امروزه ولوو در جایی قرار دارد که همه به آن اطمینان کرده اند و اگر از شما بپرسند ایمنترین خودروساز دنیا چیست میگویید ولوو!اما این که همه ما ولوو را ایمنترین خودروساز دنیا میشناسیم از کجا آمده است؟از تکنولوژیهای ایمنی،ایمنی بالای خودروها یا …
ولوو اولین شرکتی بود که روی کاپوت V40 خود کیسه هوا کار گذاشت تا اگر با عابر پیاده تصادف کرد، جراحات زیادی نبیند،حالا ولوو اعلام کرده است مدل XC90 سال ۲۰۱۴ مجهز به فناوری ایمنی شگفت انگیزی است.
حتی قبل از اینکه این خودرو رسماً رونمایی شود،تکنولوژی آن معرفی شد که ویژگیهای آن به شکل زیر است:
• تشخیص عابر پیاده و حیوانات در تاریکی.این برای اولین بار است که یک خودرو وجود عابر پیاده،حیوان یا هر وسیله نقلیه را در تاریکی تشخیص میدهد و در صورت نشان ندادن عکسالعمل ترمز خودکار فعال میشود.
• تشخیص لبه جاده و هدایت کامل.یکی از ویژگیهایی است که خودرو را در جاده در یک خط هدایت میکند و زمانی که خودرو به کناره های جاده نزدیک شد،از طریق کنترل گشتاور خودرو را به جاده بر میگرداند، یعنی این تکنولوژی در جاده های بدون علامت هم کار میکند.
• کنترل تطبیقی کروز کنترل و هدایت.این تکنولوژِی به راننده کمک میکند تا در خط خود باقی بماند و با ترافیک یا خودروی جلویی خود با یک فاصله حرکت کند.
[jwplayer player=”۱″ mediaid=”۴۰۳۷۳″]
توماس برومبرگ مشاور ارشد ایمنی ولوو است که میگوید:ما از همان اول که XC90 را در سال ۲۰۰۲ راهی بازار کردیم برای ایمنی آن برنامه ریزی کرده بودیم و برخی از ویژگیهای ایمنی هم در آن به کار بردیم،اما حالا میخواهیم نسل بعد این خودرو را ایمنتر کنیم،طوری که دیگر شاهد تصادف این خودرو با حیوانات و عابرین نباشیم.XC90 راه را برای آینده ما بازتر میکند.
نسل بعد XC90 میتواند امنترین خودروی جهان باشد.شایان به ذکر است این اقدام ولوو را به هدف ۲۰۲۰ خود نزدیک می کند،کشته نشدن حتی ۱ نفر توسط خودروهای ولوو.
سام*
۱۵ تیر ۱۳۹۲واقعا ولوو در زمینه ایمنی خودرو پیشتاز هست.افرین ولوو.به امید روزی که شاهد ورود بیشتر این خودروها به کشور باشیم.
feri 007
۱۶ تیر ۱۳۹۲به نظرم ایمنی خیلی مهمه ولی اینکه ماشین خودش تغییر مسیر بده و خودش ترمز بگیره و… لذت رانندگی رو کاهش میده و همیشه فکر میکنی یکی مواظبته و یه جورایی دست و پا گیره… اگه یه دکمه واسه خاموش کردن این سیستم بذارن که دیگه عالی میشه!!!
مجتبی
۸ مرداد ۱۳۹۲خیلی وقته مشتاق اومدن سری جدید ایکس سی 90 هستم… امیدوار خوب در بیاد… و زیبا… طرحش هم زودتر از ده 14 سال یک بار عوض بشه…!!
slr722
۲۴ مرداد ۱۳۹۲ولوو کارش درسته…
محمود
۱۵ تیر ۱۳۹۲اقای سیادتی مقاله ی خیلی خوب و مفیدی بود. لطفا از نسل جدید کشنده های ولوو اف اچ 2013 هم مطلب بگذارید. با تشکر از شما.
حسین
۱۵ تیر ۱۳۹۲این چیزا تو ایران جوکه!
کمیل
۱۵ تیر ۱۳۹۲ما که تو ایران وسط اتوبان و جاده جَک و جونوَر نداریم، ولی یک تعدادی آدم خیلی با شعور داریم که از وسط اتوبان رد میشن، این تکنولوژی به درد اونجا میخوره که جماعتی از شتافتن به دیار باقی باز بمونن.
سینا
۱۵ تیر ۱۳۹۲ولوو، عجب هدف با حالی داره .
اونوقت سایپا هم هست، سند همکاری با عزرائیل امضا کرده……….
fleetwood
۱۵ تیر ۱۳۹۲هدف 2020 سایپا میدونید چیه؟
اینه که تعداد 24000 کشته در سال ، همگی توسط پراید اتفاق بیافته
Ahmad..F12
۵ شهریور ۱۳۹۳آخ ینی عاشق این احساس مسئولیت ولووام
HASSANBMW
۱۵ تیر ۱۳۹۲من کاشونیم و افتخار همجواری شرکت سایپا رو دارم.
یه آماری بود افتاده بود سر زبون مردم به این مضمون:
“”تعداد افرادی که تا به حال با پراید مردن از تعداد ماشینایی که از اول تا حالا شرکت سایپا زده بیشتره!!!””
راست و دروغشو خدا میدونه!!!(البته میدونم چیز عجیبی نیست!)
فرامرز
۱۶ تیر ۱۳۹۲درست نیست. اما تعداد افرادی که سالانه به علت عدم ایمنی خودروها و عدم استاندارد جاده ها جان خودشون رو از دست میدن فاجعه باره. البته با افزایش نرخ جریمه ها از 2000 تومن تا چند صد هزار تومن در 10 سال اخیر به خاطر سرعت و سبقت غیرمجاز حدود 50% از این آمار مرگ و میر کاسته شده اما همه میدونیم که علت اصلی جریمه ها سودآوری حکومت هست نه ایمنی. چون اگه ایمنی مهم بود راه های دیگه رو هم پیش میگرفتن. مثل آلمان که با وجود قانون های سخت رانندگی اما اتوبان ها محدودیت سرعت ندارن (البته سرعت خودروها معمولاً بطور الکترونیکی به 250 کیلومتر محدود شده).
علی
۱۵ تیر ۱۳۹۲سوئدی ها،کلا درخودروسازی برای ایمنی خودرو ،وسرنشینان اهمیت ویژهای میدهند.
ولی مسعولین سایپا ،درخواب غفلت مانده اند،ودردلشان باخود این گونه میگویند:مگرایمن تراز (پراید)هم وجود دارد.
aryamehr
۱۶ تیر ۱۳۹۲فقط سایپا یعنی ایران خودرو خیلی ایمنه؟
فرامرز
۱۶ تیر ۱۳۹۲به نظر من پراید از سمند و پژو امن تر هست. نشانش هم لرزش های بدنه و فرمان تو سرعت 100-110 هست که هشدار میده!!! ما اگه ظرفیت ماشین رو بدونیم میتونیم ازش صحیح تر استفاده کنیم. ضمناً پراید آتیش نمیگیره! البته همه خودروهای داخلی در یک رنج افتضاح بودن قرار دارن!
x-master
۱۵ تیر ۱۳۹۲خوبه.ولی تو ایرانم بیاد بازم فروش خوبی نداره چون مردم ایران که به اینجور چیزا اهمیت نمیدن
اونا فقط به فکر سرعتن و بیشتر مردم هم که اصن نمی فهمن ماشین چیه
رهام
۱۶ تیر ۱۳۹۲امن کردن ماشیناشون کاری نداره مثلا پراید رو میفروشن 100 میلیون هرکیم بخره همچین یواش میره که خط نیوفته تازه هزینه هم نداره ،سودشم هی بد نیست
ناشناس
۱۶ تیر ۱۳۹۲هر چه قدر هم که ایمن باشه باز خودرویی به اسم پراید هست که بزنه به این.
bogh
۱۶ تیر ۱۳۹۲به امید روزی که ماشینا کاملا به صورت اتوماتیک حرکت کنن و نفر هیچ نقشی در هدایتشان نداشته باشه، فقط مقصدو بدیو خودت بری پا FB
یه آدم باحال
۱۶ تیر ۱۳۹۲کسایی که ازولوو وماشیناش خوششون میاد لایک وکسایی که خوششون نمی یاد دیس لایک کنن.
فرامرز
۱۶ تیر ۱۳۹۲من هیچ ایده ای راجع به ولوو ندارم ولی از این حرکت شما و سایر دوستان بدم میاد. استفاده از اسم جعلی هم به نظرم بی هویتی محسوب میشه.
یاسین
۱۶ تیر ۱۳۹۲اسم من یاسینه اگه به بخش های دیگه سایت هم برویداسم من رابه انگلیسی می بینید برای تنوع اون اسم رونوشتم خواهشن زود قضاوت نکیند دوستان.
کامبادن
۱۹ تیر ۱۳۹۲چرا وولوو ماشین ایمن میسازه و ما نمیسازیم؟ در سال 1954 آقای ویلسون مدیر عامل وولوو خط مشی بنیادی وولوو را در یک جمله بیان کرد و از اون وقت وولوو روی جاده ساخت ماشینهای ایمن حرکت کرد و اکنون نیز میکند.او گفت:”ما چیزی میسازیم که انسانها از آن استفاده میکنند و چون جان انسانها ارزشمندترین چیز در دنیاست پس خودروهای ما باید از جان انسانها محافظت کنند و ایمن باشند” از آن روز تمام تلاش و جهت گیری وولوو در این جهت بوده که بسیار طولانی خواهد شد توضیح دهم که چطوری این جمله را محقق کردند.حالا چرا ما نمیسازیم .بدون تعارف و ریاکاریهای همیشگی .حقیقتش ما ایرانیها اصلا برای هم احترام قائل نیستیم و جان انسانها هم به تبع اون بی ارزش است پس خودروسازها چرا باید هزینه اضافی کنند.خداوکیلی در روز چند بار با رانندگی خطرناک خودمون جان دیگران را به خطر می اندازیم و روحشون را ازرده میکنیم و لذت میبریم و کیف میکنیم.آیا تا حالا شاهد راه ندادن ماشین جلوئی نبودیم و تو ائینه خنده نفر را ندیدیم.آیا نپیچیدیم جلو نفر و وقتی چهره وحشت زده زن و بچه ها را دیدیم احساس غرور نکردیم؟ آیا تا حالا شاهد تهدید به مرگ شدن توسط ماشینهای دیگه مخصوصا ماشینهای سنگین نبودیم.کاش عادت کنیم یه سوزن به خودمون بزنیم و یه جوالدوز به دیگران.حاضرم قسم بخورم فردا ایران پر بشه از ماشینهای ایمن وولوو اگر 5درصد کشته بیشتر پائین اومد!!چرا چون ذات ما اینجوریه برای همدیگه احترام قائل نیستیم.اون دوستی که گفته جریمه ها کشته ها را 50 درصد کاهش داده .اخبارو دقیق نخونده .طبق آمار رسمی پزشک قانونی با تموم این بزن و بگیرها 5درصد تلفات کم شده نه 50 درصد.کسی که با پراید و تیبا 180 کیلومتر سرعت و با سمند 200 کیلومتر و با ماکسیما 230 کیلومتر رخ به رخ دیگران میره حالا شما ماشینی بهش بده 1متر قطر دیسکهای ترمزش باشه تو اصل قضیه فرقی نمیکنه.روحی سالم داشته باشید.
Yas
۱۹ تیر ۱۳۹۲عجب فکرایی!! یعنی ولوو فکر میکنه میتونه نیسان آبی ما رو تو أمنیت جلو بزنه؟من که أصلا فکر نمیکنم.
reza zabihollah zadeh
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵جمله آخر واقعا تکان دهنده بود