مینی

تست و بررسی مینی کوپر اس کلابمن 2016

حال مینی کوپری را که واقعاً “مینی” نیست چه می‌نامید؟ این خودرو کلابمن خوانده می‌شود و مینی این مدل را برای کسانی طراحی کرده که خواهان هندلینگ اسپورت مینی کوپرهای سنتی هستند و درعین‌حال فضای زیاد با کارایی بالاتر را می‌خواهند.

2016 MINI Cooper S Clubman
۲۰۱۶ Mini Cooper Clubman
کلابمن چقدر بزرگ است؟ این خودرو حدود ۲۵ سانتی‌متر طویل‌تر و ۸ سانتی‌متر عریض‌تر از کوپر هاچبک چهار درب بوده و فاصله‌ی بین محورها نیز ۱۰ سانتی‌متر زیادتر است. این کارایی گزینه‌ی دیگری را پیش روی خریداران هاچبک های جمع‌وجور قرار می‌دهد.
2016 MINI Cooper S Clubman
۲۰۱۶ Mini Cooper Clubman
چه مواردی برای سال ۲۰۱۶ جدید هستند؟
کوپر کلابمن برای سال ۲۰۱۶ تغییر کاملی را تجربه کرده است. این خودرو در تمامی جهات رشد کرده که معنی آن بزرگ‌تر شدن و مفیدتر شدن صندلی‌های عقب و فضای صندوق است. البته تغییری در سواری اسپورت و هندلینگ این خودرو داده نشده است.
2016 MINI Cooper S Clubman
۲۰۱۶ Mini Cooper Clubman
تجهیزات استاندارد
مینی کوپر اس کلابمن ۲۰۱۶ پایه قیمت ۲۷۶۵۰ دلاری دارد و با تجهیزات استانداردی همچون چراغ‌های جلو و برف‌پاک‌کن‌های اتوماتیک، آینه‌های گرم شونده، تهویه هوای اتوماتیک دو ناحیه‌ای، حالت‌های رانندگی انتخابی توسط راننده، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، غربیلک فرمان چرمی تلسکوپی، صندلی‌های عقب تا شونده و موارد دیگر عرضه می‌شود.
2016 MINI Cooper S Clubman
۲۰۱۶ Mini Cooper Clubman
کوپر اس کلابمن از پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربو و رینگ‌های ۱۷ اینچی استفاده می‌کند.

2016 MINI Cooper S Clubman
آپشن های کلابمن
تجهیز مینی به آپشن های گوناگون کار آسانی است و مدل حاضر در تست از آپشن های ۱۰ هزار دلاری استفاده می‌کند که قیمت را بالاتر می‌برد. پکیج تکنولوژی آپشنال (۱۷۵۰ دلار) دوربین و سنسورهای پارک عقب را دربرمی گیرد. پکیج JCW کابین (۴۰۰) غربیلک فرمان چرمی و پشت‌سری‌های انتراسیت را اضافه می‌کند.

آپشن های دیگر دربردارنده‌ی پکیج ممتاز ۱۸۰۰ دلاری با آپشن های ورود کیلس، مونوروف و سیستم صوتی ممتاز هارمن کاردون می‌باشد. پکیج چرم کبود (۱۵۰۰ دلار)، صندلی‌های جلوی گرم شونده (۵۰۰ دلار)، چراغ‌های جلوی LED (1000 دلار) و هدآپ دیسپلی (۷۵۰ دلار) نیز از دیگر پکیج‌های انتخابی هستند. قیمت کل خودرو با احتساب هزینه‌های حمل‌ونقل به ۳۷ هزار دلار می‌رسد.

2016-Mini-Cooper-Clubman-2-132
موارد برجسته‌ی کابین
باوجود چرم کبود، صندلی‌های گرم شونده، غربیلک فرمان چرمی و هدآپ دیسپلی در مینی کوپر کلابمن شاهد کابین لوکسی هستیم. کیفیت مواد استفاده‌شده مناسب است و کابین احساس راحتی و نرمی دارد.

۴ سرنشین در کابین خودرو احساس راحتی و جاداری دارند و هنوز در پشت صندلی‌های عقب جای بار مناسبی وجود دارد. دسترسی به فضای عقب از طریق درب‌های عقب عجیب‌وغریب صورت می‌پذیرد و فضای زیادی پیش روی شما قرار می‌گیرد. زمانی که درب‌ها باز باشند، ۴۹۵ لیتر فضا در اختیارتان قرار می‌گیرد. با خواباندن صندلی‌ها این فضا به ۱۳۵۶ لیتر افزایش می‌یابد.
درب‌های عقب نیز بزرگ هستند و ورود و خروج را آسان می‌سازند.

2016 MINI Cooper S Clubman
پیشرانه و مصرف سوخت
مینی کوپر اس کلابمن از پیشرانه ی ۴ سیلندر ۲ لیتری و توربو استفاده می‌کند که توانایی تولید ۱۸۹ اسب بخار قدرت و ۲۰۷ پاوند فیت گشتاور را دارد. خودروی حاضر در تست از گیربکس ۶ سرعته ی دستی که تعویض‌های نرمی دارد استفاده می‌کند و نیروی پیشرانه را به چرخ‌های جلو می‌فرستد.
مصرف سوخت این خودرو نیز با گیربکس دستی ۱۰.۷-۷.۳-۹ لیتر در هر صد کیلومتر تخمین زده می‌شود.

2016-Mini-Cooper-Clubman-2-138
دینامیک رانندگی
متأسفانه در زمان تست این خودرو با بارش سنگین برف مواجه بودیم. کلابمن از لاستیک‌های اسپورت استفاده می‌کند که کارایی خوبی در برف ندارند؛ اما پس از آب شدن برف‌ها و در جاده‌های خشک شاهد عملکرد خوب این خودرو بودیم.

2016 Mini Cooper Clubman
۲۰۱۶ Mini Cooper Clubman
باوجود اندازه‌ی بزرگ‌تر، کلابمن چابک و اسپورت است و از نظر جذابیت رانندگی نمره‌ی بالایی دریافت می‌کند. دینامیک رانندگی خودرو نیز فرز و چابک است و گیربکس ۶ سرعته نیز راننده را ترغیب می‌کند تا به دنده‌های بالاتر برود. فاصله‌ی بیشتر بین محورها نیز باعث سواری نرم و پالایش‌شده‌ای می‌شود.
با کلابمن به پیچ‌های تند جاده‌های کوهستانی وارد می‌شویم و این خودرو با تکان‌های خفیف بدنه پیچ‌ها را همانند یک خودروی اسپورت پشت سر می‌گذارد. پدال کلاچ کورس کمی دارد و زود درگیر می‌شود و زمانی که به آن عادت کردیم عملکرد آن همانند خودروهای پرفورمنس گران‌تر ارزیابی شد. پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری و توربو یک انتخاب عالی است و ترکیبی بهتر از این پیشرانه و فنرهای مک فرسون جلو و چند اتصالی عقب پیدا نخواهید کرد.
در راه‌های پیچ‌درپیچ کوهستانی، مینی اعتمادبه‌نفسی را در راننده ایجاد می‌کند که کمتری خودرویی می‌تواند با آن رقابت کند. نتیجه‌گیری
فاصله‌ی طولانی بین محورها و سواری راحت‌تر کلابمن با یک کابین آرام ترکیب شده است. با فضای بار زیادتر و حمل سرنشینان بیشتر، کلابمن به راحتی با دیگر رقبا شاخ‌به‌شاخ می‌شود.
اگر مینی خود را با آپشن های گران‌قیمت زیادی سفارش ندهید، این یک انتخاب خوب برای مصرف‌کنندگانی خواهد بود که یک وسیله نقلیه‌ی جذاب و اسپورت می‌خواهند. نقاط قوت: فضای بار، صندلی‌های عقب جادار، هندلینگ فرز و چابک
نقاط ضعف: آپشن های گران‌قیمت، درب‌های عقب عجیب‌وغریب

منبع: automoblog

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. حبیب

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (169 ديدگاه)

    طراحی چراغ های عقبش به دل نمیشینه ولی در کل مینی ماشین خوب با کیفیت ساخت بالایی هست

  2. داج توماهاک

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    27650 دلار میشه 94010000 تومن
    قدرت خوبی تولید میکنه 189 اسب بخار

  3. علي

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    خیلی از جلو شبیهه قورباغه و سمندر میمونه . طراحی داشبورد هم خیلی کارتون وار و شلوغه فقط اون موس وسط کنسول که ساخت bmw هست و واقعا کارایی داره ایده جالبه . در کل ماشین بدی نیست.

  4. احسان(احسان سابق)

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    دلنشین نیست

    1. احسان

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (314 ديدگاه)

      خدایش مردم ایران لیاقتشون همون پراید و ۴۰۵

  5. Erfan

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (246 ديدگاه)

    اصلا عقبش دلنشین نیست

  6. kamy_sky

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    شما ها یادتون نمی آد…… یه زمانی mini ها واقعا mini بودن :|…..اما الان……

  7. علیرضا

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام ببخشید e کلاس جدید وارد بازار امریکا شده؟کی ایران میاد؟ممنون

  8. moein

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    ماشین خاص برای آدمای با سلایق خاصه

  9. احمد باقری

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    با این قیافه و طراحی بیرونی و درونی نه چندان مناسب، ماشین خوبی نیست.

    1. علي رضا

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (229 ديدگاه)

      از طراحی‌اش فهمیدی ماشین خوبی نیست؟

  10. Archi KHAN

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    مینی اش واقعا مینی نیست دیگه !
    37 هزار تا هم خیلی زیاده برای این ماشین ، البته نظرِمنِ …

    1. داج توماهاک

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      شما چه انتظاری از این خودرو داری هم مهم
      مگه این باید با فراری و بوگاتی مقایسه کرد؟؟؟؟؟

  11. گل پسر

    ۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پراید 20ملیونی حق ملت بدبخته.ماشین ب این نازی با ی آریو چینی تو ایران قیمتش یکیه.اونم آشغال.من یکیشو دارم ب مفت نمی ارزه.من هر روز سایپا خوابیدم.

  12. Ali

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشین فوق العاده عالی است کسی داره این حرف میزنه که لکسوس ار ایکس ۳۵۰ و پورشه کاین اس توربو داشته من الان دارمش فوق العاده راحت بخصوص در سر پیچ ها فرز و چابک بدون ترس بسیار جا دار برعکس قیافه اش خیلی هم از نظر ارتفاع بلند تر از سایر خودرو های سندان های توی شهر است البته من با موتور گازوییلی توربو شارژ انرا خریدم فکر نمیکردم شتاب داشته باشه ولی برعکس بود حالا توربو دولیتری ان چی میشه نمیدونم مصرفش در سیستم سبز حدودا ۵ تا ۶ لیتر در شهر با کولر است وقتی داخلش نشستی طراحی نوین مثل هواپیما با کلیدهای بالا به پایین یا جلو به عقب در سقف این احساس که در شاتل فضایی شستی را بهت دست میده بی صدا و حتی بدون لرزش هنگام حرکت و از همه بهتر اینکه برای اروپایی ها فضای خرید کالاها بسیار ضروری است را ارضا میکند .نهایتا اینکه فرمان را در که دست میگیری عینا مثل ماشین های قوی احساس امنیت بهت دست میده و شکل و ظاهر جدید و غیر تکراری به شما یک حس تازه میده من مسافرت باهاش رفتم باور نمیکنید ولی همه احساس خستگی که با بی.ام ۳۲۸ داشتیم را نداشتند . اگر فقط سقف شیبی داغ یا شیشه ایی باز شو داشت بسیار عالیتر میشد .

  13. Ali

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عالیه عالیه حیف توی ایران نداریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا