پیش از آنکه کسی سؤال نماید باید گفت که هیوندای i20 توربو ادیشن یک هاچبک داغ و هیجانی نبوده و همچنین رقیبی برای فورد فیستا SR لاین نیز محسوب نمیشود. این خودرو با این سطح مشخصات و تجهیزات در جایگاه میانهی مدلهای سوپرمینی هیوندای قرار میگیرد و جذابیتهای آن بیش از اینکه حول محور کارایی و یا لیست تجهیزات بچرخد بر مبنای ارزش و بها استوار است.
بخش “توربو” در نامگذاری هیوندای i20 به پیشرانهی بنزینی ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو با قدرت ۹۹ اسب بخار مربوط میشود. شتاب گیری خودرو جسورانه بوده و با فشردن پدال گاز شاهد عملکرد خوب هستیم.
البته نقطهضعف این پیشرانهی توربو به تأخیر آن در دورهای زیر ۳ هزار مربوط است بنابراین شما مجبورید که باید از گیربکس ۵ سرعته دستی کار بیشتری از آنچه که انتظار دارید بکشید. پس از تست خودرو در جادهها و خیابانهای شهری و استفاده از تمام دندهها ما به مصرف سوخت متوسط ۶.۳ لیتر در هر صد کیلومتر رسیدیم که بیشتر از مصرف سوخت ادعایی کارخانه است.
فرمان بسیار سبک راندن i20 در شهر را راحت کرده و تکانهای بدنه در ناهمواریهای تیز شهر به خوبی کنترل شده است. هیوندای i20 بیش از آنکه اسپورت باشد ایمن و خونسرد است اما سخنمان به این معنی است که شما میتوانید با اعتمادبهنفس در راههای پرپیچوخم حرکت کنید.
هیوندای i20 توربو ادیشن نسبت به دیگر مدلهای i20 تمایز کمتری داشته و یک جلوپنجره با جزئیات افقی آن را برجستهتر میکند. شاید با خود بگویید که رینگهای ۱۶ اینچی آلیاژی این خودرو متفاوت هستند اما باید گفت که صرفنظر از پیشرانهی انتخابی، رینگهای یاد شده در مدلهای گرانتر i20 نیز بکار رفتهاند.
داخل کابین شاهد داشبوردی ساده اما با نظم هستیم. کیفیت مواد بکار رفته برای خودرویی در این کلاس خوب بوده اما چیزی برای ذکر کردن وجود ندارد. مدلهای توربو ادیشن تجهیزات مدلهای سطح میانی SE را دارند بنابراین شما کروز کنترل، بلوتوث و رادیوی DAB به همراه سیستم ناوبری ماهوارهای با صفحهنمایش ۷ اینچی را دریافت میکنید. همچنین دوربین پشتی و چراغهای خودکار نیز در این مدل وجود دارند.
سیستم ناوبری ماهوارهای با صفحه لمسی بزرگترین مزیتی است که در لیست تجهیزات توربو ادیشن وجود دارد زیرا شما هماکنون ۱۷۰۰ پوند کمتری را برای دریافت اطلاعات جیپیاس پرداخت میکنید.
فضای عقب کاملاً برجسته بوده اما حیلهی کاربردی بودن اصلی این خودرو صندوقعقب بزرگ آن است. صندوق ۳۲۶ لیتری این خودرو بیشتر از اکثر رقبای کلاس خود بوده و حتی فورد فوکوس را که در کلاسی بالاتر قرار دارد شرمنده میکند.
تجهیزات و فضای بار این خودرو از فیستا بیشتر بوده و پیشرانهی توربوی آن نیز کارایی خوبی دارد. شاید تأخیر توربو و فاصله گرفتن از مصرف سوخت ادعایی هیوندای از نقاط ضعف این خودرو باشند اما در مجموع شاهد عرضهی بستهای قوی هستیم.
مشخصات هیوندای i20 توربو ادیشن
قیمت: 12975 پوند
پیشرانه: 3 سیلندر ۱ لیتری توربوی بنزینی
قدرت/گشتاور: 99 اسب بخار/۱۷۱ نیوتون متر
گیربکس: 5 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 10.۷ ثانیه
حداکثر سرعت: 187 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ادعایی: 3.۹ لیتر در هر کیلومتر
منبع: autoexpress
ELEMENTO
۳ آبان ۱۳۹۵.
عالیه.یک خودروی شهری ایده آل…
محمد جواد
۳ آبان ۱۳۹۵3.9 کجا 6.3 کجا!!
سجاد
۳ آبان ۱۳۹۵مصرف ادعایی ۳.۹
و مصرف در تست ۶.۳
تمام کره ای ها همینن
آمار و ارقام و آپشن های الکی
sasan
۴ آبان ۱۳۹۵بله بله کره اشغاله?
داود
۴ آبان ۱۳۹۵البته هرگز نشه فراموش ،کره ایها ارقام دروغ در مورد مصرف وشتاب رو از شرکت bmw یاد گرفتن .
باز صد رحمت به کره ، شرکت bmw شتاب هفت ونیم ثانیه رو در خودروهای 28i عدد 6.3 ثانیه اعلام کرده که هیچ بنی بشری تا حالابه اون شتاب نرسیده .
محمدرضا
۵ آبان ۱۳۹۵اگر وضعمون این نبود و می تونستیم با زیر 30 میلیون اینا رو بخریم توی شهرهای بزرگ دردسرهامون خیلی کمتر میشد
احمد باقری
۵ آبان ۱۳۹۵یه ماشین ساده و کاربردی.