نیسان

نیسان GT-R جدید در برابر نیسان GT-R قدیم

گودزیلا قدیم و جدید ندارد اما این دلیل نمی‌شود که ما تفاوت‌های GT-R فیس لیفت شده را با نمونه‌ی قدیمی آن بازگو نکنیم! با ما باشید تا از تفاوت‌های این دو آگاه شوید.

GTR_feature
نیسان جزئیات رسمی GT-R مدل ۲۰۱۷ را در نمایشگاه خودروی نیویورک اعلام کرد. این خودرو از اصلاحات و به‌روزرسانی‌هایی در داخل و خارج خودرو برخوردار شده و نیسان امیدوار است که آن را در صدر رقابت‌ها نگه دارد.

GTR_front
اگر برای لمس فرمان این سوپر کار بی‌رحم نمی‌توانید تا سال ۲۰۱۷ صبر کنید، نسخه‌ی قدیمی هم می‌تواند با قیمتی خارق‌العاده کار شمارا راه بیندازد.

GT-R مدل ۲۰۱۷ تغییرات کوچکی را در نمای بیرونی به خود دیده است. جلوپنجره‌ی خودرو حالا کمتر از قبل از فرمی مربع گونه برخوردار است و قطعه‌ی V شکل کرومی در زیر نشان GT-R قرار دارد که مشخصه‌ی خودروهای نیسان است. چراغ‌های روز روشن حالا با ورودی‌های هوا و زیر چراغ‌های جلوی تغییر نکرده قرار دارند.

GTR_tail copy
سپر عقب منفذهای هوای جدید را در پشت چرخ‌ها پذیرا شده و نوار نقره‌ای بزرگی هم بین لوله‌های اگزوز به چشم می‌خورد. این ویژگی به همراه چین‌های افقی زیر چراغ‌های ترمز کمک می‌کنند تا خودرو سبک وزن‌تر از قبل به چشم بیاید. رکاب‌های جانبی نیز تغییر کرده‌اند اما اسپویلر عقبی دست‌نخورده باقی‌مانده است.

GTR_rear
نیسان، GT-R جدید را با رنگ‌های جدیدی عرضه می‌کند که شامل رنگ بسیار زیبای “نارنجی کاتسورا” هم می‌شود که در تصاویر نشان داده‌شده است. اگر شما نسخه‌ی “پرستیژ ادیشن” GT-R را انتخاب کنید، می‌توانید از بین ۴ تریم مختلف چرم برای داخل خودرو یکی را برگزینید.

GTR_interior copy
نمای داخلی هم اصلاحات قابل‌توجهی را به خود دیده است که گیراترین آن‌ها صفحه لمسی ۸ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی است که در بالای کنسولی که توسط چرم احاطه شده قرار گرفته است. نیسان تعداد دکمه‌های موردنیاز برای سیستم ناوبری و صوتی را کاهش داده و پدال‌های تعویض دنده را بر روی غربیلک فرمان قرار داده است.

Nissan_control
یک کنترلر چرخشی هم در کنسول مرکزی فیبر کربنی قرارگرفته است که چرخیدن در منوهای سیستم ناوبری و سرگرمی را آسان‌تر کرده و ما انتظار داریم که این سیستم در مدل‌های آینده‌ی نیسان هم بکار گرفته شود.

GTR_colour
خودروی جدید از همان پیشرانه‌ی ۶ سیلندر توئین توربوی ۳.۸ لیتری سود می‌برد اما ۲۰ اسب بخار بیش از مدل قدیمی نیرو تولید می‌کند (۵۶۲ اسب بخار در مقابل ۵۴۲ اسب بخار مدل قدیمی) که این مهم به لطف زمان‌بندی احتراق بهبودیافته و فشار بوست بالای توربوها حاصل شده است. گیربکس ۶ سرعته و دوکلاچه خودکار هم اندکی بازنگری شده تا سروصدای کمتری تولید کند و شیفت‌های نرم و روان‌تری به GT-R ارزانی دارد.

GTR_brake_lights
شاسی مستحکم‌تر شده و سیستم تعلیق هم در زمان دور زدن‌ها پایداری بیشتری را نشان می‌دهد.GT-R جدید به لطف تنظیم جدید سیستم تعلیق سریع‌تر از قبل پیچ‌ها را طی می‌کند. سیستم اگزوز جدید از تیتانیوم ساخته‌شده و آنچه را که نیسان “سیستم افزایش صدای فعال” می‌نامد به نمایش می‌گذارد.

نیسان هنوز قیمتی را برای GT-R جدید اعلام نکرده اما انتظار داریم که قیمت مدل جدید در حوالی نسخه‌ی قدیمی‌تر (۱۱۱ هزار دلار تا ۱۲۵ هزار دلار) باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Hamed

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    داخلش بهتر و معقول تر از نسل قبلشه

  2. امید

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (424 ديدگاه)

    نمای بیرونیش تغییرات خاصی نداشته بجز اینکه آیرودینامیکتر شده !!
    ولی داخلش واقعا قشنگتر شده چون بنظرم نسخه قبلیش داخلش حوصله سربر و ساده تر بود !!
    دیگه موتور و شتاب و قوای محرکه اش که شاهکاره و حرفی برا گفتن نمیزاره !!
    چرخاش برا صاحباشون بچرخه !! ما هم که فقط به عکسا اکتفا میکنیم !!

  3. بهنام طیبی

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    کلیپ درگ این دوغول ژاپنی دیدن داره

  4. Nissan...Japan

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (208 ديدگاه)

    ظاهرش تغییرات ریز ولی موثری داشته نمای داخلیش زیباتر شده،در کل واقعا واسه خودش تو کلاس سوپر کار ها اعجوبه ایه.

  5. Zonda R

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    @.F
    واقعا این سبک قیاس خودروها در عکس های بهم چسبیده بسیار عالیه و البته جذابیت خاصی هم داره
    ممنون از شاهین عزیز

    1. شاهین

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      خواهش میکنم فرزاد عزیز
      مخلصم

  6. سامان اذری

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    شتاب صفر تا صد 2.7 ثانیه
    با این قیمت و این حجم موتور واقعا عالیه
    کار نیسان خیلی درسته

  7. حسین

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (39 ديدگاه)

    Gtr = love

  8. Maysam..laferrari

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    با این که با خودروهای ژاپنی نمیتونم ارتباط برقرار کنم ولی GTR همیشه استثنا بوده??

  9. USA & JAPAN

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (216 ديدگاه)

    هر دو مدلش عشق منه

  10. AHMADREZA

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    داخلش واقعا عالیه

  11. احمد باقری

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    این ماشین، غولیه واسه خودش، نمای داخل کابینش هم که حرف نداره. در کل، عالیه.

  12. MjM

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (740 ديدگاه)

    واقعا حرف نداره….سامورایی به تمام معنا…چیزی نمیشه گفت

  13. ramy

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    قبلاً بازی بود به srs البته این بازی تقریبا 8 سال پیش اومد بیشتر این بازی روی gtr تمرکز کرده بود که خیلی ایده جالبی بود از اون موقعه عاشس این ماشین شدم بعدش فهمیدم که بهترین ماشین اسپرت دنیاست

  14. american muscle

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (98 ديدگاه)

    گودزیلا بازم گل کاشته.ولی تغییرات ظاهریش زیاد نبود.به نظر من چرافای عقبش و جلوش با هم نمیخونن میتونن جلویی ها خشن تر باشن اگه توجه کنین متوجه میشیدش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا