مک لارن

انتشار اولین طرح P1 GTR توسط مک‌لارن

پس از تولید مک‌لارن P1 شرکت‌های زیادی شروع به تیون و تقویت کردن این هایپرکار کردند که نمونه‌های آن را در عکس‌های زیر می‌توانید ببینید.

حال گزارشی منتشر شده مبنی بر اینکه مک‌لارن بر روی هایپرکار جدید خود یعنی P1 تمرکز ویژه‌ای کرده است. حدود ۳ ماه پیش مک‌لارن کار بر روی پروژه P1 GTR را آغاز کرده که نهایتاً تصویر زیر توسط مک‌لارن منتشر گردید. این پروژه، نسخه GTR را مبدل به گران‌ترین نسخه موجود شرکت مک‌لارن کرده است.
McLaren P1 GTR Render
McLaren P1 GTR Render
همان‌طور که انتظار می‌رود، مک‌لارن P1 GTR قوی‌تر از استاندارد خواهد بود. با افزایش ۸۴ اسب بخار در این نسخه مجموع قدرت این هایپرکار به صورت استاندارد شرکت به ۱۰۰۰ اسب بخار رسیده است که عملکرد به‌وضوح بالاتری را شاهد خواهیم بود، این در حالی است که وزن این نسخه نیز سبک‌تر از قبل شده است.
mclaren-p1-gtr-teaser
mclaren p1 gtr teaser
همان‌طور که در تصویر دیده می‌شود، آئرودینامیک بدنه بهبود یافته است که فشار رو به پایین بیشتری را وارد می‌کند و همین امر موجب پایداری بیشتر در مسیر خواهد شد. ولی اطلاعاتی از شتاب ۰ تا ۱۰۰ و نهایت سرعت اعلام نشده است.
McLaren P1 GTR Render
McLaren P1 GTR Render
قیمت نهایی برای P1 GTR معادل ۱.۹۸ میلیون پوند اعلام شده است. بله درست شنیدید، ۱,۹۸۰,۰۰۰ پوند! معادل ۳,۳۵۰,۰۰۰ دلار یا ۱۰.۵ میلیارد تومان خواهد بود. حتی برای خرید این خودروی با این قیمت نجومی داشتن این مبلغ کافی نیست؛ متأسفانه شما به‌سادگی نمی‌توانید مالک P1 GTR شوید؛ چراکه ابتدا باید مالک یک P1 باشید بعد به مرحله خرید نسخه P1 GTR بروید. به نظر می‌رسد جنگ بین فراری و مک‌لارن برای صدرنشینی در لیست هایپرکارها ادامه دارد…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

مطالب مشابه

‫۶۶ دیدگاه‌ها

  1. vahid jinpachi

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (847 ديدگاه)

    چقدر ارزونه……!!!!

    عکس اولی واقعا قشنگ شده….

    1. انزو

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (369 ديدگاه)

      حالا مگه با این قیمت میاد ایران ک شده 10 میلیارد تومن.فراری 458 یه دونه پلاک شده تو ایران هست در اومده 8 و نیم میلیارد تومن.جالا قیمت 458 کجا و قیمت این کجا.

      1. Ahmad..F12

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2542 ديدگاه)

        تو کشوری بریتانیا میشه 10.5 میلیارد انزو جان
        یعنی تو ایران بالای 20 میلیارده

        1. انزو

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (369 ديدگاه)

          نه احمد اقا نویسنده محترم نوشتند 10 و نیم میلیارد تومان.

        2. Ahmad..F12

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          انزو جان خودمم دیگه نویسنده محترم چیه!!! :)
          با 1 دلار 1 هزار تومن محاسبه کردم

        3. Ahmad..F12

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          اصلاح میکنم با دلار 3000 تومن محاسبه کردم

        4. انزو

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (369 ديدگاه)

          نویسنده محترم خودت بودی؟ :D

        5. Ahmad..F12

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          دستت درد نکنه بعد از این همه مطلب هنوز نمیدونستی اینو؟؟؟؟

        6. ahmad

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1171 ديدگاه)

          احمد فامیلت نیشابوریه خودت بچه کجایی.؟

      2. vahid jinpachi

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (847 ديدگاه)

        خدایا چرا ما امضای طلایی نداشته باشیم ….

        ما هم دل داریم ……

        دوست داریم یه ماشین خوب سوار شیم….

        یارو رفته یه فراری 458 اورده اون وقت میده 8.5 میلیارد….
        ای کاش ما هم اقازاده بودیم ….خدااااااااااااااااااااااا

        1. Ahmad..F12

          ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          وحید جان حق داری در جریان این امضاهای طلایی می‌باشم پیش‌ تر… :)

        2. انزو

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (369 ديدگاه)

          البته این 458 رو جناب سوریان وارد کردند و با این قیمت فروختند بعد اینکه مدال هاش رو اهدا کرد به جناب […]!!!!!!!!

      3. Ehsan

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1251 ديدگاه)

        ممنون احمد جان از مطلب خوبت
        در ضمن دوستان قیمت این ماشین اگر وارد ایران بشه 123 میلیارد خواهد بود ، یک تناسب بین قیمت واقعی 458 و 8.5 میلیارد و قیمت این P1 ببندید

        1. Ahmad..F12

          ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          ممنون از شما احسان جان

          حق با شماست
          من تازه سر انگشتی و منصفانه حساب کردم :)

        2. انزو

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (369 ديدگاه)

          حالا 123 میلیارد بدی ماشین یه نیسان ابی بیاد با اسفالت یکیت کنه :D

        3. carbonado aventador

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4514 ديدگاه)

          هم قیمت لامبورگینی وننو هست!!!!!

      4. محمد 7

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (103 ديدگاه)

        من عاشق 458 هستم ولی شاید مقایسشون خوب نباشه آخه مک لارن هم گرون تره ,هم قدرتمند تر

        1. Ahmad..F12

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          محمد جان اصلا این دوتا در کلاس هم قرار ندارند
          بحث قیمت و اینا نیست..

        2. محمد 7

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (103 ديدگاه)

          احمد جان منم نگفتم تو یه کلاسن.
          فقط علاقمو گفتم

    2. slr722

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      قراره تو P1 GTR از سیستم تعلیق تنظیم ارتفاع استفاده نکنن…
      چون وزن هز سیستم تعلیق در جلو 35 کیلو و در عقب 40 کیلو هستش…

      درضمن بال عقب که وزنه زیادی داشته به خاطر متحرک بودن و انواع جک ها …قراره حذف بشه…
      و یک بال ثابت گذاشته بشه… مثل عکس…

      همچنین احتمال میدن که سپر جلو هم عوض بشه…
      این البته شایده

  2. شاهین

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (4695 ديدگاه)

    احمد جان دستت درد نکنه عالی بود.
    عجب ماشینی شده! طراحیش که حرف نداشت با این نسخه دیگه عالی تر شده.تو این گروه از لحاظ طراحی P1 و پورشه 918 رو خیلی دوست دارم.
    قدرتشم که دیگه حرفی واسه گفتن نمیذاره.
    عالیه آقا عالی.

    1. Ahmad..F12

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      قربونت شاهین جان
      حلال زده بود چقد مطلب
      داشتم جواب GTR رو میدادم گفتم یه ماهه فرستادم هنوز نیومده

      الان آپ شد تازه :)

      بچه ها انقدر زودقضاوت نکنین و کینه ای نباشین توروخدا

    2. Ahmad..F12

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      قربونت شاهین جان
      حلال زده بود چقد مطلب
      اونموقع جواب GTR رو میدادم گفتم یه ماهه فرستادم هنوز نیومده

      بچه ها انقدر زودقضاوت نکنین و کینه ای نباشین توروخدا
      الان آپ شد تازه :)

  3. javid

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (93 ديدگاه)

    باسلام
    یه مطلب بی ربط
    اطلاعات بیشتر در مورد (پراید 70 میلیونی ) لطفا قبل از خوندن مطلب این لینک رو نگاه کنید (http://www.car.ir/news/Notification/70-milion-pride )
    اول از همه خدمت اقا شاهین عزیز عزض کنم اول پرچم خوشگلترین شهر دنیا بعد پرچم استانمون بالا رفته
    حالا در مورد پراید :صاحب این خودرو یه استاد ماهر صافکاری خودرو هست که حدود یه سال ونیم پیش با خرج پول گزافی حدود 30 ملیون تمن این خودرو را ساخت و همان موقع مشتری های پولدار این خودرو حاضر بودن 45 میلیون بابت یه پراید بدن که اون موقع قیمت پژو پارس ELX حدود 28 میلیون بود اما صاحب ماشین اونو نفروخت و الان هم قیمتش شده 70 میلیون و تا اونجایی که من اطلاعات دارم فکر کنم موترش رو هم دستکاری کردن و یه سیستم اگزوز حسابی هم روشه وقتی که از کنارت رد میشه قلبتو به لرزه در میاره، در مورد طراحی : صاحب خودرو با الهام گیری از طرح BMW i8 که اون موقع کانسپت بود این خودرو را ساخت که به نظر خودم ازi8 هم خوشگلتره

    1. شاهین

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4695 ديدگاه)

      اَاَاَاَاَاَاَ … این پرایده؟! خیلی جالب شده! مال شهر مهاباد هستش.(ایران-27)
      جاوید جان پرچم شهرتون و استان رو بردین بالا!
      جلوش شبیه کربن شده،عقبشم شبیه i8!!!
      واقعا ارزش این کار رو فقط اون شخصی که با تلاش و از روی علاقه انجام داده میفهمه.دمش گرم…
      راستی دوستان،استان ما از لحاظ آب و هوا،جاهای دیدنی و… جای غنی و پرباری هستش،توی تابستون در خدمتتون هستیم.
      ارادتمندم

    2. javid

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (93 ديدگاه)

      در رابطه با جمله اقا شاهین (راستی دوستان،استان ما از لحاظ آب و هوا،جاهای دیدنی و… جای غنی و پرباری هستش،توی تابستون در خدمتتون هستیم) برای مثال غار ابی سهولان از نظر بزرگی دومین غار ابی کشور و از نظر طبیعی بودن اولین غار ابی در کشور و فکر کنم شیشمی در جهانه

      1. javid

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (93 ديدگاه)

        ببخشید شیشمی در آسیا

    3. vahid jinpachi

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (847 ديدگاه)

      خر همون خره بالونش عوض شده….

      70 میلیون…..

      اصلا ارزش خرید نداره….

      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        درسته ارزش خریدن نداره ، ولی تلاش اون اقا چیزی بیشتر از 100 میلیونه .

        اون هم یک عاشق و دیوانه ی ماشینه مثله ما .

      2. Behrooz

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (248 ديدگاه)

        درود
        پالون نه بالون .اما نشون میده یه نفر میتونه تو کارگاش یه طرح جدید رو امثال پرایدو سمند ( سمند کوپرو دیدین ؟) پیاده کنه اما ایران خودرو و سایپا نمیتونن.

  4. datsun

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3961 ديدگاه)

    قیمتش جرا اینقدر بالاست؟

  5. BMW4ever

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (155 ديدگاه)

    پس این قیمت واقعیش نیست چون هر کسى که یه P1 معمولى داشته باشه مى تونه بخره با این وجود یعنى نزدیک به 3 میلیون پوند قیمت اینه چه شود

  6. ASTON MARTin

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    ینی چی که باید اول یه پی 1 داشته باشه بعد اینو بخره؟ چرا ادای ایرانیا رو در میارن؟
    ولی ازین گذشته الان میدونید چه حسی بهم دست داد؟ :D حس کردم دارم گلسی 5 “بوگاتی” رو با اپل 7 “جی تی آر”قیاس میکنم :)))

    1. Ahmad..F12

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      مک لارن میخواسته ادای لافراری رو در بیاره دیگه

      1. Ahmad..F12

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2542 ديدگاه)

        برای خرید لافراری هم اعلام کرده بودن باید اول مالک 5 مدل از فراری های دیگه باشی بعد مجاز به خرید لافراری میشی…!!!

        1. carbonado aventador

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4514 ديدگاه)

          البته احمد جان باز هم لافراری به خیلی از کلکسیون دار های فراری نرسید که صداشون در اومد و یجورایی شرکت فراری در مخمصه افتاد!!!!!!
          خودت حساب کن!
          60 سال تمامی ماشین های فراری رو بخری بعد اونوقت لافراری بهت نرسه!!!!!!!
          چه حالی داری؟؟؟؟

        2. Ahmad..F12

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          قبول دارم
          حق دارن خدایی :)

  7. vahid jinpachi

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (847 ديدگاه)

    یه نگاهی به لینک زیر بندازید….

    http://www.car.ir/news/Economic/60milion-persia/

  8. carbonado aventador

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (4514 ديدگاه)

    با 1000 اسب بخار هم بازم نمی تونه هیچ غلطی بکنه!!!!!!

    1. carbonado aventador

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      قابل توجه پویا!
      نارفیق ترین رفیق دنیا!!!!!!

    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      مملی این چه حرفیه زدی ؟؟؟؟

      هر مشکلی با هرکسی داری ، پشت پرده باهاش حل کن . اینکارت درست نبود .

      1. carbonado aventador

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        اتفاقا شانس آورد که شبی که این پست رو گذاشته بودند من نبودم مگرنه فکر کنم یه دعوای درست و حسابی می شد!!!!!!!

        1. Hessam

          ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (3 ديدگاه)

          وگرنه درستشه فک کنم نه مگرنه اول کمی سواد بعد اظهار نظر

      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        برای چی ؟؟؟ مگه چی گفته بود ؟؟

        1. carbonado aventador

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4514 ديدگاه)

          همه چی سر اون پست فراری f12 شروع شد!!!!
          دوستی ما سر اون پست مرد!!!!!!!
          دیگه هم زنده نمی شه!!!

  9. jie

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اصلا از کوئیگزگ الهام نگرفته !

  10. I love Germany and Porsche

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (124 ديدگاه)

    قبلا از هرچیز اگه PG جان این مطلب رو خوندی و می خواستی بگی الان قیصر میاد می گه می خوام یکی رو بخرم , باید بگم برای خریدیش باید کل دارایم رو بدم.

    این P1 واقعا باحال شده من که طرفدارشم بنظرم خوب توسته جای خالی F1 رو پر کنه. ولی یه جای کار این می لنکه اونم اینکه ایتالیایی بازی در اوردن و گفتن باید اول یه P1 استاندارد داشته باشی تا بتونی اینو سفارش بدی. آخه مردم از کجا 4 میلیون دلار پول بیارن.

  11. Ehsan

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    فراری و مکلارن ، یک هایپر ساختند ، از الان شروع میکنند به لاغر کردن و قدرتمند کردن این مدل پایه

    1. carbonado aventador

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      ولی متاسفانه از رفاه و راحتی خودرو کم می شه!!!!!
      به نظر من در همه جا باید تعادل رعایت بشه!!!!!!

      1. Ahmad..F12

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2542 ديدگاه)

        مخصوصاً در عنصر ششم….

        آفرین کربو جان، حالا رسیدی به حرف من

        خودت که بهتر میدونی منظورم چیه؟؟ :)

        1. carbonado aventador

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4514 ديدگاه)

          بله منظورت سستو المنتو هستش!!!!
          احمد جان این تجربه ی اول لامبورگینی بود ولی فراری رو نگاه کن!!!!
          انزو و FXX و خیلی از مدل های هایپر کار دیگر که الان یادم نمیاد!!!!!!
          لامبورگینی با رونمایی سستو گفت که ما می توانیم!!!!
          البته یادمون نره که لافراری صندلی هم نداره مثل سستو!!!!

        2. carbonado aventador

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4514 ديدگاه)

          احمد جان تا یادم نرفته می خواهم بابت این پست تشکر کنم!
          می گم شما دهن این سستو المنتو رو […] داداش!!!!
          اصلا لامبورگینی […] خورد سستو المنتو رو درست کرد!!!
          راضی شدی؟؟؟؟

        3. Ahmad..F12

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          نوکرتم شاهین جان این حرفا چیه
          شرمنده اگه ناراحت شدی
          بابا گناه داره بیخیال :D

          راستی تا حالا صندلی به این خوشگلی دیده بودی؟؟؟؟
          لافراری :

          http://www.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2013/03/LaFerrari-14.jpg

          http://img.turbo.fr/05929252-photo-tour-auto-2013-ferrari-laferrari-au-grand-palais.jpg

        4. carbonado aventador

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4514 ديدگاه)

          اگه بخواهی می تونی درخواست بدی!
          برای سستو هم همین جوریه!!!!!

        5. Ahmad..F12

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          داداش من قبولت دارم به خدا بیخیال ;)

          چیو درخواست بدم داداش

        6. Ahmad..F12

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          اصلاح میکنم کربوجان اشتباه اسمی رخ داد
          اسم شاهینو نوشتم یهو

  12. rapbaz

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (51 ديدگاه)

    فنای اگزوزشم!

  13. the stig

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    هی وایه من!!!!!!!!!!

  14. شایان

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1352 ديدگاه)

    به نظر می‌رسد جنگ بین فراری و مک‌لارن برای صدرنشینی در لیست هایپرکارها ادامه دارد! دیگه حرفی واسه گفتن نمیمونه

  15. شایان

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1352 ديدگاه)

    یعنی برای خرید این مدل باید 4.5 میلیون دلار بدیم/خب گردش میکردین 5 تا خیرشو میدیدین دیگه/ الان کاملا برای من اثبات شد که خودروهای انگلیسی خاصند

  16. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    من که همینجوری عاشق مکلارن P1 بودم . ولی به نظر من اون عکس دومی از همه قشنگتره .

    همون رندره . مخصوصا لوله اگزوزهاش

    1. شایان

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1352 ديدگاه)

      بازم اگه قرار باشه با لافراری مقایسه بشه سگه لافراری میرزه به مک لارن چون اون حداقل فراریه

      1. carbonado aventador

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        آفرین حرفت قشنگ بود!

      2. مسعود

        ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        دوستان
        فقط مک لارن
        دقت کنید
        فقط مک لارن .. ………
        … ..
        …. ……
        .. ..
        .. ..
        .. ..
        .. ..

      3. Hessam

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        اتفاقا هرجای دنیا بری میگن سگ مکلارن میارزه به کل شرکت فراری
        آخه لافراری جز وزن سبکترش چه برتری به پی 1 داره؟
        شتاب 0-100 2.7 ثانیه پی 1 در مقابل 3 ثانیه لافراری ارگونومی و ایرودینامیک و طراحی پی 1 کجا اون طراحی تکراری مزخرف فراری کجا تاپ اسپید بالای 400 کیلومتر بدون محدود کننده پی 1 کجا تاپ اسپید 347 فراری کجا این مدل 4 ثانیه سریع تر از پی 1 معمولی هست و پی 1 معمولی 13 ثانیه سریعتر از اسطوره اف 1 میدونی یعنی چی؟ یعنی فراری رنگ آفتابه ای بزار در کوزه آبشو بخور.

  17. شایان

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1352 ديدگاه)

    این حق نداره با 918 مقایسه بشه چون اون از همه از هرچیز از هر تکنولژی از هر عشقی فراتره/ رقابت برای مکان اول بین لافراری و مک لارنه(البته بین خودشون) اونا باید همیشه بدونن که چیزی بالاتر از اونا هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا