مازراتی

بررسی مازراتی گیبلی S Q4 مدل ۲۰۱۴

مازراتی گیبلی را از جهاتی می‌توان با غذایی مقایسه کرد که وقت کافی برای تهیه‌ی آن صرف نشده است. در همین حال که آش مازراتی کاملاً جا نیفتاده است، از مشتری خواسته می‌شود که صورت‌حساب بسیار بالایی را نیز برای آن بپردازد؛ به همین دلیل، شاید عده‌ای برای خرید چنین خودرویی، همچنان مقاومت نشان دهند. با این حال، مازراتی گیبلی هر چه که باشد، برادر کوچک‌تر کواتروپورته است.

2014 Maserati Ghibli S Q4
۲۰۱۴ Maserati Ghibli S Q4
بعد از دست به دست شدن در میان مالکان مختلف و سرانجام فیات-کرایسلر، هنوز مازراتی چشم‌انداز مناسبی پیدا نکرده است. هدف این شرکت این است که تا سال ۲۰۱۵، با سه برابر کردن آمار فروش خود، خودروهای فروخته شده مازراتی را به میزان ۵۰ هزار دستگاه در سال برساند و البته بتواند نقش پورشه برای فولکس‌واگن را در ایتالیا و برای فیات بازی کند. بنابراین، محصولات جدید مازراتی بدون وقفه برای ورود به بازار آماده می‌شوند. این برنامه تهاجمی، سال گذشته با طراحی دوباره کواترو اسپورت آغاز شد و اکنون با گیبلی جدید ادامه می‌یابد که در واقع یک کواترو اسپورت با فاصله محورهای کوچک‌تر است. بعداً یک شاسی‌بلند نیز با همین پلتفرم عرضه خواهد شد. شاید بهتر باشد که مهندسان مازراتی نفسی تازه کنند و روند توسعه این خودرو را آهسته‌تر دنبال کنند.
بسیاری از ویژگی‌های گیبلی نشان دهنده عنصر «عجله» در مازراتی هستند. اول از همه، نام مدل است؛ چیزی که احتمالاً به صورت مصلحتی از طرح دو در و دو سرنشین جیوجارو بین سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۳ گرفته شده است. بهتر بود که نام این مدل، «کیالامی» انتخاب شود؛ زیرا این خودرو هم به صورت ۲+۲ طراحی شده و یک کواترو اسپورت با فاصله محورهای کوچک‌شده بود. البته مسئله نام این مدل، نمی‌تواند در مقابل ویژگی‌های دیگر آن، چیز چندان مهمی باشد. مهم‌تر از همه، طراحی و استایلی است که روح طراحی در آن به خوبی حس نمی‌شود. طرح‌های قرمزرنگ داخل کابین به خوبی خاطرات نسل قبلی کواترو اسپورت را زنده می‌کند؛ ولی با این‌حال، این طراحی ساده‌تر و سنگین‌تر اجرا شده است. گیبلی، نسبت به بنز CLS یا آئودی A7، فاصله محورهای بزرگ‌تری دارد، ولی هنوز هم در صندلی‌های عقب با مشکل کمبود فضای پا مواجه است. صاحبان خودروهای ایتالیایی بیشتر اوقات از فضای ناکافی برای سرنشینان عقب شکایت داشته‌اند و به نظر می‌رسد که گیبلی نیز همین راه را ادامه می‌دهد.
2014 Maserati Ghibli S Q4 Interior
۲۰۱۴ Maserati Ghibli S Q4 Interior
یکی دیگر از مشکلات کابین گیبلی، صندلی‌های جلوی آن است که با طراحی خود باعث می‌شوند که راننده بعد از یک ساعت پشت فرمان بودن، دچار گرفتگی عضلات در ناحیه پشت شود. چنین حالتی در تست این خودرو مشاهده شد. در هر حال، تصاویری که از کابین گیبلی می‌بینیم، راحت‌تر و دلپذیرتر از آن‌چه در عمل تجربه می‌کنیم هستند.
طراحی داخل کابین، چندان پیچیده نیست و چرم و تریم فیبرکربن در آن به کار رفته است. صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی TFT کلید بسیاری از عملکردهای داخل کابین، از جمله گرم‌کن‌های صندلی و کنترل نور شیشه عقب را به صورت دکمه‌های مجازی درآورده است. مانند تمام محصولات کرایسلر که از این صفحات لمسی کنترل کامل تجهیزات استفاده می‌کنند، از جمله مدل‌هایی مانند دارت و گرند چروکی، مونیتورینگ سیستم راهبری دارای کلید زیبا و مفید “Where to” است. البته پردازنده آن، اندکی کُند است و نمایش بزرگنمایی در نقشه کمی زمان می‌برد.
دلیل اینکه مازراتی از یک کنسول کنترل برای تجهیزات گیبلی استفاده نکرده به درستی مشخص نیست. مدل‌های آئودی، مرسدس، لکسس، ب ام و و یا حتی مزدا نیز چنین کاری نکرده‌اند.
گیبلی دارای یک موتور ۳ لیتری دو توربو شارژ V6 است که از قطعات آلومینیومی «کوکومو» از کرایسلر در ایندیانای آمریکا ساخته شده است. این موتور با قدرت ۴۰۴ اسب‌بخار، این خودروی ۲۱۰۰ کیلوگرمی را واقعاً تکان می‌دهد. گیبلی تا رسیدن به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت (۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت) تنها ۴/۷ ثانیه زمان لازم دارد و مسافت یک‌چهارم مایلی را در مدت زمان ۱۳/۴ ثانیه و با سرعت نهایی ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند که برای خودرویی با این وزن، رکوردی کم‌سابقه است. در تستی که انجام شد، بالاترین سرعت ۲۸۱/۶ کیلومتر بر ساعت از گیبلی مشاهده شد. اگر کنترل دستی سیستم گیربکس ۸ دنده اتوماتیک ZG را با ردیف پدال‌شیفترهای بزرگ روی فرمان به دست بگیرید، عاشق سیستم پیشرانه گیبلی خواهید شد. البته تا وقتی حالت اسپورت را فعال نکنید، سیستم خودرو برای رسیدن به حالت تخت گاز و حداکثر دور موتور از تنظیمات صرفه‌جویی در مصرف سوخت استفاده می‌کند. در نظر داشته باشید که حالت اسپورت روی دنده هشتم قفل می‌کند و برای رانندگی روزمره در شهر مناسب نخواهد بود.
2014 Maserati Ghibli S Q4
۲۰۱۴ Maserati Ghibli S Q4
در مجموع، باید گفت که برای اینکه خریداران خودرو، گیبلی ایتالیایی را به رقبای آلمانی‌اش ترجیح دهند، مازراتی می‌بایست کارهای بیشتری بر روی این مدل انجام دهد و در مدل‌های آتی، به سبک ایتالیایی، توسعه گیبلی را دنبال کند.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
  • قیمت مدل تست: ۱۰۰۱۴۰ دلار (قیمت پایه: ۷۸۱۵۰ دلار)
  • نوع موتور: دوتوربوشارژه با خنک‌کننده داخلی V6، بدنهٔ و رویه آلومینیومی.
  • گنجایش: ۲۹۷۹ سی‌سی.
  • قدرت: ۴۰۴ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۵۵۰/۴۶ نیوتن‌متر در ۱۷۵۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۸ دنده اتوماتیک با حالت شیفت دستی.

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۹۹۷ متر.
  • طول ماشین: ۴/۹۷ متر.
  • عرض: ۱/۹۵ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۵ متر.
  • وزن کلی: ۲۱۰۸ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۷ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۲ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۲۱/۶ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۸ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۳/۴ ثانیه با سرعت نهایی ۱۶۷ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت دراگ) : ۲۸۱/۶ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۷/۲۴ متر.

مصرف سوخت:

تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۵/۷ لیتر در شهر و ۹/۴۱ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

مصرف سوخت در تست: ۱۳/۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۲ دیدگاه‌ها

  1. زیگما

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    برخی از خودرو ها به عنوان “تجربه اول” شناخته میشن. درست مثل این ماشین. زیاد نباید به اینجور از خودرو ها سخت گرفت.

    1. رضا

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1691 ديدگاه)

      زیگما جان زیاد موافق تجربه اول نیستم اونم برای شرکتی مثل مزراتی که سالها تجربه ساخت انواع کوپه و سدان اسپرت رو داره
      همینجوری اعتبارشون رو به بازی نمیگیرن که مثلا آزمون و خطا کنن

    2. javid

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (92 ديدگاه)

      شما هم عجیب حرفای میزینید من هرشب خواب اینو میبینم اونوقت شما میگید طراحیش با عجله صورت گرفته؟ وقعا من عاشقش شدم

    3. زیگما

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (3058 ديدگاه)

      در کلاس سدان سایز متوسط خیلی سال هست که مازراتی تولیدی نداشته.
      از جهت این حرف رو زدم.

      1. شاهین

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (4713 ديدگاه)

        مازراتی،ماری در استین فراری! خاوری جان خیلی طرفدار مازراتی هست ولی قطعا از این مطلب خیلی خوشحال نمیشه!
        البته طراحیش خوبه ولی من رقیب های المانی،مخصوصا ائودی رو به این ترجیح میدم.ارادت.

  2. رضا

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1691 ديدگاه)

    هنر ناب ایتالیایی
    من که به سری5 و eکلاس ترجیحش میدم
    این مقاله غیر منصفانه و یکطرفه رو هم به هیچ وجه قبول ندارم…

    1. امیر

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (329 ديدگاه)

      این ماشینو منطقه آزاد آورده توی رشت
      قیمتش با پلاک منطقه آزاد 350 میلیون

      1. مهدي

        ۹ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (6 ديدگاه)

        ایووووول برادر پاشیم بریم کیش و قشم و بندر انزلی با سطح زندگی فرا تهرانی…

    2. مرتضی

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (846 ديدگاه)

      شما اصلا کلاس ای سوار شدی؟؟؟؟ که بخوای با چیزی عوضش کنی؟؟ مازراتی واسه شما لاته!! واسه اونایی که میدونند هیچی نیست شکلات هم نیست!!

      1. رضا

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (1691 ديدگاه)

        ربطی به سوار شدن نداره درمرد طراحیش صحبت میکنیم
        شما تو کار شکلات و ابنباتی

      2. دانشجو مملکت

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (113 ديدگاه)

        اقا مرتضی بخشید من نه طرفدار مازراتیم نه طرفدار حرف اقا رضام حرف من اینه که برای مقایسه چند ماشین شاید نباید حتما سوار ماشین شود تا بفهمید کدوم بهتر بستگی به اطلاعات ان شخص هم دار تا بفهمه کدوم بهتره شاید بتوان گفت بیشتر از نصفی از ما ها که نظر درست یا اشتباه میدیم سوار چنین ماشین ها هیچ وقت نمیشیم

    3. مصطفی

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (295 ديدگاه)

      چه خبره بابا…15 لیتر…اونم تو صد تا … هر چی زمان میگذره ماشینا که مصرف تر میشن اما مازراتی مثل اینکه نمی خواد آدم شه!

  3. Ehsan

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1243 ديدگاه)

    خیلی از این آرم مازراتی خوشم میاد مخصوصا که درون جلو پنجره تیره این خوب میدرخشه

    1. شاهین

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (4713 ديدگاه)

      احسان جان به نظر من یکی از زیبا ترین نشان های خودروسازها،همین “نیزه ی سه شاخ” مازراتی هستش.ارادت.

  4. امید

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1320 ديدگاه)

    مازراتی انگار تو ایران یه خودرو بی همتاست و جز مازراتی انگار چیزی نیست البته خودرو خیلی خوبی ولی خیلی بهتر از مازراتی هست که شما ها بهتر از من میدونید

    1. امیر

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (329 ديدگاه)

      اصالت نداره به نظر من البته تو ایران طرفدار زیاد داره ولی توی اروپا نه

      1. fleetwood

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (125 ديدگاه)

        امیر آقا لطفا اصالت را برای ما تعریف کنید ؟ و بفرمایید چه خودرویی اصالت داره ؟
        داداش من مازراتی را ار نظر اصالت با بنتلی و بنز مقایسه می کنند تو میگی اصالت نداره ، وقار و سنگینی و یه کوله بار تجربه داره ازش می باره، اصالت نداره؟

        1. امیر

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (329 ديدگاه)

          الان برات تعریف میکنم
          پسر دایی من توی اتریش زندگی میکنه و میگه مازراتی رو اونجا آدمای لش که توی قمار خونه برو بیا دارن سوار میشن ولی آدمای جنتلمن و با کلاس دست کم یکی از مدلهای بنز زیر پاشونه کدوم منبعی از لحاظ اصالت مازراتیو با بنز مقایسه میکنه؟ اصالت بنز برمیگرده به شرکت دایملر که قدیمیترین سازنده خودرو تو جهانه و اصالت در رده اول مختص بنز هستش دوست عزیز

        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود .

          امیر جان و فلیت وود جان :

          هردو عالی هستند . ولی خب به نظر من این مدل یذره با

          عجله طراحی شده . هماهنگیه لازم رو مثل رقیباش :

          بنز E کلاس . ب ام و سری 5 . لکسس GS . کادیلاک CTS .

          نداره . حتی اگر بخواهی با پانامرا مقایس کنیم ،

          پانامرا از طراحیه پخته تر و هماهنگ تری سود میبره

          تا این .

          ولی خداییش هم خیلی زیباست و هم خیلی خوشگله .

  5. mersedes

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    به نظرتون ما میتونیم این رو با دنا مقایسه کنیم؟

    1. محمد

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (246 ديدگاه)

      با این همه ضعف که اینجا آورده شد قطعا یارای مقابله با دنا رو نخواهد داشت

    2. javid

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (92 ديدگاه)

      عزیزم این چه حرفی توهین به خودروی ملی ؟ اونم دنا ؟ این مسولین ایرانخودرو با این مازاراتی که هیچ با آخرین مدل رولز رویس هم مقایسه میکنند و نتیجه مقایسه هم باخت رولس رویس در مقابل دنا هستش

  6. محمد

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (246 ديدگاه)

    شمشیرو از رو بسته بود!

  7. iman mclaren p1

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    مازراتی پول الکی خرج کردنه

  8. GTR-50

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (492 ديدگاه)

    فکر نمیکردم وزنش 2100 باشه

  9. مهدی ف

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    اره دقیقا ماشینای خوبی هستند مازراتی ها ولی به هیچ عنوان به قیمت هاشون نمی ارزند

    1. امیر

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (329 ديدگاه)

      داداش خیلی از ماشینها توی ایران به قیمتشون نمی ارزن همشم بخاطر تعرفه گمرکیه وگرنه خیلی از ماشینها توی ایران واسه ما فقد داشتنش آرزو به حسال میاد در صورتی که خیلی از اینا تو اروپا و ایتالیا و و… برای اونا مثل سمند توی ایرانه که برامون عادیه

    2. fleetwood

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (125 ديدگاه)

      هالا مگه پرشیا میارزه 38 ملیون تومن؟ توی اروپا و آمریکا با 12000 دلار ببین چیا میشه خرید ؟ توی این خراب شده را هم ببین، پرشیا و L90

      1. شاهین

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (4713 ديدگاه)

        پرشیا 93 دوگانه ی کارخانه(تریم مشکی/سال نیست) 40/5 میلیون
        تندر اتومات 43-45
        ارادت

      2. امیر

        ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (329 ديدگاه)

        mr fleetwood بحث راجع به ماشینهای وارداتی بود وگرنه ماشینهای ایرانی از دم ارزش قیمتشونو ندارن و همه از این موضوع آگاهیم

  10. saied

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1261 ديدگاه)

    ماشین خوبیه !
    فقط به نظر من از ایتالیا بعیده که ماشیناش ضعیف باشه .

    1. sadegh

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (2117 ديدگاه)

      سعید شاید من درست متوجه منظورت نشدم، ولی اگه منظورت اینه که این ماشین ضعیفه، کجاش ضعیفه؟ دوستانی که میگن این ماشین ضعیفه: یه نگا به موتور این ماشین بندازید که چه بازده خوبی داره (از لحاظ گشتاور و قدرت). به کابین داخلی نگاه کنید چه کیفیت و طراحیه جذابی داره، چه جلو پنجره تو دل برویی داره(این یکی نظر شخصیه)

  11. Only Japan

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1674 ديدگاه)

    اوه عجب چیز ردیفی

  12. esi

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (385 ديدگاه)

    واقعا این خودرو اونقدر ارزش داره که بابتش میلیارد ها تومان پول بدیم

  13. PEUGEOT

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (998 ديدگاه)

    ای خدا اوضاع کشور ما رو ببین مازراتی اونجا قیمت پایش به پول ما چیزی در حدود 235 تا 240 میلیونه بعد ورود به ایران میره بالای 1 میلیارد
    آخه ببین آدم حسرت می خوره یا نه
    ببین چه اوضاعی درست کردن!!!!!

    1. PEUGEOT

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (998 ديدگاه)

      از اینور دلال ها و از اونور هم گمرک کشور
      بخور بخوره ها
      اصلا ولش کن بزار راجب ماشین حرف بزنم
      طراحی بیرونی قشنگی داره اما طراحی داخلیش نسبت به مدل های قبلیه مازراتی سادست
      مصرف بنزینش هم نسبت به حجم موتورش زیاده یعنی خیلی زیاده

  14. ROLSE ROISE

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (189 ديدگاه)

    همچین بد هم نیست!!!!!!!!!!!!!

    برای ما هاکه از این طور ماشینا تو کشورمون زیاد نیست ید نیست!!!!!!!

    ایتالیا بد ترین ماشینش هم خوبه!!!!!!!!!

  15. sadegh

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (2117 ديدگاه)

    دوستانی که طراحیه ایتالیا با آلمان رو مقایسه میکنید، چرا اینکار رو میکنید؟!!؟ دیگه تقریبا کل جهان میدونن که طراحی ایتالیا از آلمان بهتر و زیباتره (هم داخلی هم خارجی)
    یه نگا به پنین فارینا بندازید که رو طراحی اتومبیل کل جهان تاثیر گذار بوده و هست

  16. moein

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (912 ديدگاه)

    طاهرا مازراتی به یه سری از دوستان خیلی فشار آورده
    البته از کسی که ماشین مورد علاقش موهاوی باشه انتظار دیگه نمیشه داشت
    مازراتی حتی فرغون هم بزنه باز همون اسمش رو یه تریلی نمیتونه بکشه
    پس لطفا بابت یه مقاله بی ارزش الکی نظرات گرانبهاتون رو به رشته تحریر در نیارید

    1. امیر

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (329 ديدگاه)

      دوست نسبتا محترم کسی نگفت مازراتی بده-لطفا احترام و حد و حدود خودت رو بدون و هر چیزی رو ننویس من ماشین مورد علاقم موهاویه چون پدرم موهاوی v8 داره رویا پردازی نمیکنم مثل شما که حتی داخل کابین مازراتیو از نزدیک ندیدی متاسفم که یه سری افراد جدید اومدن توی این سایت و دارن به هر نحوی ادب و شخصیتشونو برامون رو میکنن

    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود . معین جان این چه حرفیه ؟؟؟؟

      من نمیگم مازراتی بده ولی از نظر فروش هم زیاد تعریفی نداره . ولی از نظر

      خاص بودن عالیه . نمیدونم چرا .

  17. چاپلو

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (487 ديدگاه)

    ARE YOU KIDDING Me????
    این دیگه چه مطلبی بود راجع به مازراتی
    مازراتی خیلی کار درست تر از این حرفاست من فک میکنم گذاشتن این پست کاملا مغرضانه بوده انتقاد ها رو هم اصن قبول ندارم اصلا

  18. milad

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    امیدوارم با قیمت منطقی ارائه بشه تو تهران

  19. علی

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (375 ديدگاه)

    میخوام یارانه هامو جمع کنم یه دونشو بخرم

  20. moein

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (912 ديدگاه)

    امیر خان من مطمئن باش که داخل کابین مازراتی رو ندیدم اما باز با این حال نمیام مغرضانه نظرمو بدم همونطور که شما هم تا الان ندیدید و نظر میدید
    جناب میلاد خان اتفاقا همین فروش کمه که یکی از عوامل خاص بودن این برنده
    والا اونموقع فرقی با مابقی ماشینها نداشت

    1. امیر

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (329 ديدگاه)

      فروش کم یعنی پورشه 911 gt3 که از سال 1999 تولید شده و تا به امروز در کل دنیا فقط 785 نمونه از اون وجود داره ولی همین الان توی تهران اونقدری مازراتی هست که یه سریا دارن اونو اجاره میدن و ازش پول در میارن

  21. moein

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (912 ديدگاه)

    آره
    gt3 911 یه نسخه تاپ و تیون شده 911 معمولیه
    اگر اینطور بخواییم حساب کنیم مازراتی تیون منصوری هم به تعداد خیلی کم و انگشت شمار تو دنیا هستش

  22. amir

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا شما اینو به من بده من کمرمو با پای سرنشینان عقب میشکونم که عضلاتش نگیره و عقبیا جا بشن :|

  23. فقط انگلیش

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1130 ديدگاه)

    واقعا خودروهای تولیدی مازراتی رو خیلی دوست دارم چند ماه پیش یه دونه گرن کبریو دیدم چشمم ایستاد اصلا فکرشم نمی کردم اونقدر زیبا باشه یه گازداد فکرکردم دایناسور ها حمله کردن تاچشممو باز کردم دیدم ناپدید شد واقعا چه شتابی داشت اصلا نمی تونی از قیافش کوچک ترین ایرادی بگیری

  24. RezaVBP

    ۱۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان این مطلب واقعا منا شوکه کرد
    این ماشین از نظر طراحی فوق العادست و وقتی مازراتی داره مدل های مختلف میزنه شما نمیتونیدبا گفتن اینکه داره سریع ماشین میده بیرون، طراحیشا زیره سوال ببرید . این ماشین هیچی کم نداره
    از نظر طراحی که فوق العادست
    از نظر گشتاور موتور و سرعت هم که عالیه . دیگه چی میخوایید؟؟؟؟!

  25. سپهر

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این که ماشین ایتالیایی خیلی تکه حرفی درش نیست نه تنها در ایران بلکه درکل ایران
    یه ماشین ایتالیایی دیگه که دقیقا همین موتور روشه آلفارمئو جولیا هستش که تو سایت motortrend نه تنها از بنز c کلاس و ب ام و سری ۳ بهتر بود بلکه حتی کادیلاک cts-v رو هم شکست داد. حالا فک کنم متوجه شدین با توجه به اینکه مازراتی لوکس ترین خودروی گروه فیات کرایسلره

  26. MC20

    ۳۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2346 ديدگاه)

    به امید خدا قراره گیبلی بخریم . . . بسیار بهتر از چیزی است که حتی بتوانیم تصور کنیم . . . حد اقل در بسیاری از پارامترها . . .سربلند و پاینده باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا