میتسوبیشی اقرار کرد که دادههای مربوط به مصرف سوخت و آلایندگی ۶۲۵ هزار خودرو را دستکاری کرده است.
میکرو کارهای ویژهی بازار ژاپن مصرف بیشتری نسبت به نتایج پیشنهادی دارند.
میتسوبیشی اذعان کرده است که دربارهی دادههای مصرف سوخت ۴ میکرو کار فروختهشده در ژاپن اغراق کرده است. درمجموع،۶۲۵ هزار دستگاه خودرو تحت تأثیر این دستکاری قرارگرفتهاند. این خبر منجر به سقوط ۱۵ درصدی سهام این خودروساز شده و کاهش ۱.۲ میلیارد دلاری ارزش میتسوبیشی در بازار سرمایه از دیگر تبعات این عمل بوده است.
ما بابت این ماجرا عذرخواهی میکنیم. تمرکز اصلی الآن روی حل این مشکل و جلوگیری از وقوع دوبارهی آن است. این ماجرا میتواند کاملاً آسیبزننده باشد.
سقوط ۱۵ درصدی سهام میتسوبیشی بزرگترین سقوط سهام در ۱۲ سال اخیر بوده است. البته سهام نیسان نیز سقوط ۱ درصدی را نشان داد.
علیرغم اعتراف میتسوبیشی به دستکاری دادهها، نیسان اعلام کرده که برنامهای برای تغییر رابطهی خود با میتسوبیشی ندارد. از سوی دیگر نیسان مشخص نکرده که این ماجرا چه تأثیری بر آیندهی میکرو کارها خواهد داشت. علاوه بر دستکاری دادههای مربوط به مصرف سوخت، میتسوبیشی بازهم اعتراف کرده که در تجهیزات استفادهشده برای تست مقاومت چپ کردن خودروها هم دست برده و از سیستم آزمایشی متفاوتی نسبت به دیگر خودروسازان ژاپنی استفاده کرده است.
وزیر حملونقل ژاپن دستور داده تا میتسوبیشی گزارش کاملی از این واقعه را ظرف یک هفته ارائه دهد و اعلام داشته که تا هجدهم می تصمیم مناسب دراینباره گرفته خواهد شد. تاکائو اونودا، رئیس بخش فراخوان این وزارت اعلام کرد:
ما واقعاً مأیوسیم که این ماجرا رخداده است و متأسفیم که وقایعی همچون این در ژاپن هم رخ میدهد.
میتسوبیشی برنامهریزی کرده تا کمیتهای متشکل از کارشناسان خارجی تشکیل دهد و دربارهی این جریان تحقیق کند.
آخرین جنجال مربوط به میتسوبیشی به سال ۲۰۰۰ برمیگردد، زمانی که این خودروساز بر نتایج مربوط به تستهای ایمنی سرپوش گذاشت و شکایات مصرفکنندگان را در پی داشت. این جریان بدترین رسوایی خودروسازان ژاپنی در آن زمان نام گرفت. این خودروساز همچنین اولین برند ژاپنی است که پس از جریان دیزل گیت فولکسواگن در سال قبل، اینچنین رفتاری داشته است. دیگر خودروسازانی که در تستهای مربوط به مصرف سوخت سوء رفتار نشان دادهاند عبارتاند از هیوندای، کیا، مینی و فورد.منبع: Reuters
(*مهرداد*)
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵به هر حال نفس قضیه که رسما اعتراف و عذرخواهی کرده ارزش داره و با این حرکت خواسته از تبعات منفی احتمالی آینده جلوگیری کنه
Sina
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵بابا بنده خدا میتسوبیشی گناه داره خودش حال روز این روزاهاش خوب نیست این خبرگذاری هاهم هی از آب گل آلود ماهی میگیرن بنده خدا کاری آنچنان بدی نکرده فقط باد لاستیکاشو زیادی باد کرده که موقع تست اصتکاک کم تر بشه مصرف سوخت کمتری نشون بده اکثرا مصرف سوخت اعلامی کارخونه کمتر از واقعیته
great britain
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵عاشقه اون عذرخواهیشونم.
اینجا بود تازه مشتری یه چیزی هم بدهکار میشد.
به هر حال زود به مشکلشون اعتراف کردن شاید اگه دیرتر اعتراف میکردن یا اگه کسه دیگه ای قبل از خودشون لو میداد ماجرا رو تبعاتش جبران ناپذیر میشد.
Lord Cezar
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵بعدی کیه خدا میدونه
این سازمان ها بیان ایران یه دونه پراید و پژو پارس رو از نظر الایندگی بررسی کنن کل دنیا حیرت زده میشه . فک کنم ایرانخودرو و سایپا یه تنه دارن بنزین-گیت جهانی به بار میارن .
Aria
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵توی مصرف سوخت اغراق کرده بعدش عذر خواهی کرده تا کمر هم خم شده واسه مردمش . تولید اون ماشینا رو هم متوقف کرده. حالا ایران بیست ساله ملت دارن توی پراید مفت مفت میمیرن مدیران سایپا خاطر پول حاظر نیستن تولیدشو متوقف کنن. دولت هم که عین خیالش نیست. واقعا متاسفم . انسانیت توی کشور ما رخت بر بسته مثل اینکه…
یوسف
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵میتسوبیشی همینو کم داشت، این میتونه آخرین ضربه به پیکر نحیف میتسوبیشی باشه که این روزا شبحی از گذشته پر افتخارشه. البته امیدوارم این طور نباشه و بتونه خودشو بازسازی بکنه.
American and japan
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵موافقم کاملا.یه نفر باید پیدا بشه کل سهامشو بخره و دوباره بازسازیش کنه.خیلی افت کرده.
احسان(احسان سابق)
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵برای ما که تو ایران هستیم و متاسفانه دروغ و تقلب یک امر عادی و روزمره محسوب میشه چنین مواردی زیاد به چشم نمیاد اما توی کشورها و جوامع سالم دنیا مثا ژاپن و امریکا و کلا غرب این کلک خیلی بزرگی محسوب میشه که واقعا هم درست و صحیح فکر می کنن.
میتسوبیشی حتما تنبیه میشه و بزرگترین تنبیه توی جامعه ای مثل ژاپن از دست رفتن اعتبار پیش مشتری هاست.
چقدر خوب میشد که ما هم از غربی های سرمایه دار راه و رسم زندگی کردن رو یاد میگرفتیم و اگر می خواستیم تقلب کنیم و با زحمت کمتر به جایی برسیم سریعا سرکوب میشدیم
HoSeIn
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵اگه مردم ما هم دست به دست هم میدادن و اراده می کردن می تونستن شیشه عمر غول انحصار خودرو را تو این مملکت بشکنن و نابود کنن .
American and japan
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵خاک بر سرش.آبروی ژاپن و ژاپنی رو برد.میتسوبیشی هیچ وقت به برند درجه بالای ژاپن تبدیل نمیشه.به قصد خودشون دستکاری کردن خودشون هم معذرت میخوان!!!!خب دستکاری نکنید تا قرار نباشه معذرت خواهی کنید و سهامتون این همه افت کنه و آبروی ژاپن رو ببرید.
great britain
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵میتسوبیشی هیچ وقت به برند درجه بالای ژاپن تبدیل نمیشه؟
میفهمی چی میگی؟
اشتباه ممکنه برای هر خودروسازی پیش بیاد کاملا طبیعیه.
میتسوبیشی فقط خودرو نیست یک غوله ژاپنی به حساب میاد وجود این شرکت عظیم برای اقتصاد ژاپن واقعا حیاتی محسوب میشه اونوقت شما میگی شرکته درجه بالایی نیست.
معدن، کشتیسازی، مخابرات، خدمات مالی، بیمه، الکترونیک، صنعت خودروسازی، املاک و مستغلات ، صنایع سنگین، صنایع نفت و گاز و صنایع شیمیایی-رباتیک و…. بخشی از صنایعی هستش که میتسوبیش توش فعالیت میکنه.
قضاوت با خودت.
American and japan
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵میدونم.من خودم ژاپنی سوارم نیاز نیست اینا رو به من بگی.ولی بخش خودروسازی میتسوبیشی در برابر مزدا تویوتا لکسوس اینفینی نیسان سوبارو و هوندا نمیتونه حرفی برای گفتن داشته باشه.درسته که خیلی از مدلاش مثل پاجرو و لنسر اوولوشن دوست داشتنی ترین ها بودن.ولی در حال حاضر نه اوولوشنی هست و نه پاجرو توان رقابت با ررقیبانش رو داره.از فروشش میشه فهمید.(در حال حاضر روی جیپ خودم موتور پاجرو نصب هست و راضیم).باید منتظر بود و دید فیس لیفت هایی که میتسو روی اکثر محصولاتش انجام داده چه کمکی میکنه بهش.چون واقعا زیبا هستند.میتسوبیشی بیشتر روی دینامیک رانندگی و حس اسپورت بودنش معروف بوده و هست.باید مدل های اسپورت تر تولید کنه,
창세기
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ژاپنی ها و بالاخص کره ای ها با توجه به شناختی زیادی که من نسبت به فرهنگ و مردم این دو کشور دارم جزو کم ریاترین مردمان عالم هستن حالا شاید یه سریشون گاهی مرتکب اشتباه و تقلبی مثل همین کاری که میتسوبیشی کرد بشن اما بطور کلی از نظر فرهنگی ژاپنیا و کره ایا یه طرف دیگر کشورهای دنیا یه طرف، البته اگه به صورت ریشه ای به گذشته بنگریم ژاپنیها اینگونه نبودن، به خیلی از کشورها اسیب رسوندن
great britain
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵mds عزیز کاملا با شما درباره ی ژاپنی ها و کره ای ها موافقم هرچند اونجا نبودم ولی آشنایی کامل دارم.
از این اخلاقشون که همیشه تشنه یادگیری هستن فوق العاده خوشم میاد حالا ممکنه این یادگیری از یه خارجی باشه یا داخلی مهم اینه که به فکره مردمشونن و میدونن با این کارشون به مردمشون کمک میکنن.
برعکسه خیلی از کشورها که فکر میکنن باید فقط از استعدادهای داخلی استفاده کنن.(هرچند بعضی کشورها اون رو هم ندارن فقط تعصب بیجا دارن)
MPH
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵این ماشینایی رو که میتسو واسه نیسان تولید میکرده قضیه اش چیه؟؟؟
احسان ایودی
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵میتسوبیشی و تاکاتا ژاپنی نیستند اینا توطیه امریکا و اسراییل هست
ژاپنیا هیچ وقت هیچ وقت اشتباه نمیکنن
اخه میگن یه شرکتی به ژاپن هزارتا قطعه سفارش داده بود گفته بود سه تاش خراب باشه مشکلی نیست
بنده خدا ژاپنیا هم چون نمیدونستن قطعه معیوب چیه سه تا قطعه ناقص گذاشتن توش گفتن اینم قطعه خرابایی که خواسته بودین
خسته شده
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵احسان خان سر قضیه فولکس اینا چه چیزها که نگفتن آدم فکر میکنن همشون الان دارن تویه ناف اروپا و آمریکا زندگی میکنن چه تزهایی که بیرون ندادن همین آقایون
احسان ایودی
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵طبق نظرات گهربار دوستان کارشناس و جامعه شناس،مبنی بر اینکه اگر خودکار موقع طراحی از دست یه مهندس ژاپنی بیوفته طرف خودکشی میکنه، منتظر خودکشی دسته جمعی مهندسان میتسوبیشی هستیم
اگر این اتفاق نیوفتاد لطف کنید در بحث های منطقی دست از افسانه سرایی بردارید
بهزاد
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵کیارش جان نگرانی شما به عنوان برجسته ترین کارشناس خودرو جای تقدیر داره و ممنونیم که اینقدر نگران مصرف کننده هستید. اگر با اسم خودتون به این ضیافت وارد بشید جای دوری نمیره. گلی به جمالت…
احسان ایودی
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵چه قدر لذت میبرم وقتی میبینم هیچ جواب منطقی ندارید بدید و تلاش میکنید بحث رو عوض کنید
اسم من هرچی هست مهم نیست
اگر جوابی دارید بدید اگر نه دست از افسانه سرایی و اعاده فضل بردارید
شاهین
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵دوست عزیز خود میتسوبیشی اومده اعتراف کرده و عذرخواهی کرده بعد شما میگی کار فلانیه!
احتمالا اینی که گفتی ژاپنیا هیچوقت اشتباه نمیکنن مزاح بوده :)
احسان ایودی
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵درود شاهین جان
بله بنده من باب مزاح عرض کردم و منظور داشتم از این حرفم
شاهین
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵فدات داداش
گفتم اخه جریان چیه ؛)
ali a.j.g
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵آقای احسان ایودی حرفهایی از کامنتتون که میگید { میتسوبیشی و تاکاتا ژاپنی نیستند } اشتباه و دروغ هست هم میتسوبیشی و هم تاکاتا برندهای کاملا ژاپنی هستن و در این کشور واقع شدن حرف یکی از کاربران که فرمودن { یه شرکتی به ژاپن هزارتا قطعه سفارش داده بود گفته بود سه تاش خراب باشه مشکلی نیست سه تا قطعه ناقص گذاشتن توش گفتن اینم قطعه خرابایی که خواسته بودین } افسانه سرایی و کلمات خرافی یا افسانه ای نیست حرف ایشان هم منطقی و واقعی هست و در تاریخ خودروسازی این اتفاق رخ داده
البته بعید نیست که امشب یا فردا جواب کامنتم رو با توهین و بد و بیراه بدید
بهزاد جان خیلی شرمندتم که به جای جنابعالی جواب کامنت آقای احسان ایودی رو میدم
آقای احسان ایودی برعکس دروغی که به دیدگاه آقا بهزاد نسبت میدی ایشون تلاش نمیکنن که بحث رو عوض کنند بلکه به شما میگن با اسم خودتون کامنت بزارید خب جنابعالی هر اسمی رو برای کامنتهات گذاشتی
آقا بهزاد از جنابعالی خیلی معذرت خواهی می کنم
احسان ایودی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵علی جان واقعا متوجه نشدی که کامنت من کنایه امیز هست ؟ :)
ali a.j.g
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵آقا احسان اگه بخوام واقعیت رو بگم کامنتهای ۱۵ و ۱۶ شما واقعا توهین آمیز بود تا کنایه آمیز
به هر حال واقعا متوجه شدم
ali a.j.g
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵راستی شب بخیر
ارمان
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵دیدگاها فرق میکنه الان اگه ایران بود میگفتن ایرادی نداره نفری 200.000 تومن بدید درستش میکنیم والا بخدا.
خسته شده
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ژاپنی پرست های متعصب بفرمائید اون جنجال رسانه ای برای فولکس اینم از این اون از کشتار جنرال متورز اونم از کیسه های هوای تیغداره! تاکاتا جالبه یکی که اسمه قرن نوزدهمی داره هم ازشون داره دفاع میکنه ببین ژاپنی ها با اون تکنولوژی چقدر بیچاره شدن
بهنام طیبی
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵قضیه رسوایی شرکت کمپانی میتسوپیشی چیه؟؟؟؟؟؟
اخبار اعلام کرده بیش از 600000 خودرو دستکاری کردن که مصرف سوخت پایین بیارن.
ماموران مالیاتی و بازرسان رفتن که رئیس این شرکت مجبور به عذرخواهی کنن.
علي رضا
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵میتسو بیشی دوباره خراب کرد…
محمد
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵فقط میتسوبیشی. من دارم راضیم. مصرف سوختشم واقعیه برای من.
احمد باقری
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵مثل اینکه اینا هم یاد گرفتن و کم کم دارن کارهای نامطلوبی در دنیای خودرو انجام میدن، همش برای داشتن فروش بیشتر، اصلا معلوم نیست چطوری شد که این اتفاقات داره میفته.
نوید جهرمی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵این همه نوشتم بازم پرید.
احسان(احسان سابق)
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵کلا دیگه نظری ثبت نمیشه…