ کیلوگرم وزن بیشتر برای آن به همراه دارد. ساختار اصلی متشکل از قطعات میاتا، ۳۶۰ کیلوگرم از معادل خود در میاتا سبکتر است و در همین حال، باعث استحکام بیشتر شاسی نیز شده است. شروع قیمت این خودرو، تنها ۶۵۰۰ دلار است؛ در نتیجه، شما میتوانید با هزینهای زیر ۱۰ هزار دلار یک میاتای قدیمی در قالب یک خودروی مسابقه هیجانانگیز داشته باشید.لوکالموتورز SF-01
SF-01 هنوز در مراحل برنامهریزی خود قرار دارد. با این حال، اگر کسی آخرین محصول لوکالموتورز را به خاطر داشته باشد (رالی فایتر) به خوبی میداند که این کمپانی قابلیت ایجاد طراحیهای دیوانهوار و واقعیت بخشیدن به آنها را دارد.
SF-01 به عنوان یک خودروی سبک و خیابانی با قابلیت انجام مسابقه در پیست طراحی شده است. این خودرو هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد و بنابراین جزئیات زیادی از آن ممکن است در معرض تغییر باشند. در همین حال، مهندس طراح آن کاملاً مشخص کرده که طراحی شاسی آن به گونهای است که طیفهای مختلفی از پیشرانه را بتواند در بر بگیرد و با این وجود، سادگی روند ساخت آن حفظ شده است. با توجه به قوانین تستهای تصادف در امریکا، تقریباً میتوان مطمئن بود که SF-01 به صورت یک شاسی در بازار فروخته میشود و شما باید موتور و سیستم انتقال قدرت را بر روی آن نصب کنید. برخی کمپانیهای دیگر نیز وجود دارند که خودروهایی مشابه به بازار ارائه میکنند. «سوپرفورمنس» یکی از این کمپانیهاست برای برآورده کردن قوانین ساخت وسایل نقلیه در خانهها تلاش میکند. البته رانندگی با چنین خودروهایی، هیجان خاص خود را دارد. یک اگزوکت با یک موتور LSA (موتور V8 که در کادیلاک CTS-V استفاده میشود) شاید نسبت قدرت به وزن بهتری نسبت به یک بوگاتی ویرون داشته باشد. به علاوه چه کسی بوی دود لاستیکها را دوست ندارد؟
اسی
۲۵ آذر ۱۳۹۳فکر اینکه با حد اقل امکانات در این کلاس خروجی به اون بالایی رو تجربه کنی خیلی هیجان انگیز میکنه این کار رو برای تجربه کردن تو ایران خودمونم در سطحی پایین تر دیدم مواردی رو
سپهر
۲۵ آذر ۱۳۹۳برای کسانی که از این نوع خودرو ها دوست دارند گزینه مناسبیه هرچند که فکر نکنم تو ایران درصد زیادی ازمردم علاقه چندانی به این خودرو ها داشته باشند مگر کسایی که به مسابقه و ماشین های مسابقه علاقه دارن ویا حرفشون هست. اماشور و شوق رانندگی با این خودروها خیلی زیاده حتی برای یک بار.
hadi
۲۵ آذر ۱۳۹۳هیچ وسیله ی چهار چرخی نمیتونه حس موتور سیکلت رو به آدم بده. هیچ کدوم اینارو نمیشه سر پیچ بخوابونی و اون مانور هایی که با موتور میشه داد باهاشون بدی. بهترین سوپر ماشین ها هم نمیتونن نصف آدرنالینی که یه سوپر موتور وارد خونت میکنه رو بهت بدن.
سوپر ماشین لایک
سوپر موتور دیس لایک
saeed.shariati
۲۵ آذر ۱۳۹۳هادی جان سلام
درسته هیچوقت ماشینی نمیتونه به اندازه خابوندن موتور هیجان داشته باشه
ولی هیچ موتوری هم نمیتونه اون لبخندی رو که وقتی دریفت میری رو لبات بیاره وقتی که از ایینه عقب رو نگاه میکنی و میبینی چه دودی راه انداختی یه لبخند حسابی میزنی
hadi
۲۵ آذر ۱۳۹۳سلام به شما
آقا سعید من از لحاظ هیجان انگیز بودن موتور و ماشین رو قیاس کردم. آخه عزیزم تو این مطلب این ماشین ها به عنوان جایگزین موتور دارن معرفی میشن. حالا کلا یه پیشنهاد به همه ی دوستداران دنیای سرعت میکنم. اگه واقعا میخواین چند درصد از هیجان موتور سواری فوق حرفه ای رو احساس کنین میتونین فیلم مستند road رو دانلود کنین و ببینین تا بتونین یه قیاس بهتر داشته باشین. فقط متاسفانه من براش زیرنویس فارسی پیدا نکردم. جداً میگم تو نماهایی که دوربین رو موتور سواره بی اختیار سرتون به سمتی خم میشه که موتوره داره میپیچه. دیدنش اینقد هیجان داره چه برسه به سواریش. در کل سعید جان نمیدونم تا حالا تجربه سواری موتور تو سرعت های بالای 150 رو داشتی یا نه اما کلا انگار زمان آروم میشه و حواست صدها بار دقیق تر از حالت طبیعی میشه که واقعا قابل توصیف نیست.
مجتبی
۲۵ آذر ۱۳۹۳اینا مجازه تو خیابون؟
4MATIC
۲۵ آذر ۱۳۹۳قیمت چند؟؟؟؟؟؟؟
سينا
۲۶ آذر ۱۳۹۳ای بابا، من وقتی که 15 سالم بود با کمک عموم یک ماشین ساختیم مثل این!
4MATIC
۲۶ آذر ۱۳۹۳افرین
Predator
۲۶ آذر ۱۳۹۳پدال بیخیال داداش
هیچ چی جای موتورو نمیگیره
اینا باید بیان واسه خودشون…یه جا برا خودشون ایجاد کنن عین استیو جابز که یه جای جدید به اسم تبلت واکرد
بچه ها فک کنم کرمان موتور یه سال پیش میخواست ktm xbow وارد کنه نمیدونم تهش وارد کرد یا نه
اون موقع گفتن اگه بیاد 400 تومن اب میخوره
نمیدونم تهش چی شد
امیررضا
۱۲ دی ۱۳۹۳درسته که هیچ ماشینی نمیتونه سر پیچ ها خودشو مثل متور خودشو بخوا بونه ولی خطر متور هم صد برابر خودرو هم هست و خودم هم بعد از سه سال فکرو تلاش توانستم شروع یک خودروی دست ساز را شروع کنم انشا الا تا خرداد به اتمام میرسد