بالاخره خودروساز ژاپنی مزدا به مناسبت ۱۰ ساله شدن مزدا ۳، از مدل ۲۰۱۴ آن رونمایی کرد.امروز صبح تصاویر و جزئیاتی از این خودرو در اینترنت منتشر گردید که مزدا تمام آن ها را تایید کرده است.
همان طور که انتظارش را داشتید، مزدا۳ جدید از زبان طراحی کودو مزدا بهره می برد که ظاهرش را بکلی تغییر داده است، ظاهر مزدا۳ جدید بهتر و جذاب تر از قبل شده است،شاید این گونه از طراحی را قبلا در مزدا۶ جدید دیده باشید.ضریب درگ این خودروی تازه وارد به ۰.۲۷۵ رسیده است.
این خودرو به یکی از درازترین ماشین ها در کلاس خود بدل شده است،این خودرو ۴،۴۶۵ میلی متر طول،۲،۷۰۰ میلی متر فاصله محوری،۱،۷۹۵ میلی متر عرض و ۱،۴۵۰ میلی متر ارتفاع دارد.همچنین فضای بار این خودرو ۳۵۰ لیتر می باشد که در صورت خواباندن صندلی های عقب حجم آن به ۱۲۵۰ لیتر می رسد.
داخل این خودرو هم کلا تغییر کرده است و هم اکنون با کابینی زیبا اما کم اصالت تر طرف هستیم.دریچه های کولر،کنسول وسط،داشبورد،کنترل کننده ها و صفحه نمایش همگی عوض شده اند.
اما زیر هود این خودرو چه خبر است؟مزدا برای این خودرو چندین موتور مقرون بصرفه در نظر دارد.از موتور ۱.۵ لیتری اسکای اکتیو G شروع می کنیم که می تواند در دور موتور ۶ هزار ۱۰۰ اسب بخار توان تولید کند،همچنین این موتور می تواند ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۴ هزار دور در دقیقه تولید کند.شتاب صفر تا صد این خودرو با این موتور ۱۰.۸ ثانیه است و حداکثر سرعت آن هم به ۱۸۲ کیلومتر می رسد.
موتور بعدی ۲ لیتر حجم دارد که آن هم از تکنولوژی اسکای اکتیو استفاده می کند.این موتور در دور موتور ۶ هزار ۱۲۰ اسب بخار توان و در دور موتور ۴ هزار ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.این موتور به ۸.۲ ثانیه احتیاج دارد تا مزدا۳ را به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.نهایت سرعت این خودرو به همراه این موتور هم ۲۱۰ کیلومتر است.
موتوری دیگر در محدوده حجم موتور ۲ لیتر موجود است که می تواند در دور موتور ۶ هزار و ۴ هزار به ترتیب ۱۶۵ اسب بخار توان و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.این موتور ظرف ۸.۱ ثانیه مزدا۳ را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رساند.نهایت سرعت این خودرو با این موتور ۲۱۰ کیلومتر است.لازم به ذکر است این موتور از سیستم I-ELOOP (بازیابی انرژی) هم استفاده می کند.
مزدا یک موتور دیزل هم در نظر دارد،این موتور دیزل اسکای اکتیو D، ۲.۲ لیتر حجم دارد که می تواند ۱۵۰ اسب بخار توان و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند.
موتور های ۱.۵ لیتری و ۲ لیتری که دارای سیستم I-ELOOP می باشد تنها با گیربکس ۶ سرعته دستی عرضه خواهند شد،همچنین موتوهای ۲ لیتری معمولی و ۲.۲ لیتری دیزل با سیستم انتقال قدرت ۶ سرعته اتوماتیک عرضه می شوند.
اما چیزی که این خودرو را برجسته از قبل می کند شاسی آن است که ۳۰ درصد سخت تر و ۹۰ کیلوگرم سبک تر شده است.این خودرو با موتور ۱.۵ لیتری ۱۱۹۰ کیلوگرم وزن دارد در حالی که وقتی این خودرو از موتور ۲.۲ لیتری دیزل استفاده می کند ورن آن به ۱۳۳۰ کیلوگرم می رسد.
خریداران می توانند این خودرو را در چند رنگ جدید سفارش دهند،.اضافه شدن چند رنگ جدید برای انتخاب، خریداران را راضی تر از قبل خواهد کرد،این خودرو هم اکنون ۸ رنگ استاندارد دارد.
اطلاعاتی از قبیل قیمت گذاری،مصرف سوخت،راندمان و دیگر جرئیات هنوز اعلام نشده است،اما مطمئن باشید مطبوعات دست از کار خود بر نمی دارند.بنظر شما مزدا۳ جدید می تواند از پس رقبایش بر آید؟
در ادامه شما را به دیدن ویدئو این خودروی چشم بادامی دعوت می کنیم:
ناشناس
۶ تیر ۱۳۹۲عالی
ali
۶ تیر ۱۳۹۲دهن رقبارو سرویس می کنه!
feri 007
۶ تیر ۱۳۹۲با سلام به دوستان عزیز
به گفته یکی از آشنایان بنده گروه بهمن فعلا قصد واردات انبوه این خودرو را ندارد… باز هم تاکید میکنم واردات “انبوه” انجام نمیشود(ولی به نظرم مثل محصولات قبلیش خیلی زیباست و انشالله زودتر بیاد)
میثم
۶ تیر ۱۳۹۲فکر میکنید اگه بیاد این ملت دلال و کلاه بردار با چه قیمتی ارائه میکنن اینو ؟
اصلا با قیمت جهانیش کاری ندارن و یه نگاه بهش میندازن و میگن: آقا بزن 250 تا حالشو ببر… ملت همیشه در صحنه هم که واسه اینکه تک باشن میرن میخرن…
وقتی GT86 که 25 هزار دلاره 280 میلیون قراره قیمت گذاری بشه بازم همین آش و همین کاسه اس…
آرمان
۱۱ تیر ۱۳۹۲برند با اصالت و خوشنام. کم استهلاک و اقتصادی. ولی فکر نکنم در صحنه رقابت محصولی با دهن محصولات دیگر کار داشته باشد وگرنه کاترپیلار در صاف کردن و پر کردن استاد همست. D;
slr722
۶ تیر ۱۳۹۲نمیدونم با این اوضاع داغون مملکت گروه بهمن میتونه باز این مدل جدید هم بیار ایران و تولید کنه…!!!
milad
۶ تیر ۱۳۹۲پیشرانه ی 1.5 لیتری 100 اسبی یکم واسه این ظاهر زیبا کمه… اما 2 لیتری 165 اسبی عااالیه.
امیدوارم به زودی تو خیابون های ایران ببینمش…
فرامرز
۷ تیر ۱۳۹۲اعداد بالا یکم برام عجیب میاد! دو لیتری 120 و 165 اسب در 6000 دور و هر دو یک گشتاور 210 نیوتن متر در 4000 و شتاب 0 تا 100 تقریباً یکسان 8.1 و 8.2 ثانیه. من مهندس مکانیک یا فیزیکدان نیستم ولی عدد 120 یکم برام عجیب میاد! با تکنولوژی امروز شرکت های بزرگی مثل مزدا نمیخونه!!!
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۷ تیر ۱۳۹۲درود.منم تعجب کردم.موتور 2000 سی سی اونوقت 120 اسب بخار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نکنه اشتباه شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
V12
hamidx
۷ تیر ۱۳۹۲120اسب قدرت کمی برای موتور 2 لیتری اما 210 نیوتون گشتاور خیلی زیاه حدود 40نیوتون بیشتر از نسل قبل!شاید با کم کردن قدرت تولیدی به گشتاور بالا رسیدند.مدال فعلیش تو استرالیا فروش زیادی داشته این مدلش که واقعا از کرولا / سراتو و النترا خیلی تو طراحی سرتره تو شتابم که مثل قبلیه تو کلاس خودش خرف اولو میزنه
محمودرضا
۶ تیر ۱۳۹۲قشنگه!
masoud
۸ تیر ۱۳۹۲جای پاک جلوش هم قشنگه؟؟؟؟؟ خیلی بد جایی گذاشتن
عليرضا
۶ تیر ۱۳۹۲موافقا با این خودرو + مخالفا هم- لطفا.
fleetwood
۶ تیر ۱۳۹۲ظاهرش قشنگه ولی طراحی داخلی نسل قبلی خشکل تر و مدرن تر بود ، امیدوارم توی ایران با موتور 165 اسبی بیاد و انشالله با قیمت مناسب
ساینا
۶ تیر ۱۳۹۲چه جیگریه!
reza
۶ تیر ۱۳۹۲به تون قول دم قیمتش به 30 هزار دلار نمیرسه ولی به امید خدا داخل ایران میشه 200 میلیون تومن
برا این گرون میدنش که برا پراید رقیبی پیدا نشه (:
VAHID JINPACHI
۶ تیر ۱۳۹۲به نظر من مزدا این طراحی ها رو خیلی قشنگ و جالب در اورده و به نظر من که فروش مزدا با نسل جدید کردن این مدل فروشش دو برابر هم میشه .
امیدوارم که تو ایران بیاد هر چند با امدن دولت تدبیر و امید با امکان زیاد وارد ایران میشه و خواهد شد .
امین
۶ تیر ۱۳۹۲قشنگه…
امیدوارم مدل سدانش هم مثل این قشنگ باشه
بردیا
۶ تیر ۱۳۹۲واقعاً زیباست، ولی زیاد امیدوار به وارداتش نباشید، واردات هرگونه خودرو و قطعات خودرو از طرف آمریکا تحریم شده است، و هر کشوری که با ایران مراودات خودرویی داشته باشد تحت جریمه آمریکا قرار خواهد گرفت، مطمئن باشین مزدا قصد نداره فروشش در آمریکا رو از دست بده. زیاد امیدوار به وارد شدن این خودرو نباشید مگر اینکه مناسبات ایران و آمریکا بهتر بشه و تحریمها کاهش پیدا کنه و یا برداشته بشه. و زمانی که تحریمها برداشته شود مطمئن باشید انتخابهای مناسبتری از مزدا وجود خواهد داشت
حسن
۶ تیر ۱۳۹۲ماشین زیبای هست
عقبش مثل نیسان مورانو نیست
اشکان
۶ تیر ۱۳۹۲برید تو سایت زیر و پاراگراف آخر رو بخونید !!!اینا که میگفتن ما هر سال کلی ضرر میدیم اما … !!! http://www.asrekhodro.com/fa/page/31734/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA%E2%80%8C%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C+%D8%A7%D8%B2+%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%DA%86%D8%A7%D9%84%D8%B4%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA+%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88+%D8%A7%D8%B3%D8%AA.html
علیرضا
۶ تیر ۱۳۹۲این در واقع خود مزدا 6 هاچ بک هستش دیگه ولی بازم آخرش مثل آلفا جولیتا با حدود قیمت 80 میلیون میاد و در آخر به قیمت 170 تا 200 میلیون ختم میشه دیگه دیگه آخه چه فایده!!!!
x-master
۶ تیر ۱۳۹۲قشنگ ولی معمولی.از این جور ماشینا تو بازار های خارجی خیلی زیاده.
راستی دقت کردین کم کم همه ی ماشینا دارن شبیه هم میشن
moein
۶ تیر ۱۳۹۲رنگبندی هایی که واسه ماشین گذاشتن چه قدر داغونه!!!!!
سبز چمنی!!!
باربد
۶ تیر ۱۳۹۲خیلی بهتر از 3new هستش که تو ایرانه
Infinite
۷ تیر ۱۳۹۲آلفا رومئو جولیتا >> +
مزدا 3 2014 >> –
داوود
۷ تیر ۱۳۹۲سری جدید مزدا 3 که توی ایران هست، توی یک نظر سنجی توی امریکا، جزء ده خودروی زشت شناخته شده بود.
اما این یکی واقعاً کولاک کرده مزدا
arya
۷ تیر ۱۳۹۲فوق العاده ست….منتضرش بودم….
آفرین به مزدا…….
سیّدعلی ذوالفقاری
۷ تیر ۱۳۹۲مزدا یه حسنی که داره اینه که وقتی داخلش می شینی هیــــــــــــــــــــــچ صدایی نه میاد نه میره! در مورد این مدل هم فقط یه کم درازه و باید خدا خدا کنی از عقب نکوبن
پارسا
۸ تیر ۱۳۹۲کشورهای همجوار سوار میشن نظر میدن ما عکسهاشون میبینیم نظر میدیم چقدر لذت هم میبریم از نظر دادنمون لطف کنید بروید در مورد همون فرغون های ایرانی خودمون نظر بدید که همین ها رو هم اکثرا توان خریدشو ندارن/؟
masoud
۸ تیر ۱۳۹۲جای پلاکش خیلی بده
harfe hesab
۱۰ تیر ۱۳۹۲اقایون صبر کنید و این خودرو را نخرید چون تیبا هاچ بک در راه است ………
mahdi
۱۲ تیر ۱۳۹۲یعنی شما واقعا تیبا رو به این ماشین ترجیح میدید؟هرکی این ماشین رو به تیبا ترجیح میده لایک کنه این ماشین ارزشش روداره که خونه زندگیت رو بفروشی و اونو بخری.
پویا
۴ آبان ۱۳۹۲رانا هاچ بک یادت نره اووووف اون چه ماشینیه