نیسان پث فایندر ۲۰۱۷ با قدرت بیشتر، استایل بهتر، برزو رسانی شاسی و تکنولوژی بالاتر
تولید نیسان پث فایندر در سال ۱۹۸۵ آغاز شد و تا نسل سوم که تا سال ۲۰۱۲ به تولید میرسید، یک SUV جانسخت و با تواناییهای آفرود بالا محسوب میشد؛ اما با معرفی نسل چهارم در سال ۲۰۱۲، اوضاع تغییر کرده و پث فایندر تبدیل به یک کراساوور بزرگ سه ردیفه گردید. پث فایندر در این نسل از SUV بودن فاصله گرفته و بیشتر به یک کراساوور خانوادگی شیک گرایش یافت. بااینحال بازار از این تغییر استقبال کرده و نسل چهارم پث فایندر با موفقیتی نسبی روبرو شد. حال نیسان در میانهٔ عمر نسل چهارم پث فایندر، آن را مورد فیسلیفت و بهروزرسانی قرار داده است. نیسان در این فیسلیفت تعدادی از اجزای کلیدی پث فایندر را مورد بهسازی قرار داده که این CUV هفتنفره را برای رانندگی روزانه مناسبتر میکند.
بهروزرسانی این خودرو با تجدیدنظر در قوای محرکهٔ آن شروع میشود. پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی پث فایندر هماکنون به سیستم تزریق مستقیم سوخت مجهز شده که موجب افزایش ۲۴ اسب بخاری قدرت و ۲۵ نیوتن متری گشتاور شده و درنتیجه خروجی کلی موتور به ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. خودرو در حالت استاندارد بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه میشود درحالیکه سیستم چهارچرخ محرک بهصورت آپشنال ارائه میگردد. مصرف سوخت پث فایندر ۲۰۱۷ بدون تغییر باقیمانده و با گیربکس استاندارد CVT در هر صد کیلومتر در شهر ۱۱.۷، در جاده ۸.۷ و بهصورت ترکیبی ۱۰.۷ لیتر سوخت مصرف میکند (در نسخهٔ دیفرانسیل جلو).
قسمتهای مکانیکی دیگری نیز در پث فایندر جدید مورد بهروزرسانی قرارگرفته است. در حال حاضر کمکفنرهای جلو و عقب به ترتیب ۱۱ و ۷ درصد سختتر شده، نرخ حرکت ارتجاعی فنرها ۲۵ درصد افزایشیافته و در سیستم فرمان الکتریکی آن نیز تجدیدنظر شده و ۱۱ درصد سریعتر از قبل شده است. همهٔ این موارد در کنار هم موجب بهبود سطح سواری و رانندگی پث فایندر شده است. در بحث تغییرات ظاهری نیز سپرهای جلو و عقب تغییر کرده، چراغهای جلو از نو طراحیشده، گرافیک داخلی چراغهای عقب دگرگون شده، جلوپنجره مورد تجدیدنظر قرارگرفته و خطوط نرم طراحی خودرو نیز کمی واضحتر از قبل شده است. در کل بهبود متوسطی در طراحی پث فایندر ایجادشده است اما طراحی آن هیجان خاصی نداشته و همچنان بسیار ساده و معمولی است.
در داخل نیز تغییرات چندانی در طراحی و یا عملکرد خودرو اعمال نشده است. بااینوجود صفحهنمایش لمسی ۸ اینچی به همراه آخرین ورژن نرمافزار اطلاعاتی-سرگرمی NissanConnect بهصورت استاندارد ارائه میشود درحالیکه ناوبری در مدلهای بالاتر وجود دارد. همچنین نیسان سیستم عالی EZ Flex خود را دستنخورده باقی گذاشته است که موجب میشود صندلیهای ردیف دوم با شیب بیشتری به سمت جلو خم شوند و مسلماً این بهترین راه جهت تسهیل ورود و خروج بهردیف سوم صندلیها محسوب میشود. بعلاوه در حال حاضر درِ صندوق بار با حرکت فعال برای پث فایندر ارائهشده است که مانند بسیاری از کراساوورهای دیگر هنگامیکه مالک پای خود را زیر سپر عقب میبرد، درِ صندوق بهراحتی و بهصورت خودکار باز میشود.
قیمت پث فایندر ۲۰۱۷ بهزودی اعلامشده و فروش آن اوایل سال آینده آغاز خواهد شد؛ مانند قبل این کراساوور سه ردیفه در مدلهای S، SV، SL و Platinum عرضهشده و سامانهٔ چهارچرخ محرک در تمامی مدلها بهصورت اختیاری قابل سفارش است. بااینکه در این فیسلیفت تغییرات اساسی و کاملی در پث فایندر ایجاد نشده اما نیسان با چند بهروزرسانی در قسمتهای مهم، به این CUV خود کمک کرده است که همچنان بتواند در بازار بسیار محبوب و بهشدت رقابتی کراساوورهای بزرگ باقی بماند.
ارش
۱۹ تیر ۱۳۹۵انصافا محصولات نیسان خوب و با کیفیت هستن
یو اس اس اینترپرایز
۱۹ تیر ۱۳۹۵بله
مجید
۱۹ تیر ۱۳۹۵من مدل 1992 قرمز رنگ تو لواسان دیدم که تا دندان مسلح برای آفرود بود و واقعا هم رقیبی نداشت چون فرم بدنه و شاسی عالیه برا این کار ولی تین که تو متن گفته شد قابلیت آفرودش کم شده ناراحت شدم
یوسف
۱۹ تیر ۱۳۹۵ماشین مردونه و باحالیه، شاید از جنبه طراحی خیلیا ازش سرتر باشن ولی طراحی پرجذبه ای داره و با کیفیته. خلاصه که اگه به سیستم چهار چرخ محرک مجهز بشه خوراک زدن به دشت و بیابونه.
Sajjad
۱۹ تیر ۱۳۹۵یکم جلوش شبیه فورد اکسپلورر نشده؟؟!!
امیرسابق
۱۹ تیر ۱۳۹۵سلام
دوستان کسی از ثبت نام این 4 خودرو نیسان که قرار بود از عید فطر شروع بشه خبر داره؟
الآن 4 روزه میگذره خبری نشده ، احتمالا اینم مثل بقیه حرفاشون سر کاری بوده
Ashkan
۱۹ تیر ۱۳۹۵نیسان عجیبه به پت فایندر اهمیت نمیده واقعا انتظار یه فیس لیفت کامل و داشتیم یکم شبیه ماشین افراد بی انرپیه
احمد باقری
۱۹ تیر ۱۳۹۵نیسان واقعا پیشرفت عالی ای داشته و همینطور داره این روند رو ادامه میده.
sina
۱۹ تیر ۱۳۹۵ماشین خیلی خوبیه ولی قیافه داخل و بیرونش واسه 2017 یکم پیره
این قیافه به مدل سالهای 2007 تا 2010 میخوره نه 2017
بنتلی
۱۹ تیر ۱۳۹۵جلوش خیلی شیکه ولی زیاد از فرم چراغای عقبش خوشم نیومد،مصرف سوختش با توجه ب قدرتش و اندازش خیلی خوبه