۴ در شیک و جسور هوندا سیویک، شهر فرشتگان را به کرنش واداشت! در مراسمی زیبا که شب گذشته در لسآنجلس امریکا و بهصورت اختصاصی توسط شرکت هوندا برگزار شد از نسل دهم و نوین هوندا سیویک بهطور رسمی رونمایی شد و قرار شد سایر مدلهای متنوع سیویک از جمله مدل فوقالعاده type R، مدل si، مدل ۵ در هاچبک و مدل دو درب کوپه در طول یک سال آینده بهطور متناوب معرفی گردند. سیویک که همواره یکی از پرفروشترین محصولات شرکت هوندا بوده در نسل نوین خود از جدیدترین تکنولوژیهای روز صنعت خودرو بهره میبرد.
موردی که هوندا در نسل جدید خود نقض کرده و در سالهای اخیر نمونههای بسیاری از آن را دیدهایم بهروزرسانی مدلهای قدیمی و تکراری است که شرکتها با اندکی تغییرات آنها را بهعنوان مدلهای جدید به مشتریان غالب میکنند. این درحالی است که نسل دهم و جدید سیویک خودرویی کاملاً جدید و زیبا است که باتوجه به مشخصات و اعلام مدیران هوندا از آخرین تکنولوژیهای شرکت خوشنام ژاپنی سود میبرد. درباره سیویک میتوان بهطور قطع گفت: سیویک ۲۰۱۶ یک کوپه ۴ در شیک و جسور است که سودای بازگشت به بالاترین جایگاه را در کلاس خود دارد آنهم با موتور جدید، شاسی جدید و تکنولوژیهای ارتباطی کاملاً تازه که در نمونه ۵ در و هاچبک که در بازار آمریکا قرار است معرفی گردد پرداخت و کیفیت بالاتری دارد. برمبنای گفته مدیران هوندا مدل فوقالعاده type R قرار است در اوهایو ساخته و پرداخته شود و احتمالاً برای رقابت با فورد فوکوس RS از یک موتور دولیتری توربو با قدرت ۳۶۰ اسببخار بهره میگیرد. برمبنای اطلاعات موثق یکی از دو موتوری که سیویک جدید را نیرو میبخشد یک موتور ۱.۵ لیتری ۱۶ سوپاپه تزریق مستقیم و بنزینی است که از توربو شارژری قوی بهره میبرد و با یک جعبهدنده CVT برای مدلهای بازار امریکا ارائه میگردد. هوندا در سه تریم EX-T, EX-L و Touring سیویک را به خریداران عرضه میکند و برمبنای صحبتهای “ساژ ماری” مدیر ارشد هوندا، موتور جدید سیویک با ۳۰ اسب افزایش قدرت نسبت به موتور ۱.۸ لیتری که هماکنون بر روی مدل ۲۰۱۵ سیویک نصب شده، میتواند در مدل ۲۰۱۶ حدود ۱۷۳ اسببخار قدرت تولید نماید. این برای نخستین بار است که هوندا برای یکی از محصولات خود در بازار امریکای شمالی از موتور توربو سود میبرد. موتور دیگر که یک گونه ۲ لیتری i-VTEC و بنزینی است و برای مدل LX تدارک دیده شده با ۱۵ اسببخار افزایش در مدل ۲۰۱۶ میتواند ۱۵۸ اسببخار تولید نماید و خریداران این مدل میتوانند از بین دو گیربکس شش سرعته دستی و یا CVT یکی را انتخاب کنند. هوندا هدف خود از انتخاب این دو موتور را رسیدن به مرز ۴۰ مایل برای هر گالن بنزین میداند که بهعنوان استانداردی در بین خودروهای کممصرف تعیین شده است. هوندا سیویک که در نسل دهم خود ۵ سانتیمتر عرض بیشتر و ۳ سانتیمتر طول بیشتر را تجربه نموده نسبت به نسل گذشته ۳۱ کیلوگرم سبکتر شده و فضای بار بیشتری در اختیار خریداران خود قرار میدهد بهطوری که صندوق عقب در قیاس با نسل پیشین ۱۰۷ لیتر حجم بیشتری دارد. سیویک جدید در صندلیهای عقب خود با ۵ سانتیمتر فراخی بیشتر فضای راحتی جهت سرنشینان ایجاد نموده و حجم بخش عقب ۷۶ لیتر افزایش یافته است. سیستم تعلیق جدید سیویک نیز که در گذشته با انتقادهایی مواجه بود در بخش جلو به بازوهای چنداتصاله مجهز شده و در بخش عقب نیز با اتصالات سفت و سختتری جایگزین شده تا در عین یک تعلیق مستحکمتر سواری اسپرتی برای سیویک به ارمغان آورد. در کنار اینها فرمان حساستر، میلههای ضدلغزش عقب و ۴ دیسک ترمز قدرتمند باعث ایجاد ثبات بالایی در ساخته جدید هوندا شدهاند. هوندا در ساخت سیویک جدید از فولاد استفاده بالایی نموده و توانسته مقاومت پیچشی بدنه را تا ۲۵% افزایش دهد. این تدارکات گسترده باعث شده تا ساژ ماری درباره هوندا سیویک بگوید:
بهطور قطع کامپکت سیویک خودرویی است با رانندگی بسیار لذتبخش.
در نهایت اینکه هوندا با قراردادن لامپهای LED در سپر جلو، اضافه کردن سیستم اپل کار پلی و اندروید خودرو به یک صفحه لمسی ۷ اینچی ضد نور و فوقالعاده که کنسول مرکزی را برمبنای سیستم اندروید طراحی شده توسط بخش ارتباطات شرکت هوندا مدیریت مینماید به راننده و سرنشینان سیویک سطح بالایی از ارتباطات اینترنتی را ارائه میکند. خلاصه اینکه جلوه واقعی نسل دهم هوندا سیویک و ویژگیهای بالای آن را میتوان در گفته جان مندل معاون ارشد و اجرایی شعبه آمریکایی شرکت هوندا جستجو کرد که میگوید:
ما به مدد فنآوریهای جدید و تفکر نوآورانه، درصدد ساخت محصولی بودهایم که بهطور همزمان برای خریداران امکان لذت بردن از سطح بالای عملکرد و رانندگی، بهرهوری سوخت و عملکرد ایمنی را فراهم کند و حال همه اینها در کامپکتی جمعوجور بنام سیویک ۲۰۱۶ آماده و مهیا است
واقعاً برام سوال که چرا نسل قبلی سیویک در ایران فروش نکرد، شاید 1 دلیلش میتونه طمع ورزی فامیلی موتور باشه که قیمت غیر منطقی نسب به هم رده هاش براش تعیین کرد. دقیقاً همون کاری که با CR-V داره میکنه.
خون خیلی از ایرانیا گردن گمرکه مردم بی گناهی که کارمند عادی مملکت بودند و خدمت میکردن اما با این ماشینا جان به جان آفرین تسلیم کردن مردمی که در خیلی از موارد مقصر نبودن و بخاطر ضعف شاسی و تعلیق و ترمز و…. مردند
مقصر شرکت ها و مثلاً نمایندگی هایی است که به سودهای نجومی عادت کردن و تا امثال ما هستیم که ازشون می خریم امثال اونایی هم هستند که تا جایی که دندونشون فرو بره می کنن. چارش نخریدن آقاجان. چه داخلی چه خارجی.
وارد کننده ها بر اساس قیافه قیمت گذاری می کنند.اگه بیاد ایران تا 180 قیمت میخوره.همون کاری که با بنز c200 2015 کردند و 450 500 قیمت خورده در حالی که قیمت جهانی فقط 2000 دلار افزایش داشته در حالی که در ایران 150 تا 200 میلیون رفت رو مدل جدید
اصولاً طبقه متوسط ایران از همه جهت دچار گرفتاریست جدا از تعرفه های گمرک و شرایط پلاک گذاری شرکتهای واردکننده محصولات با کیفیت جهانی در ایران بدترین عملکرد رو داشتن و از ابتدایی ترین اصول فروش بی بهره هستن هوندا بینظیر هست و شاید بهترین انتخاب برای طبقه متوسط.خود من شخصاً هوندا رو به تویوتا ترجیح میدم.از نظر من نمره “هوندا آکورد ” 18 و “کمری” حدود 15 هست متاسفانه ایران شده بهشت کره ای های ارزان قیمت جهانی
همه حرفاتونو قبول دارم اما قبول کنید که کره ای ها همچین ارزون نیستن و تو ایران یه دفعه ای گرون نشدن مثلا سانتافه قیمت جهانی فول الپشنش تقریبا 35 هزار دلاره که پنج هزار دلار گرون تر از تویوتا کمری هستش و تو ایران هم فاصله قیمتیشون همون حدوده و مدل گرند هم که پلاک ملیش تو ایران نیست 40 هزار دلار و در مورد هوندا هم به نظرم هم نمایندگیش خیلی طمع کرد که اون قیمت اورد هم تبلیغ انجام نداد یعنی هیچ بیلبور ی تو خیابون ها من ندیدم برا هوندا فقط چند تا تک وتوک تو روزنامه ها
تیر خلاصی هوندا برا تمامی سدانهای کوچک این از کرولا و النترا و مزدا 3 هم بهتره فکنم بهترین فروش تو سدانهای کوچک رو بدست بیاره لیاقتشم داره زحمت کشیدن الان مزدشم میگیرند
تنها طمع ورزی نمیتونه شکست فروش هوندا سیویک رو توجیه کنه.عدم تبلیغات کافی و رعایت نکردن اصول بازاریابی و عرضه نامنظم از دیگر دلایل شکست محصولات هوندا تو ایران بوده. ببینید “اطلس خودرو” و “آسان موتور” چقدر هوشمندانه وضعیت بازار رو درک کردن و قیمت ها رو کاهش دادن و شرایط فروش بی بهره و دراز مدت گذاشتن. اگر فامیلی موتور کمی قیمت cr -v رو کاهش بده و با شرایط اقساطی و دراز مدت بفروشد مطمئناً 50 درصد بازار سانتافه و سورنتو رو خواهد گرفت
طراحی فوق العاده ای داره که کمتر تو محصولات هوندا دیده بودم طراحی جلوی خودرو بسیار قوی هست و جلو پنجره ی زیبایی داره، ورودی های هوا در سپر جلو هم بسیار شبیه محصولات لامبورگینی طراحی شده، با این حال طراحی عقب میتونست بهتر از این باشه و در بعضی موارد ناشیانه عمل شده. در کل احتمال فروش بالای این خودرو در امریکا و کانادا بسیار زیاد است. این که به ایران بیاد و قیمتی دو برابر خودرو های هم رده ش داشته باشه مطمئنا از نقاط ضعف فروشش خواهد شد.
ali
۲۶ شهریور ۱۳۹۴واقعاً برام سوال که چرا نسل قبلی سیویک در ایران فروش نکرد، شاید 1 دلیلش میتونه طمع ورزی فامیلی موتور باشه که قیمت غیر منطقی نسب به هم رده هاش براش تعیین کرد. دقیقاً همون کاری که با CR-V داره میکنه.
matin
۲۶ شهریور ۱۳۹۴وقتی این هارو می بینیم فقط می تونم بگم لعنت به گمرک
shahab
۲۶ شهریور ۱۳۹۴خون خیلی از ایرانیا گردن گمرکه
مردم بی گناهی که کارمند عادی مملکت بودند و خدمت میکردن اما با این ماشینا جان به جان آفرین تسلیم کردن مردمی که در خیلی از موارد مقصر نبودن و بخاطر ضعف شاسی و تعلیق و ترمز و…. مردند
مروت
۲۷ شهریور ۱۳۹۴و البته وارد کنندگان طمعکاری که با سودهای چند ده درصدی همچنان سیری ناپذیرند.
مصطفی
۲۷ شهریور ۱۳۹۴مقصر شرکت ها و مثلاً نمایندگی هایی است که به سودهای نجومی عادت کردن و تا امثال ما هستیم که ازشون می خریم امثال اونایی هم هستند که تا جایی که دندونشون فرو بره می کنن. چارش نخریدن آقاجان. چه داخلی چه خارجی.
amir
۲۶ شهریور ۱۳۹۴وارد کننده ها بر اساس قیافه قیمت گذاری می کنند.اگه بیاد ایران تا 180 قیمت میخوره.همون کاری که با بنز c200 2015 کردند و 450 500 قیمت خورده در حالی که قیمت جهانی فقط 2000 دلار افزایش داشته در حالی که در ایران 150 تا 200 میلیون رفت رو مدل جدید
ارشیا فقط ژاپن فقط تویوتا
۲۶ شهریور ۱۳۹۴از همه لحاظ بهتر از الانترای جدید
به جای این که سراتو یا لانترا بخریم اینو میگیریم که از لحاظ کیفیت . قدرت استحلاک شتاب هندلینگ از این کره ای ها سره
shahab
۲۶ شهریور ۱۳۹۴از کره بد گفتی؟؟ طرفداری ژاپنو کردی؟؟ الان منف هات سر به فلک میکشه :دی
شبح سیاه
۲۶ شهریور ۱۳۹۴با این فقط باید گاز داد، خیلی جیگره …
امیرحسین
۲۶ شهریور ۱۳۹۴اصولاً طبقه متوسط ایران از همه جهت دچار گرفتاریست
جدا از تعرفه های گمرک و شرایط پلاک گذاری شرکتهای واردکننده محصولات با کیفیت جهانی در ایران بدترین عملکرد رو داشتن و از ابتدایی ترین اصول فروش بی بهره هستن
هوندا بینظیر هست و شاید بهترین انتخاب برای طبقه متوسط.خود من شخصاً هوندا رو به تویوتا ترجیح میدم.از نظر من نمره “هوندا آکورد ” 18 و “کمری” حدود 15 هست
متاسفانه ایران شده بهشت کره ای های ارزان قیمت جهانی
yas
۲۶ شهریور ۱۳۹۴همه حرفاتونو قبول دارم اما قبول کنید که کره ای ها همچین ارزون نیستن و تو ایران یه دفعه ای گرون نشدن مثلا سانتافه قیمت جهانی فول الپشنش تقریبا 35 هزار دلاره که پنج هزار دلار گرون تر از تویوتا کمری هستش و تو ایران هم فاصله قیمتیشون همون حدوده و مدل گرند هم که پلاک ملیش تو ایران نیست 40 هزار دلار و در مورد هوندا هم به نظرم هم نمایندگیش خیلی طمع کرد که اون قیمت اورد هم تبلیغ انجام نداد یعنی هیچ بیلبور ی تو خیابون ها من ندیدم برا هوندا فقط چند تا تک وتوک تو روزنامه ها
امین
۲۶ شهریور ۱۳۹۴یکی از لذت های رانندگی عوض کردن دستی دندس
اینکه یه جعبه دنده ای این قابلیت رو نداشته باشه یکم آذار دهندس
جعبه دنده های manumatic رو ترجیه میدم به cvt
امین
۲۶ شهریور ۱۳۹۴لطفا به آزارم گیر ندین اشتباه چاپی بود????????
اینم بگم که عاشق محصولات هوندام
وحید
۲۶ شهریور ۱۳۹۴خودرو با کیفیت ایمن و زشت
همین که بازار امریکا رو فتح کرده نمره قابل قبولی می گیره
ali z
۲۶ شهریور ۱۳۹۴درود به مردم خوب کشورم یک بار هم که شده با هم باشیم کمپین به پیروزی نهایی نزدیکه . خودروی صفر نمی خریم.
HELL CAT
۲۶ شهریور ۱۳۹۴یعنی چه فروشی بکنه
.
.
.
.
.
.
.
از اتاق فرمان میگن تویوتا قرار نیست یه جا بشینه
سامان اذری
۲۶ شهریور ۱۳۹۴تیر خلاصی هوندا برا تمامی سدانهای کوچک
این از کرولا و النترا و مزدا 3 هم بهتره
فکنم بهترین فروش تو سدانهای کوچک رو بدست بیاره
لیاقتشم داره
زحمت کشیدن الان مزدشم میگیرند
shahab
۲۶ شهریور ۱۳۹۴قیمتش نباید از 160 بیشتر بشه وگه نه با شکست مواجه میشه چون به کمری و اکورد خیلی نزدیک میشه
مروت
۲۷ شهریور ۱۳۹۴اخوی کلاس خودرو را اشتباه گرفتی ۱۶۰ چیه؟ این یه سدان کامپکتهها!
احمد باقری
۲۶ شهریور ۱۳۹۴انصافا هوندا داره خیلی خوب کار می کنه و روند رو به رشدش همچنان ادامه داره.
امیرحسین
۲۶ شهریور ۱۳۹۴تنها طمع ورزی نمیتونه شکست فروش هوندا سیویک رو توجیه کنه.عدم تبلیغات کافی و رعایت نکردن اصول بازاریابی و عرضه نامنظم از دیگر دلایل شکست محصولات هوندا تو ایران بوده.
ببینید “اطلس خودرو” و “آسان موتور” چقدر هوشمندانه وضعیت بازار رو درک کردن و قیمت ها رو کاهش دادن و شرایط فروش بی بهره و دراز مدت گذاشتن.
اگر فامیلی موتور کمی قیمت cr -v رو کاهش بده و با شرایط اقساطی و دراز مدت بفروشد مطمئناً 50 درصد بازار سانتافه و سورنتو رو خواهد گرفت
ALiHidden
۲۶ شهریور ۱۳۹۴داشبورش خیلی خلوته…
انتظار داشتم از این شلوغ تر باشه
Archi KHAN
۲۷ شهریور ۱۳۹۴هوندا و اینفینیتی بهترین های ژاپن
حیف هوندا که تو ایران نماینده ی بی کفایت و طمع کاری مثل فامیلی موتور داره …
mohsen
۲۷ شهریور ۱۳۹۴همیشه میگفتم رو ماکسیما تو اون رده ماشین نیست ولی وقتی آکوردو دیدم نظرم عوض شد الان اینم عالیه
AHMADREZA
۲۷ شهریور ۱۳۹۴چرا پشتش اینجوریه
مسعود
۲۷ شهریور ۱۳۹۴خدارو شکر بالاخره سیویک جذابیت قدیمشو به دست آورد
AMIR
۲۸ شهریور ۱۳۹۴باحاله
شاسی
۱ مهر ۱۳۹۴طراحی فوق العاده ای داره که کمتر تو محصولات هوندا دیده بودم
طراحی جلوی خودرو بسیار قوی هست و جلو پنجره ی زیبایی داره، ورودی های هوا در سپر جلو هم بسیار شبیه محصولات لامبورگینی طراحی شده، با این حال طراحی عقب میتونست بهتر از این باشه و در بعضی موارد ناشیانه عمل شده. در کل احتمال فروش بالای این خودرو در امریکا و کانادا بسیار زیاد است.
این که به ایران بیاد و قیمتی دو برابر خودرو های هم رده ش داشته باشه مطمئنا از نقاط ضعف فروشش خواهد شد.