فولکس واگنهوندا

درگ هاچ‌بک‌های آتشین؛ گلف GTI کلاب‌اسپرت S در برابر سیویک تایپ R

فولکس‌واگن گلف GTI کلاب‌اسپرت S و هوندا سیویک تایپ R سریع‌ترین خودروهای دیفرانسیل جلوی حال حاضر دنیا هستند که البته برای خرید آن‌ها باید در اروپا زندگی کنید. هردوی آن‌ها یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را زیر هشت دقیقه طی کرده‌اند اما گلف GTI کلاب‌اسپرت S با زمان ۷ دقیقه و ۴۹ ثانیه و ۲۹ صدم ثانیه توانست تاج سریع‌ترین خودروی پیست نوربرگ‌رینگ را از سیویک تایپ R برباید.

civic-type-r-vs-golf-gti-clubsport-s-standing-mile-drag-race-has-stunning-finale_1
در زیر کاپوت گلف GTI کلاب‌اسپرت S یک قلب ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور نهفته است که به خودرو اجازه می‌دهد ظرف تنها ۵.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۲۶۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

Civic-Type-R-vs-Golf-GTI-Cl

رقیب ژاپنی هم مانند گلف از یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ استفاده می‌کند که ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هوندا ادعا می‌کند سیویک تایپ R ظرف ۵.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۶۹ کیلومتر در ساعت را دارد.

maxresdefault

هردوی این هاچ‌بک‌های آتشین نیروی موتور خود را توسط یک گیربکس ۶ سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد بنابراین می‌بینیم که این دو خودرو مشخصات بسیار نزدیک به همی دارند و رقابت آن‌ها حداقل در یک مسیر مستقیمْ شانه‌به‌شانه خواهد بود؛ اما درنهایت کدام‌یک از این دو هاچ‌بک اسپرت دیفرانسیل جلو سریع‌تر خواهد بود؟ هاچ‌بک افسانه‌ای آلمان‌ها یا سامورایی خشن ژاپنی‌ها؟

maxresdefault2

برای فهمیدن پاسخ این سؤال، این دو هاچ‌بک قدرتمند را به یک مسابقهٔ درگ به طول یک مایل یا ۱۶۰۹ متر دعوت کرده‌ایم. هر دو خودرو آماده‌اند تا پشت رقیب را به خاک بمالند. رقابت آغاز می‌شود و در آغاز مسیر سیویک جلو می‌افتد؛ اما کم‌کم در ادامه گلف خود را به سیویک رسانده و از آن پیشی می‌گیرد. در پایان مسیر یک مایلی نیز گلف GTI کلاب‌اسپرت S با زمان ۳۵.۱ ثانیه با اختلاف بیش از یک ثانیه از سیویک تایپ R با زمان ۳۶.۶ ثانیه به‌عنوان پیروز رقابت از خط پایان عبور می‌کند. در پایان دعوت می‌کنیم از ویدئوی جذاب مسابقهٔ درگ میان این دو هاچ‌بک آتشین دیدن کنید. [دانلود ویدئو]

مشخصات فنی

گلف GTI کلاب‌اسپرت S سیویک تایپ R
پیشرانه چهار سیلندر ۲ لیتری توربو
قدرت ۳۰۶ اسب بخار
گشتاور ۳۸۵ نیوتن متر ۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو
وزن خالص ۱۳۶۰ کیلوگرم ۱۳۷۸ کیلوگرم
قیمت ۲۸,۰۰۰ پوند ۳۲,۳۰۰ پوند
شتاب صفرتاصد ۵.۸ ثانیه ۵.۷ ثانیه
مسافت یک مایل ۳۵.۱ ثانیه ۳۶.۶ ثانیه

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (994 ديدگاه)

    گلف همیشه پادشاهی میکنه تو این کلاس
    سیویک هم عالی بود واقعا
    ولی چیزی که نظر ادم جلب میکنه علاوه بر برتری گلف قیمتشه که نزدیک 4 هزارپوند اختلاف قیمت دارن و ارزون تره

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      چرا قدرت و پیشرانه نوشته نشده

      1. امیر دهقان

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (743 ديدگاه)

        چون قدرت، پیشرانه و محور محرک هردو خودرو یکسان است.
        یعنی موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو، قدرت ۳۰۶ اسب بخار و محورمحرک جلو در هردو خودرو مشترک است

  2. احمد باقری

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر دو قابل احترامن.

  3. مجید

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    خیلی رقابت نزدیکی بود!!!!!!!!

  4. ...::: فقط لمبورگینی :::...

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    به این میگن ماشین.

    اول عقب میافته ولی جبران میکنه.

    عاشق فولکس واگن و محصولاتشم.

  5. سامان اذری

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    مدل جدید سویک فوق العاده هست
    منتظرم ببینم مدل جدیدشون چیکار میکنند

  6. king 918

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    من که خیلی از سیویک تایپ r خوشم اومد هم ظاهر زیبا داره هم قدرت مناسبی داره
    واسه ایران بی نظیره ………..
    داشتم در خریدش شک نمیکردم …..

  7. كوروش

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1129 ديدگاه)

    جالبه در رونمایی نسل جدید فولکس گفته بودند می خواهند لذت رانندگی رو در کنار هزینه نگهداری پایین ارائه بدن حالا فکر کنید بخوان از همه توان این بچه غول استفاده کنند چی میشه
    توی درگ ها همیشه یاد لنسر می افتم ای کاش میتسوبیشی اولوشن رو متوقف نمی کرد جدا پرچم ژاپن با لنسر همیشه توی خودرو های اسپرت بالا بود البته شرکت های دیگه هم خوب کار می کنند اما لنسر یه چیز دیگه بود واقعا بی ادعا با هندلینگ و سرعت عالی بود

  8. آرش

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    دو تاشون جون میدن واسه کل کل خیابونی که پشت ماشینای بزرگتر از خودشون رو به خاک بمالن

  9. mohsen.b

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    ژاپن و آلمان هر نوع خودرویی درست میکنن حرف نداره-به اینا میگن خودروی دیفرانسیل جلو نه پژو پراید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا