خودروی هاچ بک جمع و جور جاز یا فیت هوندا اینک بزرگترین سری از تغییرات را در طول عمر خود از سال ۲۰۰۱ تاکنون جشن میگیرد. اینک این فرزند بالغ هوندا در نسل سوم میتواند با ویژگیهای خاص و جذاب خود سری در میان رقبا بلند کند. مخصوصاً اکنون که دامنه حضور آن به ژاپن یا کشورهای جنوب شرقی آسیا محدود نیست و در آمریکا نیز حضوری فعال خواهد داشت و حتی در مکزیک نیز تولید خواهد شد.
همانگونه که پیش از این در عکسهای لو رفته از هوندا فیت جدید دیده بودیم، شکل بیرونی خودرو و سپرها و چراغهای بزرگ یادآور مدلهای ۲۰۱۲ همین خودرو اند و سیر تغییرات تویوتا پریوس را به یاد میآورند. اما پشت ماشین با شلوغی بیش از حد، ظاهراً از ولوو الهام گرفته شده است. طراحی بیرونی خودرو کاملاً از فرم تخم مرغی نسل اول فاصله گرفته و حالا با طرحی هیجان انگیز و تهاجمی با خطوطی عمیق بر روی بدنه مواجه خواهیم شد. این طراحی که اینک به عنوان زبان طراحی جدید هوندا و H دیزاین شناخته میشود، پیچیده تر از هر زمان دیگری به نظر میرسد. گرچه ممکن است فاقد ظرافتهای یک طرح رقیب از اروپا باشد!
فضای داخل کابین از روی مدل کراس اوور کانسپت شهری هوندا اقتباس شده و بسیاری از کنترلهای داشبورد و دکمهها جای خود را به یک صفحه نمایش لمسی بزرگ با رابط کاربری مشابه گوشیهای هوشمند دادهاند. حتی کنترل های سیستم تهویه نیز لمسی شده اند.
هوندا جاز که در ژاپن و آمریکا با نام فیت عرضه میشود، اکنون در دو مدل بنزینی و هیبریدی تولید میشود. برای اولین بار، بهره گیری از یک کلاچ اسپرت دوگانه هوشمند (I-DCD) در کنار موتور بسیار سبک وزن و جدید و باتریهای یون لیتیوم، تواناییهای فنی این خودرو را به اوج رساندهاند. در حالت حرکت با نیروی صرفاً برق EV یا حرکت با نیروی موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری با چرخه اتکینسون با توان ۱۳۴ اسب بخار و گشتاور ۱۸۲ نیوتن متر و گیربکس هفت سرعته یا حرکت با مجموعه هیبریدی، بالاترین بازده از پیشرانه حاصل میگردد. مصرف سوخت ۲.۷ لیتری هوندا فیت در هر صد کیلومتر میتواند یکی از بزرگترین جذابیتهای خرید این خودرو باشد. این مصرف سوخت، هوندا فیت را تبدیل به یکی از کم مصرف ترین خودروهای بازار می کند. در حالی که حتی مدلهای فعلی هایبریدی فیت اکنون ۴.۵ لیتر و تویوتا پریوس C هاچ بک ۳.۹ لیتر سوخت مصرف می کنند!
قیمت پایه این خودرو از ۱۵ هزار دلار شروع و تا نزدیک ۲۰ هزار دلار هم برای مدلهای فیت اسپرت با تمامی آپشنها بالا میرود. جزئیات بیشتر از این خودرو در ماه سپتامبر و در معرفی رسمی در ژاپن منتشر خواهد شد.
از لحاظ فنی خوبه ولی طراحی جا افتاده ای نداره. داخل کابین طراحی مرتبی نداره. پشتش طرحه تکراری داره. بیشتر هاچ بکای این سبکی چراغای پشتشون بلنده، جلوش شبیه جلوپنجره کیا شده.، اگه یه ارم کیا بذارید روی جلوو پنجرش تفاوت زیادی احساس نمیکنین. 134 اسب بخار برای این ماشین خیلی خوبه و مصرف 2.7 لیتری؟؟؟؟؟؟ فوق العادست. فکر کنم سالی یه بار باید بری بنزین بزنی.
به به به سلامتی فهمیدیم این چینیا 315MVM رو از رو کی کپی کرده بودن! جولوشو که اصلا عوض نکردن… یادم میاد بالا نمایشگاه مرکزیشون تو پونک نوشته بودن:”MVM315 تحولی شگفت در صنعت خودروسازی…!!!”
باهوش خان ام وی ام 315 از سال 2008 تولیدش در چین شروع شد.این ماشین یه هفته نیست عکس هاش اومده بعد چجوری 5 سال پیش از طراحی این ماشین کپی کردن؟ دیگه میخواهید ایراد بگیرید ایراد الکی نگیرید.315 از فورد فیستا کپی برداری شده.
اگه بخش نظرات رو حذف کنید، خیلی بهتر میشه، کسی که نظر نمیده، فقط یه تیکه از متن رو برمیدارن چندتا کلمه توهین آمیز بهش اضافه میکنن و آخرش امضای phd شونو میکوبن با اینکه دیپلم هم ندارن که فرق comment با chat room تشخیص بدن، و …….. امید به بهبود این ملت عقب مونده تر از جهان سوم نیست، روز به روز نسل جدید عقب مونده تر میشه از همه نظر……………………………..
مصرف سوخت فوق العاده ای داره… این خودرو با قیمت تمام شده 35-45 اگه میشد وارد ایران بشه با استقبال خوبی همراه بود. ولی قیمت این ماشین در ایران حداقل 80-100 تومان میشه ، که واسه ی دوستان عزیز دولتی صرف کنه متاسفانه…
کاش یه روزی صنعت خودروسازی ما هم بتونه یه روز این جور ماشین هایی تولید کنه…
20000ضربدر3500بعلاوه 20000ضربدر 2500ضربدر40درصد میشه: 90میلیون!! حالا پرشیا میخری 40 میلیون و هر 100کیلومتر 12 لیتر میسوزونه! حدودا تو هر 100 کیلومتر 10 لیتر بیشتر!! 100هزارکیلومتر ضربدر یک دهم که میشه 10هزار کیلومتر!ضربدر 700 تومن که میشه: 7میلیون تومان!! حالا واسه چی خودروساز ما ماشین کم مصرف بسازه?
خیلی ازش خوشم اومد با ابنکه ماشین لوکسی نسیت ولی خوبه کاری به پمپ بنزین نداره و فوق العاده کاربردی.ولی بیاد ایران قیمتش میشه 15000دلار*3000 تومان+200% مالیات +100%گمرکی+پلاک1000000 +بیمه2000000=حدود 190 میلیونی اب میخوره که من نمیتونم بخرم یعتی پولشو ندارم.
فرید
۳۰ تیر ۱۳۹۲من همیشه طرفدار هوندا بوده ام
واقعا ماشین های خوبی میسازه
امین
۳۰ تیر ۱۳۹۲از لحاظ فنی خوبه ولی طراحی جا افتاده ای نداره. داخل کابین طراحی مرتبی نداره. پشتش طرحه تکراری داره. بیشتر هاچ بکای این سبکی چراغای پشتشون بلنده،
جلوش شبیه جلوپنجره کیا شده.، اگه یه ارم کیا بذارید روی جلوو پنجرش تفاوت زیادی احساس نمیکنین.
134 اسب بخار برای این ماشین خیلی خوبه و مصرف 2.7 لیتری؟؟؟؟؟؟ فوق العادست. فکر کنم سالی یه بار باید بری بنزین بزنی.
slr722
۳۰ تیر ۱۳۹۲تازه گیا از ماشین های کم مصرف داره خوشم میاد…
چون بنزین 700 تومانی اونم هر هفته داره کمر شکن میشه…
slr722
۳۰ تیر ۱۳۹۲اه ه ه ه …پدال چرا سایت اینجوری کردی…
با موبایل دیگه نمیشه راحت بیای به سایت سر بزنی…
خدا وکیلی راستش بگو کی گولت زد که رفتی خودت عمل کردی؟؟؟
اگه دلیل داری جواب منو بده…
iran777
۳۰ تیر ۱۳۹۲به به به سلامتی فهمیدیم این چینیا 315MVM رو از رو کی کپی کرده بودن! جولوشو که اصلا عوض نکردن… یادم میاد بالا نمایشگاه مرکزیشون تو پونک نوشته بودن:”MVM315 تحولی شگفت در صنعت خودروسازی…!!!”
اصغر آقا
۳۰ تیر ۱۳۹۲باهوش خان ام وی ام 315 از سال 2008 تولیدش در چین شروع شد.این ماشین یه هفته نیست عکس هاش اومده بعد چجوری 5 سال پیش از طراحی این ماشین کپی کردن؟
دیگه میخواهید ایراد بگیرید ایراد الکی نگیرید.315 از فورد فیستا کپی برداری شده.
HASSANBMW
۳۰ تیر ۱۳۹۲موتور ما از این بیشتره مصرف بنزینش!!!
یه دفعه بگید دیگه اصلا بنزین نمیخواد فقط هفته ای یه بار از جلو پمپ بنزین عبور کنین!!!
غضنفر
۳۰ تیر ۱۳۹۲سلام من بالاخره تونستم به غیر از پراید و پیکان که روندمشون مخ عمومو بزنم و یکساعت سوار سمندش شدم تازه می فهمم شتاب یعنی چی ..dddd
a-x1
۳۰ تیر ۱۳۹۲اگه بخش نظرات رو حذف کنید، خیلی بهتر میشه، کسی که نظر نمیده، فقط یه تیکه از متن رو برمیدارن چندتا کلمه توهین آمیز بهش اضافه میکنن و آخرش امضای phd شونو میکوبن با اینکه دیپلم هم ندارن که فرق comment با chat room تشخیص بدن، و …….. امید به بهبود این ملت عقب مونده تر از جهان سوم نیست، روز به روز نسل جدید عقب مونده تر میشه از همه نظر……………………………..
adelll
۱ مرداد ۱۳۹۲مصرف سوخت فوق العاده ای داره…
این خودرو با قیمت تمام شده 35-45 اگه میشد وارد ایران بشه با استقبال خوبی همراه بود. ولی قیمت این ماشین در ایران حداقل 80-100 تومان میشه ، که واسه ی دوستان عزیز دولتی صرف کنه متاسفانه…
کاش یه روزی صنعت خودروسازی ما هم بتونه یه روز این جور ماشین هایی تولید کنه…
حسین
۲ مرداد ۱۳۹۲20000ضربدر3500بعلاوه
20000ضربدر 2500ضربدر40درصد
میشه:
90میلیون!!
حالا پرشیا میخری 40 میلیون و هر 100کیلومتر 12 لیتر میسوزونه!
حدودا تو هر 100 کیلومتر 10 لیتر بیشتر!!
100هزارکیلومتر ضربدر یک دهم که میشه 10هزار کیلومتر!ضربدر 700 تومن که میشه:
7میلیون تومان!!
حالا واسه چی خودروساز ما ماشین کم مصرف بسازه?
رامتین
۱۳ مرداد ۱۳۹۲محصولات هوندا خیلی با کیفیتر از کیا هستند. ای کاش نمایندگی فعال در ایران دایر بشه…
overclock
۱۹ آذر ۱۳۹۲خیلی ازش خوشم اومد با ابنکه ماشین لوکسی نسیت ولی خوبه کاری به پمپ بنزین نداره و فوق العاده کاربردی.ولی بیاد ایران قیمتش میشه 15000دلار*3000 تومان+200% مالیات +100%گمرکی+پلاک1000000 +بیمه2000000=حدود 190 میلیونی اب میخوره که من نمیتونم بخرم یعتی پولشو ندارم.