حال مینی کوپری را که واقعاً “مینی” نیست چه مینامید؟ این خودرو کلابمن خوانده میشود و مینی این مدل را برای کسانی طراحی کرده که خواهان هندلینگ اسپورت مینی کوپرهای سنتی هستند و درعینحال فضای زیاد با کارایی بالاتر را میخواهند.
کلابمن چقدر بزرگ است؟ این خودرو حدود ۲۵ سانتیمتر طویلتر و ۸ سانتیمتر عریضتر از کوپر هاچبک چهار درب بوده و فاصلهی بین محورها نیز ۱۰ سانتیمتر زیادتر است. این کارایی گزینهی دیگری را پیش روی خریداران هاچبک های جمعوجور قرار میدهد. چه مواردی برای سال ۲۰۱۶ جدید هستند؟کوپر کلابمن برای سال ۲۰۱۶ تغییر کاملی را تجربه کرده است. این خودرو در تمامی جهات رشد کرده که معنی آن بزرگتر شدن و مفیدتر شدن صندلیهای عقب و فضای صندوق است. البته تغییری در سواری اسپورت و هندلینگ این خودرو داده نشده است. تجهیزات استاندارد
مینی کوپر اس کلابمن ۲۰۱۶ پایه قیمت ۲۷۶۵۰ دلاری دارد و با تجهیزات استانداردی همچون چراغهای جلو و برفپاککنهای اتوماتیک، آینههای گرم شونده، تهویه هوای اتوماتیک دو ناحیهای، حالتهای رانندگی انتخابی توسط راننده، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، غربیلک فرمان چرمی تلسکوپی، صندلیهای عقب تا شونده و موارد دیگر عرضه میشود. کوپر اس کلابمن از پیشرانهی ۲ لیتری توربو و رینگهای ۱۷ اینچی استفاده میکند.
آپشن های کلابمن
تجهیز مینی به آپشن های گوناگون کار آسانی است و مدل حاضر در تست از آپشن های ۱۰ هزار دلاری استفاده میکند که قیمت را بالاتر میبرد. پکیج تکنولوژی آپشنال (۱۷۵۰ دلار) دوربین و سنسورهای پارک عقب را دربرمی گیرد. پکیج JCW کابین (۴۰۰) غربیلک فرمان چرمی و پشتسریهای انتراسیت را اضافه میکند.
موارد برجستهی کابین
باوجود چرم کبود، صندلیهای گرم شونده، غربیلک فرمان چرمی و هدآپ دیسپلی در مینی کوپر کلابمن شاهد کابین لوکسی هستیم. کیفیت مواد استفادهشده مناسب است و کابین احساس راحتی و نرمی دارد.
دربهای عقب نیز بزرگ هستند و ورود و خروج را آسان میسازند.
پیشرانه و مصرف سوخت
مینی کوپر اس کلابمن از پیشرانه ی ۴ سیلندر ۲ لیتری و توربو استفاده میکند که توانایی تولید ۱۸۹ اسب بخار قدرت و ۲۰۷ پاوند فیت گشتاور را دارد. خودروی حاضر در تست از گیربکس ۶ سرعته ی دستی که تعویضهای نرمی دارد استفاده میکند و نیروی پیشرانه را به چرخهای جلو میفرستد.
مصرف سوخت این خودرو نیز با گیربکس دستی ۱۰.۷-۷.۳-۹ لیتر در هر صد کیلومتر تخمین زده میشود.
دینامیک رانندگی
متأسفانه در زمان تست این خودرو با بارش سنگین برف مواجه بودیم. کلابمن از لاستیکهای اسپورت استفاده میکند که کارایی خوبی در برف ندارند؛ اما پس از آب شدن برفها و در جادههای خشک شاهد عملکرد خوب این خودرو بودیم.
با کلابمن به پیچهای تند جادههای کوهستانی وارد میشویم و این خودرو با تکانهای خفیف بدنه پیچها را همانند یک خودروی اسپورت پشت سر میگذارد. پدال کلاچ کورس کمی دارد و زود درگیر میشود و زمانی که به آن عادت کردیم عملکرد آن همانند خودروهای پرفورمنس گرانتر ارزیابی شد. پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری و توربو یک انتخاب عالی است و ترکیبی بهتر از این پیشرانه و فنرهای مک فرسون جلو و چند اتصالی عقب پیدا نخواهید کرد.
در راههای پیچدرپیچ کوهستانی، مینی اعتمادبهنفسی را در راننده ایجاد میکند که کمتری خودرویی میتواند با آن رقابت کند.
فاصلهی طولانی بین محورها و سواری راحتتر کلابمن با یک کابین آرام ترکیب شده است. با فضای بار زیادتر و حمل سرنشینان بیشتر، کلابمن به راحتی با دیگر رقبا شاخبهشاخ میشود.
اگر مینی خود را با آپشن های گرانقیمت زیادی سفارش ندهید، این یک انتخاب خوب برای مصرفکنندگانی خواهد بود که یک وسیله نقلیهی جذاب و اسپورت میخواهند.
نقاط ضعف: آپشن های گرانقیمت، دربهای عقب عجیبوغریب
منبع: automoblog
حبیب
۱۲ خرداد ۱۳۹۵طراحی چراغ های عقبش به دل نمیشینه ولی در کل مینی ماشین خوب با کیفیت ساخت بالایی هست
داج توماهاک
۱۲ خرداد ۱۳۹۵27650 دلار میشه 94010000 تومن
قدرت خوبی تولید میکنه 189 اسب بخار
علي
۱۲ خرداد ۱۳۹۵خیلی از جلو شبیهه قورباغه و سمندر میمونه . طراحی داشبورد هم خیلی کارتون وار و شلوغه فقط اون موس وسط کنسول که ساخت bmw هست و واقعا کارایی داره ایده جالبه . در کل ماشین بدی نیست.
احسان(احسان سابق)
۱۲ خرداد ۱۳۹۵دلنشین نیست
احسان
۱۳ خرداد ۱۳۹۵خدایش مردم ایران لیاقتشون همون پراید و ۴۰۵
Erfan
۱۲ خرداد ۱۳۹۵اصلا عقبش دلنشین نیست
kamy_sky
۱۲ خرداد ۱۳۹۵شما ها یادتون نمی آد…… یه زمانی mini ها واقعا mini بودن :|…..اما الان……
علیرضا
۱۲ خرداد ۱۳۹۵سلام ببخشید e کلاس جدید وارد بازار امریکا شده؟کی ایران میاد؟ممنون
moein
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ماشین خاص برای آدمای با سلایق خاصه
احمد باقری
۱۲ خرداد ۱۳۹۵با این قیافه و طراحی بیرونی و درونی نه چندان مناسب، ماشین خوبی نیست.
علي رضا
۱۲ خرداد ۱۳۹۵از طراحیاش فهمیدی ماشین خوبی نیست؟
Archi KHAN
۱۲ خرداد ۱۳۹۵مینی اش واقعا مینی نیست دیگه !
37 هزار تا هم خیلی زیاده برای این ماشین ، البته نظرِمنِ …
داج توماهاک
۱۲ خرداد ۱۳۹۵شما چه انتظاری از این خودرو داری هم مهم
مگه این باید با فراری و بوگاتی مقایسه کرد؟؟؟؟؟
گل پسر
۲ آذر ۱۳۹۵پراید 20ملیونی حق ملت بدبخته.ماشین ب این نازی با ی آریو چینی تو ایران قیمتش یکیه.اونم آشغال.من یکیشو دارم ب مفت نمی ارزه.من هر روز سایپا خوابیدم.
Ali
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ماشین فوق العاده عالی است کسی داره این حرف میزنه که لکسوس ار ایکس ۳۵۰ و پورشه کاین اس توربو داشته من الان دارمش فوق العاده راحت بخصوص در سر پیچ ها فرز و چابک بدون ترس بسیار جا دار برعکس قیافه اش خیلی هم از نظر ارتفاع بلند تر از سایر خودرو های سندان های توی شهر است البته من با موتور گازوییلی توربو شارژ انرا خریدم فکر نمیکردم شتاب داشته باشه ولی برعکس بود حالا توربو دولیتری ان چی میشه نمیدونم مصرفش در سیستم سبز حدودا ۵ تا ۶ لیتر در شهر با کولر است وقتی داخلش نشستی طراحی نوین مثل هواپیما با کلیدهای بالا به پایین یا جلو به عقب در سقف این احساس که در شاتل فضایی شستی را بهت دست میده بی صدا و حتی بدون لرزش هنگام حرکت و از همه بهتر اینکه برای اروپایی ها فضای خرید کالاها بسیار ضروری است را ارضا میکند .نهایتا اینکه فرمان را در که دست میگیری عینا مثل ماشین های قوی احساس امنیت بهت دست میده و شکل و ظاهر جدید و غیر تکراری به شما یک حس تازه میده من مسافرت باهاش رفتم باور نمیکنید ولی همه احساس خستگی که با بی.ام ۳۲۸ داشتیم را نداشتند . اگر فقط سقف شیبی داغ یا شیشه ایی باز شو داشت بسیار عالیتر میشد .
Ali
۱۲ اسفند ۱۳۹۶عالیه عالیه حیف توی ایران نداریم