با وجود بزرگانی در صحنه رقابت خودروهای متوسط و کوچک خانوادگی، مزدا ۳ جدید آمده است تا بازی را در بین خودروهای کامپکت تغییر دهد. مزدا ۳ به وضعیت خوبی در مصرف رسیده و در عین حال، لذت رانندگی را از دست نداده است.
فاکتور اصلی در این رابطه، تکنولوژی اسکایاکتیو در کمپانی مزدا است؛ چیزی که با توجه به نام آن، اندکی عجیب و غریب مینماید، ولی باعث شده که مصرف سوخت در پیشرانه بهینه شود و وزن کلی خودرو کاهش یابد. هر دو موتور ۲ و ۲/۵ لیتری چهار سیلندر با آخرین تغییرات در مزدا ۳ قابلدسترسی هستند. تیم مهندسی مزدا از نواحی مختلف خودرو نظیر موتور، سیستم تعلیق و دیفرانسیل تا جایی که توانسته وزن را کم کرده و در عینحال، ساختار بدنه بنابر نیازهای ایمنی خودرو را ارتقا داده است. خودروی بررسی شده در این جا یک تورینگ سدان با موتور ۲ لیتری است که از سیستم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک استفاده کرده است و وزنی به اندازه ۱۳۲۲ کیلوگرم دارد. اگر بخواهیم مقایسهای از لحاظ وزن با مدلهای قبلی مزدا ۳ داشته باشیم، میتوان مدل تورینگ ۲۰۱۲ را مثال بزنیم که با موتور ۲ لیتری و سیستم گیربکس ۶ دنده دستی، وزنی در حدود ۱۲۹۱ کیلوگرم داشته است. چنین تغییر وزنی با وجود قوانین سفت و سختی که برای ایمنی خودرو وجود دارند و هر روز به آنها اضافه میشود، میتواند بسیار مناسب باشد. همهی این حساسیتها، ناشی از این است که وزن یکی از مسائل مهم در هر خودرویی است و میتواند یکی از فاکتورهای بازدارنده شتابگیری اتومبیل باشد.
در پیست، شمارنده مزدا ۳ در مدت ۷/۶ ثانیه رسیدن به مرز سرعت ۶۰ مایل بر ساعت و یا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت را نشان میدهد و این سدان کامپکت مسافت یکچهارم مایل را در زمان ۱۵/۹ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۳/۲ کیلومتر بر ساعت طی میکند. این آمار در مقایسه با رقبایی چون فولکسواگن جتا ۱.8T، کیا فورته ۲.۰، هوندا سیویک ۱.۸ و تویوتا کرولا ۱.۸، در جایگاهی متوسط قرار دارند.
سیستم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک مزدا، جذابیت زیادی را در رانندگی ایجاد کرده است و برنامهریزی آن به گونهای است که دور موتور را همیشه در یک حالت بهینه نگه میدارد. همچنین تغییر دندهها در آن بسیار مناسب و آرام است و واکنش به پدال شیفترها نیز خوب است. کنترل خودرو در ترمزگیری، وضعیت خوبی دارد و هنگام فشار بر روی پدال ترمز، احساس میکنید که واقعاً در حال توقف خودرو هستید. مزدا ۳ سدان از سرعت ۱۱۲/۵۶ کیلومتر بر ساعت، میتواند درفاصله ۵۰/۹ متر به صورت کامل متوقف شود.
مواد به کار رفته در طراحی کابین مزدا ۳، برای این کلاس خودرو، کیفیت بالایی دارند. صندلیهای جلو، دوخت بسیار خوبی داشته و سطح راحتی در داخل کابین بالاست. امکانات استاندارد زیادی در مزدا ۳ ارائه شدهاند. لیست بلند بالایی از امکانات ایمنی وجود دارند که شامل مواردی چون مانیتورینگ نقاط کور و سیستم هشدار ترافیکی عقب خودرو هستند. تیم طراحی مزدا ۳، به چیزی دست یافته که کمتر کسی به آن رسیده است: یک سدان جمع و جور کاربردی که ظاهر خوبی هم دارد.
مشخصات:
- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
- قیمت مدل تست: ۲۳۲۳۵ دلار (قیمت پایه: ۲۱۴۴۰ دلار)
- نوع موتور DOHC 16-valve inline-4 با چرخه اتکینسون، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخترسانی انژکتور مستقیم.
- گنجایش: ۱۹۹۸ سیسی.
- قدرت: ۱۵۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۲۰۳/۳۷ نیوتنمتر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک با قابلیت پدل شیفتر.
ابعاد:
- فاصله دو محور چرخها: ۲/۷ متر.
- طول ماشین: ۴/۵۸ متر.
- عرض: ۱/۷۹ متر.
- ارتفاع: ۱/۴۵ متر.
- وزن کلی: ۱۳۲۲ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۶ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۱/۴ ثانیه.
- صفر تا ۱۷۷/۰۳ کیلومتر بر ساعت: ۲۷/۹ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۹ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۵/۹ ثانیه با سرعت ۱۴۳/۲۳ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۱۴/۰۴ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۰/۹ متر.
مصرف سوخت:
تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۷/۸۴ لیتر در شهر و ۵/۷۴ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
مصرف سوخت در تست: ۸/۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
[jwplayer mediaid=”۶۹۷۲۷″] [jwplayer mediaid=”۶۹۷۳۴″] [دانلود ویدئوی نگاهی به طراحی بیرونی مزدا ۳ سدان ۲۰۱۴] [دانلود ویدئوی کابین مزدا۳ سدان ۲۰۱۴]
شاهین
۲۲ فروردین ۱۳۹۳به نظر من مزدا نمونه ی یک خودروساز موفق هست.پله پله ترقی کرد و هر روز خودروهاش بهتر شد.مزدا 323 که پدربزرگ این ماشین محسوب میشه هم ماشین خوبی در زمان خودش بود و حالا هم که مزدا 3 داره به خوبی خودشو نشون میده.طراحی های مزدا هم از نظر من در بین ژاپنی ها اگه بهترین نباشه حتما جزو سه تای اوله.
محمد حسین
۲۲ فروردین ۱۳۹۳خیلی ماشین خوبی به نظر میاد
محمد حسین
۲۲ فروردین ۱۳۹۳ولی به نظر من مانیتورشو از رو c کلاس زده
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ فروردین ۱۳۹۳درود .
نه دوست عزیز ، تقریبا جفتشون در یک زمان با این
مانیتور معرفی و رونمایی شدند .
شاهین
۲۲ فروردین ۱۳۹۳بازاریابیش خیلی خوبه! شعارهای جالبی انتخاب میکنه واسه ماشیناش مثل
zoom zoom و soul of the sport car.این نشون میده که بیشتر اسپرت هست البته محصولات لوکس هم داره.کلا از مزدا خیلی خوشم میاد.
Zonda R
۲۲ فروردین ۱۳۹۳@.F
من بشخصه
طراحیه نسل قبلشو
خوب نمیدونم
و لی طراحی تهاجمی و البته جلوپنجره جدیدش واقعا بهتره
شاهین
۲۲ فروردین ۱۳۹۳زوندا جان نسل قبلش دیگه واقعا خیلی اسپرت طراحی شده بود به همین دلیل طرفداراش محدود شدن.ولی این مدل میتونه جوونا و بزرگسال ها رو با هم جذب کنه.
محمد حسین
۲۲ فروردین ۱۳۹۳ولی چرغ های جلوش از چراغ های تیز بین تیبا که بهتر نیست
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۲۲ فروردین ۱۳۹۳فروش خوبی رو تجربه خواهد کرد
شاهین
۲۲ فروردین ۱۳۹۳فقط توی عکس دوم احساس میکنم رینگاش یه کمی کوچیکه.2 اینچ بزرگتر باشه دیگه همه چیش عالیه عالیه.
محمد حسین
۲۲ فروردین ۱۳۹۳شاهین جان راست میگی تمام ابهت ماشین به نظر من به رینگاشه
محمد حسین
۲۲ فروردین ۱۳۹۳امیدوارم بیاد ایران
محمد حسین
۲۲ فروردین ۱۳۹۳ببخشید زیاد حرف می زنم ولی اگه صندلی هاشو چرم کرم کار کنه خیلی
ناز خواهد شد
شاهین
۲۲ فروردین ۱۳۹۳داداش این چه حرفیه.سایت مال نظر دادن هستش دیگه.
با این قیمت و امکانات و کیفیتی که داره اگه کلا صندلی هم نداشته باشه بازم عیبی نداره!!! :)
مک میسل فقط المان فقط فولکس
۲۲ فروردین ۱۳۹۳فقط میتونم بگم کم نداره از رقیباش
Zonda R
۲۲ فروردین ۱۳۹۳@.F
مزدا 3
تو کلاس سدان کامپکت
همیشه بهترین بوده و اگرم نبوده
دوم
در تست جدیدی که موتورترند
سدان های کامپکت
رتبه بندی به اینصورت شده:
7.دوج دارت
6.جتا
5.النترا
4.کورولا
3.سیویک
2.سراتو
1.مزدا 3
شده
شاهین
۲۲ فروردین ۱۳۹۳داداش یه جوری نوشتی فکر کردم مزدا 3 آخر شده! :)
ممنون بابت اطلاع رسانیت.
Zonda R
۲۲ فروردین ۱۳۹۳@.F
خواهش;-)
شاهین عزیز
خیلی فعالی
تو 2 روز 54 تا نظر
من که سعی میکنم ازت یاد بگیرم
اواتارتم دوست دارم
شاهین
۲۲ فروردین ۱۳۹۳خواهش میکنم زوندا جان.راستش خیلی وقته که میام این سایت و دلیل اینکه تا حالا نظر نمیدادم این بود که سعی میکردم اطلاعات خودرویی خودمو افزایش بدم و از شما دوستان خیلی چیزها یاد گرفتم.البته شاید یه کمی زیادی نظر میدم حالا! :)
امیدوارم که بیش از پیش از نظرات همدیگه استفاده کنیم.ممنونم ازت.
شاهین
۲۲ فروردین ۱۳۹۳این رده بندی واقعا تعجب اوره.الانترا که سال قبل(شایدم دو سال قبل بود،دقیق خاطرم نیست) اول شده بود الان رتبه ی 5 رو داره.کرولا رتبه ی 4 و جتا رتبه ی 6 که خیلی ناامید کننده اس.رقابت جوریه که اگه یکی کمی تعلل بکنه ناک اوت میشه.
GTR-50
۲۲ فروردین ۱۳۹۳با کیفیت ترین خودرو ایران مزدا -هندلینگ با شتابشم حرف نداره
فرهاد
۲۲ فروردین ۱۳۹۳البته اگه از گند کاریهای بهمن صرف نظر کنیم
رضا
۲۲ فروردین ۱۳۹۳کاش بهمن واردات تمام مدل های مزدا رو آغاز میکرد
اینو که دیگه فک نکنم بتونن مونتاژ کنن
عاشق تمام مدلهای مزدام و فکر میکنم تو ایرام بهش ظلم شده و مزدا رو به صدتا هیوندایی و کیا ترجیح میدم
طوفان
۲۴ فروردین ۱۳۹۳موافق نیستم مزدا هیچوقت یک ماشین درجه 1 نبوده . لااقل تو ایران
javid
۲۲ فروردین ۱۳۹۳واقعااز نظر من مزدا 3 از همه رقیباش بهتر و خوشکلتره
GTR-50
۲۲ فروردین ۱۳۹۳با کیفیت ترین خودرو تو ایران شتابو هندلینگشم عالیه
TIGER
۲۲ فروردین ۱۳۹۳به نظر من ماشین عالییه. قیافشم خوشگل و بی نقصه
کرمانشاه
۲۲ فروردین ۱۳۹۳ما هر دو نسل قبلو داشتیم واقعا عالیه و از رقباش بهتره فقط حیف رو سرعت گیرا گیر میکنه.امیدواریم این نسلشم بیاد تو ایران با قیمت معقول(بعیده).
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۲۲ فروردین ۱۳۹۳حرف نداره ، مصرف سوختش هم عالیه ، قدرتش هم خیلی مناسبه ، فروش خوبی رو تجربه کرده مزدا 3 ؛ در کل لایک
زیگما
۲۲ فروردین ۱۳۹۳مزدا سه سدان(البته سدان نیست ولی ما بهش میگیم سدان)
1.طراحی داخلی بی نظیر در کلاس، با مواد و متریال فوق العاده با کیفیت که بنظر من فرق چندانی با یه ماشین لوکس شهری از نظر کیفیت قطعات داخلی نداره.
2.طراحی خارجی ، پویا و جذاب.
پشت ماشین خیلی بالاست، من بدم میاد یه سدان پشتش بالا باشه….
3. قیمت فاجعه بار ارزونه….یعنی مشتری شک میکنه. پیش خودش میگه : ” مگه میشه یه ماشین با این همه مزایا اینقدر ارزون باشه؟”
4. مشخصات موتوریش در حد کلاس خودشه.
5.فضای پای سرنشینان عقب کمه، مشکلی که در دو نسل قبلی هم شاهدش بودیم
6.پدال لطفا مطلب در مورد تست تصادف های اس یو وی / کراس آور های مید سایز بازار امریکا توسط iihs بذار. مطمئن باش اگه میتونستم، خودم برات مینوشتم . ولی یقین بدار که نمیتونم. برا همین بهت رو زدم…..
فرهاد
۲۲ فروردین ۱۳۹۳فکر کنم چون یه خورده به طولش اضافه شده مشکل فضا ی پای عقبم
حل شده باشه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ فروردین ۱۳۹۳درود .
زیگما چرا بهش نمیشه گفت سدان ؟؟؟
در ضمن مزدا 323 مشکل فضای پای عقب نداشت .
اگر هم منظورت مزدا 3 زوم زوم است که اون نسل جدید نداشته و فقط یک فیس
لیت قوی داشته . میتونی یک نگاهی به کد بدنه و شاسیشون بکنی .
زیگما
۲۲ فروردین ۱۳۹۳منظورم مزدا 3 است. این نسل سوم هست. دو نسل پیش مشکل کمبود فضا داشتند
این با توجه به انداره صندوق عقبش Notchback هست . قانونا اینطوره ولی در در بازار امریکا و ایران و … که Notchback اشنا نیستند همون سدان صداش میکنن.
حالا چرا اینطور ساختنش?تا در برخی از کشور ها از مالیات سدان ها معاف بشه
چند مدل اپل هم اینجوری داریم اگه خواستی اسمشون رو بهت میگم…..
رضا
۲۳ فروردین ۱۳۹۳فک کنم اگه شیشه عقب با درب صندوق بالا بیاد میشه ناچبک مثل زانتیا و جنتو
زیگما
۲۳ فروردین ۱۳۹۳نه عزیز اتفاقا شیشه عقب در این مدل ماشین ها بالا نمیاد
دانشجو مملکت
۲۲ فروردین ۱۳۹۳به این مدل ﺑﺮ ﺧﻼﻑ ﻫﺎچ بک FAST BACK -ﻓﺴﺖ ﺑﻚ (ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺳﻘﻒ ﺑﺎ ﻳﻚ ﺷﻴﺐ ﻣﻼﻳﻢ ﻭ ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﻋﻘﺐ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﻣﻲ ﺁﻳﺪ . ﺑﻚ ﺩﺍﺭﺍﻱ ﺷﻴﺸﻪ ﻋﻘﺐ ﺛﺎﺑﺖ ﻭ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﻋﻘﺐ ﺟﺪﺍﮔﺎﻧﻪ ﻣﻴﺒﺎﺷﺪ
xsajad
۲۲ فروردین ۱۳۹۳دوربین عقب داره دیگر اون قدر هم بد نیست البته متاسفانه مشکل جای صندلی عقب رفع نشده و فضای کمی داره
شاهین
۲۲ فروردین ۱۳۹۳دوست عزیز توی عکس های بالایی دیده میشه که فضای پای سرنشین های عقب خیلی هم کم نیست.
زیگما
۲۲ فروردین ۱۳۹۳از نظر یه غربی این فضا کمه
توضیحات بیشتر،حالشو ندارم…..
Zonda R
۲۲ فروردین ۱۳۹۳@.F
تنها مشکلی که به
مزدا 3 وارده
کمبود فضای صندلی عقب
طوری که برای 3 نفر مناسب نیست
و
این ثر صورتیه که بیشترین فضای پا و سرنشینان عقب تو این کلاس
مربوط به کرولاست
البته اگه خواستید برایه حرفام منبع بدم
احسان(احسان سابق)
۲۲ فروردین ۱۳۹۳ماشین زیبا و مناسب و خوش قیمتیه.از زرق و برق اضافی خبری نیست و داخلش ساده و جالب طراحی شده.با این وجود ظاهر اسپرتی داره و نسبت به نسل قبلش خیلی پیشرفت داشته با اینکه مزدا 3 قبلی هم ماشین خوبی بود.اما فکر کنم نسل جدید مزدا 3 افزایش قیمت شدید چند هزار دلاری داشته اگر اشتباه نکنم.افرین به مزدا
شاهین
۲۲ فروردین ۱۳۹۳دوست عزیز قیمت پایه ی این خودرو 16945 دلار هست.افزایش قیمت داشته ولی نه اونقدر زیاد.با تشکر
فرهاد
۲۲ فروردین ۱۳۹۳تو یکی از سایتا خوندم فقط 270 دلار افزایش قیمت داشته
که واسه این همه تغییر هیچه
حامد MASERATI GT
۲۲ فروردین ۱۳۹۳نکته قابل توجه قیمت مناسبشه با توجه با ارتقا ایمنیش هست . تو این رنج قیمت یعنی کمتر ازاپتیما و سوناتا میشه . اما حیف که خیلی دیر به بازار میاد.
مصطفی
۲۲ فروردین ۱۳۹۳واقعا جذابه از همه لحاظ
امیدوارم نسل جدید از نظر هندلینگ و مخصوصا نرمی پیشرفت خوبی داشته باشه
علی
۲۲ فروردین ۱۳۹۳خودرو های ژاپنی در بازار ایران طرفدارن زیادی داره
و تعجبی هم ندااره زیرا کیفیت بسیار بالایی دارند
مزدا ۳ نیسان تیانا سوزوکی کیزاشی تویوتا کرولا
و…
خودرو های ژاپنی مدتهاست در ایران است
یکی از اولیناشون ماکسیما بود که هنوزه طرفداران زیادی داره
درود بر ژاپن درود بر مزدا درود بر نیسان درود بر سوزوکی
درودبر تویتالکسوس درود بر میتسوشی و،،،
طوفان
۲۴ فروردین ۱۳۹۳در اینکه خودروهای ژاپن به خصوص تویوتا با کیفیتند شکی نیست اما خودروهای کره ای در ایران فروششون به مراتب بیشتر از همتاهای ژاپنی هست .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ فروردین ۱۳۹۳درود .
مزدا کارش خیلی درسته . ماشینی که تمام مشخصات هوندا سیویک و تویوتا کرولا
را داره ، و علاوه بر ان ، از ظاهر و عملکرد اسپورت و هندلینگ بالا هم
برخورداره . چیزی که نه هوندا و نه تویوتا دارند .
ولی انصافا مزدا و هوندا با اینکه از تویوتا کوچک تر و ضعیف تر هستند ،
در بیشتر کلاسهاشون طراحیشون خیلی بهتر از تویوتاست .
مثلا همون مزدا 3 را با کرولا مقایسه کنید .
یا همین نسل های جدیدشون . مزدا یک سر و گردن بالاتره . بعدش هوندا . و
بعدشم تویوتا .
حتی اکورد هم از کمری زیباتره .
تغییر و تحول و شباهت نداشتن نسبت به نسل قبلی در هوندا و مزدا بیشتر
رعایت میشه تا تویوتا .
شاهین
۲۲ فروردین ۱۳۹۳میلاد جان واقعا مزدا به اونچه که استحقاقشو داشته نرسیده.باید خیلی بیشتر از اینها بفروشه.مطمئنا انتخاب من بین مزدا 3 و تویوتا کرولا،مزدا 3 خواهد بود.
Zonda R
۲۲ فروردین ۱۳۹۳@.F
ولی تو امریکا
کرولارو بیشتر میخرن
دلایلش هم که مشخصه
شاهین
۲۲ فروردین ۱۳۹۳تویوتا امتحانشو پس داده ولی مزدا هم ماشین خوبیه.من اگه پول داشتم و البته یه خونواده ی پرجمعیت(!) جفتشونو می خریدم که خوب و خوب تر رو انتخاب کرده باشم!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ فروردین ۱۳۹۳درود . بله شاهین جان . قبول دارم حرفتو .
علی
۲۲ فروردین ۱۳۹۳با اینکه از لحاض طراحی مزدا موفق تر از
تویوتا و هوندا است ولی تویوتا تنوع بیشتره
به مزدا ۳ مزدا مزدا ۶ و مزدا ۲
۲۰۱۳ نگاه کنید چراغ های جلو ورینگش
خیلی شبیه به هم هست ولی
کرولا اریون 86 کمری
همگی با هم فرق دارن
شاهین
۲۲ فروردین ۱۳۹۳دوست عزیز اینکه خودروهای مزدا یک چارچوب طراچی مشخصی دارند نکته ی منفی هست؟ این همون هویت هستش که مزدا داره.شما با دیدن این طراحی ها توی همه ی کلاس ها میتونی اطمینان داشته باشی که این طراحی فقط و فقط مال مزدا هست،نه خودروی دیگری.با تشکر.
طوفان
۲۴ فروردین ۱۳۹۳بله ولی این کار دست مشتری رو برای انتخاب باز نمی ذاره . همه خودروهای مزدا کپی هم هستند و برای همه جور سلیقه طراحی نشده اند .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ فروردین ۱۳۹۳درود .
پدال موتورهای 2000 سی سی مزدا که به سیستم اسکای اکتیو مجهز هستند ، 120
اسب بخار قدرت دارند . نه 155 اسب بخار . خودت در مقاله های قبلی نوشتی .
راستی یک ایراد کوچیک این ماشین داره ، اون هم اینه که قسمت عقب و درب
صندوق عقب خیلی نسبت به جلوی ماشین بالاست . دید عقب و حرکت با دنده ی
عقب خیلی سخت میشه .
خودم
۲۲ فروردین ۱۳۹۳هی بدک نیست.اما به دل هم نمیشینه.اما طراحی عقب خودرو جالبه.یه جورایی از سواری فورد فوکس الهام گرفته.از عقب سبک آمریکایی داره تا ژاپنی
pedram1386
۲۲ فروردین ۱۳۹۳man nasle ghabish ra daram aalie vali hamishe ziresh migire
امید
۲۲ فروردین ۱۳۹۳واقعا عالیه دستشون درد نکنه ولی چه فایده بیشتر ما نمیتونمیم برای مصرف شخصی اینو بخریم قیمتش خوبه اما میاد اینجا از خودروهای لوکس خارجیها هم لوکس تر میشه البته قیمتش
mostafa mn
۲۲ فروردین ۱۳۹۳این ماشین از اواخر سال پیش تو اینجا وارد شد (منطقه آزاد انزلی)
تو اون زمان النترا با قیمت ۵۵-۷۰ و اپتیما با حدود ۶۸ -۸۰ جزو پرفروشترینها بودن بین سدان ها
اما مزدا ۶ که با موتور ۲ لیتری وارد شد اینجا الان پر فروشترین ماشین سدان اینجاست با قیمت حدوداً ۶۵ تومن
البته مزدا ۶ با موتور ۲.۵ و فول آپشن یه چیزی حدود ۱۱۰ میلیون قیمت داره اینجا
ولی خیلی استقبال خوبی ازش شد! هم قیمتش خوبه هم ظاهر هم برند
در کل میشه گفت فوق العادهست
امیر
۲۳ فروردین ۱۳۹۳ذماغه شبیه مزدا 6
علی رضا
۲۳ فروردین ۱۳۹۳من تا حالا چند تا ماشین مختلف داشتم
ماشین های ژاپنی یه حس نرمی و آرامش به آدم میدن و آدم داخلشون احساس امنیت می کنه
مزدا یه ماشین آروم و بی سروصداست که برای آرامش ساخته شده و این هم از این خصوصیت استفاده کرده
خاوری مزراتی
۲۳ فروردین ۱۳۹۳مصداق بارز جمله “هر روز بهتر از دیروز”…
احسنت بر ژاپنی خ=های سختکوش
Rasool
۲۳ فروردین ۱۳۹۳پس کی میخواد وارد بشه دق داد مارو اگه کسی اطلاع داره خبر بده
طوفان
۲۴ فروردین ۱۳۹۳چه عجیب وقتی طراحی پشتش رو دیدم فکر کردم دارم یه ماشین کیا رو میبینم شایدم هیوندای سوناتا ! وقتی ژاپن از کره تقلید میکند …
سعید
۴ شهریور ۱۳۹۳عقبش شبیه سوناتا هست!
علی
۶ شهریور ۱۳۹۳سلام دوستان
میخواستم بدونم مزدا 6 basic بهتره ادم بگیره یا مزدا 3 2015 full option ?
رضا
۲۸ مهر ۱۳۹۳سلام به نظرمن مزدا ماشین خیلی خوبیست وماشینای چینی برابرش هیچن
رضا
۲۸ مهر ۱۳۹۳سلام به نظرمن مزدا ماشین خیلی خوبیست وماشینای چینی برابرش هیچن. چینیا حتی موتورشون هم بهشون نمیخوره