نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵: هوندا برای سیویک تایپ R از توصیف خودروی مسابقهای برای جاده بهره گرفته است. البته بدون چنین وصفی هم با اولین نگاه به این خودرو میتوان دریافت که یک خودروی استاندارد خیابانی است که تا خرخره تیون شده است.
کیت کامل آئرودینامیک بدنه برای کسب بهترین نیروی چسبندگی با سپرهای جدید جلو شامل هواکشهای بزرگتر، اسپویلر لبه ای زیر سپر، گلگیرهای برجستهتر، اسکرت هایا دامنههای زیر دربها، پانلهای زیر بدنه، کانال یا منتشرکننده هوای پشت و اسپویلر بزرگ عقب همراه گشته است. همچنین خروجیهای چهارتایی اگزوز در عقب و چرخهای آلیاژی ۱۹ اینچی با تایرهای ۲۳۵/۳۵ کانتیننتال را نیز باید درنظر داشت. فضای داخلی تا حد زیادی مشابه نسخههای استاندارد است. با این وجود، روکشهای چرم و جیر با رنگ قرمز و مشکی و دوخت قرمزرنگ، صندلیهای اسپرتی با لبههای حفاظتی، دستگیرههای آلومینیومی و فرمان اسپرت با روکش چرم از نقاط تمایز آن میباشند. مشتریان سیویک تایپ R همچنین میتوانند یک پکیج GT را با پرداخت اضافی سفارش دهند که شامل رنگآمیزی تریم و تزئینات قرمز رنگ بدنه، سنسور پارکینگ عقب، چراغهای اتوماتیک جلو، سنسور برفپاککن، آینههای تاشو، سیستم صوتی پیشرفته، سیستم ناوبری GPS و انواع سیستمهای ایمنی برای جلوگیری از برخورد و هشدار خروج از خط و هشدار ترافیک از عقب میشود. قدرت بخش هوندا سیویک تایپ R یک موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری توربو است. این موتور ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. یک گیربکس شش سرعته دستی نیز به این موتور جفت میشود. شتاب صفر تا صد این هاچ بک اسپرت سیویک به ۵.۷ ثانیه میرسد. بیشینه سرعتان نیز ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت میباشد. سیوسک تایپ R از کمکفنرهای تطبیقی و ترمزهای برمبو با کالیپرهای ۴ پیستونه و دیسک ۳۵۰ میلیمتری در جلو سود میبرد. یک سیستم تعلیق با محورهای دو اتصاله استرات هم در جلو، افت گشتاور انتقالی به محور جلو را تا ۵۰ درصد کاهش میدهد. تعلیق عقب هم ۱۸۰ درصد سفتتر شده است. میزان پاسخگویی و دقت فرمان نیز بالاتر رفته است.۲۵ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
امیر
۱۲ اسفند ۱۳۹۳واقعا زیباست .با موتور 2 لیتری 306 اسب عالیه.خیلی خوشرخ .
NA-NikandreosApotheon-NA
۱۲ اسفند ۱۳۹۳جوون پسند و زیبا
بهتر از جنسیس و و تویوتا FT86 و سوبارو BRZ
اسپرت و خشن.
قدرت خوب عملکرد خوب و برند نام آشنایی همچون هوندا که به کیفیت در ساخت قطعات معروفه
دیگه چی میخوای
ارمان
۱۲ اسفند ۱۳۹۳مبارکه
ali2240
۱۲ اسفند ۱۳۹۳طراحیش فوق العادست دوسش دارم اما فورد فوکوسی که طراحیش اصلا در حد سیویک نیستو بیشتر میپسندم فقط و فقط بخاطر سیستم انتقال قدرت بی نظیرش و 4×4 بودنش
کافر مقدس
۱۲ اسفند ۱۳۹۳سیویک نمیمیرد . بلکه از موجودی به موجود دیگر تبدیل میشود . . . .
چرا 2 درب نی پَ
RETOLEX
۱۲ اسفند ۱۳۹۳تغییر نمیکنه
این همون سیویک کوچولوی سریع همیشگی هست
احسان(احسان سابق)
۱۲ اسفند ۱۳۹۳خیلی کوچولو و دوستداشتنیه با اون چشم های گربه ای مانندش.البته این گربه دوست داشتنی دل شیر داره
reza
۱۲ اسفند ۱۳۹۳عالیه !
یه هاچبک اسپورت و جذاب با یه موتور پر قدرت . مخصوص جوون هاست.
وقتی برند با کیفیتی مثل هوندا تولیدش کرده باشه دیگه شکی باقی نمی ذاره.
CBR400
۱۲ اسفند ۱۳۹۳من اصلا از ماشینای دفرنسیال جلو خوشم نمیاد . ولی civic type r استثناست . من که عاشقشم و خاطرش رو خیلی میخوام . خوش تیپ نیست که هست . پیشرانه اش پر قدرت نیست که هست . زیبا نیست که هست . دیگه چی میخوای ؟
E 36
۱۲ اسفند ۱۳۹۳عالیه
RETOLEX
۱۲ اسفند ۱۳۹۳بعد از 42 سال سیویک به اینجا رسید
در چند نسل اول این ماشین هاچبک بود مثل همین تیپ ار و همچنین یکی از اولین ماشین های اتوماتیک ژاپنی
میدونم تیپ ار از si بهتره ولی اس ای برای شهر بهتره و من بیشتر دوستش دارم /در بین ماشین های سپورت هوندا/
همیشه سیویک یکی از ماشین های سریع ژاپنی بوده و همیشه در خاطرات میمونه
saleh.cars.motorcycles
۱۲ اسفند ۱۳۹۳ان شا ا… هرچه سریعتر وارد ایران هم بشه تا بتونیم از نزدیک ملاقاتش کنیم
باتشکر از پدال
محمدرضا
۱۲ اسفند ۱۳۹۳خب نسخه اتوماتیکش روهم میزاشتن دیگه
پیکان جوانان
۱۲ اسفند ۱۳۹۳بالاخره سیویک هم اومد ولی مزدا3 اسپید نیومد
M5
۱۲ اسفند ۱۳۹۳تیپ اسپرتیش یدونس !
مهدی دادگر(راننده مسابقات ریس)
۱۲ اسفند ۱۳۹۳قیمت؟
سعید
۱۲ اسفند ۱۳۹۳کابینش چقدر قشنگه
ارمان
۱۲ اسفند ۱۳۹۳واقعا کیس مناسبی واسه ازدواجه
محمد
۱۲ اسفند ۱۳۹۳کوچولوى دوست داشتنى.
armin
۱۳ اسفند ۱۳۹۳فقط لنسر ایولوشن
ارمان
۱۴ اسفند ۱۳۹۳یییسسسسسسس
CBR400
۱۳ اسفند ۱۳۹۳من که تصمیم گرفتم صدای اگزوزش رو برای زنگ موبایلم بزارم . بچه ها سایت معتبر و معروفی در این زمینه سراغ دارید به من معرفی کنید ؟؟
رامتین
۲۸ اسفند ۱۳۹۳رقیبش ‘گلف R است که الان هر کدوم به دنبال قدرت بالای 300 حرکت می کنند!
TINAR
۷ فروردین ۱۳۹۴اینکه از جلو،شبیه سراتو کوپه هست!!!!!!!!!!
هوندا هم ….
فقط ژاپن و آلمان
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴دوست عزیز چرا در مورد چیزی که اطلاع نداری نظر میدی!! سیویک شبیه سراتو نیست بلکه سراتو از سیویک الگوبرداری کرده. ولی چون تو ایران همه اول سراتو رو دیدن فکر میکنن قضیه برعکسه. این نوع طراحی جلوی سیویک مربوط به سال 2005 هست و طراحی سراتو با این فرم از سال 2008 شروع شده