مازراتی گیبلی را از جهاتی میتوان با غذایی مقایسه کرد که وقت کافی برای تهیهی آن صرف نشده است. در همین حال که آش مازراتی کاملاً جا نیفتاده است، از مشتری خواسته میشود که صورتحساب بسیار بالایی را نیز برای آن بپردازد؛ به همین دلیل، شاید عدهای برای خرید چنین خودرویی، همچنان مقاومت نشان دهند. با این حال، مازراتی گیبلی هر چه که باشد، برادر کوچکتر کواتروپورته است.
بعد از دست به دست شدن در میان مالکان مختلف و سرانجام فیات-کرایسلر، هنوز مازراتی چشمانداز مناسبی پیدا نکرده است. هدف این شرکت این است که تا سال ۲۰۱۵، با سه برابر کردن آمار فروش خود، خودروهای فروخته شده مازراتی را به میزان ۵۰ هزار دستگاه در سال برساند و البته بتواند نقش پورشه برای فولکسواگن را در ایتالیا و برای فیات بازی کند. بنابراین، محصولات جدید مازراتی بدون وقفه برای ورود به بازار آماده میشوند. این برنامه تهاجمی، سال گذشته با طراحی دوباره کواترو اسپورت آغاز شد و اکنون با گیبلی جدید ادامه مییابد که در واقع یک کواترو اسپورت با فاصله محورهای کوچکتر است. بعداً یک شاسیبلند نیز با همین پلتفرم عرضه خواهد شد. شاید بهتر باشد که مهندسان مازراتی نفسی تازه کنند و روند توسعه این خودرو را آهستهتر دنبال کنند.
بسیاری از ویژگیهای گیبلی نشان دهنده عنصر «عجله» در مازراتی هستند. اول از همه، نام مدل است؛ چیزی که احتمالاً به صورت مصلحتی از طرح دو در و دو سرنشین جیوجارو بین سالهای ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۳ گرفته شده است. بهتر بود که نام این مدل، «کیالامی» انتخاب شود؛ زیرا این خودرو هم به صورت ۲+۲ طراحی شده و یک کواترو اسپورت با فاصله محورهای کوچکشده بود. البته مسئله نام این مدل، نمیتواند در مقابل ویژگیهای دیگر آن، چیز چندان مهمی باشد. مهمتر از همه، طراحی و استایلی است که روح طراحی در آن به خوبی حس نمیشود. طرحهای قرمزرنگ داخل کابین به خوبی خاطرات نسل قبلی کواترو اسپورت را زنده میکند؛ ولی با اینحال، این طراحی سادهتر و سنگینتر اجرا شده است. گیبلی، نسبت به بنز CLS یا آئودی A7، فاصله محورهای بزرگتری دارد، ولی هنوز هم در صندلیهای عقب با مشکل کمبود فضای پا مواجه است. صاحبان خودروهای ایتالیایی بیشتر اوقات از فضای ناکافی برای سرنشینان عقب شکایت داشتهاند و به نظر میرسد که گیبلی نیز همین راه را ادامه میدهد. یکی دیگر از مشکلات کابین گیبلی، صندلیهای جلوی آن است که با طراحی خود باعث میشوند که راننده بعد از یک ساعت پشت فرمان بودن، دچار گرفتگی عضلات در ناحیه پشت شود. چنین حالتی در تست این خودرو مشاهده شد. در هر حال، تصاویری که از کابین گیبلی میبینیم، راحتتر و دلپذیرتر از آنچه در عمل تجربه میکنیم هستند.
طراحی داخل کابین، چندان پیچیده نیست و چرم و تریم فیبرکربن در آن به کار رفته است. صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی TFT کلید بسیاری از عملکردهای داخل کابین، از جمله گرمکنهای صندلی و کنترل نور شیشه عقب را به صورت دکمههای مجازی درآورده است. مانند تمام محصولات کرایسلر که از این صفحات لمسی کنترل کامل تجهیزات استفاده میکنند، از جمله مدلهایی مانند دارت و گرند چروکی، مونیتورینگ سیستم راهبری دارای کلید زیبا و مفید “Where to” است. البته پردازنده آن، اندکی کُند است و نمایش بزرگنمایی در نقشه کمی زمان میبرد.
دلیل اینکه مازراتی از یک کنسول کنترل برای تجهیزات گیبلی استفاده نکرده به درستی مشخص نیست. مدلهای آئودی، مرسدس، لکسس، ب ام و و یا حتی مزدا نیز چنین کاری نکردهاند.
گیبلی دارای یک موتور ۳ لیتری دو توربو شارژ V6 است که از قطعات آلومینیومی «کوکومو» از کرایسلر در ایندیانای آمریکا ساخته شده است. این موتور با قدرت ۴۰۴ اسببخار، این خودروی ۲۱۰۰ کیلوگرمی را واقعاً تکان میدهد. گیبلی تا رسیدن به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت (۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت) تنها ۴/۷ ثانیه زمان لازم دارد و مسافت یکچهارم مایلی را در مدت زمان ۱۳/۴ ثانیه و با سرعت نهایی ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت طی میکند که برای خودرویی با این وزن، رکوردی کمسابقه است. در تستی که انجام شد، بالاترین سرعت ۲۸۱/۶ کیلومتر بر ساعت از گیبلی مشاهده شد.
اگر کنترل دستی سیستم گیربکس ۸ دنده اتوماتیک ZG را با ردیف پدالشیفترهای بزرگ روی فرمان به دست بگیرید، عاشق سیستم پیشرانه گیبلی خواهید شد. البته تا وقتی حالت اسپورت را فعال نکنید، سیستم خودرو برای رسیدن به حالت تخت گاز و حداکثر دور موتور از تنظیمات صرفهجویی در مصرف سوخت استفاده میکند. در نظر داشته باشید که حالت اسپورت روی دنده هشتم قفل میکند و برای رانندگی روزمره در شهر مناسب نخواهد بود. در مجموع، باید گفت که برای اینکه خریداران خودرو، گیبلی ایتالیایی را به رقبای آلمانیاش ترجیح دهند، مازراتی میبایست کارهای بیشتری بر روی این مدل انجام دهد و در مدلهای آتی، به سبک ایتالیایی، توسعه گیبلی را دنبال کند.
مشخصات:
نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
قیمت مدل تست: ۱۰۰۱۴۰ دلار (قیمت پایه: ۷۸۱۵۰ دلار)
نوع موتور: دوتوربوشارژه با خنککننده داخلی V6، بدنهٔ و رویه آلومینیومی.
گنجایش: ۲۹۷۹ سیسی.
قدرت: ۴۰۴ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه.
گشتاور: ۵۵۰/۴۶ نیوتنمتر در ۱۷۵۰ دور در دقیقه.
گیربکس: ۸ دنده اتوماتیک با حالت شیفت دستی.
ابعاد:
فاصله دو محور چرخها: ۲/۹۹۷ متر.
طول ماشین: ۴/۹۷ متر.
عرض: ۱/۹۵ متر.
ارتفاع: ۱/۴۵ متر.
وزن کلی: ۲۱۰۸ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۷ ثانیه.
صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۲ ثانیه.
صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۲۱/۶ ثانیه.
استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۸ ثانیه.
عبور از یکچهارم مایل: ۱۳/۴ ثانیه با سرعت نهایی ۱۶۷ کیلومتر بر ساعت.
سرعت نهایی (با محدودیت دراگ) : ۲۸۱/۶ کیلومتر بر ساعت.
مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۷/۲۴ متر.
مصرف سوخت:
تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۵/۷ لیتر در شهر و ۹/۴۱ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
زیگما جان زیاد موافق تجربه اول نیستم اونم برای شرکتی مثل مزراتی که سالها تجربه ساخت انواع کوپه و سدان اسپرت رو داره همینجوری اعتبارشون رو به بازی نمیگیرن که مثلا آزمون و خطا کنن
مازراتی،ماری در استین فراری! خاوری جان خیلی طرفدار مازراتی هست ولی قطعا از این مطلب خیلی خوشحال نمیشه! البته طراحیش خوبه ولی من رقیب های المانی،مخصوصا ائودی رو به این ترجیح میدم.ارادت.
اقا مرتضی بخشید من نه طرفدار مازراتیم نه طرفدار حرف اقا رضام حرف من اینه که برای مقایسه چند ماشین شاید نباید حتما سوار ماشین شود تا بفهمید کدوم بهتر بستگی به اطلاعات ان شخص هم دار تا بفهمه کدوم بهتره شاید بتوان گفت بیشتر از نصفی از ما ها که نظر درست یا اشتباه میدیم سوار چنین ماشین ها هیچ وقت نمیشیم
امیر آقا لطفا اصالت را برای ما تعریف کنید ؟ و بفرمایید چه خودرویی اصالت داره ؟ داداش من مازراتی را ار نظر اصالت با بنتلی و بنز مقایسه می کنند تو میگی اصالت نداره ، وقار و سنگینی و یه کوله بار تجربه داره ازش می باره، اصالت نداره؟
الان برات تعریف میکنم پسر دایی من توی اتریش زندگی میکنه و میگه مازراتی رو اونجا آدمای لش که توی قمار خونه برو بیا دارن سوار میشن ولی آدمای جنتلمن و با کلاس دست کم یکی از مدلهای بنز زیر پاشونه کدوم منبعی از لحاظ اصالت مازراتیو با بنز مقایسه میکنه؟ اصالت بنز برمیگرده به شرکت دایملر که قدیمیترین سازنده خودرو تو جهانه و اصالت در رده اول مختص بنز هستش دوست عزیز
عزیزم این چه حرفی توهین به خودروی ملی ؟ اونم دنا ؟ این مسولین ایرانخودرو با این مازاراتی که هیچ با آخرین مدل رولز رویس هم مقایسه میکنند و نتیجه مقایسه هم باخت رولس رویس در مقابل دنا هستش
داداش خیلی از ماشینها توی ایران به قیمتشون نمی ارزن همشم بخاطر تعرفه گمرکیه وگرنه خیلی از ماشینها توی ایران واسه ما فقد داشتنش آرزو به حسال میاد در صورتی که خیلی از اینا تو اروپا و ایتالیا و و… برای اونا مثل سمند توی ایرانه که برامون عادیه
سعید شاید من درست متوجه منظورت نشدم، ولی اگه منظورت اینه که این ماشین ضعیفه، کجاش ضعیفه؟ دوستانی که میگن این ماشین ضعیفه: یه نگا به موتور این ماشین بندازید که چه بازده خوبی داره (از لحاظ گشتاور و قدرت). به کابین داخلی نگاه کنید چه کیفیت و طراحیه جذابی داره، چه جلو پنجره تو دل برویی داره(این یکی نظر شخصیه)
ای خدا اوضاع کشور ما رو ببین مازراتی اونجا قیمت پایش به پول ما چیزی در حدود 235 تا 240 میلیونه بعد ورود به ایران میره بالای 1 میلیارد آخه ببین آدم حسرت می خوره یا نه ببین چه اوضاعی درست کردن!!!!!
از اینور دلال ها و از اونور هم گمرک کشور بخور بخوره ها اصلا ولش کن بزار راجب ماشین حرف بزنم طراحی بیرونی قشنگی داره اما طراحی داخلیش نسبت به مدل های قبلیه مازراتی سادست مصرف بنزینش هم نسبت به حجم موتورش زیاده یعنی خیلی زیاده
دوستانی که طراحیه ایتالیا با آلمان رو مقایسه میکنید، چرا اینکار رو میکنید؟!!؟ دیگه تقریبا کل جهان میدونن که طراحی ایتالیا از آلمان بهتر و زیباتره (هم داخلی هم خارجی) یه نگا به پنین فارینا بندازید که رو طراحی اتومبیل کل جهان تاثیر گذار بوده و هست
طاهرا مازراتی به یه سری از دوستان خیلی فشار آورده البته از کسی که ماشین مورد علاقش موهاوی باشه انتظار دیگه نمیشه داشت مازراتی حتی فرغون هم بزنه باز همون اسمش رو یه تریلی نمیتونه بکشه پس لطفا بابت یه مقاله بی ارزش الکی نظرات گرانبهاتون رو به رشته تحریر در نیارید
دوست نسبتا محترم کسی نگفت مازراتی بده-لطفا احترام و حد و حدود خودت رو بدون و هر چیزی رو ننویس من ماشین مورد علاقم موهاویه چون پدرم موهاوی v8 داره رویا پردازی نمیکنم مثل شما که حتی داخل کابین مازراتیو از نزدیک ندیدی متاسفم که یه سری افراد جدید اومدن توی این سایت و دارن به هر نحوی ادب و شخصیتشونو برامون رو میکنن
ARE YOU KIDDING Me???? این دیگه چه مطلبی بود راجع به مازراتی مازراتی خیلی کار درست تر از این حرفاست من فک میکنم گذاشتن این پست کاملا مغرضانه بوده انتقاد ها رو هم اصن قبول ندارم اصلا
امیر خان من مطمئن باش که داخل کابین مازراتی رو ندیدم اما باز با این حال نمیام مغرضانه نظرمو بدم همونطور که شما هم تا الان ندیدید و نظر میدید جناب میلاد خان اتفاقا همین فروش کمه که یکی از عوامل خاص بودن این برنده والا اونموقع فرقی با مابقی ماشینها نداشت
فروش کم یعنی پورشه 911 gt3 که از سال 1999 تولید شده و تا به امروز در کل دنیا فقط 785 نمونه از اون وجود داره ولی همین الان توی تهران اونقدری مازراتی هست که یه سریا دارن اونو اجاره میدن و ازش پول در میارن
واقعا خودروهای تولیدی مازراتی رو خیلی دوست دارم چند ماه پیش یه دونه گرن کبریو دیدم چشمم ایستاد اصلا فکرشم نمی کردم اونقدر زیبا باشه یه گازداد فکرکردم دایناسور ها حمله کردن تاچشممو باز کردم دیدم ناپدید شد واقعا چه شتابی داشت اصلا نمی تونی از قیافش کوچک ترین ایرادی بگیری
دوستان این مطلب واقعا منا شوکه کرد این ماشین از نظر طراحی فوق العادست و وقتی مازراتی داره مدل های مختلف میزنه شما نمیتونیدبا گفتن اینکه داره سریع ماشین میده بیرون، طراحیشا زیره سوال ببرید . این ماشین هیچی کم نداره از نظر طراحی که فوق العادست از نظر گشتاور موتور و سرعت هم که عالیه . دیگه چی میخوایید؟؟؟؟!
این که ماشین ایتالیایی خیلی تکه حرفی درش نیست نه تنها در ایران بلکه درکل ایران یه ماشین ایتالیایی دیگه که دقیقا همین موتور روشه آلفارمئو جولیا هستش که تو سایت motortrend نه تنها از بنز c کلاس و ب ام و سری ۳ بهتر بود بلکه حتی کادیلاک cts-v رو هم شکست داد. حالا فک کنم متوجه شدین با توجه به اینکه مازراتی لوکس ترین خودروی گروه فیات کرایسلره
زیگما
۳۱ فروردین ۱۳۹۳برخی از خودرو ها به عنوان “تجربه اول” شناخته میشن. درست مثل این ماشین. زیاد نباید به اینجور از خودرو ها سخت گرفت.
رضا
۳۱ فروردین ۱۳۹۳زیگما جان زیاد موافق تجربه اول نیستم اونم برای شرکتی مثل مزراتی که سالها تجربه ساخت انواع کوپه و سدان اسپرت رو داره
همینجوری اعتبارشون رو به بازی نمیگیرن که مثلا آزمون و خطا کنن
javid
۳۱ فروردین ۱۳۹۳شما هم عجیب حرفای میزینید من هرشب خواب اینو میبینم اونوقت شما میگید طراحیش با عجله صورت گرفته؟ وقعا من عاشقش شدم
زیگما
۳۱ فروردین ۱۳۹۳در کلاس سدان سایز متوسط خیلی سال هست که مازراتی تولیدی نداشته.
از جهت این حرف رو زدم.
شاهین
۳۱ فروردین ۱۳۹۳مازراتی،ماری در استین فراری! خاوری جان خیلی طرفدار مازراتی هست ولی قطعا از این مطلب خیلی خوشحال نمیشه!
البته طراحیش خوبه ولی من رقیب های المانی،مخصوصا ائودی رو به این ترجیح میدم.ارادت.
رضا
۳۱ فروردین ۱۳۹۳هنر ناب ایتالیایی
من که به سری5 و eکلاس ترجیحش میدم
این مقاله غیر منصفانه و یکطرفه رو هم به هیچ وجه قبول ندارم…
امیر
۳۱ فروردین ۱۳۹۳این ماشینو منطقه آزاد آورده توی رشت
قیمتش با پلاک منطقه آزاد 350 میلیون
مهدي
۹ آبان ۱۳۹۶ایووووول برادر پاشیم بریم کیش و قشم و بندر انزلی با سطح زندگی فرا تهرانی…
مرتضی
۳۱ فروردین ۱۳۹۳شما اصلا کلاس ای سوار شدی؟؟؟؟ که بخوای با چیزی عوضش کنی؟؟ مازراتی واسه شما لاته!! واسه اونایی که میدونند هیچی نیست شکلات هم نیست!!
رضا
۳۱ فروردین ۱۳۹۳ربطی به سوار شدن نداره درمرد طراحیش صحبت میکنیم
شما تو کار شکلات و ابنباتی
دانشجو مملکت
۳۱ فروردین ۱۳۹۳اقا مرتضی بخشید من نه طرفدار مازراتیم نه طرفدار حرف اقا رضام حرف من اینه که برای مقایسه چند ماشین شاید نباید حتما سوار ماشین شود تا بفهمید کدوم بهتر بستگی به اطلاعات ان شخص هم دار تا بفهمه کدوم بهتره شاید بتوان گفت بیشتر از نصفی از ما ها که نظر درست یا اشتباه میدیم سوار چنین ماشین ها هیچ وقت نمیشیم
مصطفی
۳۱ فروردین ۱۳۹۳چه خبره بابا…15 لیتر…اونم تو صد تا … هر چی زمان میگذره ماشینا که مصرف تر میشن اما مازراتی مثل اینکه نمی خواد آدم شه!
Ehsan
۳۱ فروردین ۱۳۹۳خیلی از این آرم مازراتی خوشم میاد مخصوصا که درون جلو پنجره تیره این خوب میدرخشه
شاهین
۳۱ فروردین ۱۳۹۳احسان جان به نظر من یکی از زیبا ترین نشان های خودروسازها،همین “نیزه ی سه شاخ” مازراتی هستش.ارادت.
امید
۳۱ فروردین ۱۳۹۳مازراتی انگار تو ایران یه خودرو بی همتاست و جز مازراتی انگار چیزی نیست البته خودرو خیلی خوبی ولی خیلی بهتر از مازراتی هست که شما ها بهتر از من میدونید
امیر
۳۱ فروردین ۱۳۹۳اصالت نداره به نظر من البته تو ایران طرفدار زیاد داره ولی توی اروپا نه
fleetwood
۳۱ فروردین ۱۳۹۳امیر آقا لطفا اصالت را برای ما تعریف کنید ؟ و بفرمایید چه خودرویی اصالت داره ؟
داداش من مازراتی را ار نظر اصالت با بنتلی و بنز مقایسه می کنند تو میگی اصالت نداره ، وقار و سنگینی و یه کوله بار تجربه داره ازش می باره، اصالت نداره؟
امیر
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳الان برات تعریف میکنم
پسر دایی من توی اتریش زندگی میکنه و میگه مازراتی رو اونجا آدمای لش که توی قمار خونه برو بیا دارن سوار میشن ولی آدمای جنتلمن و با کلاس دست کم یکی از مدلهای بنز زیر پاشونه کدوم منبعی از لحاظ اصالت مازراتیو با بنز مقایسه میکنه؟ اصالت بنز برمیگرده به شرکت دایملر که قدیمیترین سازنده خودرو تو جهانه و اصالت در رده اول مختص بنز هستش دوست عزیز
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
امیر جان و فلیت وود جان :
هردو عالی هستند . ولی خب به نظر من این مدل یذره با
عجله طراحی شده . هماهنگیه لازم رو مثل رقیباش :
بنز E کلاس . ب ام و سری 5 . لکسس GS . کادیلاک CTS .
نداره . حتی اگر بخواهی با پانامرا مقایس کنیم ،
پانامرا از طراحیه پخته تر و هماهنگ تری سود میبره
تا این .
ولی خداییش هم خیلی زیباست و هم خیلی خوشگله .
mersedes
۳۱ فروردین ۱۳۹۳به نظرتون ما میتونیم این رو با دنا مقایسه کنیم؟
محمد
۳۱ فروردین ۱۳۹۳با این همه ضعف که اینجا آورده شد قطعا یارای مقابله با دنا رو نخواهد داشت
javid
۳۱ فروردین ۱۳۹۳عزیزم این چه حرفی توهین به خودروی ملی ؟ اونم دنا ؟ این مسولین ایرانخودرو با این مازاراتی که هیچ با آخرین مدل رولز رویس هم مقایسه میکنند و نتیجه مقایسه هم باخت رولس رویس در مقابل دنا هستش
محمد
۳۱ فروردین ۱۳۹۳شمشیرو از رو بسته بود!
iman mclaren p1
۳۱ فروردین ۱۳۹۳مازراتی پول الکی خرج کردنه
GTR-50
۳۱ فروردین ۱۳۹۳فکر نمیکردم وزنش 2100 باشه
مهدی ف
۳۱ فروردین ۱۳۹۳اره دقیقا ماشینای خوبی هستند مازراتی ها ولی به هیچ عنوان به قیمت هاشون نمی ارزند
امیر
۳۱ فروردین ۱۳۹۳داداش خیلی از ماشینها توی ایران به قیمتشون نمی ارزن همشم بخاطر تعرفه گمرکیه وگرنه خیلی از ماشینها توی ایران واسه ما فقد داشتنش آرزو به حسال میاد در صورتی که خیلی از اینا تو اروپا و ایتالیا و و… برای اونا مثل سمند توی ایرانه که برامون عادیه
fleetwood
۳۱ فروردین ۱۳۹۳هالا مگه پرشیا میارزه 38 ملیون تومن؟ توی اروپا و آمریکا با 12000 دلار ببین چیا میشه خرید ؟ توی این خراب شده را هم ببین، پرشیا و L90
شاهین
۳۱ فروردین ۱۳۹۳پرشیا 93 دوگانه ی کارخانه(تریم مشکی/سال نیست) 40/5 میلیون
تندر اتومات 43-45
ارادت
امیر
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳mr fleetwood بحث راجع به ماشینهای وارداتی بود وگرنه ماشینهای ایرانی از دم ارزش قیمتشونو ندارن و همه از این موضوع آگاهیم
saied
۳۱ فروردین ۱۳۹۳ماشین خوبیه !
فقط به نظر من از ایتالیا بعیده که ماشیناش ضعیف باشه .
sadegh
۳۱ فروردین ۱۳۹۳سعید شاید من درست متوجه منظورت نشدم، ولی اگه منظورت اینه که این ماشین ضعیفه، کجاش ضعیفه؟ دوستانی که میگن این ماشین ضعیفه: یه نگا به موتور این ماشین بندازید که چه بازده خوبی داره (از لحاظ گشتاور و قدرت). به کابین داخلی نگاه کنید چه کیفیت و طراحیه جذابی داره، چه جلو پنجره تو دل برویی داره(این یکی نظر شخصیه)
Only Japan
۳۱ فروردین ۱۳۹۳اوه عجب چیز ردیفی
esi
۳۱ فروردین ۱۳۹۳واقعا این خودرو اونقدر ارزش داره که بابتش میلیارد ها تومان پول بدیم
PEUGEOT
۳۱ فروردین ۱۳۹۳ای خدا اوضاع کشور ما رو ببین مازراتی اونجا قیمت پایش به پول ما چیزی در حدود 235 تا 240 میلیونه بعد ورود به ایران میره بالای 1 میلیارد
آخه ببین آدم حسرت می خوره یا نه
ببین چه اوضاعی درست کردن!!!!!
PEUGEOT
۳۱ فروردین ۱۳۹۳از اینور دلال ها و از اونور هم گمرک کشور
بخور بخوره ها
اصلا ولش کن بزار راجب ماشین حرف بزنم
طراحی بیرونی قشنگی داره اما طراحی داخلیش نسبت به مدل های قبلیه مازراتی سادست
مصرف بنزینش هم نسبت به حجم موتورش زیاده یعنی خیلی زیاده
ROLSE ROISE
۳۱ فروردین ۱۳۹۳همچین بد هم نیست!!!!!!!!!!!!!
برای ما هاکه از این طور ماشینا تو کشورمون زیاد نیست ید نیست!!!!!!!
ایتالیا بد ترین ماشینش هم خوبه!!!!!!!!!
sadegh
۳۱ فروردین ۱۳۹۳دوستانی که طراحیه ایتالیا با آلمان رو مقایسه میکنید، چرا اینکار رو میکنید؟!!؟ دیگه تقریبا کل جهان میدونن که طراحی ایتالیا از آلمان بهتر و زیباتره (هم داخلی هم خارجی)
یه نگا به پنین فارینا بندازید که رو طراحی اتومبیل کل جهان تاثیر گذار بوده و هست
moein
۳۱ فروردین ۱۳۹۳طاهرا مازراتی به یه سری از دوستان خیلی فشار آورده
البته از کسی که ماشین مورد علاقش موهاوی باشه انتظار دیگه نمیشه داشت
مازراتی حتی فرغون هم بزنه باز همون اسمش رو یه تریلی نمیتونه بکشه
پس لطفا بابت یه مقاله بی ارزش الکی نظرات گرانبهاتون رو به رشته تحریر در نیارید
امیر
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳دوست نسبتا محترم کسی نگفت مازراتی بده-لطفا احترام و حد و حدود خودت رو بدون و هر چیزی رو ننویس من ماشین مورد علاقم موهاویه چون پدرم موهاوی v8 داره رویا پردازی نمیکنم مثل شما که حتی داخل کابین مازراتیو از نزدیک ندیدی متاسفم که یه سری افراد جدید اومدن توی این سایت و دارن به هر نحوی ادب و شخصیتشونو برامون رو میکنن
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳درود . معین جان این چه حرفیه ؟؟؟؟
من نمیگم مازراتی بده ولی از نظر فروش هم زیاد تعریفی نداره . ولی از نظر
خاص بودن عالیه . نمیدونم چرا .
چاپلو
۳۱ فروردین ۱۳۹۳ARE YOU KIDDING Me????
این دیگه چه مطلبی بود راجع به مازراتی
مازراتی خیلی کار درست تر از این حرفاست من فک میکنم گذاشتن این پست کاملا مغرضانه بوده انتقاد ها رو هم اصن قبول ندارم اصلا
milad
۳۱ فروردین ۱۳۹۳امیدوارم با قیمت منطقی ارائه بشه تو تهران
علی
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳میخوام یارانه هامو جمع کنم یه دونشو بخرم
moein
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳امیر خان من مطمئن باش که داخل کابین مازراتی رو ندیدم اما باز با این حال نمیام مغرضانه نظرمو بدم همونطور که شما هم تا الان ندیدید و نظر میدید
جناب میلاد خان اتفاقا همین فروش کمه که یکی از عوامل خاص بودن این برنده
والا اونموقع فرقی با مابقی ماشینها نداشت
امیر
۲ اردیبهشت ۱۳۹۳فروش کم یعنی پورشه 911 gt3 که از سال 1999 تولید شده و تا به امروز در کل دنیا فقط 785 نمونه از اون وجود داره ولی همین الان توی تهران اونقدری مازراتی هست که یه سریا دارن اونو اجاره میدن و ازش پول در میارن
moein
۳ اردیبهشت ۱۳۹۳آره
gt3 911 یه نسخه تاپ و تیون شده 911 معمولیه
اگر اینطور بخواییم حساب کنیم مازراتی تیون منصوری هم به تعداد خیلی کم و انگشت شمار تو دنیا هستش
amir
۱۹ دی ۱۳۹۳اقا شما اینو به من بده من کمرمو با پای سرنشینان عقب میشکونم که عضلاتش نگیره و عقبیا جا بشن :|
فقط انگلیش
۲۴ بهمن ۱۳۹۴واقعا خودروهای تولیدی مازراتی رو خیلی دوست دارم چند ماه پیش یه دونه گرن کبریو دیدم چشمم ایستاد اصلا فکرشم نمی کردم اونقدر زیبا باشه یه گازداد فکرکردم دایناسور ها حمله کردن تاچشممو باز کردم دیدم ناپدید شد واقعا چه شتابی داشت اصلا نمی تونی از قیافش کوچک ترین ایرادی بگیری
RezaVBP
۱۹ آذر ۱۳۹۵دوستان این مطلب واقعا منا شوکه کرد
این ماشین از نظر طراحی فوق العادست و وقتی مازراتی داره مدل های مختلف میزنه شما نمیتونیدبا گفتن اینکه داره سریع ماشین میده بیرون، طراحیشا زیره سوال ببرید . این ماشین هیچی کم نداره
از نظر طراحی که فوق العادست
از نظر گشتاور موتور و سرعت هم که عالیه . دیگه چی میخوایید؟؟؟؟!
سپهر
۳۰ مرداد ۱۳۹۶این که ماشین ایتالیایی خیلی تکه حرفی درش نیست نه تنها در ایران بلکه درکل ایران
یه ماشین ایتالیایی دیگه که دقیقا همین موتور روشه آلفارمئو جولیا هستش که تو سایت motortrend نه تنها از بنز c کلاس و ب ام و سری ۳ بهتر بود بلکه حتی کادیلاک cts-v رو هم شکست داد. حالا فک کنم متوجه شدین با توجه به اینکه مازراتی لوکس ترین خودروی گروه فیات کرایسلره
MC20
۳۰ مهر ۱۴۰۰به امید خدا قراره گیبلی بخریم . . . بسیار بهتر از چیزی است که حتی بتوانیم تصور کنیم . . . حد اقل در بسیاری از پارامترها . . .سربلند و پاینده باشید .