در حالی که تمام خودروسازان فکر و ذکرشان نمایشگاه لسآنجلس،و برگزاری آن به نحوی خوب است،صبح روز سهشنبه هوندا به طور ناگهانی دو تصویر و اطلاعاتی دربارهٔ جدیدترین خودروی خود که سیویک مدل ۲۰۱۳ میباشد را به نمایش گذاشت.این خودرو ۲۹ نوامبر مهمان نمایشگاه لسآنجلس است.
این فیس لیفت جدید،راحتتر و ایمنتر است؛علاوه بر این ظاهر جدیدش هم به خوبی قابل تحسین است.پیش از این سیویک به عنوان یک خودروی از چشم افتاده شمرده میشد زیراآپدیت هایی که هوندا روی آن انجام میداد اصلاً جالب نبود،و تمام مردم از ظاهر بیرونی و خارجی سیویک شکایت میکردند.اما این نسخه واقعاً زیر آپدیت سنگینی قرار گرفته است و میتوانیم لقب سربلند را به هوندا بدهیم،این به معنی چیرگی دوبارهٔ هوندا بر بازار خودروهای کوچک است.
ظاهر جلوی خودرو کاملاً متحول شده است و دوباره طراحی شده است.دیگر ظاهر خستهٔ مدلهای قبلی را نمیبینیم.سپر خودرو و جلو پنجره عوض شده است،و صد البته قطعات کرومی بر زیبایی جلوی خودرو میافزایند.جلو پنجره شش گوشه این خودرو روح اسپرت تری به سیویک جدید داده است.چراغهای شفاف سه قسمتی و کاپوت عضلانی از ویژگیهای طراحی این خودرو است.مه شکنهای یکپارچهٔ جلو هم دیدنی است.
اما در عقب با ظاهری متفاوت روبرو هستیم،اضافه کردن سپر با ارتفاع پایینتر از نکات مثبت این طراحی است.همچنین دفیوزری تیره و ورودیهای هوای مشبک هم اضافه شده است.چراغهای دو قسمتی این قسمت از خودرو از عوامل نمایش عریضتر این قسمت از خودرو است.رینگهای در نظر گرفته شده هم از نوع پنج پره دو رنگ است که یکی از عوامل اسپرت تر شدن سیویک جدید است.اما در جانب خودرو تنها با کم کردن ارتفاع از سطح زمین ظاهری جذابتر خلق شده است.
این خودروساز ژاپنی از نمایش عکسها و اطلاعات کابین خودرو جلوگیری کرده است،اما بیان کرده است که کابین خودرو بهبود پیدا کرده است و راحتتر هم شده است.همچنین طبق گفته های هوندا این خودرو دارای مصرف سوخت پایین و کمی میباشد.
JAGUAR
۲۳ آبان ۱۳۹۱هوندا قبلا با کیفیت پیشرانه و موتور شناخته میشد.اینو میشه توی سیویک های 92 (که تو کشورمون هم زیاد هستن) دید.شاهد این ادعا هم مقبولیت همیشگی هوندا تو ایالات متحده است.
طراحی هوندا اگرچه توی بعضی بازه های زمانی زیبا نبوده اما همیشه متناسب بوده و حالا زیبایی و هیجان هم داره به محصولاتش تزریق میکنه.
مثل همین خودرو جذاب و یا CR-Z دوست داشتنی.
کیفیت هم مطمتنا عالی خواهد بود.واین نشون از برنامه ریزی درست و حرکت گام به گام و حساب شده این کمپانی داره.
hesan
۲۴ آبان ۱۳۹۱نیدونم چرا هوندا رو مثه ولوو یه شرکت اتومبیل سازیه بسیار مطمئن میبینم.دوس میدارم.
M
۲۳ آبان ۱۳۹۱این روزها خیلیا مهمان لس انجلس هستند از جمله مدل جدید مک لارن.
kamyar
۲۳ آبان ۱۳۹۱جلوش شبییه اپتیما است وعقبش شبیه کرولا
ناصر
۲۴ آبان ۱۳۹۱این داش کامیار پر بیراه نمیگه
عقبش که نه ولی خب راست میگه چراغ جلو از لحاظ کشیده بودن شبیه اپتیما هستش…….
دیگه چرا تو ذوقش میزنید و منفی بارونش میکنید؟
الانه که خودمم منفی بارون کنن :-)
سامان
۲۶ آبان ۱۳۹۱هوندا شبیه به کیا نساخته بلکه کیا از سال ها پیش شبیه به هوندا هاى قدیمى ساخته زیرا هوندا پیشتر از کیا چراغ هاى کشیده و شبه مستطیلى مى ساخته.
جهانگیر
۲۴ بهمن ۱۳۹۱داداش ابتیما شبیه اینه
میثم
۲۴ آبان ۱۳۹۱چراغای عقبش شبیه او فاجعه ای هست که سایپا سر چراغای عقب لوگان (L90) در اورد پس نگو از رو این کپی زدن!!!
سایپا مطمئن
مسی
۲۴ آبان ۱۳۹۱پس فرغون سازان ایرانی کجا هستند؟
چرا با این همه ادعاااااااااااااا
نمیرن در نمایشگاه لسآنجلس شرکت کنن!
سعید
۲۶ آبان ۱۳۹۱مسی جان آخه ما اونارو تحریم کردیم دیگه…!
وحید
۲۸ آبان ۱۳۹۱برادره من ایران اصلا در شٱنش نیس بره توو یه همچین نمایشگاه هایه پیزوری،سمند تا حالا دیدی؟ نمونه واقعی یه ماشین سوپر اسپرت….
واااااالا.
M-POWER
۲۴ آبان ۱۳۹۱اخه تا کی باید حسرت این ماشینارو بخوریم؟
مهدیhnd
۲۴ آبان ۱۳۹۱هوندا یعنی سرامد کیفیت در بازه قیمتی خودش
با کیفیت ترین برند از دید مشتری در سال 2011
حضور سیویک در بین 3 خودروی پر فروش در گروه خودش در ایالت متحده
در لیست انتشاری car&drive جزو 10 موتور برتر برای تیونینگ در خودرو های تیراژ بالا قرار گرفت
و در نهایت شعار این کمپانی: the power of dream
فرزام
۲۴ آبان ۱۳۹۱جای 206 رانا نما نیز خالیه چون تمام خودروسازای دنیا دارن روبه جلو با سرعت جت حرکت میکند اما سرعت خودروسازان ما در حد لاکپشت هم نیست بلکه سال به سال با ایده های قدیمی افکار فرسوده و نخ نما با محصولات تحمیلی و بازار انحصاری و قیمت های افیونی که با هیچ حساب کتابی نمیشه جمع بست فقط داریم عقب گرد میزنیم .البته محصولات فوق جدید امثال پراید با داستان 21 تیپ مختلف وجه تمایز مثلا چراغ پشت کریستالی یا افزودن مه شکن یا هیدرولیک که اسمشو میزارن فیس لفت …………..
Eh_Sun
۲۴ آبان ۱۳۹۱وقتی یه طراحی جدید و خوب میبینم اونم از یه کمپانی آسیایی واقعا حسرت میخورم.
اگه به ده سال پیش برگردیم طراحی سمند خیلی بهتر از سوناتا بود اما حالا این کجا و آن کجا؟!!!
حالا شما فقط به طراحی فکذ کن هیوندای با یه سیاست گذاری عالی کاری کرد که پیتر شرایر آلمانی آءودی رو ول کنه و به این شرکت بپیونده ولی اینجا حتی طراحای ایرانی حاضر نیستن برای شرکتای ایرانی کار کنن
دلیلشم اینه که تو ایران هیچ سیاست گذاری در این زمینه وجود نداره و متأسفانه همه فکر سود بیشتر خودشونن
حسن
۲۴ آبان ۱۳۹۱چه قدر ناشیانه و زشت از ماشین های کره ای همچون سدان زیبای اپتیما تقلید کردن امیدوارم مدیران شرکت کیا به سازمان های بین المللی شکایت بکنن به خاطر این تقلید زشت
ایولا به خودرو سازان میهن که هیچ وقت حداقل به فکر تقلید نبودن و در این شرایط تونستن خودروی تماما ایرانی رانا رو وارد بازار های بین مللی کنن و اگر شرافت حرفه ای نداشتن و میخاستن تقلید کنن همه این ماشینارو می تونستن تولید کنن
درود بر مدیران شایسته سایپا و ایران خودرو
زنده باد تولید ملی کار و سرمایه ایرانی
Eh_Sun
۲۴ آبان ۱۳۹۱حسن عزیز به نظرت واقعا رانا هیچ شباهتی به 206SD نداره؟!!!
سامان
۲۶ آبان ۱۳۹۱حسن جان داستانت قشنگ بود و من هم خوشم اومد ولى خیلى خیالیه.
چــــــــه خــبــــــــــــــــــــــــــر ؟
کیا بره در سازمان هاى بین المللى شکایت کنه که هوندا و کیا شبیه به هم طراحى میکنند؟
خود ایران خودرو قبول داره رانا روى پلتفرم ۲۰۶ ساخته شده و در اصل یک فیس لیفتى از پژو ۲۰۶ صندوقدار است بعد تو میگى ایران کپى نمیکنه؟؟؟
( احتمالاً یا اپتیما دارید و یا اپتیما را دوست دارید )
مهراد
۱۷ آذر ۱۳۹۱حسن جان عزیز آخه تو از ماشین چی می دونی که اومدی نظر می دی؟ ماشینای بروز کُره ای هنوز باید دنبال ماشینای 20 سال پیش خودرو سازای مطرح ژاپنی مثل هوندا تاتی تاتی کنن! در ضمن اگه یه سرچی بکنی و کانسپت های 5 یا 6 سال پیش هوندا رو ببینی متوجه می شی کدوم شرکت از اون یکی کُپی می کنه!! این کاریه که هیوندا و کیا از سالای اول تولیدشون از روی محصولای ژاپنی به خصوص هوندا و تویوتا انجام می دن…
....
۲۴ آبان ۱۳۹۱رینگ هاشم ذکر کن
میثم
۲۴ آبان ۱۳۹۱دقیقا بدنه و موتور ، همون 206 اس دی هست یعنی اینا اومدن فیس لیفتش کردن، حالا یه سوال، این چجور خودرو ملی ایه که قیمتش با ماشینای دیگه ای که تولید می کنند فرقی نمیکنه؟؟؟
black stone
۲۴ آبان ۱۳۹۱ماشین خوبیه ولی به پای پیکان 52 نمیرسه!!!!!!!!
علیرضا
۲۴ آبان ۱۳۹۱حسن بابا دیگه جک تعریف کردن بسه برو برو بگیر بخواب فردا مدرست دیر میشه ها!!آفرین پسر خوب.
فرید
۲۵ آبان ۱۳۹۱از بین هونداهای ایران کدوم مدل بهتره کم اصطحلاکتره و لوازمش راحت گیر میاد؟
سیویک اکورد یا اینتگرا؟
وحید
۲۸ آبان ۱۳۹۱هوندا125cc دادا.البته اگه بتونی یه تمیزشو پیدا کنی
محسن
۲۵ آبان ۱۳۹۱یعنی لیاقت مردم ایران از همه دنیا پایین تره؟ که ما باید سوار ماشین پراید و 405 و سمند بشیم. تا کی باید حسرت خورد؟ بگو کی گوشش بدهکاره.
سامان
۲۶ آبان ۱۳۹۱تازه همه هم توانایى خرید پراید و پژو را ندارند.
وحید
۲۸ آبان ۱۳۹۱نه عزیزم پاینن تر نی،ولی اگه ما ماشینایه اینارو سووار نشیم که میخواد سووار شه؟(افغاااانستان برگردوند ماشیناشون)پس در نتیچه اینا ورشکست میشن و ازونجایی ام که برادره گردن کلفت زیادی توو سایپا و ایران خودرو سهم دارن ضرر میکنن و ما باید 100٪گمرک رو پرداخت کنیم(سانتافه 50 تومنی شده 102تومن) اگه بخوایم ماشین خوب سووار شیم.میدونی دقیقا مثه همین قضایایه معافیت دو و سه برادری که یه مدت بود تا یه عده از بچه های همون برادره معافیت بگیرن،کل داستان همینه.
محمد
۲۶ آبان ۱۳۹۱رانا به غیر از بعضی قسمت هاش تماماً از قطعات 206 استفاده میکنه و همون بعضی قسمتاش هم اکثر طراحی و ساخت قالب هاش توسط قطعه سازان کشورهای دیگه تولید شده، واقعاً تعریف خودروی ملی اینه یا تحریفه؟!!
محسن
۳۰ آبان ۱۳۹۱عجب بخور بخوریه واردکنندگان خودروهای خارجی سودشون از واردات خودرو 31% درصده یعنی یه ماشین 320 میلیون تومنی براشون 100 میلیون تومن استفاده داره. خسته نباشی دولت خدمت گذار .
m
۴ اسفند ۱۳۹۱داداش شما از اقتصاد خودرو چی می دونی که اینطور ناشیانه نظر میدی.
از شما خواهش میکنم دیدگاه خودتونو نسبت به بعضی از واقعیت ها عوض کنی.
تا کی بد بینی.
تا کی حرف تلویزیون خارجی را تکرار کردن.
تا کی تقلید کورکورانه از دشمنان ننگین خودمون.
یا علی.
محمد
۲۰ بهمن ۱۳۹۲نمردیم و چشممون به جمال هوندا سیویک باز شد…..
PEUGEOT
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳طراحی باوقار داره
هوندا هم مثل فولکس و تویوتا در طراحی ماشیناش ریسک پذیر نیست