مزدا

مزدا 6 به‌روز شده با تکنولوژی و تجمل بیشتر

مزدا ۶ حدود ۲ سال قبل فیس لیفت شده بود اما این امر باعث نمی‌شود که این خودروساز محصول کلاس D خود را برای سال ۲۰۱۷ بهبود نبخشد. این به‌روزرسانی‌ها شامل برخی اصلاحات کابین، بهبودهای کوچک قوای محرکه، افزایش راحتی و اضافه شدن تکنولوژی‌هایی است که بسیاری از آن‌ها را در مزدا ۳ فیس لیفت دیده‌ایم.

2017 Mazda6

2017 Mazda6

2017 Mazda6
شما هیچ تغییری را در نمای بیرونی خودرو مشاهده نمی‌کنید اما آپشن رنگ خاکستری ممتاز آن از شاسی‌بلند جدید CX-9 گرفته شده است. تغییرات در داخل کابین مشهودتر هستند و بزرگ‌ترین تغییر استفاده از غربیلک فرمان جدید است که آن نیز از CX-9 قرض گرفته شده است.

2017 Mazda6

2017 Mazda6

2017 Mazda6
بخش دیگر بهبودها به صفحه‌نمایش سواری فعال خودرو مربوط می‌شود. هدآپ دیسپلی مزدا ۶ حالا کاملاً رنگی است و شفافیت، کنتراست و وضوح آن افزایش یافته و حالا می‌توان تنظیمات خاص هر راننده را ذخیره نمود.

2017 Mazda6

2017 Mazda6

2017 Mazda6
صفحه‌نمایش موجود در پشت آمپرها که اطلاعات گوناگونی را نشان می‌دهد نیز دست‌خوش تغییر شده و حالا کاملاً رنگی بوده و عملکردهای بیشتری را نشان می‌دهد. دیگر به‌روزرسانی‌های کابین دربردارنده‌ی غربیلک فرمان گرم شونده، استراحتگاه دست بهبود یافته در بخش عقبی و کنسول بالای سر با چراغ‌های LED است.

پکیج با کیفیت کابین که به عنوان یک به‌روزرسانی در مزدا ۶ معرفی شده موارد فراوانی را به کابین اضافه می‌کند که عبارت‌اند از پوشش چرم ناپا، پوشش سقف مشکی با آپشن های چرم گوناگون، تریم به رنگ تیتانیوم در داشبورد، دوخت اطراف دکمه‌ی بالابر شیشه‌ها و تونل گیربکس، تریم چرم اضافی روی غربیلک فرمان با دوخت مخصوص chidori و دوخت‌ها و تریم های کرومی اضافی.

2017 Mazda6
زیر پوست خودرو شاهد هستیم که پاسخ پدال گاز در مدل‌هایی که به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک SkyActive-Drive مجهز هستند خطی‌تر شده که این مهم به لطف بهبود مشخصات گشتاوری خودرو حاصل گردیده است. مزدا ۶ به‌روز شده همچنین پذیرای سیستم کنترل G-Vectoring است که گشتاور ورودی به هر چرخ را تنظیم می‌کند تا پاسخ سیستم فرمان و پایداری خودرو بهبود یابد.

به همین ترتیب آسایش خودرو افزایش یافته و به خاطر استفاده از نوارهای مخصوص در درب‌ها صدای ورودی به کابین کاهش یافته است. همین نوارها آب‌بندی بین درب‌های عقبی و بین درزهای بدنه را بهتر کرده‌اند. شیشه‌های درب‌های جلو ضخیم‌تر هستند و استفاده‌ی وسیع‌تر از مواد ایزوله کننده در سقف باعث کاهش سروصدا شده و در مدل‌های فول تر نیز شاهد کاربرد شیشه‌های آکوستیک هستیم. از نظر ایمنی این خودرو به سیستم‌هایی چون تشخیص ترافیک و سیستم حمایت ترمز هوشمند که دوربین جلویی جدیدی دارد مجهز شده است. به عنوان نتیجه حداکثر سرعت مؤثر این سیستم از ۱۴۵ به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت افزایش یافته و این سیستم عابران پیاده را نیز بهتر تشخیص می‌دهد. در زمانه‌ای که خودروسازان استفاده از گیربکس دستی را کم می‌کنند مزدا هنوز هم به‌کارگیری سه پدال را به مصرف‌کنندگان پیشنهاد می‌دهد. گیربکس ۶ سرعته دستی در تریم های پایه‌ی اسپورت و تورینگ بصورت استاندارد وجود دارد. مثل قبل مدل گرند تورینگ به‌صورت استاندارد از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک سود می‌برد. نیروبخش مزدا ۶ پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری ۱۸۴ اسب بخاری است. هیچ پیشرانه‌ی ۶ سیلندر یا توربویی در دسترس نیست. فکر نمی‌کنیم که مصرف سوخت خودرو تغییری کرده باشد اما انتظار می‌رود که تخمین‌های EPA و همچنین قیمت خودرو هنگام عرضه‌ی خودرو اعلام گردد. نسخه‌ی کنونی مزدا ۶ به عنوان مدل ۲۰۱۴ معرفی گردیده و پیش‌ازاین نیز برای سال ۲۰۱۶ نونوار شده است و این تغییرات در واقع سومین بار است که مزدا ۶ را روی فرم می‌آورد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. مهراب

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (60 ديدگاه)

    من اینو به کمری و اکورد ترجیح میدم
    کلا مزدا چشماش قشنگه خخخخخخخخخخخ

  2. Madjid S

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    ای جونم مزدا. بهترین ماشین ساز دنیا.

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      یاعلی دادا.عاشق عکس کامنتت ام

      1. Madjid S

        ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        ممنون بهنام جان.
        این گرن توریزمو دیروز تو یه فیلم در تلگرام دیدمش. خدای ابهته. تا حالا همچین ماشینی ندیده بودم. اسپویلر عقبش خیلی خیلی خیلی زیبا بود. اصن آدم ازش میترسه. فیلمش با عکسایی که دیدم خیلی فرق داشت. معلوم نیست از نزدیک چیه دیگه. اسپویلش 3 نقطه اتکا داره. مثل وننو ولی خیلی زیباتر. کنار اسپویلر هم بزرگ لوگوی بوگاتی زده بود با کروم. پایین تر هم پرچم فرانسه که خیلی به رنگ این ماشین میومد. ندونی فکر میکنی راحت 800 کیلومتر بر ساعتو پر میکنه. اصن یه چیزی بود.

  3. حميد

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    مقاله جالبی بود
    مشخصات فنی خوبی داره ولی در کل گریبکس اتوماتیک بهتره
    طراحی داخلی خیلی جالبی داره

  4. uss zumwalt DDG-1000

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    داخلش خوشگل

  5. Sardar

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (165 ديدگاه)

    تو این کلاس واقعا از همه بیشتر‌دوسش دارم . البته کرایسلر اس ۳۰۰ رو‌هم دوس دارم . اگه زنده باشم یه روز هر دو رو می خرم

  6. Sardar

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (165 ديدگاه)

    فازت چیه خدایی؟؟ ژاپن همه چیزش ردیفه . طراحیشام الان خیلی خوبه

  7. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (260 ديدگاه)

    می خوام بغلش کنم ببوسمش.مزدا دل همه را برده واقعا الهه زیباییه دمت گرم.

    1. Madjid S

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      جدا نمیدونم مزدا چرا اینقدر عاشق سینه چاک داره. نمیدونم با دلم چیکار میکنه که اینطوری براش میلرزه. مزدا واقعا ماشین های دوست داشتنی تولید میکنه.

  8. shahin

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    حالا راه رفتن و شتاب و هندلینگش عجب چیزیه این

  9. محسن

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    گروه انحصاری بهمن لا اقل این مزدا 6 را هم بیارید و مثلا بدیدش 200 میلیون تومن
    اگه هم دیدید 200 تومن براتون صرف نداره بدید 300 تومن اخه کسی نیست که بگه چرا.
    لااقل بیاریدش.
    یا لا اقل کمپانی معظم مزدا تو رو خدا دیگه قطعات مزدا 3 قدیمی را به بهمن ندید
    اگه شما قطعات مزدا 3 را تا یک میلیارد سال دیگه به بهمن بدید مانند بقیه خودروسازهامون به تولید مزدا 3 ادامه میدن.
    اینا که ندارن حداقل شما وجدان داشته باشید و بگید مزدا 3 قدیمی دیگه تمام اگه خواستید مثلا قطعات مزدا 3 مدل 2017 یا مزدا 6 را بهتون میدیم.

    1. Madjid S

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      اگه مزدا 6 رو با قیمت 200 تومن بدن هم صرف داره. بحث اینه که چقدر صرف داره…
      در ضمن مزدا تا وقتی ازش قطعه بخوای بهت میده. این از خوبی های مزداست که برای مدل های قدیمی ترم قطعه تولید میکنه. گروه بهمن نباید این قطعاتو برای مدل های صفر استفاده کنه. باید مدل های جدیدو وارد کنه.

  10. کاوه آهنگر

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (432 ديدگاه)

    مزدا محبوب قلب ها . مدل 6 هم مثل بقیه محصولات مزدا عالیه یعنی خیلی عالیه

  11. MaZi Zo0M Z0oM

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (55 ديدگاه)

    اصلاحیه:
    مزدا 6 نسل سوم برای اولین بار در سال 2012 رونمایی شد و تحت عنوان مدل 2013 روانه بازارهای جهانی گردید که اشتباها چندین بار در متن زمان عرضه مزدا6 سال 2014 اعلام شده که صحیح نمیباشد.
    درواقع اون مزدا3 نسل سوم هست که تحت عنوان مدل 2014 در بازارهای جهانی عرضه شد.
    برخلاف تصور ما نگارش صحیح عبارت اسکای اکتیو در لاتین بصورت SKYACTIV میباشد و فاقد حرف e در انتهای کلمه میباشد!

  12. علی

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تو گیلان فروش خوبی داشته از وقتی وارد شده

  13. علیرضا

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    مزدا 6در کلاس خودش یعنی سدان سایز متوسط سرآمد همه برندهاست، علت این که وارد نمیشه اینه که قیمتش واقعا ارزونه مثلا در دبی با درهم هزار تومنی حدود 55میلیون میشه، حالا اگه بخوان با تعرفه صددرصد بیارن میشه حدود 130میلیون!!! خوب مثلمه که اگه با این قیمت بیاد بازار تمام ماشینای وارداتی و داخلی رو میترکونه!!!! تفسیر بقیه داستان با شما….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا