اولین پیشنمایش از چیزی که احتمالاً تبدیل به کراساور متوسط جدید مزدا خواهد شد، تبدیل به جاذبه اصلی این کمپانی در نمایشگاه اتومبیل امسال در فرانکفورت شده است. کوئرو (越える، Koeru) که در ژاپنی به معنای «فراتر رفتن» یا «تخطی و تجاوز» است، به زودی تبدیل به CX-7 جدید مزدا خواهد شد. این خودرو، طولی بهاندازه ۴۶۰۰ میلیمتر و عرضی برابر ۱۹۰۰ میلیمتر و ارتفاع آن نیز ۱۵۰۰ میلیمتر است که اندکی بزرگتر از CX-5 و البته کم ارتفاعتر از آن و در واقع یک کراساور با جثه بسیار کوچکتر نسبت به یک شاسیبلند است.
به نظر میرسد که «مزدا» خودش نیز این دیدگاه را قبول دارد و در مورد سیستمهای فرمان و تعلیق با تمرکز بر نیازهای راننده، بهینهسازیهای آئرودینامیک، تکنولوژیهای حذف سر و صدای بیرونی (NVH) و سواری راحتتر در این خودرو بحث میکند. از لحاظ طراحی، این مدل از یک طراحی جلوپنجره استفاده کرده که بهتازگی مشخصه جدید کمپانی شده است. همچنین چراغهای نازک LED تا این جلوپنجره امتداد پیدا میکنند؛ چیزی که اگر در مدل نهایی تولیدی دیده شود، ممکن است علامت سؤالهای زیادی را ایجاد کند. علیرغم پوشش پلاستیکی موجود بر روی گلگیر چرخها، سقف شیبدار بدنه و ارتفاع کم از سطح زمین، کاملاً شخصیت کوئرو را برملا میکنند. بهعلاوه، مزدا در زیر کاپوت کوئرو از یک موتور «اسکایاکتیو» استفاده کرده که چندان تعجببرانگیز نیست. البته مزدا جزئیاتی در مورد پیشرانه خودروی تولیدی منتشر نکرده، ولی از همین الان میتوان انتظار داشت که برخی موتورهای بنزینی با مصرف بهینه و همین طور، نمونههای دیزلی که در حال حاضر در دیگر محصولات این کمپانی دیده میشوند، به این منظور استفاده شوند.۲۰ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
امیر مرادی
۲۵ شهریور ۱۳۹۴چه رخ خفنی….مزدا در سربالایی پیشرفت…
آرمااااان
۲۶ شهریور ۱۳۹۴مزدا همیشه تو طراحی فوق العاده و کیفیت عالی و قیمت معقول پیشرو بوده
amir
۲۵ شهریور ۱۳۹۴چقدر از دنیا عقبیم این شاهکاره مزدا میشه اگه با همین قیافه تولید شه
ShoMpeT
۲۵ شهریور ۱۳۹۴یک درصد هم امیدوار نباشید با این قیافه تولید بشه. کلا کانسبت ها فقط برای تفریح طراحی میشن. نسخه تولیدی زمین تا آسمون طراحیش فرق خواهد کرد…
Nissan...Japan
۲۵ شهریور ۱۳۹۴اگه طراحی کانسپت مورد پسند عموم قرار بگیره شرکتا سعی میکنن با تغییرات کمتری به بازار عرضه کنن مثل دوج وایپر.
سکوت
۲۵ شهریور ۱۳۹۴این که همون مزدا 3 هاچ بک هستش فقط رینگ 50 انداختن زیرش شاید 10سانت بلند تر بشه
shahab
۲۶ شهریور ۱۳۹۴رینگ50؟؟؟
رینگ50 دیگه چیه؟؟
Ali
۲۵ شهریور ۱۳۹۴مزدا قدیم وانت مزید و ما پراید الان اون داره این ماشینا رو میزنه ولی ما همچنان داریم پراید میزنیم
:)
وحید
۲۵ شهریور ۱۳۹۴چه تغییراتی جزئی و زیرکانه ای
البته کابین تغییر کرده
با
۲۵ شهریور ۱۳۹۴خیلی زیبا و خفن
1A1
۲۵ شهریور ۱۳۹۴خیلی عالی.جیرون شده.به به به.یه دس بزنید به طراحش و شرکتش!!!
فردید
۲۵ شهریور ۱۳۹۴زیبایی منحصر به فرد و قیمت های خوبِ خوب، واردکننده ی رسمیِ احمق که مانع از ورود می شود. دست به دعا
saeid
۲۵ شهریور ۱۳۹۴بسم حق
سلام رفقا
یه مدت نبودم
چطورین پدالیای قدیم
از یه کانال به گوشم رسیده
مزدا قراره 6 رو به زودی تو ایران تولید کنه :)
ان شا الله ایران ما هم باز ساخته میشه
نشد
خودمون میسازیمش …
احمد باقری
۲۵ شهریور ۱۳۹۴تغییرات جزئی جالبی ارائه کرده.
ALiHidden
۲۵ شهریور ۱۳۹۴چ طراحی تیز و خشنی داره…!
جالبه
فقط کاشکی بزرگتر بود…
یوسف
۲۵ شهریور ۱۳۹۴کلیت طراحیش خیلی خیلی به مدل CX-3 شبیه هستش و خیلی اسپرت تر و فاختر تر شده مخصوصا طراحی کابین و نمای پشت نسبت به CX-3 خیلی بهتره (البته طبیعیه چون قراره گرون ترم باشه).
حدس من اینکه این کانسپت با حداقل تغییرات به تولید میرسه چون بر خلاف کانسپت های مرسوم که خیلی طراحی اغراق شده ای دارن این کانسپت خیلی به مدل های اخیر شرکت شبیهه و میتونه موفقیت بزرگی برای شرکت باشه (با توجه به طراحی و کیفیت عالی) به شرط داشتن قیمت رقابتی.
AHMADREZA
۲۵ شهریور ۱۳۹۴عجب چیزیه لامصب
shahab
۲۶ شهریور ۱۳۹۴خیلی خوشم اومد
بر عکس اسپورتیج خیلی جلوش باحاله
mahsa
۳۰ شهریور ۱۳۹۴حییییییییییف که عمرا تا بیست سال دیگه انحصارگران بزارن بیادایران
محمد
۱ خرداد ۱۳۹۵من یه مزداcx7 دارم. یه ایراد برقی داره که عاجزم کرده …. کجا میتونم مراجعه کنم؟