هیوندای

جزئیات بیشتر از هیوندای ایونیک

هیوندای اخیراً عکس‌های جدیدی به همراه اطلاعات تکمیلی از ایونیک هیبریدی منتشر کرده است.

Hyundai IONIQ
Hyundai IONIQ
هیوندای، ایونیک را یک “شکننده کلیشه خودروهای هیبریدی” معرفی کرده است چون این خودرو در مدل‌های تماماً الکتریکی، هیبرید پلاگین و مدل هیبریدی خالص عرضه می‌شود. خودروی هیبریدی با این میزان تنوع برای اولین بار است که در بازار ورود پیدا می‌کند.
Hyundai IONIQ
Hyundai IONIQ
نسخه هیبریدی هیوندای ایونیک از یک موتور ۱.۶ لیتری بنزینی چهار سیلندر GDI که ۱۰۳ اسب بخار توان دارد استفاده می‌کند و در کنار این موتور احتراق داخلی یک موتور الکتریکی ۴۳.۵ اسب بخاری نیز حاضر است. این موتور الکتریکی به‌وسیله باتری‌های لیتیوم پلیمری تغذیه می‌شود. مجموع توان خروجی قابل استفاده در حالت ترکیبی ۱۴۱ اسب بخار برآورد می‌شود که این جریان توان به گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته دو کلاچه منتقل می‌شود.
Hyundai IONIQ
Hyundai IONIQ
خودروساز کره‌ای تصریح کرده است که موتور الکتریکی مورد استفاده در ایونیک هیبریدی قابلیت استفاده در حالت الکتریکی خالص هم دارد و می‌تواند در این حالت حداکثر تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشد. بسته باتری در زیر صندلی عقب جانمایی شده است به‌طوری‌که فضای صندوق عقب و سرنشینان عقب به شکل غیر قابل انتظاری مناسب به نظر می‌رسد.
Hyundai IONIQ
Hyundai IONIQ
بازدهی آئرودینامیک خودرو به‌وسیله المان‌هایی بر روی بدنه که قابلیت آئرودینامیک فعال و غیرفعال را ایجاد می‌کنند بسیار چشمگیر است. مهندسان تلاش کرده‌اند تا ضریب درگ (Cd ) خودرو را به ۰.۲۴ برسانند. به‌منظور رسیدن به این عدد فوق‌العاده عالی در قسمت جلوی خودرو از پرده هوایی چرخ (wheel air curtains) استفاده شده است. دیگر المان‌ها از لحاظ آئرودینامیکی بهینه‌سازی شده‌اند مانند اسپویلرها و دیفیوزر عقب، قالب‌های سیل کناری (side sill moldings) و پوشش کف اتومبیل (floor undercover).
Hyundai IONIQ
Hyundai IONIQ
به‌منظور استفاده از بازدهی حداکثر سوخت سیستم ECO-DAS یا دستیار رانندگی اقتصادی در هیوندای هیبریدی تعبیه شده است که بهترین مسیر رانندگی را با استفاده از سیستم ناوبری ماهواره‌ای و سطح ترافیک جاده‌ای به شما پیشنهاد می‌دهد. این سیستم باعث می‌شود پربازده‌ترین شارژ باتری یا دستیاری موتور الکتریکی با توجه به شرایط پیش‌بینی‌شده جاده برای خودرو ایجاد شود.
Hyundai IONIQ
Hyundai IONIQ
قابلیت‌های کمکی هیوندای ایونیک شامل ترمزگیری خودکار اضطراری، هشدار خروج از خط، حفظ خودرو بین دو خط و کروز کنترل تطبیقی است که به مدد سنسورهای راداری نصب شده بر روی خودرو، سرعت و فاصله تا خودروی جلویی ثابت نگه داشته می‌شود بدون اینکه شما دخالتی در ترمزگیری و گاز دادن داشته باشید.
Hyundai IONIQ hybrid interior
Hyundai IONIQ hybrid interior
از نظر ویژگی‌های سرگرمی، ایونیک هیبریدی از یک نمایشگر ۷ اینچی استفاده می‌کند که تمام اطلاعات دقیق و متنوع مربوط به سیستم هیبریدی خودرو در آن به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین از ارتباط اپل CarPlay و اندروید Auto پشتیبانی می‌کند. بعلاوه هیوندای ایونیک دارای پد شارژر بی‌سیم برای تلفن‌های همراه است.
Hyundai IONIQ hybrid
Hyundai IONIQ hybrid
موون سیک کوان، نایب‌رئیس مرکز تحقیقات و توسعه هیوندای می‌گوید:

هیوندای تمام تلاش خود را به‌کار می‌بندد تا رتبه دوم را در بازار خودروهای سبز با عرضه ۲۲ خودرو دوستدار طبیعت تا سال ۲۰۲۰ کسب کند. زمانی که این خودرو عرضه شود شروعی جدید به سمت حمل‌ونقل آینده را تجربه خواهیم کرد. ما تمایل داریم نوآوری‌های تکنولوژیکی بیشتری برای جهان ارائه کنیم.”


هیوندای ایونیک قرار است در نمایشگاه ژنو رونمایی شود. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علی طهوری

علی طهوری، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی خودرو، گرایش طراحی سیستم‌های دینامیکی خودرو دانشگاه علم و صنعت

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. علی آهنگر

    ۲۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (375 ديدگاه)

    ما نمیدانیم Daylight جلو رو از تویوتا کپی زده

    1. دانیال

      ۲۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عزیزم خیلی از تکنولوژیا رو یه شرکت میسازه ولی ارتقا و استفاده میشه توسط خیلی شرکت های دیگه….این افت حساب نمیشه بلکه اگه چنین چیزی نباشه دیگه پیشرفتی صورت نمیگیره….بعدم daylight رو اصن مگه تویوتا آورد تو این صنعت…یه زره سنجیده حرف بزنید …انگار مثلا یه کمپانی ایربگ رو گذاشت رو ماشینش اگه یه شرکت دیگه ازش استفاده کنده تقلب محسوب میشه….پس ایران خودرو و سایپا همین جوری باشن خوبه چون اگه مثلا تکنوروژی مایشن های ژاپنی رو استفاده کنن تقلبه…..

  2. امین اریامن

    ۲۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (147 ديدگاه)

    خوشگل و ترو تمیز…

    1. MehdiTurbo

      ۲۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (2358 ديدگاه)

      اتو کشیده،خخخ

  3. احمد باقری

    ۲۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی خوب داره پیشرفت می کنه، هنوز با رقبا فاصله زیادی داره، اما این تلاش رو به جلو تحسین برانگیزه.

  4. amir

    ۲۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (255 ديدگاه)

    کاش بعضی ها اینقدر که از هیوندای انتقاد میکنند از ایران خودرو و سایپا انتقاد میکردند وضع الان این نبود.

  5. mds

    ۲۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (406 ديدگاه)

    مگر همین با انصاف ها پیشرفت کنن از پراید رسیدن به جنسیس مثل خلایق هر چه لایق که نیستن

  6. ali

    ۲۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    بچه ی تویوتا پریوس ?????

  7. moein

    ۲۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    پست قبلی که حدود دو هفته پیشم منتشر شد گفتم که کپی ناقص از خودرو های دیگه و قطعا که تکنولوژیشم با همکاری (البته تماما برای شرکت های دیگه) بوده کره آدم ساخت این خودرو ها نیست این برجامم که دیگه تموم شد خدا کنه شر این کره از سر کشورمون رداشته شه ( اینم حتما می دونید که کره از وقتی دیگه خیلی پاش تو ایران باز شد که فرانسه از ایران رفت ) البته الان کره ایی سوار ها و کسانی که نونشون با این ماشین در میاد میان و نظر های کارشناسی رو اعلام می کنن
    ارادت

    1. حامد قدسی

      ۲۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (262 ديدگاه)

      واقعا کاری به شرایط دلال محور ایران و خیلی چیزای دیگه ندارم. اما واقعا شره کره از کشورمون کم بشه؟ شما از چه شری حرف میزنید؟ هر انسان عادل و عاقلی یکم نگاه کنه تحسینشون می کنه. اینکه دارن پیشرفت می کنن. بعدش هم تکنولوژی هیچ وقت نمی تونه تو یه کشور محصور بشه چرا که قدیمی میشه و می گنده چون اگر شما بخوای تکنولوژی ات رو برای خودت نگهداری بقیه هم بشه می رسن و ازت جلو میزنن. پس بدون تکنولوژی محصور تو کشور های اروپایی نیست و همه ی دنیا دارن سهم و نقش خودشون رو توی تولید علم و تکنولوژی و ثروتی که ازون بدست می آد بازی می کنن. یه مثال ساده مرتبط با رشته ام میزنم. تو صنایع میکرو و نانوالکترونیک همه می دونن آمریکا آغاز کننده است و قدرت مند ترین شرکت ها اونجان اما واقعا فکر می کنید هیچ علمی و تکنولوژی جای دیگه ای تو دنیا تولید نمیشه در این زمینه؟ اصلا کره رو بی خیال خود چین می دونید چندین و چند تا شرکت تو همین بحث داره. چقدر هز سال داره کار میشه مقالات علمی تولید میشه. انکار کردن یه واقعیت اونو از بین نمی بره. و شما هم بجای اینکه انکار کنید باید کاملا عادلانه چیز های خوب رو تحسین کنید. همین

      1. moein

        ۲۷ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (856 ديدگاه)

        داداش حرفت درست منم الان مثالی که زدی رو تحلیل می کنم
        چرا ما نباید از تکنولوژی آمریکا استفاده نکنیم ها
        اصلا کره نه همون چین (به قو خودت ) رشدش خیلی سریعه اما کشور ما داره تاوان این رشدو می ده این کشور ماس که داره تاوان می ده تا چین یا کره یه سطح بهتری برسن .رشد کنن. ما رو دقیقا به عنوان موش آزمایشگاهی شون در نظر دارن
        انکار نمی کنم که رشد کردن (رشدی که شرکت های خودرو سازی کره از ساخت دوچرخه !!! رسیدن به ساخت ماشین و مردم مام دلشون خوشه که ماشینشون سانروف داره )
        از اون روزی که به یاد دارم خودم یا هرکسی دیگه می خواست از هر نوع جنسی تبلیغ کنه می گفت ساخت ژاپنه .ساخت آمریکاس
        دارم یه عینه می بینم که ماشین های ساخت ژاپن و آمریکا برای چندین دهه دارن کار می کنن و ماشین های مدل 2009.2008 کره رنگ و داشبودشون ترک برده اصلا چرا راه دور بریم همو ماشین های بنزی که پلیس خریداری کرد رو ببینین خودش همه چیز رو بیان می کنه
        چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است!!!

        1. مسعود

          ۲۸ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (80 ديدگاه)

          معین خان
          اصلا منظور حامد این نبود که کره بهتر از آمریکا و ژاپن ماشین میسازه که شما مقایسه میکنی . همه میدونن که کره راه نسبتا طولانی داره که به این کشورا برسه که البته قیمت رقابتی کره ایها این راه رو کوتاهتر کرده . الان هم اگه جنسی کره ای باشه من و خیلیای دیگه میگیم جنس خوبی هستش.
          خلاصه بگم اول به تاریخ شرکتا نگاه کن بعد به حالاشون نگاه کن
          شاید اشتباه کنم ولی بنظرم نظرت نسبت به کره خیلی بدبینانست که میتونه دلایلی داشته باشه…

          و این سوال که چرا کره پیشرفت کرد و ما پیشرفت نکردیم ، دلایلی داره که ممکنه اگه بگم نظرم فیلر بشه:-)
          سربلند باشید

  8. sunmartin

    ۲۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    امکانات عالی طراحی فوق العاده موتور قوی شارژ وایرلس باطری ها ..واقعا از تویوتا بهتر کارکرده

    1. kamran

      ۲۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (83 ديدگاه)

      بله شارژر وایرلس باتری خیلی هندلینگ و امینت مشاینو بالا برده

  9. Dani

    ۲۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تویوتا پریوس نمی شه

  10. kamran

    ۲۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (83 ديدگاه)

    یه حسن بزرگی که داره موقع تصادف جلو پنجره زودتر از سپر میخوره و بعد ازاینکه افتتاح بشه به تنفس اتومبیل کمک زیادی میکنه، داخلش هم که کلا چرم هست و بوی کیسه زباله های سوخته نمیده.تازه فرمون هم نور پردازی داره.

  11. MjM

    ۲۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (740 ديدگاه)

    ظاهرش که از پریوس بهتره..باید منتظر عملکردش بود

  12. پژمان

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اگر زیبایی ظاهری خودروهای کره ایدمثل هیوندا رو ماشین های تویوتا داشتن چی میشد !
    من برای خرید پریوس اقدام کردم ولی وقتی داخلش تو نمایشگاه نشستم دیدم خیلی کوچیکه انگار ۲۰۶ بود توش از نظر اندازه
    ولی النترا و مطمئنم ایونیک توشون جا دار تر و جذاب تره .
    از لحاظ موتوری ولی خوب تویوتا خیلی جلو تر و سر تره متاسفانه زشتن ظاهر خودروهای ارزون قیمتش

  13. عطا

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    هیچ کس توی ایران جلوی ورود خودروها اروپایی و ژاپنی رو نگرفته،محظ اطلاع عرض کنم که سانتافه با این که هم از رنو کولیوس و هم از نیسان ایکس تریل گرون تره، ولی آمار فروشش هنوزم بهتره، تازه اینکه نصبت به اون دوتا قدیمی تر هم هست،هرچند که من خودم از سانتافه خوشم نمیاد و کولیوس رو ترجیح میدم،اصلا بیایید یه نظر سنجی راه بندازیم،کیفیت چینی ها بهتره یا ایران خودرو و سایپا؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا