مسابقات ایندی، برای اولین بار یک خودروی دیزلی پاک را در قامت برنده تجربه کرد. مزدا ۶ جدید اسکای اکتیو D در مسابقات جایزه بزرگ ایندیاناپولیس، با رانندگی سیلوین ترمبلی، این مسابقه ۳۳ ساعته را در کلاس GX فتح کرد.
این پنجمین پیروزی مزدا محسوب میشود و این تیم را پشت سر پورشه با ۸ پیروزی در طول ۱۲ دوره این مسابقات قرار میدهد.
مزدا ۶ حاضر در مسابقه با موتور ۲.۲ لیتری توربو دیزلی با تکنولوژی SkyActiv-D بر اساس خودروهای تولیدی و با ۵۱ درصد از همان قطعات نمونه های تولیدی استاندارد از جمله بلوک موتور ساخته شد. بدین ترتیب و آن گونه که مزدا ادعا میکند، این روشی صادقانه برای نشان دادن کیفیت، دوام و قابلیت اطمینان اتومبیلهای تولیدی این شرکت خواهد بود.
-jaguar-
۱۱ مرداد ۱۳۹۲bravo
M3 E92
۱۱ مرداد ۱۳۹۲سایپا هم قراره یه نسخه دیزلی از پراید راهی مسابقات کنه. اونم با 500 اسب بـــــی بخار!!!!!
slr722
۱۱ مرداد ۱۳۹۲یکی دقیق بگه 1/4 مایل یعنی چند متر؟؟؟
ابی
۱۱ مرداد ۱۳۹۲هر مایل 1.6 کیلومتره
1.4 مایل حدود 2.25 کیلومتر میشه
slr722
۱۱ مرداد ۱۳۹۲داداش گلم ابی جان خیلی خیلی کمتر میشه…2.25 نیست…
فرامرز
۱۱ مرداد ۱۳۹۲1/4 مایل (این ممیز نیست بلکه خط اعشار انگلیسی هست یعنی یک چهارم 1600 متر) میشه 400 متر که یکی از استانداردهای تست شتاب و مسابقات درگ هست.
حسین
۱۱ مرداد ۱۳۹۲بعد مسابقه ماشینه رو باید انداختدور!!
لایک=مخالف
دیس لایک=موافقم
یه آقایی
۱۱ مرداد ۱۳۹۲حالا ببینید به این میگن ماشین یا ایران خودرو که قمپز در کرده «سمند شاسی بلند»
AMIN
۱۱ مرداد ۱۳۹۲آفرین بر مزدا… مزدا طی این چند سال پیشرفت خوبی چه در طراحی بدنه و چه در تکنولوژی موتورهاش داشته… واقعا حقشم همینه
P.P
۱۱ مرداد ۱۳۹۲مزدا آینده ی روشنی داره اگه به لوگوی جولوش توجه کنید می بینیدکه مزدا با دوبال باز به سوی آینده در حرکته واین امر حتی تو این چندسال کاملآبه وقوع پیوست وهممون شاهدپیشرفتای مزدا بودیم امیدوارم هرچه زودتر شاهد مدل های روز مزدا توخیابونای ایران باشیم(به جای LIFANوCHERY) :-) :-)
nima
۱۱ مرداد ۱۳۹۲عشق است المان و با اون پورشه هاش . به افتخار آلمان….
ali
۱۱ مرداد ۱۳۹۲کارشناس صنعت خودرو:
راه خودروسازی ایران از ابتدا بی راهه بود
پرشین خودرو: عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی گفت: رفتن رنو از ایران مشکلاتی را در خط تولید تندر90 ایجاد خواهد کرد.
علی جزایری در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: در حال حاضر تندر 90 تحت لیسانس شرکت رنو تولید می شود و با توجه به اینکه برخی از قطعات این خودرو از طریق واردات تأمین می شود، رفتن شرکت رنو از ایران باعث بروز مشکلاتی در تولید این خودرو خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که از ابتدای تولید تندر وجود داشت، تصریح کرد: هم اکنون با رفتن شرکت رنو خط تولید تندر 90 دچار رکود می شود و این امکان وجود دارد که خودروسازان بتوانند قطعات این خودرو را از طریق شرکت های خارجی تأمین کنند.
این کارشناس صنعت خودرو عنوان کرد: پروژه تندر از ابتدا نیز طرح موفقی نبود و محصولات شرکت رنو نتوانستند مانند محصولات پژو که رقیب اصلی این شرکت در ایران است بازار را به انحصار خود درآورند.
وی تأکید کرد: رفتار نادرست مسئولین در تعاملات خارجی موجب شد تا قرارداد منعقد شده با رنو چندان مناسب نباشد و موفقیت چشمگیری نصیب محصولات این شرکت در ایران نشود.
به گفته عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی رفتار مناسب مسئولین در رابطه با شرکت رنو می توانست این شرکت را تبدیل به رقیب اصلی پژو در ایران کند.
جزایری در پایان با اشاره به اینکه راه خودروسازی از ابتدا درست نبود، خاطرنشان کرد: صنعت خودروسازی ایران پس از 50 سال فعالیت توانایی طراحی و ساخت خودرو ندارد که تنها دلیل این امر عملکرد ضعیف مسئولین این صنعت است.
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۱۳ مرداد ۱۳۹۲درود.لعنت بر مسئولانی که تیشه به ریشه این مرز و بوم میزنند.
V12
-jaguar-
۱۱ مرداد ۱۳۹۲پدال قالب جدیدت قشنگه
رامتین
۱۲ مرداد ۱۳۹۲مزدا6 واقعا بهترین تولید کارخانه مزداست. امیدوارم بیشتر وارد کشور بشه…
andromeda
۱۲ مرداد ۱۳۹۲5 پیروزی مزدا
8 پیروزی پورشه
8 + 5 = 13
چطور 12 دوره برگزار شده ؟؟؟
احمد.ف
۱۶ مرداد ۱۳۹۲۱۲ دوره برگزار شده این دوره سیزدهمه
a-master
۱۲ مرداد ۱۳۹۲خیلی حال کردم.ممنون از سات خوبتون
ماشین خوب و خوشکلیه(ولی کمی شبیه سوسیسه)!!!!
a-master
۱۲ مرداد ۱۳۹۲این همین جوریه!!
اهل دل ها:بزن لایکو!!!
a-master
۱۲ مرداد ۱۳۹۲x-master چیز بدی نوشت شما داشتین پدالو عوض(چوب کاری!!!!!)میکردین
نظرش اومد.
حامد MASERATI GT
۱۶ مرداد ۱۳۹۲مزدا ی ماشین خوش استیل و راحت با قیمت مناسب . رانندگی با مزدا خیلی لذت داره