هوندا

هوندا سیویک تایپ R، یک خودروی مسابقه‌ای در جاده

نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵: هوندا برای سیویک تایپ R از توصیف خودروی مسابقه‌ای برای جاده بهره گرفته است. البته بدون چنین وصفی هم با اولین نگاه به این خودرو می‌توان دریافت که یک خودروی استاندارد خیابانی است که تا خرخره تیون شده است.

Honda Civic Type R
Honda Civic Type R
کیت کامل آئرودینامیک بدنه برای کسب بهترین نیروی چسبندگی با سپرهای جدید جلو شامل هواکش‌های بزرگ‌تر، اسپویلر لبه ای زیر سپر، گلگیرهای برجسته‌تر، اسکرت هایا دامنه‌های زیر درب‌ها، پانل‌های زیر بدنه، کانال یا منتشرکننده هوای پشت و اسپویلر بزرگ عقب همراه گشته است.
Honda Civic Type R
Honda Civic Type R
همچنین خروجی‌های چهارتایی اگزوز در عقب و چرخ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی با تایرهای ۲۳۵/۳۵ کانتیننتال را نیز باید درنظر داشت.
Honda Civic Type R Interior
Honda Civic Type R Interior
Honda Civic Type R Interior
Honda Civic Type R Interior
فضای داخلی تا حد زیادی مشابه نسخه‌های استاندارد است. با این وجود، روکش‌های چرم و جیر با رنگ قرمز و مشکی و دوخت قرمزرنگ، صندلی‌های اسپرتی با لبه‌های حفاظتی، دستگیره‌های آلومینیومی و فرمان اسپرت با روکش چرم از نقاط تمایز آن می‌باشند.
Honda Civic Type R
Honda Civic Type R
مشتریان سیویک تایپ R همچنین می‌توانند یک پکیج GT را با پرداخت اضافی سفارش دهند که شامل رنگ‌آمیزی تریم و تزئینات قرمز رنگ بدنه، سنسور پارکینگ عقب، چراغ‌های اتوماتیک جلو، سنسور برف‌پاک‌کن، آینه‌های تاشو، سیستم صوتی پیشرفته، سیستم ناوبری GPS و انواع سیستم‌های ایمنی برای جلوگیری از برخورد و هشدار خروج از خط و هشدار ترافیک از عقب می‌شود.
Honda Civic Type R
Honda Civic Type R
قدرت بخش هوندا سیویک تایپ R یک موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری توربو است. این موتور ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. یک گیربکس شش سرعته دستی نیز به این موتور جفت می‌شود. شتاب صفر تا صد این هاچ بک اسپرت سیویک به ۵.۷ ثانیه می‌رسد. بیشینه سرعتان نیز ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد.
Honda Civic Type R
Honda Civic Type R
Honda Civic Type R
Honda Civic Type R
سیوسک تایپ R از کمک‌فنرهای تطبیقی و ترمزهای برمبو با کالیپرهای ۴ پیستونه و دیسک ۳۵۰ میلی‌متری در جلو سود می‌برد. یک سیستم تعلیق با محورهای دو اتصاله استرات هم در جلو، افت گشتاور انتقالی به محور جلو را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. تعلیق عقب هم ۱۸۰ درصد سفت‌تر شده است. میزان پاسخگویی و دقت فرمان نیز بالاتر رفته است.
هوندا با معرفی سیویک تایپ R سعی دارد تا یک هاچ بک داغ و آتشین را برای رقابت‌های هیجان‌انگیز خیابانی به نمایش بگذارد. خودرویی که در حالت عادی، کارایی بالایی در زندگی روزمره داشته و در زمان به آدرنالین بیشتر نیز کافی است دکمه +R آن را فشار دهید. [jwplayer mediaid=”۱۰۴۶۴۸″] [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    واقعا زیباست .با موتور 2 لیتری 306 اسب عالیه.خیلی خوشرخ .

    1. NA-NikandreosApotheon-NA

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      جوون پسند و زیبا
      بهتر از جنسیس و و تویوتا FT86 و سوبارو BRZ
      اسپرت و خشن.
      قدرت خوب عملکرد خوب و برند نام آشنایی همچون هوندا که به کیفیت در ساخت قطعات معروفه
      دیگه چی میخوای

      1. ارمان

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (1306 ديدگاه)

        مبارکه

    2. ali2240

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (513 ديدگاه)

      طراحیش فوق العادست دوسش دارم اما فورد فوکوسی که طراحیش اصلا در حد سیویک نیستو بیشتر میپسندم فقط و فقط بخاطر سیستم انتقال قدرت بی نظیرش و 4×4 بودنش

  2. کافر مقدس

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    سیویک نمیمیرد . بلکه از موجودی به موجود دیگر تبدیل میشود . . . .

    چرا 2 درب نی پَ

    1. RETOLEX

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1406 ديدگاه)

      تغییر نمیکنه
      این همون سیویک کوچولوی سریع همیشگی هست

  3. احسان(احسان سابق)

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    خیلی کوچولو و دوستداشتنیه با اون چشم های گربه ای مانندش.البته این گربه دوست داشتنی دل شیر داره

  4. reza

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (64 ديدگاه)

    عالیه !
    یه هاچبک اسپورت و جذاب با یه موتور پر قدرت . مخصوص جوون هاست.
    وقتی برند با کیفیتی مثل هوندا تولیدش کرده باشه دیگه شکی باقی نمی ذاره.

  5. CBR400

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (578 ديدگاه)

    من اصلا از ماشینای دفرنسیال جلو خوشم نمیاد . ولی civic type r استثناست . من که عاشقشم و خاطرش رو خیلی میخوام . خوش تیپ نیست که هست . پیشرانه اش پر قدرت نیست که هست . زیبا نیست که هست . دیگه چی میخوای ؟

  6. E 36

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (917 ديدگاه)

    عالیه

  7. RETOLEX

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1406 ديدگاه)

    بعد از 42 سال سیویک به اینجا رسید
    در چند نسل اول این ماشین هاچبک بود مثل همین تیپ ار و همچنین یکی از اولین ماشین های اتوماتیک ژاپنی
    میدونم تیپ ار از si بهتره ولی اس ای برای شهر بهتره و من بیشتر دوستش دارم /در بین ماشین های سپورت هوندا/
    همیشه سیویک یکی از ماشین های سریع ژاپنی بوده و همیشه در خاطرات میمونه

  8. saleh.cars.motorcycles

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    ان شا ا… هرچه سریعتر وارد ایران هم بشه تا بتونیم از نزدیک ملاقاتش کنیم
    باتشکر از پدال

  9. محمدرضا

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (804 ديدگاه)

    خب نسخه اتوماتیکش روهم میزاشتن دیگه

  10. پیکان جوانان

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (205 ديدگاه)

    بالاخره سیویک هم اومد ولی مزدا3 اسپید نیومد

  11. M5

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (293 ديدگاه)

    تیپ اسپرتیش یدونس !

  12. مهدی دادگر(راننده مسابقات ریس)

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (28 ديدگاه)

    قیمت؟

  13. سعید

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    کابینش چقدر قشنگه

  14. ارمان

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    واقعا کیس مناسبی واسه ازدواجه

  15. محمد

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    کوچولوى دوست داشتنى.

  16. armin

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (420 ديدگاه)

    فقط لنسر ایولوشن

    1. ارمان

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1306 ديدگاه)

      یییسسسسسسس

  17. CBR400

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (578 ديدگاه)

    من که تصمیم گرفتم صدای اگزوزش رو برای زنگ موبایلم بزارم . بچه ها سایت معتبر و معروفی در این زمینه سراغ دارید به من معرفی کنید ؟؟

  18. رامتین

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    رقیبش ‘گلف R است که الان هر کدوم به دنبال قدرت بالای 300 حرکت می کنند!

  19. TINAR

    ۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اینکه از جلو،شبیه سراتو کوپه هست!!!!!!!!!!
    هوندا هم ….

    1. فقط ژاپن و آلمان

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز چرا در مورد چیزی که اطلاع نداری نظر میدی!! سیویک شبیه سراتو نیست بلکه سراتو از سیویک الگوبرداری کرده. ولی چون تو ایران همه اول سراتو رو دیدن فکر میکنن قضیه برعکسه. این نوع طراحی جلوی سیویک مربوط به سال 2005 هست و طراحی سراتو با این فرم از سال 2008 شروع شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا