هیوندای سوناتا در کمال تعجب، در یک مدت کوتاه از یک مدل سطح پایین و خجالتزده به یکی از خودروهای رقابتکننده واقعی در سطح استاندارد تبدیل شده است. هر نسل جدید از این خودرو، تغییراتی قابلملاحظه نسبت به قبل ارائه داده است.
به نظر میرسد دوران سختکوشی هیوندای به یک نتیجه مناسب رسیده است. هیوندای سوناتای ۲۰۱۵ یک نسخه بهینهسازی شده و بازنگری شده از نسل قبل این خودرو است. امّا به این منظور، هیوندای شرایط را چندان تغییر نداده و در بهینهسازی زیادهروی نکرده است؛ چیزی که هنوز هم کلید ادامه موفقیت در این صنعت است.
«حفظ شرایط» بیشتر در طراحی داخلی و خارجی خودروی جدید نمود پیدا میکند. جلوبندی سوناتا در حال حاضر توسط دماغه گرد و جلوپنجره برجسته آن پوشیده شده است. همچنین طراحی داخل کابین زرقوبرقدار تغییر کرده و بهجای آن، یک پنل ابزارهای موقر را شاهد هستیم.
هیوندای بخش عمدهای از افزایش هزینههای خود برای مدل سوناتا را صرف مواد عایق صدا، سیستم تعلیق عقب مولتیلینک، بهینهسازی موتور پایه ۲/۴ لیتری چهار سیلندر (موتور مورد استفاده در تریم اسپورت تست شده) برای تولید قدرت در بازه دور موتور مناسب و ایجاد صلبیت بیشتر در پوششهای سابفریم برای بهبود کیفیت و دقت فرمان کرده است. این موارد اگرچه تجهیزات بسیار شاخصی نیستند، ولی برای این خودرو که میخواهد با بهترینهای کلاس خود رقابت کند، ضروری هستند.
در سیستم تعلیق عقب کنونی، بهجای یک لینک در هر طرف، از دو لینک پایین استفاده شده است و در ترکیب با کالیبره تازه سیستم تعلیق، کیفیت سواری را بدون تغییر در هندلینگ ارتقا داده است. تیونینگ سیستم تعلیق مدتها از نقاط ضعف هیوندای به شمار میرفته است؛ ولی بدنه سوناتای جدید در بسیاری از شرایط سخت رانندگی بهخوبی کنترل شده است. از دیگر مشکلات ثابت هیوندای، عدم توانایی آن در ساخت و بهینهسازی یک سیستم فرمان مناسب بوده که در مدل جدید سوناتا نیز تا حدودی برطرف شده است. البته با وجود خودروهایی مانند هوندا آکورد و مزدا ۶، هیوندای سوناتا شاید بهترین در کلاس خود نباشد، ولی سیستم فرمان، حالت متناسبی پیدا کرده و نسبت به مدل قدیمی، قابلیت اطمینان بیشتری دارد. عملکرد سیستم ترمز سوناتا نیز بسیار خوب است. در تست توقف از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت، در ۵۰/۲۹ متری ایستاده که نزدیک به بالاترین عملکرد در این کلاس است.
به همین ترتیب، شتاب سوناتا از ۰ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت یکی از بهترینهای کلاس با موتورهای چهار سیلندر است. با ۱۸۵ اسببخار قدرت، موتور نسبت به قبل اسببخار کمتری تولید میکند، ولی هیچ کاهشی در زمینه عملکرد از خودرو مشاهده نمیکنیم.
به جز افزایش یک اینچی فضای پاها در عقب، تقریباً تمام ابعاد خودرو بدون تغییر ماندهاند. به عنوان نمونه، برآورد مصرف سوخت در شهر و جاده و همینطور وزن کلی به همان اندازه منطقی باقی ماندهاند. قیمت سوناتا نیز در یک حد معقول حفظ شده است. در واقع مدل اسپرتی که برای تست استفاده شده، قیمتی برابر ۲۳۹۸۵ دلار دارد که نسبت به سوناتا SE مدل ۲۰۱۲ تنها ۱۵ دلار گرانتر است.
شاید بهینهسازی انجام گرفته در این مدل از سوناتا هیجان چندانی نداشته باشند، ولی با انجام آنها کیفیت خودرو به صورت غیرمستقیم بالا رفته است.
- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
- قیمت مدل تست: ۲۳۹۸۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۲۳۹۸۵ دلار).
- نوع موتور: DOHC ۱۶ سوپاپ با چهار سیلندر در یک ردیف، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
- گنجایش: ۲۳۵۹ سیسی.
- قدرت: ۱۸۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۲۴۱/۳۳ نیوتنمتر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.
- فاصله محوری: ۲/۸۰۴ متر.
- طول ماشین: ۴/۸۵۴ متر.
- عرض: ۱/۸۶۴ متر.
- ارتفاع: ۱/۴۷۶ متر.
- وزن کلی: ۱۵۲۲ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۹ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۲ ثانیه.
- صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۳۹/۱ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۳ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۶/۲ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۱/۶۲ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۲۱۲/۴۳ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۰/۲۹۲ متر.
- چسبندگی در پیچ به قطر ۳۰۰ فوت: 84g.
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۹/۸ لیتر در شهر و ۶/۷۲ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت در تست: ۸/۷۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
NCR
۸ دی ۱۳۹۳طراحی داخلیش نسبت به سوناتا 2011 خیلی سادست ولی با موتور 2.4 لیتری شتاب خوبی داره
amir
۸ دی ۱۳۹۳هیوندای کمپانی عجیبیه!!اول سعی داشت با طرحهای عجیب غریب خودشو نشون بده. حالا هم که دیگه اینقدر ساده طراحی میکنه که فاقد جذابیته به عنوان مثال کابین فضایی هیوندای را در نسل قبل سوناتا با این طراحی ساده مقایسه کنید.
مهدی
۸ دی ۱۳۹۳داشبورد داره به محصولات کیا نزدیک میشه
سیاست. هیوندای ابتدا طراحی های هیجانی، سپس منطقی تر شد
اپتیمای هیبریدی رو هنوز ترجیح می دم
البته با احترام به نظرات دوستان عزیز
سجاد
۸ دی ۱۳۹۳کیا و هیوندا از هر مدل یک ورژن خاص خودشون میدن ، با مولفه های طراحی متفاوت .
طراحی سوناتا حتما بدلیل استقبال بیشتر از اپتیما (دوقلوی سوناتا) به این سمت رفته .
سهیل
۸ دی ۱۳۹۳به عنوان یه ژاپنی باز باید بگم یکم داره نظرم نسبت به هیوندای عوض میشه…پریروز یکی از اینا تو نمایشگاه دیدم … سوارش که شدم فهمیدم از قبلیه جنس ادواتش(مخصوصا داشبرد) یکم مرغوبتره اما یارو میگفت قبلیه بهتر بوده…استارتو که میزنی صدای موتور در حالت توقف یکم ناهنجاره…متاسفانه موقعیت نبود که برونمش!!
:(
ASTON MARTin
۹ دی ۱۳۹۳ولی خدایی داشبوردشو نگا با قبلی قیاس کن :||||||
توبه تخصیر
مسعود
۹ دی ۱۳۹۳داداش اون زمان که طراحی هاش هیجانی بود ، میگفتید اغراقه و خوب نیست
حالا که با ابهت و با اصالت شده ، میگید ساده است
اگه یه نگاه یه شتاب پیشرفت هیوندای بندازید ، متوجه میشید که تا چند سال دیگه از بنز هم رد میکنه
علی
۱۰ دی ۱۳۹۳غیر از داخلش تازه قیافه سوناتا 2011خیلی مدرن تر وشیک تر بود
shahin
۱۰ دی ۱۳۹۳هیوندای طراحی هاش ساده هست اما خوشگلن
عرشیا
۱۰ دی ۱۳۹۳عزیزم کمپانی بی اصالت و بی پدر مادر دار همینه دیگه. نمونه بارزش.
دوستان کیفیت پلاستیک به کار رفته تو داشبور رو ببینید، شده عین بی کیفیت های چینی. طراحی کنسول رو ببینید. شده عین ماشینهای دهه نود.
هیوندای، کیا و اسباب بازیهای کره ای دیگه هنوز میلیاردها سال نوری با رقبای ژاپنی از هر نظر فاصله دارند و هیچ و قت به گرد پاشون نخواهند رسید.
ارادتمند تمامی دوستان.
فقط آلمان و ژاپن.
ssssssss
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴سنتنیال رو ندیدی …
کمری 2014 بد ترکیب رو لوله می کنه
جنسیس 2015 هم حجم موتورش از لند کروز بالاتره. …
النترا شتاب 0 تا 100 مساوی. 12.37 با حجم 1.8
کرولا شتاب 0 تا 100 مساوی 12.37 با حجم 2.0
هیوندا تو پیشرفته ولی تویوتا طرح جوان پسند نداره و همشون جذاب نیستن
همین راو 4 مثل لاک پشت. شتاب داره
سانتافه رو دیدی
ASTON MARTin
۸ دی ۱۳۹۳دوستان همین پدال یه ازمایش گذاشت که توقف سمندو پراید از 100ک.م تو 41 متری انجام میشد حالا اینجا درسته 12 ک.م هم بیشتره سرعت ولی بازم زیاده برا این خودرو.. اصلا قابل درک نیس کسی میدونه جریان چیه O_O
Un4given
۸ دی ۱۳۹۳NCR هم آخه شد دستگاه ؟!
فقط Wincor
سجاد
۹ دی ۱۳۹۳کاملا موافقم .. هیوندای 2013 به نظر من طراحی فوق العاده زیبایی داشت به طوری که من همیشه اونو با بنز و لکسوس مقایسه می کردم ( از نظر طراحی )
ولی این مدل 2015 خیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلی پسرفت داشته !!
طراحی بدنه و فیس لیفت به قدری زشت شده که دیگه با الانترا هم قابل مقایسه نیست. فکر کنم دیگه تو کل کل با طرفداری کیا اپتیما ، باید شکست رو قبول کنیم ///
اگه یه ذره در طراحی چراغای عقب دقت کنیم ، کاملا واضح است که از کیا اپتیما کپی برداری شده .. واقعاً خیلی از سوناتا و هیوندای ناامید شدم؛چون سوناتا ماشینی بود که از نظر طراحی خیلی از اپتیما زیباتر بود و به راحتی پتانسیل شکست اونو داشت .. اما خودش رو با این طراحی اخیر ، خراب کرد.
مرسی دادا
علی
۱۰ دی ۱۳۹۳اره اصلا آدم توشو که نگاه میکنه زده میشه از این ماشین موافقم
علی
۱۰ دی ۱۳۹۳البته ببخشیدا طراحی اپتیما 2014 معرکس اصلا چشاتو به خودش خیره میکنه
MAFIA
۸ دی ۱۳۹۳طراحی داخلی نسل قبل جوون پسندتر بود
ASTON MARTin
۸ دی ۱۳۹۳دوستان از جهت ظاهری هیوندای سری قبل ماشین بدی نبود جدا با این که مال 50 سال دیگه بود ولی بازم قابل قبوله.. الان دو سریه هیوندای پشت سر هم ترو تمیزو مدرنه نه مث ماشینای ما ایرانیا که روز به روز بدترم میشه ..
___________
[…]
مجتبی(ساروی)
۹ دی ۱۳۹۳عزیزم این جا یه سایته خودروییه و ما هم میاییم استخون سبک کنیم تو این مملکت دست تو هر سوراخی فرو میکنی سیاست از توش بیرون میاد خواهشا این جا رو دیگه سیاسیش نکن
ASTON MARTin
۹ دی ۱۳۹۳چون تو مملکت همه چی مرتبطه باهاش
چرا نکنم عزیز وقتی هیچ جا اجازه ی حرف زدن بهت ندن اون وقت ادم هرجا گیرش بیاد سیاسی میکندش
همونطور ک گفتم با سیاست مرتبطه مخصوصا صنعت خودرومون که انحصاری ترین صنعت تو کشوره و همه ی علتهاش هم برمیگرده بی رجل مردان که چه در مدیریت […] زدن و باعث شده 405ای که به توف نمی ارزه رو 30 میلیون بخریم ..هر روز داریم توجاده ها به این خاطر کشته میدیم گرون میخریم اشغال تحویل میگیریم شرایط بدترو بدتر میشه فقط و فقط چون همینطوری ب امر politic بی اعتنا بودیم.. . یارو عربه با نصف تلاش یک ایرانی پورشه میخره میزندازه زیر پاش بعد اینجا خودتو باید بکشی یه تیبا با منت بخری
مجتبی(ساروی)
۹ دی ۱۳۹۳اقای استون همین که اینجا طوری نظرت رو حذف کردن که اگه کسی اونو نخونده بود الان کامنت زیرش رو که من گذاشتم بخونه اصلا متوجه نمیشه من چرا این پیام رو واست گذاشتم.میدونی چرا گفتم چون نمیخوام یاد بدیبختیامو چیزایی که به جز یه ماشین خوب ندارم بیفتم .درضمن دنبال دردسر نگرد پسر .برای یاد اوری متنی که زیر هر کامنتی که میذاری برات به صورت یاد اوری میاد رو کپی میکنم
” لطفاً از نوشتن بصورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیر اخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط و تبلیغاتی پذیرفته نمی شوند. برای تفییر آواتار خود می توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید. ”
ببین این سایت نظر سیاسی رو در ردیف عبارات غیر اخلاقی و توهین امیز اورده پس بی خیال داداش هر چیزی جای خودش
سعید
۸ دی ۱۳۹۳نسبت به نسل قبلش بهتر به دل میشینه !
علی
۱۰ دی ۱۳۹۳بله به دل میشینه ولی نسل قبلیش خیلی قشنگ بود
mehdi
۸ دی ۱۳۹۳قدرتش کمتر و قیمتش بیشتر شده اما من از میون نسل فعلی و قبلی اینو انتخاب میکنم چون طراحان هیوندای تو طراحی نسل قبل واقعا چیزی رو که می خواستن از اب در بیاد نشد ولی تو این مدل پیش رفت خوبی کرده
شتاب جانبی که میتونه تحمل کنه رو ازش انتضار نداشتم خیلی خوبه
احسان(احسان سابق)
۸ دی ۱۳۹۳نسل قبلی زرق و برق بیشتری داشت اما مثل ایکه الان پخته تر شده و دیگه مشخصه کره ای ها به جنگ مستقیم با امریکایی ها وژاپنیها رو اوردن.با این وجود بچه لوس قبلی بیشتر به چشم میومد چون ظاهرش خاصتر بود و چیز جدیدتری بود.اما خب این اواخر خیلی افت فروش داشت و هیوندای بخوبی اینو میدونست و نسل جدید بعد از 4 سال عرضه کرد
یادم هست چند سال پیش یه جوک تو اینترنت بود که سمند رو با سوناتا مقایسه کرده بود که سوناتا 4 نسل عوض کرده بود اما سمند بدون تغییر مونده بود.حالا نسل 5 هم اومد اما سمند همچنان بشکل اولیه و البته با شیشه های عقب دستی تولید میشه
سپهر
۸ دی ۱۳۹۳اصلا مالی نیست پیشنهاد میکنم سمتش نرین یه بار باهاش رانندگی کردم 190 تارو راحت پرمیکنه ولی انگار میخواد موتورش ازکاپوت بزنه بیرون صداش دیوونت میکنه شتاب اولیه خوبی داره ولی شتاب ثانویش زیاد خوب نیست البته شاید به نظرمن اینجوری اومده باشه امکاناتشم به نظرم درسطح یه ماشین مدل پایینه 80 تومنیه ردیف عقبم اصلا داخل آدم حساب نکرده طراحی داخلیرو خیلی خیلی لوکس کرده که تاحدی میشه گفت مناسب برا پیرمرداس نمای جلو هم به خصوص چراغاش اصلا حرفی براگفتن نداره البته مه شکناش بد نیست یه کمم شبیه آزراگرنجوره چراغ های پشتم ازاپتیما کپی زده فقط یه خط بهش اضافه کرده قیمتشم اصلا مناسب نیست با این قیمت به نظرم برندای ژاپنی من جمله تویوتا وهوندا گزینه های بهتری هستن نسل قبلش خیلی بهتربود چه ازنظرموتور چه ازنظر طراحی هرچند اونم زود کسل کننده میشدبه خاطر خطوط تیزش فقط من با هیوندا لج نیستما هرچی از رانندگی باهاش تجربه کسب کردمو گفتم دقیقا برعکس جنسیس که همه چیزش عالیه.
جی تی ار
۸ دی ۱۳۹۳انتخاب بین این واپتیمای نیو فیس خیلی برام سخت شد.
دوستان بگویند:
اپتیمای نیوفیس لایک
سوناتا 2015 دیس لایک
farzad
۸ دی ۱۳۹۳هوندا اکورد رو ترجیه میدم
RETOLEX
۸ دی ۱۳۹۳همه رقبای این ماشینو ترجیح میدم
علی
۱۰ دی ۱۳۹۳مثلا اکورد ایا
انزو
۸ دی ۱۳۹۳کیا اپتیما از این خیلی سر تره.چیه این با این طراحیش.
علی
۱۰ دی ۱۳۹۳موافقم باهات
احمدرضا
۸ دی ۱۳۹۳امروز یکی دم درب خونمون پارک بود طراحیش در عقب خییلی صاف هست و همچنین امکاناتش معمولی و ظاهرش توی چشم نیست . دقیقا برعکس جنسیس جدید از نزدیک فوق العاده است ولی من دوستم جنسیس داره (پلاک اروندی) با ماشین من (لکسوس es 350 پلاک ملی ) هم ازنظر امکانات و سرعت و شتاب گیری ماشین من بهتر بود
مجید
۸ دی ۱۳۹۳عالی، آفرین به هیوندای، واقعا پرفکت
رضا
۹ دی ۱۳۹۳طراحی داخلیش خیلی زشت شده من از نزدیک که دیدم فکر کردم ایران خودرو داخلشو طرحی کرده مدل قبلی 2014 خیلی شیکتر بود
محمدMOHAMMAD
۹ دی ۱۳۹۳داخلش که واقعا یک عقب گرد هست برای هیوندای
محمدMOHAMMAD
۹ دی ۱۳۹۳به نظر میاد آرشیو هیوندای حسابی به هم ریخته جای این مدل سوناتا با سوناتای قبلی جا به جا شده این قرار بوده قبل از اون بیاد به بازار حالا اومده
Sepehr
۹ دی ۱۳۹۳جلوش دقیقا سوبارو لگاسی ۲۰۱۵ ؟؟؟ کمی عجیب نیست؟!!!
erfan
۹ دی ۱۳۹۳به نظر منم جای این با سوناتا yf عوض شده.اون از نظر ظاهر یه سر و گردن بالاتر از اینه
ولی خب بازم اینو از اپتیما بیشتر قبول دارم
4MATIC
۹ دی ۱۳۹۳نظرسنجی
کیا اپتیما نیوفیس=لایک
سوناتا2015=دیس
علی
۱۰ دی ۱۳۹۳افرین البته اون اپتیما در برابر سوناتا2014 چیزی نیس البته به نظر من
mostafa
۹ دی ۱۳۹۳طراحی داخلیش از ظاهر عقبگرد و از کیفیت پیشروی داشته
فقط نمیدونم این قیمتای داخلی رو کی محاسبه میکنه…
2 هزار دلار اختلاف نزدیک 20 میلیون تومن تفاوت ایجاد کرد؟
نوید (6*6)
۹ دی ۱۳۹۳همیشه محصولات هیوندای اینجوری بود که هر مدلی میزد مدل قبلی رو ضایع میکرد ولی الان دیگه اینطور نیست
علی
۱۰ دی ۱۳۹۳اتفاقا وقتی سانتافه نیو رو دیدم اصلا به خاطر ظاهر جلوی اون ازش خوشم نیومد پس یعنی خود سانتافه نیو زایع شد ( به نظر من )
علی
۱۰ دی ۱۳۹۳سوناتا قدیمی فکر کنم خشگل تر بود یعنی2014
s.class
۱۱ دی ۱۳۹۳سلام.
منم مثل اکثر دوستا وقتی عکساشو دیدم واقعا ازش خوشم نیومد از طراحی داخلیش.اون چه داشبورتیه آخه یاد دوو سیلو ها که داخل هستن مدل پایین یاد اونا اوفتادم خیلی اصلا ساده نگیم طراحی داخلیش فکر کنم مال یه ماشین قدیمیس که مستقیما اوردن گذاشتن رو این داشبورتش ساده نیس قدیمیه میشد دقیقا همین داشبورت رو طوری بارنگ و ظرافت ها و نورهایی زیبا کرد که هممون بگیم عالیه ولی متاسفانه اینطوری نشده
………….
shams
۱۱ دی ۱۳۹۳سلام
دوستانى که این ماشین رو دارن یا باهاش رانندگى کردن میشه من و راهنمایى کنن یه فولشو ثبت نام کردم که تا اواخر بهمن تحویل میگیرم بعضی از دوستام دلمو زدن میگن ماشین ژاپنى بگیر آکورد یا کمرى حالا اگه ممکنه کسایى که هم ژاپنى سوار شدن هم این سوناتاى جدید و راهنماییم کنن. متشکر
amin
۱۶ دی ۱۳۹۳داداش از ماشین چی میخوای ؟؟؟ اگه میخوای اتاق ساکت و نرم با هندلینگ عالی…قدرت موتور بهتر و از همه مهمتر کم خرج باشه برو سراغ ژاپنی ها مثل کمری…اگه فقط برات آپشن مهم و بعد یکی دو سال ماشین عوض میکنی برو سراغ هیوندا یا کیا…این تجربه من که هر دو برند تویوتا و هیوندا رو داشتم و کامل تفاوت کیفیت ساخت این دو شرکت رو حس کردم :)
مهمان
۱۷ دی ۱۳۹۳سلام ازین طراحی ها نشون میده که همه کار خونه ها میخوان برن سمت شکل و شمایل داخلی ماشین های امریکایی نمومه اوپتیما 2015 که داخلش کوپی موستانگ اگه توی موتور ماشین تغییر ایجاد کنن بهتر میشه من سوناتا سفارش امریکا داشتم این ماشین روی کارتش نوشته بود 2400 توربو شکل موتورش با تمام سوناتا هایی که دیدم فرق میکرد به نظر من اتاق قدیمیش قشنگ تر بود
siavash
۱ شهریور ۱۳۹۴چرا اینقدر سوبارو لگاسی و سوناتا در طراحی بدنه حتی تو کابین اینقدر شبیه به همن
علت چیه؟
ابراهیم
۲ مهر ۱۳۹۴باسلام
سوناتا واپتیما ازنظر فنی وامکانات تقریبا دوقلو هستند
فقط شکل آپشنها متفاوته
سوناتا2014 ازنظر طراحی داخل کابین از اپتیما خیلی بهتر بود ولی درعوض اپتیما طراحی خارجیش اسپرت تر وجذاب تر بود ولی سوناتا 2015 بااینکه ازنظر کیفیت پیشرفتهای جزیی داشته ولی درطراحی کمی سردرگم بوده وبیشتر سعی کرده تلفیقی از چندتا ماشینهای رقیبش رو داشته باشه والبته باید اعتراف کرد که موفق نبوده ونسبت به مدل 2014 پسرفت داشته
ولی درکل بین اپتیما وسوناتا زیاد وسواس به خرج ندید چون کیفیت وقدرت وتکنولوژی هردو تقریبا برابره و فقط درظاهر باهم اختلاف دارن
بابک
۱۱ دی ۱۳۹۴هیوندایی از زمانی که طراح آئودی رو از آلمان آورد طرحهای بدنه اش خوب شد ولی هنوزم یک کپی کار هستش. در همین مدل جدیدش چراغهای عقبش کپی مدل قدیمیتر فرد فیوژن هستش و چراغهای جلوش هم شبیه مدل جدید سوبارو هستش که یکی از پرفروشترینهای آمریکاست. من خودم یک هیوندای 2015 هایبرید 2015 با موتور 2.4 دارم ولی اتاقش همون مدل قبلی هستش و به نظرم خیلی زیباتر از مدل جدیدش هستش چون در طراحی داخلی مدل جدید از ماشینهای آلمانی کپی برداری کردن و اگر دقت کنید در آئودی و فلوکس واگن و بی ام دبلیو و… همه داشبوراشون خطی و ساده شدن و هیوندایی هم که اصولاً کارش کپی کاری هستش و در داخل ماشین هم اینبار دنباله رو آلمانها شده. توجه کنید که ترمز دستی داخل خودروهای هیوندایی هم از آلمانها کپی برداری شده و بجای دستی با پا گرفته میشه. من شخصاً در عرض 6 ماه گذشته حدود 7500مایل باهاش راه رفتم و تا الان راضی هستم چون با اینکه مدل بیسیکش هستش ولی دوربین عقب و امکانات د اشبوردش و کیفیت تودوزیش خوبه و فقط سان روف نداره و البته موتور توربو2.0 هم نداره و صندلی راننده برقی نیست وگرنه بقیه چیزاش همه مثل مدل فولش هستش خلاصه بگم تو این رنج سدان یعنی مابین هوندا آکورد-تویوتا کمری- نیسان آلتیما-کیا آپتیما-فورد فیوژن-مزدا6-شورلت کروز-سوبارو و… من بهترین قیمت با تخفیفات فراوان و گارانتی بالا(100هزار مایل یا ده سال) رو در هیوندای دیدم ولی اگر دنبال کیفیت هستید اول هوندا آکورد بعدش سوبارو مزدا 6 بعدش آلتیما و کمری و کیا و … به نظرم آکورد عالیه فقط سوارشید و بنزین بزنید و راه برید خدایش آخ نمیگه. یه آکورد 2011 دارم فقط بنزین زدم یعنی هنوز بجز تعویض روغن و تست های خود کارخانه آخ نگفته . هیوندایی قیمتهاش رو حسابی پایین میاره و چون میخواد رقابت کنه میشه با توجه به امکاناتش قیمت خوبی خرید ولی مشتری اول و آخرش خودت خواهی بود و موقع فروش زیاد طلبه نداره ولی هوندا و تویوتا و مزدا رو هوا می برن ماشینهای ژاپنی موتوری حرف ندارن مثلاً تویوتا بدنه و تزئینات داخلیش دل چسب نیست ولی هوندا از نظر بدنه و داخلش خوبه ولی امکانات داخلش هرچی بیشتر میشه قیمت هم می ره بالا برعکس هیوندایی داخلش و استایلش قشنگه ولی موتورش پرسروصدا و پرمصرفتر هستش و مشکلاتی که گزارش شده بیشتر فنی و موتوری بوده برای همین گارانتی اکسترا میده تا 100هزارمایل تا که همه مشکلات ماشین رو حتی تعویض روغن رو هم پرداخت میکنه یعنی فول فول .
هومن
۲۲ مرداد ۱۳۹۸اینایی که شما گفتی مال ما نیست احتمالا از یه جایی خوندین یا کلا تو ایران رانندگی نکردین
سوناتا پرفروشترین خودرو در رنج قیمتی خودشه و در انتخاب هم قیمت با آکورد قطعا کسی آکورد انتخاب نمیکنه چون شدیدا بد فروشه
آخرشم نفهمیدم من شما سوناتا لو آپشن داری یا آکورد
حمید رمضانی
۳۰ خرداد ۱۳۹۵نسل قبلی اتاق زیباتر و جذاب تری داره
مهدي
۵ دی ۱۳۹۵سوناتای 2015ازکابین داخلی واقعا با اصالتی طراحی شده شیک و با کلاس و مرتب مثل بنز و بی ام دبلیو تقریبا کلاسیک شده
اما ۲۰۱۱فقط حالت اسپرت داره که فقط جوان پسنده
اما بیرونشو واقعا خراب کرده یخورده بزرگ نمایی شده