هفته نامههوندا

نسل جدید هوندا سیویک تایپ R در برابر نسل قدیم

پروتوتایپ جدید هوندا سیویک تایپ R در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش درآمده است. بیایید مقایسه‌ای بین نسل قبلی و جدید این خودرو بیندازیم تا بفهمیم چه پیشرفت‌هایی در طول یک نسل رخ داده است.

honda-civic-type-r-old-vs-new-lead

  • استایل و طراحی خارجی

حتی در دنیای هاچبک های داغ با ظاهری مسابقه‌ای، نسل کنونی سیویک تایپ R با وجود اسپویلر، اگزوز مسابقه ای و تریم قرمز هیجانی کاملاً زیبا به نظر می‌رسد. این خودرو یکی از عصبی‌ترین چهره‌ها را در بین خودروهای کنونی دارد و خریداران زیادی طالب استایل اسپورت آن هستند.

honda-civic-type-r-front-detail
خودروی جدید نیز سفت و سخت دنباله روی پدر بوده است. جدیدترین نسل سیویک تایپ R بدنه‌ای با تغییرات اندک داشته و البته بال و ورودی‌های هوای آن بزرگ‌تر شده‌اند و شاید برخی افراد آن را با نسل قدیمی اشتباه بگیرند.

honda-civic-type-r-old-vs-new-front
سقف نسل جدید تخت‌تر از قبل بوده و شیشه‌ی عقب نیز شیب بیشتری را نشان می‌دهد. این موضوع را با بال عقب بزرگ ترکیب کنید و خوش‌شانس خواهید بود که از آینه‌ی داخل کابین بتوانید نمای بیرونی را ببینید. در جلو شاهد چراغ‌های صاف‌تر و گیراتری هستیم و اسپلیتر نیز رنگ‌آمیزی مشابهی با مدل قبلی دارد.

honda-civic-type-r-old-vs-new-rear
شایان ذکر است که این پروتوتایپ پیش از تولید ممکن است تغییراتی داشته باشد. انتظار تغییرات وسیع را نداریم هرچند برخی موارد مثل خروجی‌های سه‌گانه اگزوز و ارتفاع بسیار پایین شاید در مدل تولیدی وجود نداشته باشند.

  • کابین

هیچ تصویری از کابین تایپ R جدید منتشر نشده اما ما انتظار داریم که این خودرو بسیار اسپورت تر از کابین سیویک استاندارد باشد. وجود جزئیات قرمز رنگ در کابین بر اسپورت بودن آن خواهد افزود. همچنین انتظار داریم که صندلی‌های اسپورت نیز در کابین نصب شوند.

civic-type-r-interior
به لطف ابعاد نسبتاً بزرگ‌تر نسل جدید، فضای صندوق و فضای سر و پاهای سرنشینان عقب بهبود خواهد یافت. سیویک استاندارد کنونی با صندلی‌های عقب تاشونده ای که شبیه نمونه‌های استفاده شده در سینما هستند عرضه می‌شود اما این ویژگی در تایپ R موجود نخواهد بود.

type-r-dash

  • سواری و پیشرانه‌ها

هنوز اطلاعات رسمی درباره‌ی این موضوع وجود ندارد اما انتظار می‌رود تایپ R جدید از نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوی مدل کنونی بهره ببرد. این پیشرانه‌ی ۴ سیلندر دارای قدرت ۳۰۶ اسب بخاری بوده و انجام برخی تغییرات روی آن می‌تواند فاصله‌ی موجود بین مدل ۳۴۵ اسب بخاری فوکوس RS و ۳۸۰ اسب بخاری مرسدس A45 AMG را کمتر نماید.

honda-civic-type-r-old-vs-new-side

  • قیمت و زمان عرضه

هوندا هنوز قیمت نسل جدید سیویک تایپ R را اعلام نکرده اما زمانی که در سال ۲۰۱۷ این خودرو عرضه شود انتظار داریم که بهای آن کمی بیشتر از نسل کنونی باشد. نسخه‌های سطح پایه‌ی این خودرو در حدود ۳۰ هزار پوند ارزش خواهند داشت درحالی‌که دیگر مدل‌ها با تجهیزات بیشتر در حدود ۳۳ هزار پوند برچسب قیمت خواهند خورد.

2018-honda-civic-type-r-2

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. مرصاد

    ۱۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (62 ديدگاه)

    مگه میشه هاندا یه مدل جدید طراحی و برنامه ریزی کنه و بد از آب در بیاد
    بعد از تویوتا به نظرم هاندا بهترین خودرو سازی ژاپن هستش (البته نیسان هم لایق جایگاه دوم هست)

  2. Elring-aventador

    ۱۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (329 ديدگاه)

    ready for take off

  3. مجید

    ۱۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (679 ديدگاه)

    از سویک دودر هاچبک دهه 90 که تو ایران هست تا مدل جدیدی که قراره بیاد برای من همون با ارزش و قابل احترامن یه سامورایی سخت کش!!

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4421 ديدگاه)

      هردو نسل عالیه

  4. علي

    ۱۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (955 ديدگاه)

    متاسفانه بیش از حد طراحی شلوغی داره ولی با این حال متفاوت بودنشو و جسارت در طراحی ماشینو میپسندم تو این دنیایی که طراحی ها نزدیک به هم شده.
    با تچکر

  5. میثم

    ۱۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    جای تمام این ماشینها با قیمت منطقی تو ایران خالیه پولمون هم از افغانستان بی ارزشتره
    خودروسازهای داخلی که دیگه همه میدونیم چه ظلمی دارن به ملت میکنن

  6. king 918

    ۱۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    خیلی ظاهر وحشی و عصبی داره
    دلم میخواد یکی داشتم تو حیاطمون هر روز نگاش میکردم
    خیلی زیباست حتی از لامبو هم عصبی تر میزنه بی شرف ………..

  7. سامان اذری

    ۱۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (3200 ديدگاه)

    به معنای واقعی _____سامورایی

  8. Mohamad

    ۱۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (811 ديدگاه)

    عجب جونوریه لاکردار
    حرف نداره لعنتی

  9. Mohamad

    ۱۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (811 ديدگاه)

    کلا زبان طراحی جلو پنجره ی هونداها را خیلی دوست دارم و لذت میبرم ازشون. این ماشینم بر خلاف نسخه قبلیش از همون طراحی پیروی کرده و زیباتر شده

  10. كوروش

    ۱۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    خیلی عالیه واقعا طراحی شاهکاری داره عملکردش هم خیلی خوبه

  11. متین

    ۱۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    هوندا در ژاپن بعد از تویوتا از نظر فروش دوم هست ولی بنظر من هوندا طراحیش از تویوتا هم بالاتره و سیویک گل سر سبد هوندا ست .

    1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

      ۱۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11527 ديدگاه)

      درسته.
      هوندا با وقار تره.
      تویوتا یکم بچگانه طراحی میکنه.

      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۳ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4421 ديدگاه)

        خوشحالم اومدی مجید
        افرین

  12. Amin

    ۱۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1127 ديدگاه)

    چقدر هوندا خوبه

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4421 ديدگاه)

      ی پا اون ورتر
      عالیه عالی

  13. جیانی آنیلی

    ۱۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (161 ديدگاه)

    در یک کلام وحشی

  14. پتروس

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جالبه.زیبا هست.
    امیدوارم ی روز توان خرید داشته باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا