یک سال از زمانی که هیوندای برای بازگشت به مسابقات رالی جهانی WRC اعلام کرده می گذرد و این خودروساز کره ای به آرامی در حال ساخت خودرو و تشکیل تیم مسابقه ای خود می باشد. اولین تصاویر از هیوندای i20 ویژه مسابقات WRC 2014 نشان می دهد که در اولین مسابقات فصل در مونت کارلو در ماه ژانویه این خودرو قادر به رقابت با سایرین خواهد بود.
موتور این خودرو در مرکز جدید موتور اسپرت در آلمان توسعه داده شده است. این موتور چهار سیلندر ۱.۶ لیتری و با تزریق مستقیم سوخت و مجهز به توربوشارژر می باشد. اندازه خودرو ۳.۹ متر طول و وزن آن با احتساب راننده و نقشه خوان، ۱۳۵۰ کیلوگرم می باشد.
با وجود افول محبوبیت مسابقات WRC نسبت به دوران اوج آن در سالهای بین ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ و خروج تعدادی از سازندگان وتیمها از این مسابقات، حضور فولکس با پولوی جدید و پیوستن هیوندای می تواند دوباره جذابیتهای این رقابتها را افزون کند.
یه آقایی
۱۸ مرداد ۱۳۹۲این همون مورچه ی کره ایه؟
به پایش بیوفتی چو مــــور
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۱۸ مرداد ۱۳۹۲نه عزیز.مرچه ی کره ای هیوندای ای 10 است.
V12
slr722
۱۹ مرداد ۱۳۹۲تو این مسابقات رالی چند ساله که سیترون حرف اول میزنه…
ramso
۱۸ مرداد ۱۳۹۲فقط هیوندای اخرشه مخصوصا جنسیس کوپه و سدان ماشینن نه تانک..
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۱۸ مرداد ۱۳۹۲درود.کاشکی میگفتی این موتور 1.6 با تزریق مستقیم سوخت و توربوشارژ چند اسب بخار نیرو تولید میکنه.
V12
رامتین
۱۸ مرداد ۱۳۹۲میلاد خان چون این موتور 1600 داره، بنابراین در حالت عادی حداکثر 133 اسب بخار (100 کیلووات) میتونه توان داشته باشه ولی با پاشش مستقیم و بکارگیری توربوشارژ میتونه 200 اسب و با توربوی دوقلو تا 220 هم براش میشه متصور شد.
بهزاد
۱۸ مرداد ۱۳۹۲طبق قوانین حداکثر نیروی تولیدی 300 اسب بخار می باشد و به احتمال زیاد همین مقدار برای این خودرو در نظر گرفته شده.
amir
۱۹ مرداد ۱۳۹۲رامتین خان من درآوردی خوبی بود ولی یه خورده فکر کن بعد بیا ارقام بالا پایین کن این چیه داری میگی
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۱۸ مرداد ۱۳۹۲ممنون رامتین جان.
V12
محمدرضا
۱۸ مرداد ۱۳۹۲عاشق مسابقات رالی ام یه جذابیت خاصی برام داره. توی یه جاده خاکی پر پیچ و خم با سرعت بالا چه حالی میده …
سینا غلامی
۱۸ مرداد ۱۳۹۲ﺣﺎﻻ ﺑﻌﻀﯽ ﻫﺎ ﻫﻨﻮﺯ ﺗﻮ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺑﺮﻧﺪ ﻫﺎﯼ ﮐﺮﻩ ﺍﯼ ﻣﺜﻞ
ﮐﯿﺎ ﻭ ﻫﯿﻮﻧﺪﺍﯼ ﺷﮏ ﺩﺍﺭﻥ| :
جلال
۲۰ مرداد ۱۳۹۲من که شک ندارم تویوتا رو انتخاب میکنم!!!
امین
۱۸ مرداد ۱۳۹۲موتورش که آلمانیه پس دیگه قمپز نداره که
برند کره ای ضحمت طراحیش رو کشیده که خسته نباشه.!
بهزاد
۱۸ مرداد ۱۳۹۲تنها خودروسازانی که توانستند تجربه ی وافر خود در مسابقات رالی رو به خیابانها بیارن تا مردم عادی هم بتونن این تجربه رو بیشتر حس کنند میتسوبیشی و سوبارو و آئودی بودند.
دیگر شرکت کنندگان فقط به دنبال کاپ بوده اند تا الان و هنوز مدل موفق خیابونی بر مبنای رالی ارائه نکردند مگر اسمی که با محور جلو همراه بوده یا زود فراموش شدند مثل آلفارومئو دهه ی 80 و…
محمد
۱۸ مرداد ۱۳۹۲یه سوال
بین سوناتا و تیانا کدوم بهتره
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۱۸ مرداد ۱۳۹۲درود محمد جان.تیانا.
سوناتا ماشین خوبیه ولی من از چنتا که این ماشین رو داشتن پرسیدم.میگن: به درد تهران یا ایران نمیخوره.چون خیلی خیلی وضع خیابونا با اسفالت های اینجا بیخوده و سوناتا چون دیواره ی لاستیک هاش خیلی کمه. کمک های ماشین خیلی میکوبه.
این رو کسانی گفتند که هر روز از ماشین استفاده میکردند.نه کسانی که بخوان برای مسافرت یا مهمانی با ماشین بیرون برن.
و در اخر این که ماشین ژاپنی با ماشین کره ای قابل مقایسه نیست.البته از نظر کیفیت و دوام و کم خرجی.
V12
محمد
۱۸ مرداد ۱۳۹۲ممنون از نظرت ولی یه سوال دیگه . تیانا مونتاژ ایران HIGH خوبه یاسوناتا .
من یه تیانا ساخت ژاپن رو پیدا کردم یارو میگفت 148 ملیون . می ارزه؟؟
سییش
۱۸ مرداد ۱۳۹۲ببین ماشینای مثه مزدا 3 یا تیانا که مونتاژآ مثله 206 و تندر مونتاژشون افتضاح نیست
درسته به کیفیت خود ژاپن نیستن ولی اینو بدون که قطعات میاد گروه بهمن خودرو به افرض عینه پازل اینا رو میچسبونه به هم در ضمن چون هزینه گمرکی ماشینای که به صورت قطعه وارد میشه کم یکم ارزون تر در میاد برای مثال اگه گمرکی ماشین وارداتی 100 ٪ باشه امثال مزدا 3 و تینا 80٪ وگرنه برای مثال قیمت مزدا 3 نیو خود ژاپن با گمرک 100٪ بیاد اندازه اپتیما و سوناتا در میاد یا تیانا اندازه آکورد در میاد
محمد
۱۸ مرداد ۱۳۹۲اقا تو را بخدا به مردم بگید هر چی می خرید فقط ماشین چینی نخرید واقعا این مطلب را تبلیغ کنید
سام*
۱۹ مرداد ۱۳۹۲با این پیشنهاد شما به شدت موافقم.
nima
۱۹ مرداد ۱۳۹۲به نظر من تا 100 سال دیگه هیچ شرکتی نمی تونه از لامان ها جلوه بزنه . فقط المان
فرامرز
۱۹ مرداد ۱۳۹۲خیلی جالبه که کلی ماشین تو آلمان طراحی میشه مثل مدل هایی از لکسس، هیوندای و …. (با استناد به مطالب سایت) اما ماشین به نام شرکت سازنده غیر آلمانی به تولید و فروش میرسه. یکی از نمونه ها هم شرکت داچیا هست که لوگان که به دست طراحان رنو طراحی شده رو در همه جا این خودرو به نام لوگان تولید میشه! اما مونتاژ کننده هایی مثل ایران خودرو (و دو شرکت در اکوادور و برزیل) این خودرو رو به عنوان رنو به مردمشون میفروشن! مثل این که بیایم رو این هیوندای آرم پورشه بچسبونیم چون تو آلمان طراحی شده!!!
اسکالید
۲۰ مرداد ۱۳۹۲داداش اسم کارحونه را که عوض نمی کنند بلکه اسم ماشینو عوض می کنند که اینم مربوط به مسایل سیاسی و شرایط بازار اون منطقه داره مثل هیوندا ورنا که توی استرالیا اسمش اکسنت بود یا هیوندا ix55 توی آمریکا وراکروز
amir
۱۹ مرداد ۱۳۹۲مدونی چرا به اسم رنو میشناسند چون که مونتاژ کننده یا تولید کننده رو میشناسند نه طراح. دوم اگه قرار باشه که طراح هر چی طراحی کنه بعد بیاد به کمپانی بگه بفرما اینم طرح جدیدم توی خط تولید بره ببینید خیلی از کمپانیها موتور خودرو رو تولید نمیکند به جز جی ام و مرسدس بقیه سفارش موتور میدن و میخرن هیچ کمپانی کامل نیست و نمیشه
امیر
۲۲ مرداد ۱۳۹۲کمپانی رنو مگه برای فرانسه نیست؟ چه ربطی به آلمان داره؟
محمد
۲۴ مرداد ۱۳۹۲ربط داره آقا امیر مثل این که بگی پورشه مگه برا ایتالیا نیست پس چرا به آلمان ربطش میدین
!!! !!! !!!
۹ شهریور ۱۳۹۲جناب محمد , پورشه آلمانیه !!!! این رو نمیدونستی ؟؟؟!!! جل الخالق …