هیوندای

هیوندای ایونیک; رقیب کره‌ای تویوتا پریوس

هیوندای ایونیک، نسخه کره‌ای پریوس هیبریدی و شاید بهترین رقیب آن محسوب می‌شود. این خودرو از اساس به‌عنوان یک خودروی هیبریدی طراحی شده و درواقع با بسیاری از خودروهای هیبریدی که تغییر مدل‌های بنزینی متداول کارخانه می‌باشند نظیر سوناتای هیبریدی متفاوت است.

Hyundai IONIQ
Hyundai IONIQ
این خودرو نخستین خودرو از سه‌گانه هیوندای ایونیک است که طی سال ۲۰۱۶ روانه بازار می‌شوند و دو مدل دیگر آن نیز پلاگین هیبریدی (با قابلیت شارژ باتری‌ها از طریق شارژر) و نسخه تمام الکتریکی خواهند بود.
مدل هیبریدی ایونیک، غیر قابل شارژ است و در آن باتری‌های لیتیوم-یون پلیمر تنها با انرژی خود پیشرانه شارژ شده و در مواقع لزوم این انرژی را به موتور الکتریکی با مغناطیس دائمی منتقل می‌کنند. این موتور الکتریکی، ۴۳.۵ اسب بخار قدرت و ۱۶۹ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که از همان لحظه نخست و دور صفر موتور قادر به ارسال تمام گشتاور به چرخ‌ها است.
Hyundai IONIQ teaser
Hyundai IONIQ teaser
بخش بنزینی پیشرانه را یک موتور ۱.۶ لیتری جدید GDI با چرخه اتکینسون از سری Kappa تشکیل می‌دهد که به گفته هیوندای، با راندمان حرارتی ۴۰ درصدی، پربازده‌ترین موتور جهان می‌باشد و منحصراً برای همین خودرو توسعه یافته است. در این موتور سیستم خنک‌کننده بلوک و سرسیلندر موتور تغییر یافته و تزریق مستقیم سوخت با فشار 2900psi از طریق انژکتور ۶ سوراخ صورت می‌گیرد. قدرت خروجی این موتور ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور آن ۱۴۶ نیوتن متر است. یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک با کلاچ دوگانه، وظیفه انتقال نیرو را بر عهده دارد.
Hyundai IONIQ hybrid interior
Hyundai IONIQ hybrid interior
برای صرفه‌جویی در وزن این خودرو، هیوندای از فولاد با مقاومت بالا برای ۵۳ درصد از اجزای خودرو نظیر سازه و شاسی و آلومینیوم برای قسمت‌های غیر سازه‌ای استفاده کرده است. به طور مثال درب کاپوت و صندوق عقب از جنس آلومینیوم می‌باشند.
Hyundai IONIQ hybrid
Hyundai IONIQ hybrid
Hyundai IONIQ hybrid
Hyundai IONIQ hybrid
باتری‌ها نیز در زیر صندلی‌های عقب جای گرفته‌اند تا فضای اتاق را اشغال نکنند. اما در مورد نسخه‌های پلاگین و تمام الکتریکی که احتمالاً از باتری‌های بزرگ‌تر استفاده می‌کنند، هنوز جاگذاری مشخص نیست. هرچند هنوز از مهم‌ترین ویژگی مورد انتظار یک خودروی هیبریدی یعنی مصرف سوخت، خبری رسمی منتشر نشده اما گواهی دریافتی از EPA نشان از مصرف ۴.۴۴ لیتری این خودرو دارد.
Hyundai IONIQ hybrid
Hyundai IONIQ hybrid
ایونیک هیبریدی قرار است در ماه مارس در نمایشگاه ژنو رونمایی شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. Joker

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (90 ديدگاه)

    جلوش اصلا خوب نشده …

    1. پوریا

      ۱۹ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تا این ماشین رو دیدم یاد یکی از محصولات سوخت هیدروژنی تویوتا افتادم. (یادم نیست کدوم) در کل باید بگم کره ای ها واقعا دارند خوب کار میکنند. از مهمترین خصیصه های ماشین های کره ای باید به ارزونی، کیفیت مناسب، ظاهر خیلی زیبا، امکانات رفاهی زیاد اشاره کرد. شاید در حال حاضر از لحاظ کیفیت به ژاپنی ها و از لحاظ تکنولوژی و لاکچری و اسپرت بودن به المانی ها نرسند. اما با توجه به قیمتاشون واقعا ماشین های خوبی هستند.

      1. "Amir"

        ۱۹ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (728 ديدگاه)

        سلام به همه دوستان ، من یه سوالی داشتم ، استدلال دوستانی که میگن کره ای اشغاله یا مفتش گرونه چیه واقعا ؟ کسی که ادعای عشق ماشین بودن یا به اصطلاح ماشین باز بودن داره میاد خیلی راحت و بدون هیچ استدلال و منطقی میگه کره ای اشغاله ! اگه این حرفو ۸ سال پیش میگفتن من قبول میکردم ، ولی الان پیشرفتشون قابل تحسینه و به نظر من کیفیت خیلی از مدلای مطرحشون در حد ژاپنه ، درسته که توشون خیلی کم مدلای با ایراد پیدا میشه ولی دو یا سه مدل نباید باعث شه که کل صنعت خودروسازی کره رو زیر سوال ببریم !!! من به شخصه کره رو تحسین میکنم چون پیشرفت مدلاشو دیدم و تو ماشیناش نشستم که دارم نظر میدم ، نه مث بعضیا که یه مدلو معلوم نیس تو چه سالی سوار شدنو میان نظر مثلا کارشناسی میدن ! ارادت

  2. alighorbani

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پشتش میتونست بهتر باشه…یه جوری پشتش شبیه اکورا zdx شده
    جلوش هم به نظر خوب میاد مخصوصا چراغاش…
    ولی باز باید دید تو نسخه نمایشگاهی چطور میشه…
    در کل خوب به نظر میاد …

  3. داود

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (130 ديدگاه)

    طراحی جلوش هیچ تناسبی با جاهای دیگه نداره که

  4. احسان آرسنالی

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1953 ديدگاه)

    طراحی جلوش رو یه جایی دیدم.
    یا لکسوس بود یا فورد یادم نیست.
    عقبش هم که دیگه آشکاره از کجا اومده اصلا خود ه پیریوس نسل قبل ه با زیبایی بیشتر.
    بعضی مواقع به هیوندای امیدوار میشم که مسیر خودش رو پیدا کرده ولی بعدش یه مدل میدن 70% کپی . خودشون رو میبرن زیر سوال

    1. yas

      ۱۹ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (67 ديدگاه)

      جلوش شبیه الانترای جدید هست.جلوپنجره فورد شبیه استون مارتینه و جلوپنجره لکسوس هم ذوزنقه ایه تقریبا.اما عقبش خیلی به سیویک های جدید نزدیکه.

  5. سعید

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (477 ديدگاه)

    سلام
    بخاطر اینکه مال ماشین کره ای هس اینو میخوام بگم
    یه سری از دوستان هم فکر میکنن اگه برند های کره ای رو هیچی حساب نکنن ما بهشون میگیم اووووووووووه چقد ماشین بازه چقد حرفه ای یه
    نه داداش واسه این که نشون بدی ماشین باز هستی نیاز نیست بگی کره ای ها ماشین نیستن فقط باید ادب رو رعایت کنی بعضا میبینم بعضیا میگن تو برو همون پرایدتو سوار شو این خیلی بی ادبیه ببخشید زیاد حرف زدم در اخر میگم به قول معروف”ادب مرد به ز دولت اوست”

    1. یه پسر

      ۱۹ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1133 ديدگاه)

      موافقم

      اینم تو پرانتز بگم اصطلاح ماشین باز رو بیشتر واسه اونایی استفاده می کنن که یا دائم دنبال خرید و فروش ماشینشونن یا سرگرم ساخت و ساز ماشین هستن
      یه دُز بالاتر از اونا عشق ماشینان ؛ ینی طرف عجله هم داره تو کوچه یه ژیان که می بینه مکث می کنه تا ماشینو بهتر ببینه و بعد رد میشه منظورم اینه برا عشق ماشینا پراید و پیکان فرقی با مزارتی نداره حتی بخدا خود من اولین بار که ماشین بی تناسبی مثل تیبا رو دیدم ده دقیقه فقط نگاش می کردم :)

      فهمیدن ماشین حس خوبی داره به آدم حال می ده و تنها راه رفتنتو تو خیابون لذت بخش می کنه و الی اگه قرار به تعصب باشه که بنظرم فوتبالو استقلال پرسپولیسش میدون بهتری واسه دعواس تا دنیای ماشین

      1. sina

        ۱۹ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (307 ديدگاه)

        توضیحت راجب واستادن و نگاه کردن ماشینا عالی بود دقیقا این منم

  6. Ali

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (966 ديدگاه)

    مسخره ترین اسباب بازی ساز جهان همین هیوندا و کیای ورشکسته هست همش در حال کپی کاری و اصالت نداشته حالا کپی تویا ، ماشالله
    عین سامسونگ ک آیفون رو کپی میکنه

  7. عباس

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (154 ديدگاه)

    طرف دست به پراید نمیرسه،میگه فلانه پشمدانه!حکایت یک عده شده مدیونید اگه فکر کنید بعضی ها رو میگم !آدم فکر میکنه همه مجری تخت گاز هستن با این استدلال هاشون ،البته سری جدید تخت گاز مجری جدید پیدا کرده،حیف شد از این ظرفیت کارشناس ها ما استفاده نکرده

  8. حسین

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (38 ديدگاه)

    چرا کیا هرچی میسازه جلوش همینطوریه
    انگار طراحش جلوشو دزدیده بعد الکی یه چیزی سر هم کرده زده پشتش
    چرا نباید قابل شارژ باشه؟مسخرس
    فک نکنم رقیب پریوس ژاپنی باشه

    1. سامان اذری

      ۱۹ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (3218 ديدگاه)

      داش این هیوندای هست ها
      کیا نیست

  9. یه پسر

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    هم میشه گفت کپیه و یا اینکه شاید خواستن واسه ماشین های هیبریدی یه طراحی خاص بین المللی داشته باشن کاری که هنودا هم انجام داد ( که البته عاقلانه به نظر نمی رسه )
    در هر حال هیوندا می خواسته از وجه و چهره ی پریوس واسه معرفی محصولش استفاده کنه ینی بگه اینم مث همونه فقط هیونداس
    که البته مسلما وقتی تویوتاش هست کسی سراغ مشابه کره ایش نمیره ؛ کاش یکم نوآوری به خرج می داد

  10. امیرحسین

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (335 ديدگاه)

    کره ای ها ثابت کردن در ساخت ماشین های تخصصی و با عملکرد خاص مهارت نداشته و شکست میخورند. برای اثبات…
    در همین سایت پدال مقاله ای درباره “ولستر توربو” منتشر شده که نشون میده تلاش هیوندای برای ساخت هاچ بک داغ به نتیجه نرسیده و ولستر توربو ماشین بیخودی از آب در آمده.در مورد ساخت ماشین های با قابلیت آفرود هم همینطور و دریغ از یک کره ای که توانایی آفرود داشته باشه و همچنین در زمینه وانت و ماشین های کار
    در زمینه ماشین های هیبریدی و الکتریکی هم نتیجه بهتری حاصل نخواهد شد

  11. me84

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    به نظر من که خیلی خوب شده. درسته که از بعضی جهات به نظر میرسه که کپی کاری هم کردن. ولی این اشکالی نداره. مهم اینه که محصول نهایی به نظر خوب میاد. در ضمن دوستان توجه کنن اینکه فقط یه محصول خوب و تمام عیار تولید بشه کافی نیست. خیلی از شرکتها هستند که لزوما بهترینها رو تولید نمی کنند و محصولات کاملا معمولی تولید میکنند. اما با بکارگیری یک سیستم بازاریابی و فروش هدفمند میشود یک محصول نه چندان کامل رو خیلی خوب فروخت. کاری که هیوندا و کیا انجام میدن هم همینه. شاید بهترین نباشن اما رشد روزافزون اونها در فروش و تکنولوژی نشون میده که استراتژیهای درستی در حوزه مدیریت و بازاریابی و فروش و توسعه محصول در پیش گرفتند.مهم مدیریته که کل مجموعه رو در جهت درست پیش ببره وگرنه تکنولوژی رو در بسیاری از موارد حتی میشه خرید.

  12. بنتلی

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    حسین عزیز تا جایی ک من اطلاع دارم خودرو های هیبریدی تنها ب وسیله موتور بنزینی شارژ میشن و اون خودرو تمام الکتریکی هس ک ب برق وصل میشه.در جواب امیر حسین هم باید بگم ب نظر بنده حقیر سانگ یانگ توانایی مناسبی در آفرود داره و اکتیون وانت هم داره و از طرفی خودروهای بادوامی میسازه مانند موسو البته بخشی از این توانایی ب خاطر همکاری با بنز هس و درآخر باید بگم اگه از قیافه عجیب این خودرو (مانند سایر خودروهای برقی بجز بعضیا مث تسلا)صرف نظر کنیم برا نظر دادن درمورد عملکردش باید منتظر انجام اولین تست رانندگی باشیم از طرفی خواهشا کاری نکنید ک موجب دلخوری همدیگه بشین،ب سلایق هم احترام بذاریم نه اینجا بلکه توی همه ی مطالب

  13. mds

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (406 ديدگاه)

    امیدوارم قبل از حمله کره شمالی با بمب هیدروژنی به ژاپن بتونن به تولید انبوه برسوننش
    ها ها ها

  14. ارمان

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    به شکل عجیبی داخلش منو یاد پژو 308 میندازه که به نظر بسیار از اون الهام گرفته شده

  15. moein

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    یه آشغال دیگه در دست ساخت.
    وسلام

  16. محمد

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (511 ديدگاه)

    هرجور فکرمیکنم….قبلا این ماشینو یه جایی خیلی شبیهشو دیدم!!!!

  17. mohsen

    ۲۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان یه تحقیق بکنید تا به این نتیجه برسید.
    دو تا قشر هستن که میگن خودروهای کره ای اشغالن.
    قشر اول اونایی هستن که توان اقتصادیشون در حدی نیست که بتونن خودروهای کره ای بخرن.
    قشر دوم اونایی هستن که توان اقتصادیشون در حدیه که میتونن خودروهای با برند معتبرتر از کره ای بخرن.
    این دو دسته به خودروهای کره ای میگن اشغال.
    شما برید سراغ کسی که مثلا ریو صفر کیلومتر خریده یا هیوندای اوانته صفر کیلومتر و یا ….
    منظورم خودروهای قیمت پایین کره ای و ازاینا بپرسید تا حالا ماشینتون چه خرجی براتون داشته
    میبینید حداقل 90 درصدشون راضین.
    حالا سوال من اینه که ایا کره روز به روز داره پیشرفت میکنه یا پسرفت(پسرفت مثل خودروهای وطنی که 206 مدل 90 از 206 مدل 94 بهتره).
    اگه پسرفت میکنه حق با شماست و خودروهای کره ای اشغالن و ریو مدل 6 سال پیش از ریو مدل 2016 بهتره.

    1. hamid reza

      ۲۰ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (381 ديدگاه)

      سلام محسن جان
      من قصد توهین به هیچ برند یا افراد خاصی ندارم ولی با این حرف شما مخالفم که میگید باید از کسی پرسید که هیوندایی خریده. شاید کسی که مثلا سوناتا میخره اولین ماشین خارجی باشه که میخره و تجربه سوار شدن و رانندگی بقیه ماشینهای روز دنیا رو نداشته باشه. قطعا این ادم معیار مقایسش ماشینهای داخلی هستند و ماشینش رو با اونها مقایسه میکنه که به این نتیجه میرسه که ماشینش خدای امکانات و کیفیت هس که در مقایسه با اشغالهای داخلی کاملا درسته. من فقط تجربه سوار شدن به اپتیما و سوناتا رو داشتم و واقعا میگم از لحاظ اپشن واقعا بی نظیر هستند در کلاس خودشون. کیفیت هم اونجوری که دوستان میگن نیست ولی هنوز خیلی کار داره. ولی بحث رانندگی که میشه و حسی که ماشین بهت منتقل میکنه بحثی هست که به نظر من کره ای ها خیلی عقب هستن تو این قضیه. ماشینهای ژاپنی و امریکایی و المانی به نظر من هر کدوم کاراکتر مخصوص خودشون رو دارن و حس به خصوصی از رانندگی بهت میدن ولی کره ای ها هیچ حس خاصی نمیدن.
      ببخشید طولانی شد ممنون که توجه کردی

    2. sunmartin

      ۲۰ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1918 ديدگاه)

      البته قشر دیگر ی هم هستن که به خودروهای کره ای آشغال می گن و همانا آنان چینی سواران هستن

  18. sunmartin

    ۲۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    کیا هیوندایی علاوه بر زیبایی و امنیت بسیار برای مسافران و عابران و سرنشینان کیفی ترین و کم استهلاک ترین خودروها را تولید میکنه چطور برخی با این صراحت به کیا هیوندایی لقب آشغال میدن؟آیا خودروی کیا ریو و کیا اسپرتیج که در سال 2014 توسط جی دی پاور بعنوان دومین خودروی با کیفیت شناخته شدن بی کیفیت هستن ؟ویا در گزارش های کانسومر سرویس و کار ام دی که هیوندایی اول شد؟؟ ..بهر روی کیا و هیوندایی خوب کار کردن و جایگاهی در دل کشورهای آمریکایی و اروپایی باز کردن حتی درایمان هم 55 درصد خودروها کیا و هیوندا هستن و هیوندایی 5 برند ارزشمند جهان و چهارمین خودروساز بین الملل هست سعی کنیم همیشه اگه میخواهم مقایسه ای انجام بدیم آداب صحبت کردن و نظر دادن رعایت کنیم البته با مطالعه و احترام به سایرین

  19. mohsen

    ۲۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    حمید رضا خان با حرف شما موافقم .
    طرف من کسایی هستن که به خودروهای کره ای میگن اشغال.
    وگرنه همه میدونن که مثلا لکسوس از کیا بهتره وهمین طور قیمتشم دو تا سه برابر خودروی هم رده کره ای شه و همین طور خودروهای بنز و ….. ولی انصافا ماشینای کره ای اشغال نیستن.
    من دیگه سعی میکنم وارد بحث های پدال نشم چون اکثرا نظرات حالت تعصبی داره.
    مثلا اگه فلان خودروی کره ای عیب داره باید بر اساس امار معتبر باشه یا حداقل خودت تجربه رانندگی با اونو داشته باشی.
    من امروز میخوام یک ماشین اس یو وی بگیرم حالا شرایط من:
    -از قیافه ماشین خوشم بیاد
    -با بودجه من همخونی داشته باشه
    من از اسپورتیج و لکسوس ان ایکس خوشم میاد
    اسپورتیج 150 تومن و لکسوس ان ایکس 350 تومن
    حالا اگه اسپورتیج در حد لکسوس ان ایکس نیست پس اشغاله؟؟؟؟؟ اگه بهتره قیمتشم ببینید.
    اسپورتیج را مثال زدم چون تجربه رانندگی باهاشو دارم از معایبش که من تجربه کردم اگه مجبور بشم یکدفعه ترمز بگیرم مثلا با سرعت 100 تا ماشین زیر پام لخت نیست و احساس نا امنی بهم دست میده.
    ولی ببینید کره ای ها هر مدل جدید از مدل قبلی معایبش کمتره.
    برای مثال شما راجب سورنتو 2016 تحقیق کنید ببینید چقدر از مدل قبلیش بهتره از هر لحاظ.

    1. hamid reza

      ۲۰ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (381 ديدگاه)

      حرف شما درسته
      به غیر از تولیدات داخلی من هیچ ماشینی رو اشغال نمیدونم
      بعدم شما اصلا کسی که لکسس رو با کیا مقایه میکنه باهاش بحث نکن چون از ریشه غلطه.
      من مثلا اپتیمارو با مزدا 6 مقایسه میکنم که تجربه دوتاشو دارم. متریال داخل کابین فاصله انچنانی نداره گرچه اپتیمایی که من نشستم تقریبا 0 کیلومتر بود و بوی پلاستیک میداد. ولی در بحث سواری و هندلینگ و حتی مصرف سوخت مزدا بهتره از نظر من. گرچه قبول دارم از نظر تعیین قیمت واقعا بازار ایران مسخرس و قیمتهای ژاپنی ها و کره ای ها اختلاف خنده داری دارند

  20. پژمان

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    فکر کنم پریوس رو از عمد انقدر زشت طراحی کردن که بگن اگر بهترینو میخوای باید با تمام وجود تویوتا رو بخوای نه برای زیباییش!
    اما واقعیت اینه خودرو های کره ای خیلی وقته کیفیتشون داره بسرعت رشد میکنه و الان شاید خیلی خیلی به کیفیت خودروهای درجه ۱ دنیا نزدیک باشن.
    به هر حال قیمتشون نسبت به کیفیت و طراحی بینظیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا