از آنجایی که موتورسیکلتهایی با حجم پایینتر از ۲۵۰ سیسی به دلایل مختلفی از جمله قیمت ارزانتر و به صرفهتر، از محبوبیت بیشتری در نزد خیلی از موتورسیکلت سواران و دوستداران این وسیله نقلیه در کشورمان برخوردارند و همچنین به دلیل درخواستهای متعددی که از سوی شما مخاطبان محترم سایت پدال مطرح شد، تصمیم گرفتیم تا از امروز موتورسیکتهایی با حجمهای پایینتر از ۲۵۰ سیسی را نیز در کنار مقالات ۲۵۰ سیسیها بررسی کنیم.
اما تنها دلیل انتشار این سری از مقالات بررسی موتورسیکلتهای کمتر از ۲۵۰ سیسی موجود در بازار ایران نخواهد بود و همانگونه که از تیتر این مقاله پیداست، ما در سایت پدال به فکر علاقهمندان به موتورسیکلتهای سنگین نیز هستیم و در قسمتهای آتی این مقاله به بررسی موتورسیکلتهایی با حجمهای انجین بالاتر از ۲۵۰ سیسی هم خواهیم پرداخت.
همانطور که در ابتدای این مطلب ذکر کردیم تنها یکی از دلایل بررسی کمتر از ۲۵۰ سیسیها قیمت ارزانتر آنهاست و دلیل دیگر انجام این بررسی طیف خیلی گستردهتری است که موتورسیکلتهایی با این حجم انجین در بازار یافت میشوند؛ اما امکان دارد در این سری از مقالات به سراغ کمتر از ۲۵۰ سیسیهایی برویم که از برخی موتورسیکلتهایی با حجم انجین بیشتر از خود نیز گرانتر باشند.
۱- پولسار (پالس) 200ns:
کمپانی باجاج (Bajaj Auto) کشور هندوستان در سال ۲۰۱۲ (۱۳۸۹ شمسی) از محصول جدید خود با نام Pulsar 200NS رونمایی کرد محصولی که در طبقه بندی موتورسیکتهای نیکد قرار گرفته (ns مخفف Naked sport است) و به ادعای سازندگان آن از انجین بومی شده KTM Duke 200 بهره میبرد. از آنجایی گروه صنعتی فارس نمایندگی رسمی باجاج را در ایران در اختیار داشته و محصولات این کمپانی شرقی را در کشورمان مونتاژ و عرضه مینماید، به محض انتشار اخبار رونمایی و معرفی این محصول، خیلیها بی صبرانه منتظر حضور آن در بازار ایران به واسطه این شرکت بودند؛ و حالا که چند صباحی از حضور این موتورسیکلت در بازار کشورمان گذشته است، ویژگیهای آن را با هم بررسی میکنیم.
انجین:
همانطور که گفتیم شرکت باجاج مدعی شده است که انجین این موتورسیکلت همان انجین موتورسیکلت KTM Duke 200 است ولی به شکل کاملا بومی شده. البته خود من به شخصه اصلا چنین حرفی را قبول نداشته و ندارم و آن را فقط در حد یک شعار تبلیغاتی میبینم و نه بیشتر و به قول معروف ما ایرانیها، باید بگوییم که “میان ماه من تا ماه گردون / تفاوت از زمین تا آسمان است” و این موتورسیکلت اصلا با KTM Duke 200 قابل مقایسه نیست و حتی در بحث انجین هم تفاوتهای بزرگی دارند اما از آنجایی که در این مقاله قصد مقایسه این دو موتورسیکلت را نداریم، بیشتر از این با این ادعای شرکت سازنده کار نداریم و میگذاریم تا با این ادعای خود خوش باشند البته اگر منصفانه به این ماجرا نگاه کنیم تفاوت قیمتی که بین این دو موتورسیکلت وجود دارد خود به خود مقایسه آنها را به کاری عبس و بیهوده بدل میکند پس ما هم این موتورسیکلت و ویژگیهایش را مستقلا بررسی خواهیم کرد و بررسی Duke 200 را هم بعدا انجام خواهیم داد.
Pulsar 200NS از یک انجین تک سیلندر چهار زمانه با حجم ۱۹۹.۵ سیسی بهره میبرد که خروجی حاصل از عملکرد آن قدرتی برابر با ۱۷.۵ کیلووات (۲۳.۷ اسب بخار) در ۹.۵۰۰ دور در دقیقهای و و حداکثر گشتاور ۱۸.۳ نیوتون متر در ۸.۰۰۰ دور در دقیقه را برای این موتورسیکلت به همراه داشته است. قدرتی که با توجه به وزن ۱۴۵ کیلوگرمی این موتورسیکلت که البته وزنی نسبتا سنگین برای یک موتور سیکلت نیکد به شمار میرود، نتوانسته شتاب خیلی چشم گیری به همراه داشته باشد و شتاب صفر تا صد حدودا ۹ ثانیهای را برای 200ns به همراه داشته است (البته یکی دیگر از دلایل این شتاب پایین، استفاده از سیستم سوخت رسانی کاربراتور است).
حداکثر سرعت اسمی 200ns در مشخصات آن ۱۳۶ کیلومتر بر ساعت قید شده است و شاید اگر به موتورسیکلت خود فشار بیاورید سرعتی تا چند کیلومتر بیشتر از این را هم تجربه کنید ولی این کار به ضرر انجین موتورسیکلت شما خواهد بود. حتی همین سرعت ۱۳۶ کیلومتر بر ساعت هم کمی با فشار بر روی انجین همراه است پس اگر میخواهید موتورسیکلت شما مدت بیشتری عمر کند و همیشه هم سر حال باشد با مدارا با آن برخورد کنید.
چیزی که کمی در مورد انجین 200ns عجیب به نظر میرسد، استفاده از سه شمع در سیستم احتراق این موتورسیکلت است. همانطور که میدانید استفاده از انجین با شمع های دوگانه نسبت به انجین های تک شمع ۱۸ درصد بازده احتراق را افزایش میدهند. حالا با تولید این انجین با وجود شمع های سه گانه بازده احتراق نسبت به انجین های دو شمع ۲۷ درصد و نسبت به انجین های تک شمع ۵۰ درصد افزایش داشته است. اما اگر استفاده از این تکنولوژی سه شمع و جرقه زنی سه گانه یا همان DTS-i که مخفف شده اصطلاح Digital Triple Spark-ignition میباشد، تا این اندازه تفاوت ایجاد میکند پس چرا کمپانی های بزرگتر از این تکلونوژی در محصولاتشان استفاده نمیکنند؟ پاسخ خیلی ساده است: استفاده از سه شمع در سیستم احتراق علاوه بر مزایایی که دارد معایبی همچون افزایش دمای انجین، افزایش تقریبی مصرف سوخت و افزایش استهلاک را در پی خواهد داشت و این در حالی است که کمپانیهای بزرگتر به دلیل تکلونوژی و اسم و رسمی که دارند از سیستمهای پیشرفته تری استفاده میکنند و به دنبال استفاده از یک راه حل ارزان ولی بی کیفیت نخواهند رفت چرا که حتی اگر از تکلونوژی گرانتری هم استفاده کنند میتوانند به همان میزان محصولاتشان را گرانتر بفروشند و نگرانی از بابت فروش محصولات ندارند، مسئله که همیشه کمپانیهای کوچکتر با آن دست و پنجه نرم میکنند.
سیستم سوخت رسانی: در حالی که کمپانیهای بزرگ دنیا در حال ارتقای سطح سیستم سوخت رسانی انژکتور خود به جهت مصرف و آلایندگی کمتر و کارایی بیشتر هستند ما باید موتورسیکلتی را برسی کنیم که همچنان از سیستم منسوخ کاربراتور برای سوخت رسانی به انجین استفاده میکند و ادعای رقابت با KTM Duke 200 را دارد که از سیستم سوخت رسانی انژکتور الکترونیک (EFI) ساخت کمپانی مطرح BOSCH بهره میبرد. قرار نبود این دو موتورسیکلت را با هم مقایسه کنیم ولی تا همین اندازه بدانید که شباهت آنان فقط در حد حجم انجین است، همین و بس. سرعت و شتاب پایین هم از جمله معایب مهم این نوع سیسیتم سوخت رسانی هستند.
سیستم خنک کننده: در ابتدا چون در اطلاعات اولیه منتشرشده از سوی کمپانی باجاج، سیستم خنککننده انجین این موتورسیکلت Liquid cooled به معنای مایع خنک نوشته شده بود، خیلی از دوستداران موتورسیکلت در ایران منتظر حضور یک موتورسیکلت رادیاتدار و آبخنک بودند، انتظاری که با اطلاعات منتشرشده از این موتورسیکلت در سایت شرکت مونتاژ کننده همخوانی نداشت و در سایت این شرکت سیستم هوا-روغن خنک برای انجین این موتورسیکلت ذکر شده بود که البته این سردرگمی، با عرضه این محصول در بازار کشورمان جای خود را به خرسندی خریداران داد چراکه 200ns از رادیات آب بهره برده و با آب خنک میشود و این مورد جزء نقاط قوت این موتورسیکلت محسوب خواهد شد.
طراحی ظاهری:
در مورد طراحی ظاهر این موتورسیکلت میتوانیم بگوییم که واقعا همه چیز به خوبی از آب در آمده و تیم طراحان به خوبی توانستهاند تا ظاهر یک موتورسیکلت نیکد را برای مخاطب تداعی کنند. هم ترکیب رنگها و هم خطوط و زوایای بکار رفته شده در طراحی بدنه و مخصوصا شکل چراغ جلو و زاویه قرار گیری آن نسبت به بدنه، همگی از دلایل جذابیت ظاهری این موتورسیکلت نزد نیکد دوستان است. جالب توجهترین نکته در طراحی 200ns را میتوانیم طراحی اگزوز آن در زیر بدنه بدانیم به طوری که شما وقتی از کنار به موتورسیکلت نگاه میکنید اصلا اگزوز را نمیبینید و این امر به 200ns زیبایی دوچندانی بخشیده است. و در آخر از طراحی و نحوه قرارگیری ترک نشین و همچنین چراغ عقب LED وزیبای این موتورسیکلت هم نمیتوان غافل شد. نکته دیگری که در مورد شکل ظاهری 200ns وجود دارد شباهت زیاد آن به pulsar 135ls است.
و البته همه اینها وقتی جالبتر میشود که بدانید طرح اصلی این موتورسیکلت زاییدهی افکار طراح آلمانی و معروف شرکت خودروسازی BMW ادگار هاینریش (Edgar Heinrich) است.
در رتبه بندی، محبوبترین رنگ این موتورسیکلت را میتوان رنگ مشکی دانست و بعد از آن به ترتیب رنگهای زرد و قرمز قرار میگیرند.
مهمترین نقاط قوت :200ns
- مقرون به صرفه بودن.
- استفاده از کمک فنر گازی.
- طراحی جذاب.
- گیربکس ۶ دنده.
- برخورداری از سیستم آبخنک
مهمترین نقاط ضعف 200ns:
- استفاده از سیستم سوخت رسانی کاربراتور.
- شتاب پایین در سرعت بالا.
- وزن زیاد.
سایر مشخصات Pulsar 200NS :
نوع انجین : تک سیلندر، چهار زمانه
حداکثر توان : ۱۷.۵ کیلووات (۲۳.۷ اسب بخار) در ۹.۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: ۱۸.۳ نیوتون متر در ۸.۰۰۰ دور در دقیقه
سیستم خنک کننده : هوا-روغن خنک
جعبه دنده : ۶ دنده
گنجایش مخزن سوخت : ۱۲ لیتر
ترمز جلو: تک دیسک ۲۸۰ میلیمتری
ترمز عقب: تک دیسک ۲۳۰ میلیمتری
تایر جلو : ۱۰۰/۸۰-۱۷
تایر عقب : ۱۳۰/۷۰-۱۷
قیمت: در حال حاضر Pulsar 200NS با قیمتی در حدود ۹ میلیون تومان در بازار ایران به فروش میرسد.
۲- پولسار ۲۲۰:
یکی دیگر از محصولات کمپانی باجاج هندوستان که نزد موتورسیکلت دوستان در ایران شناخته شده است و خیلی قبلتر از 200ns وارد بازار ایران شد پولسار ۲۲۰ نام دارد. در سال ۲۰۰۹ این کمپانی برای اولین بار اقدام به تولید یک موتورسیکلت با حجم انجین بیشتر از ۲۰۰ سیسی نمود، مسئولان باجاج در آن زمان دلیل تولید این موتورسیکلت را قدیمی شدن پولسار۲۰۰ اعلام کردند و تصریح کردند که بعد از تولید انبوه این موتورسیکلت، پولسار۲۰۰ را کاملا از خط تولید خارج میکنند؛ وعده که با گذشت زمان رنگ حقیقت به خود گرفت و دیگر شاهد تولید پولسار۲۰۰ نیستیم.
Pulsar 220 در فروردین ماه سال ۱۳۸۹ برای اولین در ایران عرضه شد که با استقبال خوبی از سوی مشتریان رو به رو شد و هنوز هم که هنوزه طرف داران خاص خود را دارد و خیلیها علیرغم قدیمیتر بودن، آن را به 200ns ترجیح میدهند که البته نمیتوان تاثیر قیمت را در این نگرش بی دلیل دانست و از طرفی عموما موتورسیکلت دوستان ترجیح میدهند تا با هزینه کمتر موتورسیکلتی با حجم انجین بالاتر سوار شوند اما نباید فراموش کرد که همه چیزه یک موتورسیکلت، حجم انجین آن نیست. اگر قرار باشد که بدون ارتقای تکلونوژی فقط به دنبال افزایش حجم انجین باشیم، تنها با مصرف بیشتر، آلودگی بیشتر و ناکار آمادی رو به رو خواهیم شد همانگونه که موتورسیکلتهایی با حجم انجین کمتر که در این سالها تولید میشوند توانایی رقابت با انجینهایی با حجم چند برابری خود را که در دهههای قبل تولید میشدند را دارند و سرانجام این رقابت نیز برتری با اختلاف فاحش در تمامی زمینهها، از آن موتورسیکلتهای امروزی است.
انجین:
همانطورکه گفتیم بیشترین حجم انجین تولید شده در کمپانی باجاج را اولین بار بر روی موتورسیکلت پولسار۲۲۰ شاهد بودیم که البته بعدا از آن هم فقط برای موتورسیکلت اونجر۲۲۰ این اتفاق تکرار شد. حجم انجین این موتورسیکلت دقیقا ۲۲۰ سیسی بوده و قدرت تولید شده توسط آن نیز برابر با ۱۵.۷ کیلووات (۲۱.۴ اسب بخار) در ۸.۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۹.۱۲ نیوتون متر در ۷.۰۰۰ دور در دقیقه است. توان ۲۱.۴ اسب بخار برای موتورسیکلتی با وزن ۱۵۰ کیلوگرم چیزی جز شتاب صفر تا صد ۱۱.۵ ثانیه را در پی نداشته است، شتابی که میتوانیم آن را فاجعه بدانیم و طبیعی است که با این وضعیت، کارخانه سازنده حداکثر سرعت اسمی ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت را در مشخصات آن ذکر کرده باشد. پس اگر سرعت و شتاب برای شما مهم است توصیه میکنیم که اصلا به این گزینه فکر هم نکنید.
نکته دیگری هم که در مورد انجین این این موتورسیکلت وجود دارد، استفاده از دو شمع در سیستم احتراق است (تفاوت کارایی در قسمت بالای همین مطلب و در قسمت انجین 220ns توضیح داده شد).
سیستم سوخت رسانی: پولسار۲۲۰ هم به مانند 200ns از سیستم سوخت رسانی کاربراتور استفاده میکند، از آنجایی در مطالب فوق در مورد این سیستم صحبت کردیم، دیگر مضررات و معایب این سیستم سوخت رسانی را تکرار نمیکنیم.
سیستم خنک کننده: این موتورسیکلت برخلاف 200ns از سیستم خنککنندگی هوا – روغن خنک بهره میبرد که میتوانیم با توجه به مصرف شهری آن، این سیسیتم را جزء مزیتهای این موتورسیکلت بدانیم. عملکرد سیستم کاهش دمای انجین در پولسار۲۲۰ دقیقا به این شکل است که ابتدا با جریان عبوری هوا، انجین خنک میشود وسپس با بالاتر رفتن دمای انجین، روغن نیز به چرخه کاهش دمای انجین وارد میشود.
طراحی ظاهری:
ار آنجایی که این موتورسیکلت در طبقه بندی استریت فایتر (Street Fighter) قرار میگیرد باید بگوییم که در قیاس با هم ردیفانش، طراحی ظاهری کاملا تاسف بار و ناهمگون به نظر میرسد و بیشتر این ناهماهنگی نیز مربوط به اندازه و فرم قسمت سر (Head) موتورسیکلت و نحوه اتصال آن به بدنه است.
اگر چراغ جلوی پولسار۲۲۰ را مستقل از بدنه بررسی کنیم میتوانیم بگوییم که این موتورسیکلت از یک چراغ زیبا بهره میبرد و علاوه بر این زیبایی این چراغ از جنس چراغهای منشوری (پریزماتیک) طراحی شده است تا علاوه بر مصرف انرژی کمتر شاهد روشنایی قابل توجهی باشیم.
از لحاظ محبوبیت در رنگ بندیهای مختلف این موتورسیکلت هم ابتدا رنگ مشکی از محبوبیت بیشتری نزد خریداران برخوردار است و بعد از آن هم به ترتیب رنگهای قرمز و آبی قرار دارند.
مهمترین نقاط قوت پولسار۲۲۰ :
- مقرون به صرفه بودن.
- استفاده از کمک فنر گازی.
مهمترین نقاط ضعف پولسار۲۲۰ :
- استفاده از سیستم سوخت رسانی کاربراتور.
- شتاب و سرعت پایین.
- وزن زیاد.
- طراحی غیر جذاب.
سایر مشخصات پولسار۲۲۰ :
نوع انجین : تک سیلندر، چهار زمانه.
حداکثر توان : ۱۵.۷ کیلووات (۲۱.۴ اسب بخار) در ۸.۵۰۰ دور در دقیقه.
حداکثر گشتاور: ۱۹.۱۲ نیوتون متر در ۷.۰۰۰ دور در دقیقه.
سیستم خنک کننده : هوا-روغن خنک.
جعبه دنده : ۵ دنده.
گنجایش مخزن سوخت : ۱۵ لیتر.
تعلیق جلو: دوشاخ تلسکوپی.
تعلیق عقب: دو کمک فنر گازی.
ترمز جلو: تک دیسک ۲۶۰ میلیمتری .
ترمز عقب: تک دیسک ۲۳۰ میلیمتری
تایر جلو : ۹۰/۹۰-۱۷
تایر عقب : ۱۲۰/۸۰-۱۷
قیمت: در حال حاضر Pulsar 220 با قیمتی در حدود ۷ میلیون تومان بهفروش میرسد.
پایان قسمت اول
در قسمت بعد به بررسی ۱۲۵و KTM Duke 200 خواهیم پرداخت.
alireza
۱۱ تیر ۱۳۹۷به نظرم شما تا حالاns و از نزدیکم ندیدی چون هر چی گفتی کاملا مخالفه سواریع ک سه سال ب من داده.شتابع این موتور و سیصدسی سی هم نداره از نظر ظاهر ک واقعا فوق العادس اینو همه میگن وزنشم نسبت ب هم رده هاش خیلی کم تره و همینم باعث شده شتابه فوق العاده ای داشته باشه زین و موتور خشک هست اما سواری عالی داره
حمید رضا
۶ اسفند ۱۳۹۸فکر کنم شما کلا سوار موتور نشدی.
جعفر
۱۳ اسفند ۱۳۹۸یا موتور 200 خوب سوار نشدی یا تو عمرت فقط ان اس و دیدی
mehtifraz
۲۸ فروردین ۱۳۹۹با سلام وقت بخیر حضور شما سروان گرامی ببخشید بنده موتور سیکلت پولسارمدل84 دارم و میخام فرمان موتورمو که یک تیکه هستش تغییر و بجاش فرمان سه تیکه پالس بزارم ایا این کار شدنی هستش و چه قطعاتی رو باید خریداری و جاگذاری کنم لطفا راهنمایی نمائید
mehtifraz
۲۸ فروردین ۱۳۹۹سلام وقت بخیر حضور کارشناسان عزیز و گرامی یه راهنمایی دزخصوص اینکه میشه فرمان موتور سیکلت پولسارو عوضش کرد و بجاش از فرمان سه تیکه پالس استفاده نمود وچه قطعاتی از موتور پولسارو برای این کار باید تعویض کنم
Mohamad
۲۹ آبان ۱۳۹۹شتابش با سیصد برابره؟؟ گرفتی سلطان؟؟؟
قاسم
۲۳ مرداد ۱۳۹۷سلام دوستان،متاسفانه ان اس 200 من بعد از طی مسافت تقریبی پنجاه هزار کیلومتر یاتاقان زد! در حالیکه روغن آن را رو کیلومتر 1000 تعویض نموده و انحصارا از بهران سوپر پیشتاز( طبق توصیه ی موتور ساز) استفاده می کردم،حقیقتا برچسب روی باک موتور سیکلت که توسط کارخانه چسبانده شده( فقط از روغن sl20 w 50 استفاده شود)هم مرا به اشتباه انداخت که البته تاوان سنگینی را برای آن پرداختم! شما این اشتباه را نکنید
جواد
۳ شهریور ۱۳۹۷سلام
اقا من موتور rs دارم ۵۰۰ تا کار
چه روغنی براش بگیرم
روغنه تمام سنتتیک خوبه بگیرم؟؟؟
یا توتال اماراتی ۲۰w50
مهدی
۲۰ مهر ۱۳۹۷سلام خسته نباشید ازنظربنده اگه خودپولسار۱۸۰وپالس پره ای موتورسفید روبیشترارتقاع میدادن بهترازاین موتورسیکلتهای چینی بود البته شرکت باجاج موتورهای خوبی تولید میکنه ولی حیف که یه خورده ملاتش روزیاد نمیکنه
سعيد
۳ آبان ۱۳۹۷سلام بهران تکتاز اتوماتیک بریز تا ده سال انجین گارانتیه این رو غنای اماراتی رو بریزین سطل اشغال
نصرت خادم
۹ آذر ۱۳۹۷سلام.چطوری میتونم استارت پالس رو از بدنه جدا کنم؟
علی
۲۰ آذر ۱۳۹۷سلام خدمت عزیزان ی سوال داشتم فن موتور من ی سره میزنه دوروزه دلیلش چی زد یخ هم فول هست
پارسا
۲۹ فروردین ۱۳۹۸سمت چپ موتور زیر قاب توری مانند رله فن وجود داره ، شما یا موتور شستی یا اب خورده، رله فن سولفات کرده ، این و امتحان کن اگه درست نشد از فشنگی رادیاتورت میشه ، به غیر این ۲ حالت هیچ جوره دیگه نمیشه ، به احتمال ۹۰ درصد با روش اول مشکلت حل شه
sina
۶ فروردین ۱۳۹۸سلام
بین cf 150 و ns150 کدوم بهتره (سرعت و شتاب)؟ممنون
هادی
۱۵ مرداد ۱۳۹۸ns 150 شتاب و تاپ اسپید بالاتری داره ولی سواری و قیافه سی اف 150 بهتره
سینا
۱۹ فروردین ۱۳۹۸سلام
رخ (هیکل)ان اس۱۵۰ خوشگله یا cf150?لطفا راهنمایی کنین
مرتضی
۴ تیر ۱۳۹۸سلام دوستان
همه نظرات برای من قابل احترامه
اما با این همه موتور ان اس واقعا عالی و بی نقصه در رده موتورای 200 سی سی
CYros
۱۶ مرداد ۱۳۹۸من نمیدونم این چه مشکلیه شماها با همچین موتور ها ویا ماشین هایی دارین این چه مسخره بازییه تو هر سایتی میبینی *** تو اون وسیله بعد میاد قسمت نظرات همه گفتن عالیه
خوب حالا مردم NS200 به این عضلانی بودنش رو نخرید برین شهاب۱۲۵ بخرین این اخه چه معنی داره یا مثلا MVM315 رو نخرید برید مثلا ۲۰۶ رو بخرید یا پارس XU7 موتور به این زیبایی خیلا هم داشتن گفتن خوبه خوب چرا شماها دل مردمو از موتورشون سیاه میکنید خوب اگه بده مشکل داره خوب رک و پوس کنده بگین اشغاله نخرین این که سایت میگه خوبه یکی میگه نه بالاخره ما به کی اعتماد کنیم برای مشاوره خرید باتشکر
مجتبی
۲۴ مرداد ۱۳۹۸سلام نظرتون در مورد زونتس 250 چیه؟ موتور خوبیه؟ میخوام یه موتور زیر سی تومن بگیرم واقعا دیگه نمیدونم چی بگیرم با خوندن نظرات بیشتر گیج شدم
Arash
۱۸ شهریور ۱۴۰۰بگیر عالیه من دارم
hosein
۱۰ مهر ۱۳۹۸دوستان اوناکه سوارشدن بین بنلی ۲۵۰تک سیلندر و ان اس۲۰۰ کدوم بهتره بااینکه بنلی ارزونتره قیمتش
نمادی
۲۰ مهر ۱۳۹۸سلام من 9ساله پالس 220سری اول دارم اکثر ایران رو گشتم از روغن اترود استفاده کردم بسیار راضایت از کیفیت سرعت و شتاب داشتم تاکنون جزء لنت وصفحه کلاج ویکبارهم واشرسرسیلندر عوض کردم فقط بد تعمیر است چون بسیار فشرده موتور وشاسی جمع شده حتی نمیشه درست فیلر گیری کرد اما کارایی بی نقصی دارد فقطبا لوازم هندی اصل خودش باجال
محمد
۲۱ مهر ۱۳۹۸سلام من یه موتور سوارم که از ده سالگی موتور سواری میکردم و الانم چهل سالمه تا الان شما هر موتوری که بگید من سوار شدم الانم یه ان اس ۲۰۰ دارم واقعا موتور نرمیه و ازشم خیلی راضیم .
امیر
۷ دی ۱۳۹۸بین ns200 و بنلی 250تک سیلندر کدوم بهتره بنظرتون، از نظر استهلاک و هرینه فکر میکنم بنلی هزینه و استهلاک بالاتری داره ولی رخ بنلی رو خیلی بیشتر دوست دارم، موندم بین این 2تا…
Amiiir
۱۴ اسفند ۱۳۹۸بنلی 250 آشغاله _ اگر بنلی میخوای فقققط 300 که قیمتش هم خیلی بیشتر از این حرفاس/ بین بنلی 250 و ns200 مشخصا ns برندس، از لحاظ قیمت هم ns200 بالاتره
محمد
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹الکی ی چیزی مینویسن سایت ها. من 220 دارم و محشره. حتی از ان اس هم بهتر. چون کلا ب جدا بودن فرمون کله گی عادت کردم. بعد مگه کجای میخواییم بریم ک تو قع دارین چندتا راه بره. شتابش خیلی خوبه و ترمز فوق العادس و هندلینگ فقوی داره. ان اس هم داشتم اونجر هم داشتم ولی پالس 220 ی چیز دیگس. بنلی هم ک تقریبا هرکی داره پشیمونه. والسلام
mamal
۱۶ آبان ۱۳۹۹یادش بخیر پالس 220 هفت میلیون
چه دوره ای بود
من خودم پالس 220 مدل 95 دارم
موتور بدی نیست البته باید بدونی نیازت چیه قیافه هم سلیقه ایه سلیقه هم بستگی به جیبت داره از نظر سرعت من 145تا باهاش رفتم
ولی خب قاب ایناش سرو صدا میده
یسریا میگن 1300روغن میخوره که اشتباهه در واقع یک لیتر میخوره بیشتر میریزی از یجاش مثل بخار پس میده بیرون من تا الان که ریختم مشکلی نداشتم
خوبیش انجینشه که بی دردسره تو مسافت طولانی مثل ان اس نیست خرج بندازه شاتون بزنه و از این حرفا
ولی خودم یچیزی که خیلی رو مخمه این خورشیدی و زنجیرشه که پیشنهاد میدم در صورت پیت شدن زنجیر خورشیدی عقب جلو و زنجیر فابریک خودش رو بگیرین
فیلتر هواشم باید چند هزارتا به چند هزارتا عوض شه وگرنه چراغ چکش روشن میشه
دیگه چه میشه کرد تو جایی زندگی میکنیم که پر از محدودیته نمیتونیم چیز خوب سوار شیم باز خدا رو شکر
عرفان
۱۰ آذر ۱۳۹۹واقعا نگارنده این مطلب اصلا میدونه موتور چیه ؟ سوار کدوم یکی از این دو موتور شده ؟ ان اس با همه بدی هاش رو بورس ترین موتور دویست سی سی ایران هستش ولی کم کم جاشو آشغالایی مثل بنلی داره پر میکنه چون از ۹۸ به بعد به علت تحریم وارد نشد پالس ۲۲۰ ام که سالهاست امتحانشو پس داده و مرد روزای سخته شتابش ۹ ثانیس سرعت ۱۵۵ تا میره با دستکاری تا ۱۶۳ تام خودم رفتم باهاش انجین نرم و با کیفیت ولی پر سر و صدا در کل سگش به چینی شرف داره
مسعود
۱۹ آذر ۱۳۹۹من ۳ساله ان اس ۲۰۰ مدل ۹۵ کاربراتور دارم…جدا وزنش به نسبت بالاس و موتور کمی گیج میزنه که باعث میشه حس امنیت خوبی رو نداشته باشی،اما تو رده خودش از آپاچی ۲۰۰ و بقیه موتور های ۲۰۰cc بهتر گاز میخوره که دلیلش همون ۳شمعه بودنشه، تو بحث ۱۵۰ cc نمیشه با cf150 مقایسه کرد چون کیفیت ساخت و نرمی که ان اس داره به هیچ وجه سی اف نداره گازخورشم کم و بیش بهتره اما وزن بالاش باعث میشع تو شتاب اولیه کم بیاره جلو سی اف هندلینگ سی اف بهتره (با اختلاف) اما سی اف ارزش خرید نداره و زود میندازه تو خرج و سواریشم خیلی خشکه و زود به صدا میوفته
متین
۱۳ آبان ۱۴۰۰سلام خسته نباشید
ببخشید من میخواستم موتور بخرم بین ns و بنلی tnt25موندم نظرتون چیه
پویان
۲۲ آذر ۱۴۰۰فقط rs 200 belack بهترینشونه سواری عالی موتور خیابونی اسپرت قدرت جذب بالا واقعا اندرآلین ترشح میکنه ازت موتور باید رو ی جک سوار شه موتوری ک دوجک داشت همون بهتر بری صف نونوایی باهاش😄
ممد
۱۱ دی ۱۴۰۰من دو ساله پالس ۲۲۰ مدل ۹۵ رو دارم قبلا ۱۸۰ داشتم قبلش ۱۳۵ قبلشم تریل و طرح اسپرت با انجین هوندا در رابطه با پالس ۲۲۰ طبق مسافت روزی ۱۰۰ کیلومتری که باهاش تو این دو سال رفتم میگم انجین سگ جونی داره البته تو ترافیک که زیاد بمونه انجینش داغ میشه و کاراییش تا دوباره خنک شه تو مسافت کم میشه کیفیت قاب فلاپش خوبه ولی زود بصدا میفته هر چقدرم صداگیری کنی فایده نداره تا بهش عادت میکنی حتما از روغن پیشنهادی کارخونه استفاده کنین خیلی ها میگن حجم روغنش ۱۲۰۰ هست من ریختم ولی موتور سنگین و شلوغ کار میکرد میکرد دیگه ۱ لیتر بیشتر نریختم زمانی که موتورو خریدم ۷ هزار تا کارکرد بود الان ۶۶ تا آخ هم نگفته شمع سوزنی انداختم که باعث شده موتور راحتتر دور بگیره ولی تو تاپ اسپید تاثیری نداشته پیشنهاد من اینه لاستیک فابریکاشو عوض کنین هندلینگش بهتر شه من عقب رو دو شماره و جلو یک شماره بیشتر انداختم بهتر شده سواریش اسپرتو کوبنده هست که اگه فاقش رو بیشتر بگیرید بهتر میشه ولی هندلینگش پایین میاد حتما لوازم مصرفی رو اصلی بندازین فیلتر هواشو هر ۱۷ تا ۲۰ هزارتا عوض کنین البته مال من امپر جدیده زمانه تعویض فیلتر رو با نشان دادن علامت بلوتوث نشون میده زنجیر و خورشیدیش رو روغن و یا گریس کاری کنین حتما هفته ای یبارم با بنزین بشورین دوباره روغن کاری کنین من شتاب ۱۰ ونیم تا ۱۱ و سرعت ۱۴۵ تا رو باهاش تجربه کردم سیم پیچی داخل فلاپ ضد ابه ولی شما خوب جا گذاریشون کنید دچار مشکل نشین تو کارواش یا بارون چیزی که دهن منو سرویس کرد تعویض چراغاش بود که سوخته بود هیچ دسترسی نداره جز اوراق کامل فلاپ میتونین تا یک ساعتم باهاش دور بالا برونین و اخ نگه البته چون تک سیلندره افت محسوس داره که عادیه ولی شتاب و سرعت بهتری تو همین رنج بخواین ار اس و ان اس بگیرین من بیشتر بخاطر استهلاک پایینترش نسبت به رقبا گرفتمش بد نیست کار راه اندازه راضیم فقط هیکل خرسی داره که بعضیا خوششون نمیاد که سلیقست من بخاطر لاستیکای صافی که دیر عوضش کردم دو سه بار تا الان زمین خوردم باهاش خداروشکر بخاطر گارد چیز خاصی نشد ولی خب خودم داغون شدم که شانس اوردم کاسکت داشتم بهرحال هرچقدر پول بدی اش میخوری امیدوارم نیوفیسش وارد ایران شه مثل اونجر جاش خالیه تو این ۵ سالی که وارد نشده به امید روزی که ۱۳۰۰ پلاک تو خیابونا ببینیم و لذت ببریم